Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Restaurant-tips gerangschikt per staat
- lelie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Restaurant-tips gerangschikt per staat
Oke, zal ik doen. Morgen heb ik weer tijd om het rijtje bij te werken.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij ontbeten in het restaurant van ons motel en bij een Denny's en voor de lunch haalden wij belegd brood bij een Subway.Forever schreef:Is er iemand die in San Diego, al ontbijt en Lunch heeft genuttigd ?
Eenmaal lunchten wij op één van de terrassen van het Coronado Hotel op Coronado Island. Iets eeenvoudigs, namelijk een belegd broodje met frites en dat smaakte ons goed.
In Seaport Village kochten wij bij een Italiaans restaurant een stuk pizza en aten dat buiten op aan één van de daar opgestelde tafels.
In La Jolla (badplaats aan noordwestzijde van San Diego) hebben wij heerlijk gedineerd bij Cendio op het terras (op eerste verdieping). Was bijzonder goed (Latijns-Amerikaans/Caribbean keuken).
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ooooh ja, Hard Times, hmmmmm!Petra/VS schreef:Marloes, misschien is het beter om bij Washington DC tussen haakjes (en omgeving) te plaatsen. Vanavond bedacht ik me, dat de plaatselijke keten Hard Times Cafe ook beslist een melding verdient. Deze keten heeft restaurants in Virginia en Maryland in de voorsteden van Washington. Het is er goedkoop en veel Amerikaanser kan het niet!
En ik weet niet of 'ie er al tussen staat, maar McGarvey's Saloon & Oyster Bar in Annapolis, MD, zowat aan de haven, is ook een aanrader. Probeer hier vooral ook het bier (Aviator), en de crabcakes zijn er heerlijk!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat ook niet in het lijstje mag ontbreken: Nepenthe restaurant, bij Big Sur (langs Highway 1 in California), met een fantastisch uitzicht en heerlijk eten. Wij hebben er destijds geluncht, een hartig broodje met warm vlees en frietjes. Mjammie! Als je alleen wil genieten van het uitzicht kun je hier ook een drankje nemen bij Cafe Kevah, dat ligt in hetzelfde gebouw, maar een niveau lager.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Animar
- Amerikakenner
In San Francisco:
The Stinking Rose
De naam zegt het al: een knoflook restaurant. We hebben daar heerlijk gegeten, echt een aanrader als je van knoflook houdt!
Ze zitten trouwen ook in L.A., maar daar hebben wij niet bij hen gegeten.
In Downtown Disney, Orlando, Florida:
Bongo's Cuban Café
In de Disney Hollywood Studio's in Orlando, Florida:
Mama Melrose's Ristorante
In Magic Kingdom in Orlando, Florida:
Cinderella's Royal Table
The Stinking Rose
De naam zegt het al: een knoflook restaurant. We hebben daar heerlijk gegeten, echt een aanrader als je van knoflook houdt!
Ze zitten trouwen ook in L.A., maar daar hebben wij niet bij hen gegeten.
In Downtown Disney, Orlando, Florida:
Bongo's Cuban Café
In de Disney Hollywood Studio's in Orlando, Florida:
Mama Melrose's Ristorante
In Magic Kingdom in Orlando, Florida:
Cinderella's Royal Table
Anita
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals men mij er al op attent had gemaakt, was ik een paar goeie restaurants in Denver vergeten. Deze schoot me ook net binnen: The Assignment. Dit is het restaurant dat hoort bij de Denver School of Culinary Arts. De studenten runnen dit restaurant onder toezicht van de school. Het eten is van een hoog niveau, zonder het hoge prijskaartje.
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Dit is een leuk draadje dat wat mij betreft op den duur in een artikel op de hoofdsite verwerkt kan worden, zodat alle bezoekers van de site er wat aan hebben.
In dat kader is het misschien leuk om het lijstje op de eerste pagina uit te breiden met wat informatie over de restaurants in kwestie: wat voor restaurant betreft het? En waarom is juist dat restaurant zo speciaal?
Marloes, heb jij interesse om het lijstje met deze informatie aan te vullen? En zijn de tipgevers bereid om (als dit nog niet gedaan is) aan te geven wat voor type restaurant het is en waarom het zo speciaal is?

