Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Ik kreeg zojuist bericht dat er weer een fabriekscamperactie van Road Bear komt. Voor de liefhebbers:

http://www.tiogatours.nl/middlebury/index.htm

Road Bear gaat dus wel nieuwe campers kopen, da's goed nieuws!
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Marenko »

Euhh durf het bijna niet te zeggen maar wij hebben dus net maar gelijk een offerte aangevraagd :lol:
Gebruikersavatar
Annie
Amerika-expert
Berichten: 4594
Lid geworden op: 07 apr 2007, 22:54
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Biggekerke
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Annie »

Blijkbaar worden het weer Coachmen campers.
Wij hebben dit vorig jaar gedaan, maar zullen dat niet vlug weer doen.
Je bent toch een soort testtrijder.
We hoopten dat ze wat met onze klachten zouden doen, het werd wel beloofd, maar ik hoor en lees nog steeds over rammelende campers.
De prijs is iig leuk.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

In 2009 zijn geen nieuwe campers gekocht, dus wat nu rond rijdt is nog uit de serie die jullie gehaald hebben :wink: Gelukkig lees ik ook veel over heel tevreden Road Bear-gebruikers.

@ Ko-Mar: :beerchug:
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Marenko »

Onze camper rammelde ook. Of het erg rammelde of niet kan ik niet zeggen omdat ik geen vergelijkings materiaal heb. Met een paar aanpassingen (o.a. een theedoek tussen de overdeur en de gasplaat) viel het best wel mee. Wij konden er goed mee leven, het feit dat we in Amerika rondreden maakte veel goed :wink:
In vergelijking met mijn eigen auto, renault Kangoo met dubbele hondenkooi en allerlei trainingsmateriaal voor de honden, viel het héél erg mee :mrgreen:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Onze ervaring is ook dat het vooral de gaskookplaat is die rammelt. Ik weet dat Aldie in San Francisco vaak extra rubbertjes onder het rooster van de kookplaat doet. Maar handdoeken helpen inderdaad ook prima.
Gebruikersavatar
manja
Amerikakenner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 14 apr 2006, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Virginia
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door manja »

Wij hebben een offerte aangevraagd, ik ben benieuwd.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Marenko »

Ze zijn toch wel snel bij Tiogotours hoor. Ik heb de offerte al binnen. Er moet vanavond denk ik even gepraat worden denk ik :lol:
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Ze zijn daar altijd snel :wink: Denk er wel aan dat het nog goed koud kan zijn eind maart, volgens mij moet je zo gauw mogelijk naar het zuiden duiken en dan lekker gaan genieten!
Gebruikersavatar
Gypsygirl1
Amerika-expert
Berichten: 1933
Lid geworden op: 19 okt 2006, 00:33
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Graft-de Rijp NH
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Gypsygirl1 »

Deze mail kreeg ik vandaag:

Huur nu een camper vanaf € 1! Road Bear SUPERDEAL met Jan Doets!
072 - 57 53 333
info@jandoets.nl
NEW VEHICLE ONE WAY SPECIAL van ROAD BEAR

De new vehicle one way special van Road Bear is terug van weggeweest! Huur nu een gloednieuwe camper vanaf € 1!

WHAT'S THE DEAL......
U haalt tussen 22 maart en 26 maart 2010 uw camper op bij de Coachmen fabriek in Middlebury (vlakbij Chicago). Hier rollen de nieuwe Road Bear campers van de lopende band! Goed nieuws dus aangezien Road Bear nieuwe campers heeft gekocht, een lichtpuntje uit de USA!

Data: U haalt de camper op tussen 22 maart en 26 maart 2010
Ophaalplaats: Middlebury, Indiana (nabij Chicago)
Inleverplaats: Bij 1 van de 5 Road Bear verhuurstations: Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Denver of New York
Campertype: Run of Fleet, dit betekent dat u OF een 23-25ft camper OF een 26-28ft camper ontvangt (dit is vooraf niet bekend!)