In dat kader is het misschien leuk om het lijstje op de eerste pagina uit te breiden met wat informatie over de restaurants in kwestie: wat voor restaurant betreft het? En waarom is juist dat restaurant zo speciaal?
Marloes, heb jij interesse om het lijstje met deze informatie aan te vullen? En zijn de tipgevers bereid om (als dit nog niet gedaan is) aan te geven wat voor type restaurant het is en waarom het zo speciaal is?
- lelie
- Amerika-expert
Wat leuk!
Hoe kan ik dat het beste doen?
Het lijstje is weer bijgewerkt.

Hoe kan ik dat het beste doen?
Het lijstje is weer bijgewerkt.
- lelie
- Amerika-expert
Petra, weet je ook in welke steden of plaatsen deze restaurants liggen?Petra/VS schreef:Vanavond bedacht ik me, dat de plaatselijke keten Hard Times Cafe ook beslist een melding verdient. Deze keten heeft restaurants in Virginia en Maryland in de voorsteden van Washington. Het is er goedkoop en veel Amerikaanser kan het niet!
En heb je in al deze restaurants gegeten?
Anders plaats ik alleen de stad waar je in dit café hebt gegeten, omdat het niet om ketens gaat. Oke?
Net als bijvoorbeeld een Outback Steakhouse. Ik kan de link van de Outback wel plaatsen als iemand daar heel lekker gegeten heeft in bijvoorbeeld Aurora, Denver, maar niet in zijn algemeenheid.
-
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Je kunt het in het eerste bericht doen, maar misschien wordt dat wat onoverzichtelijk. Als dat het geval is, kun je het altijd kopieren naar Word of Notepad en daarin alle info op een rijtje zetten. Ik kan dan dat document t.z.t. omzetten naar een nieuwe pagina op AA.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hard Times Cafe is een chili restaurant met verschillende soorten chili (Texaanse, Cincinnati en vegetarische), die je op verschillende manieren geserveerd kunt krijgen (met spaghetti, salade, kaas etc) en is spotgoedkoop. Er zijn meerdere locaties, maar het is dus een plaatselijke keten in de omgeving van Washington. Ik heb gegeten bij de locaties in Herndon, Fairfax en Arlington in Virginia.lelie schreef:Petra, weet je ook in welke steden of plaatsen deze restaurants liggen?Petra/VS schreef:Vanavond bedacht ik me, dat de plaatselijke keten Hard Times Cafe ook beslist een melding verdient. Deze keten heeft restaurants in Virginia en Maryland in de voorsteden van Washington. Het is er goedkoop en veel Amerikaanser kan het niet!
En heb je in al deze restaurants gegeten?
Anders plaats ik alleen de stad waar je in dit café hebt gegeten, omdat het niet om ketens gaat. Oke?
Net als bijvoorbeeld een Outback Steakhouse. Ik kan de link van de Outback wel plaatsen als iemand daar heel lekker gegeten heeft in bijvoorbeeld Aurora, Denver, maar niet in zijn algemeenheid.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Okay, mijn bijdrage dan na bijna 10 jaar hier in Amerika. Volgens Kim ben ik altijd te veeleisend als het op voedsel aankomt maar hier is dan het bewijs dat dat volkomen onterecht is omdat meer dan 1 restaurant is geslaagd voor het "Arthur examen".
Helaas liggen beide restaurants in het noordoosten wat niet echt in trek is bij Amerika-gangers maar als er al eens een New York bezoeker is met een huurauto is het maar een uurtje rijden en meer dan een bezoekje waard, we praten over Hunterdon County, een van de rijkste gebieden van Amerika en schilderachtig gelegen aan de Delaware rivier.
Mijn eerste keus is The Frenchtown Inn (http://frenchtowninn.com/), het is een zeer formeel restaurant maar er is ook een informeel gedeelte "the Grillroom" waar de prijzen veel schappelijker zijn maar dezelfde Chef je prakkie kookt. Absolute perfectie (ga voor de zalm) en een gebouw met een rijke historie.
Mijn tweede keus is de Shipp Inn (http://shipinn.com) in Milford, een Engelse pub die haar eigen bier brouwt en waar je de "fish and chips" ouderwets in krantenpapier krijgt. Supervriendelijke bediening, authentieke Engelse keuken en een imposante bar en als je het lokaal gebrouwen bier niet bevalt hebben ze ook nog Grolsch aan de pomp.
Helaas liggen beide restaurants in het noordoosten wat niet echt in trek is bij Amerika-gangers maar als er al eens een New York bezoeker is met een huurauto is het maar een uurtje rijden en meer dan een bezoekje waard, we praten over Hunterdon County, een van de rijkste gebieden van Amerika en schilderachtig gelegen aan de Delaware rivier.
Mijn eerste keus is The Frenchtown Inn (http://frenchtowninn.com/), het is een zeer formeel restaurant maar er is ook een informeel gedeelte "the Grillroom" waar de prijzen veel schappelijker zijn maar dezelfde Chef je prakkie kookt. Absolute perfectie (ga voor de zalm) en een gebouw met een rijke historie.
Mijn tweede keus is de Shipp Inn (http://shipinn.com) in Milford, een Engelse pub die haar eigen bier brouwt en waar je de "fish and chips" ouderwets in krantenpapier krijgt. Supervriendelijke bediening, authentieke Engelse keuken en een imposante bar en als je het lokaal gebrouwen bier niet bevalt hebben ze ook nog Grolsch aan de pomp.
Hmm bedenk me net dat er geen plaatsnamen bij die in Hawaii staan.. de Top of Waikiki zit in Waikiki (lijkt me logisch haha), de overige twee in Honolulu (allemaal O'ahu).
Gezien we ook ketens kunnen plaatsen heb ik er nog wel een paar waar ik erg goed gegeten heb (plus nog een paar andere waar ik goed gegeten heb):
Aiea (O'ahu):
Anna Miller's
Haleiwa (O'ahu):
Kua'Aina
Honolulu (O'ahu):
Islands
The Pyramids
Mililani (O'ahu):
Ruby Tuesday
Waikiki (O'ahu):
Prince Court
Waipahu (O'ahu):
Highway Inn (Serieuze aanrader als je Hawaiiaans wilt eten)
Hilo (Big Island):
Coconut Grill (geen website gevonden maar deze link heeft informatie over het adres en derg.)
Ik zal later nog wel wat meer posten, we gaan redelijk vaak uit eten hier en ik heb het gevoel dat ik er momenteel al behoorlijk wat vergeten ben op te noemen lol.. alleen jammer dat we bijna niet op de andere eilanden komen.
Gezien we ook ketens kunnen plaatsen heb ik er nog wel een paar waar ik erg goed gegeten heb (plus nog een paar andere waar ik goed gegeten heb):
Aiea (O'ahu):
Anna Miller's
Haleiwa (O'ahu):
Kua'Aina
Honolulu (O'ahu):
Islands
The Pyramids
Mililani (O'ahu):
Ruby Tuesday
Waikiki (O'ahu):
Prince Court
Waipahu (O'ahu):
Highway Inn (Serieuze aanrader als je Hawaiiaans wilt eten)
Hilo (Big Island):
Coconut Grill (geen website gevonden maar deze link heeft informatie over het adres en derg.)
Ik zal later nog wel wat meer posten, we gaan redelijk vaak uit eten hier en ik heb het gevoel dat ik er momenteel al behoorlijk wat vergeten ben op te noemen lol.. alleen jammer dat we bijna niet op de andere eilanden komen.
- helena
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 40
In Zuid West Florida,
o.a. Cape Coral, The bonefish grill, heerlijke visgerechten, fijne bediening, tafels staan een flinke eindje uit elkaar. Ook goede kip en steakgerechten. http://www.bonefishgrill.com/
o.a. in Fort Myers: Joe's crab shack: http://www.joescrabshack.com/, aan de haven, no nonsense visrestaurant, uitstekende kwaliteit. Ook kip en steaks e.d.
Aan de Golfkust en Kissimmee: http://www.crabbybills.com/Locations.html, goede kwaliteit, niet duur, nadruk op vis.
o.a. Cape Coral, The bonefish grill, heerlijke visgerechten, fijne bediening, tafels staan een flinke eindje uit elkaar. Ook goede kip en steakgerechten. http://www.bonefishgrill.com/
o.a. in Fort Myers: Joe's crab shack: http://www.joescrabshack.com/, aan de haven, no nonsense visrestaurant, uitstekende kwaliteit. Ook kip en steaks e.d.
Aan de Golfkust en Kissimmee: http://www.crabbybills.com/Locations.html, goede kwaliteit, niet duur, nadruk op vis.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jerbia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wij hebben afgelopen zondag fantastisch gegeten bij Sensi in het Bellagio Hotel in Las Vegas. Het is een exclusief restaurant met een prachtig interieur. Op de menukaart vind je Italiaanse, Amerikaanse en Aziatische gerechten van zeer hoge kwaliteit. Er is een sommelier aanwezig. Hogere prijsklasse.
Verder hebben wij heerlijk gegeten in The Rockin V Cafe in Kanab. Een gezellig casual restaurant met vrolijke kleuren en leuke menukaart.
Verder hebben wij heerlijk gegeten in The Rockin V Cafe in Kanab. Een gezellig casual restaurant met vrolijke kleuren en leuke menukaart.
Ruth's Chris Steakhouse zit ook in NYC en LV (2x zelfs). Ze zitten in de meeste grote steden wel geloof ik, erg lekker gegeten daar in NY 

- TedjevanEs
- Amerikakenner
Na een x-aantal jaar Ft. Lauderdale hier een lijstje voor lunch en diner favorieten:
Ik ga zoals vele amerikanen regelmatig uit lunchen (zeker 3x in de week) dus heb in de loop der jaren 10 tallen (zoniet 100-tallen) restaurants van binnen gezien en dit zijn mijn (en mijn familie & collega's) favorieten:
Ft. Lauderdale (area):
Lunch
- Madras Cafe (indian buffet, die zelfs mijn collega's uit india waarderen)
- Jax House of Ribs (BBQ style)
- Jack's Old Fashion Hamburger (2 locaties, echte groundbeef vers gemaakt elke dag)
- Thai Spice (best asian food volgens alle collega's in mijn office)
Diner
- The Melting Pot (maar die heb je ook elders in de VS)
- Taverna Opa (Ft Lauderdale aan de inter-coastal, dus aan het water, je kan er met de boot stoppen, grieks en borden gooien)
- GOL (Brazilian Style restaurant in Delray Beach, ben zelf een aantal keer in Brazilie geweest en dit is dezelfde kwaliteit)
Elke tijd van de dag en echte vakantie aanrader
- Jaxson's Ice Cream Parlor (Dania Beach, Florida) famous voor hun 'Kitchen Sink' (of ice cream)....maar ook een menu als je wilt...
http://www.jaxsonsicecream.com/
Ik ga zoals vele amerikanen regelmatig uit lunchen (zeker 3x in de week) dus heb in de loop der jaren 10 tallen (zoniet 100-tallen) restaurants van binnen gezien en dit zijn mijn (en mijn familie & collega's) favorieten:
Ft. Lauderdale (area):
Lunch
- Madras Cafe (indian buffet, die zelfs mijn collega's uit india waarderen)
- Jax House of Ribs (BBQ style)
- Jack's Old Fashion Hamburger (2 locaties, echte groundbeef vers gemaakt elke dag)
- Thai Spice (best asian food volgens alle collega's in mijn office)
Diner
- The Melting Pot (maar die heb je ook elders in de VS)
- Taverna Opa (Ft Lauderdale aan de inter-coastal, dus aan het water, je kan er met de boot stoppen, grieks en borden gooien)
- GOL (Brazilian Style restaurant in Delray Beach, ben zelf een aantal keer in Brazilie geweest en dit is dezelfde kwaliteit)
Elke tijd van de dag en echte vakantie aanrader

- Jaxson's Ice Cream Parlor (Dania Beach, Florida) famous voor hun 'Kitchen Sink' (of ice cream)....maar ook een menu als je wilt...
http://www.jaxsonsicecream.com/
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vandaag heb ik hun t-shirt weer aan en we hebben er vorig jaar twee keer lekker gegeten, een keer met de familie Jol: de Bumpin Buffalo in Hill City, South Dakota.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Als ik dit zie kan ik niet wachten om weer naar Outback te gaan, mmm.
Mmmm..... Outback heerlijk, maar de Onion Loaf bij Tony Roma's vinden wij toch het lekkerst.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1798 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 18 Reacties