Kosten:
NVS-7: t/m 7 nachten camperhuur incl. 2000 mijl € 1
NVS-14: t/m 14 nachten camperhuur incl. 2500 mijl € 430
NVS-21: t/m 21 nachten camperhuur incl. 3000 mijl € 860
NVS-28: t/m 28 nachten camperhuur incl. 3500 mijl € 1291
NVS-35: t/m 35 nachten camperhuur incl. 4000 mijl € 1721
NVS-42: t/m 42 nachten camperhuur incl. 4500 mijl € 2151
Code: RBSPEC

Inbegrepen:

Gegarandeerd een nieuwe camper! 23-25ft of 26-28ft
Aangegeven aantal mijlen (u kunt geen extra mijlen bijboeken, deze dienen ter plaatse bij inleveren van de camper te worden voldaan tegen US$ 0,39 per mijl + tax)
Preparation Fee
Alle persoonlijke uitrustingen (max. 5 personen toegestaan per camper)
Drop off kosten
VIP verzekering
Lokale belastingen

Niet inbegrepen:

Benzinekosten (u ontvangt de camper met volle tank en dient deze ook weer met volle tank in te leveren)
Extra gereden mijlen a US$ 0,39 per mijl + tax
SLI verzekering (€ 8,- per dag)
Zero Risk verzekering (€ 9,68,- per dag)
Transfer naar de Coachmen fabriek in Middlebury
Let op:
De camper die u ontvangt is ‘winterized'. Dit houdt in dat u geen water in de camper kunt gebruiken en de tanks leeg dienen te blijven, hierin bevindt zich alleen antivries. Mocht u zich in temperaturen boven het vriespunt begeven dan is het toegestaan het voertuig te ‘de-winterizen' (het watersysteem weer in gebruik te nemen).

HOW TO GET THERE.........
Het adres van de Coachmen RV fabriek (waar u de camper ophaalt) is als volgt: 423 Main Street, Middlebury, Indiana 46540 (C)

Om de camper hier op te halen heeft u verschillende opties:

- U vliegt met United Airlines via een overstap in Chicago naar South Bend Airport (B) en overnacht in een Airport hotel. Vervolgens neemt u de volgende ochtend de door Road Bear verzorgde transfer naar Middlebury (C). De kosten bedragen € 56 per camper. Indien u van deze optie gebruik wilt maken dient u dit direct bij boeking aan te geven! Code: RBTRAN
Wij hebben voor u speciale FreeWheeling Retouren ontwikkeld met bestemming South Bend, al beschikbaar vanaf € 523 p.p. (o.b.v. 4 personen)! Vraag onze medewerkers naar alle tarieven en beschikbaarheid!
- U vliegt met United Airlines via een overstap in Chicago naar South Bend Airport (B) en overnacht in een Airport hotel. Vervolgens gaat u de volgende ochtend per taxi naar Middlebury (C). De afstand tussen South Bend Airport en Middlebury is 45 mijl
(ongeveer 70 km) en de taxikosten zullen US$ 80-120 bedragen.
- U vliegt naar Chicago International Airport (A) en overnacht in een Airport hotel. Vervolgens haalt u de volgende ochtend uw Hertz huurauto op en rijdt hiermee naar Middlebury (C). U kunt vervolgens eerst de camper ophalen en vervolgens de huurauto inleveren OF u levert eerst de huurauto in en neemt volgens een taxi naar Middlebury. De afstand is 15 mijl (ongeveer 25 km) en de taxikosten zullen US$ 40-45 bedragen.

Wilt u gebruik maken van deze special? Laat het ons dan z.s.m. weten in verband met de beperkte beschikbaarheid van deze SUPERSPECIAL! Neem contact op met onze verkoopmedewerkers op tel.nr. 072-575-3333!
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Zelfde aanbieding, alleen zijn de prijzen een paar euro verschillend (op het eerste gezicht in het voordeel van Tioga Tours).

Kan nooit kwaad om naast elkaar te leggen en evt. bij beiden offerte te vragen natuurlijk.
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door 1250 »

Monique.... weet jij al van Aldie welke A-klasses er komen... want die worden niet bij Coachmenn opgehaald...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Nee, ik heb Aldie de laatste weken niet gesproken. A-klasses komen nooit van Coachmen, maar in dit aanbod zitten ook geen C-klasse van 29-31ft. Zal eens kijken of ik wat meer te weken kan komen :-)

Enne, als ik kijk op Google Maps, zie ik deze reclame staan:

Camping World RV Rentals
Rent a Winnebago Motorhomefor your next family vacation!
Laatst gewijzigd door nieuwenoord op 12 nov 2009, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door 1250 »

Graag... en maar eigenlijk ben ik nog meer benieuwd naar Moturis... daar geen leuke contacten?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Ha nee, jammer he? Je kan ze gewoon mailen hoor, ik heb al een paar keer erg vlot antwoord uit Zwiterland gekregen. Maarre ... volgens mij zit de beslissing over campers daar ook wel bij Camping World, kan het allemaal nog niet zo goed inschatten.
Gebruikersavatar
1250
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 15 jan 2009, 17:13
Locatie: Fort Collins, CO

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door 1250 »

Oké, ik heb net met Google Street Maps gekeken naar Moturis NY en zag volgens mij wel Road Bear Sighseeers staan... :D
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Ha dat zijn geen Road Bear Sightseeërs hoor, dat zijn Moturis Sightseeërs :-)

Maar ik heb al weleens gevraagd wat ze voor A-klasse campers hadden en dat waren toen inderdaad dezelfde als die van Road Bear, maar voor 2010 wisten ze het nog niet. Wij gaan trouwens al zo vroeg in het seizoen dat ik nog geen nieuwe camper verwacht.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Marenko »

We zijn heel hard aan het rekenen of we 2 x amerika in één jaar kunnen bekostigen. Als we gaan is dit maar voor 14 dagen, wat 12 dagen camperhuur betekend.
We krijgen de camper dan winterized mee. Betekend dit dat we helemaal geen water kunnen gebruiken in de camper, dus ook geen wc en niet afwassen?
In 12 dagen kun je niet zo heel ver komen (ja, als je iedere dag de hele dag wilt rijden), we willen de camper dan weer inleveren in Denver. We denken erover om als we het doen eerst richting memphis te rijden en dan via fort worth weer terug naar boven naar denver te rijden. Hoe zit het daar met de temperaturen? Vanaf waar zullen we het water enzo wel kunnen gebruiken? of rijden we de hele reis zonder water?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door nieuwenoord »

Ik heb zojuist bericht terug van Aldie. De verkoop van de kleinere C-klasse loopt nu aardig, ze zijn natuurlijk een jaar ouder nu en minder duur. Amerikanen geven niet meer zo makkelijk het geld uit voor een jonge grote camper, dus de verkoop van de grote C-klasse en de A-klasse gaat nog niet zo vlot.

Er zijn een aantal Coachman-campers besteld, afhankelijk van hoe de verkoop gaat, zullen er wellicht meer bijkomen of nog wat campers van wellicht een ander merk. In december is er een hele grote RV Dealershow in Louisville, Kentucky. Daar gaat een delegatie van Road Bear heen om campers te bekijken en te vergelijken en te vergaderen met diverse leveranciers.Pas dan wordt een beslissing genomen over de vervanging van de gehele of een gedeelte van de vloot.

@ Ko-Mar: ik weet niet zo goed hoe de temperaturen liggen in dat gebied ...
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Nieuwe campers halen voor Road Bear - voorjaar 2010

Bericht door Rob »

Je kan helemaal geen water gebruiken zolang de camper winterrized is, er zit dan antivries in de leidingen die moet je als je water in kan nemen er eerst uitspoelen.
Dat gaat redelijk vlug, gewoon terwijl je de tank aan het vullen bent alle kranen open zodat de antivries er uit loopt, dit is roze van kleur en zodra helder water uit de kranen komt ben je het kwijt (ongeveer drie minuten spoelen)
Zolang je in een gebied zit waar (nacht)vorst mogelijk is mag je geen water tanken of aansluiten op de landlijn van de campground doe je dit wel en heb je schade dan moet je dat zelf betalen en het wordt niet vergoed door de verzekering.
Gezien het vroege tijdstip waarop je moet reizen moet je er ook rekening mee houden dat veel campgrounds (zeker in het noorden) nog gesloten zullen zijn, overnachten bij de Walmart is gezien het feit dat je geen water hebt ook niet echt een oplossing.
Zoals Monique al aangaf zo vlug mogelijk naar het zuiden maar dan mag je in maart toch wel twee reisdagen rekenen voordat je uit de kou bent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer