Queen size, King Size?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Queen size, King Size?

Bericht door Iris_1982 »

Met het boeken van al die motels en hotels kom je vaak voor de keuze te staan: King of Queen
Vaak is een room met 1 kingbed duurder dan 2 queens (geen idee waarom), maar bij gelijke prijzen kiezen we voor 1 king bed.

Echter: bij sommige hotels heb je kamerkeuze met slechts 1 queen bed, of 2 double beds
Nou weet ik dat een Queen meestal zo'n 6" wider is dan een double, maar pas je met zijn tweeen wel in een Queen? Volgens mij zijn die maar 1.40m breed toch?
Lekker knus natuurlijk, maar een beetje nachtrust is ook wel fijn.

Weet iemand nou de exacte maten? En zijn er ook weer verschillen in queen sizes? T lijkt me zo gek dat het ene hotel de keuze biedt tussen 2 queens of een king ..en het andere hotel slechts 1 queen op een kamer zet voor 2 personen.
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Uit mijn hoofd (en dan praat ik met 'camperervaring') is een Queen 1,52 breed en een King 1,88. Een double weet ik niet zo, eerlijk gezegd.

Albert en ik zijn allebei behoorlijk aan de maat en hadden vorig jaar een camper met een King erin. Nu wordt het een Queen, da's niet echt breed, maar hebben we eerder ook al wel gedaan.

Wordt het echt te smal, dan mag hij op de bank :lol:
Gebruikersavatar
Liz
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 11 nov 2004, 15:56
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

16x USA / 30 staten
Gebruikersavatar
pyca
Amerika-expert
Berichten: 2733
Lid geworden op: 05 sep 2006, 13:36
Contacteer:

Bericht door pyca »

http://interiordec.about.com/cs/beds/l/blbedsizes.htm
hier nog wat info over bedmaten

:oops: dubbel

maar deze is nog wel handig om dan weer om te rekenen:
http://www.onlineconversion.com/length_common.htm
Gebruikersavatar
thebes
Amerika-expert
Berichten: 1771
Lid geworden op: 01 apr 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door thebes »

Mijn man en ik zijn beiden groot en lang en passen nauwelijks samen in een queensize.
We vragen altijd om een kamer met een kingsize bed en als ze dat niet hebben om 2 doubles of 2 queens.
In San Francisco kregen we zelfs van de receptie op basis van onze lengte en breedte een California queensize toegewezen. Daarin moesten we naar elkaar zoeken!
judith
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 11 nov 2006, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: dussen

Bericht door judith »

:P wij hebben hier ook een bed van 1,40 breed :P
Lekker knus,nu zijn wij ook niet zó breed :lol:
Gebruikersavatar
ned in MO
Amerika-expert
Berichten: 7097
Lid geworden op: 02 jan 2007, 18:16
Locatie: Bradenton, FL
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

queen is 1.60 en king 2.00 meter
lengte is bij beiden 2 meter

Hebben een queen wat groot genog is maar neigen naar een king vanwege de kinderen. Die willen ook wel eens bij papa en mama in bed.
en dat is erg krap.
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben regelmatig met zijn tweéen in een queenbed geslapen en ook in een doublebed.
Ik vond het geen probleem. Wij hebben de eerste 25 jaar van ons huwelijk ook knus in een bed van 1.40 geslapen, dus dat zijn we wel gewend.

Een kamer met 2 queenbeds wordt vaak gebruikt voor 4 personen.

Marjon
judith
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 11 nov 2006, 18:00
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: dussen

Bericht door judith »

Wij hebben trouwens in borneo in een hotel een groot bed gehad,zou denk ook 2 bij 2 meter geweest zijn,ik vondt het niets,moest echt even zoeken waar mark was :lol: Niet gewend he.
Gebruikersavatar
dora
Amerikakenner
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 mar 2005, 00:28
Locatie: New Jersey

Bericht door dora »

Wij slapen elke nacht met z'n 3en in een queen ;) Een queen is groter dan een NL 2persoons bed. Ik weet de maten niet precies, maar bij ons past het redelijk makkelijk.

Dora
Gebruikersavatar
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert
Berichten: 1510
Lid geworden op: 07 apr 2005, 15:44
Locatie: Houston/Spring

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij slapen altijd in een queen size bed. Ik wilde niet zo'n groot bed want dat vind ik niet gezellig. Nu hangt het er ook vanaf of je gewend bent om tegen elkaar aan te liggen of niet. Sommige mensen kunnen echt niet slapen als ze de ander in bed voelen. Daar hebben wij geen last van dus daarom wilde ik een queen size. Dat is inderdaad net ietsje minder breed dan 1.60cm.

Nadeel is alleen dat we nu een hele grote slaapkamer hebben en (in verhouding) dus een heel klein bed.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ha, ik zie door een link dit oude topic weer naar boven springen. Wij slapen nu al bijna 3 weken in een Queen en zolang de camper niet scheef hangt (wat twee nachten gebeurd is :lol: ) slapen wij prima samen. Heerlijk bedje, geen klagen!

En nee, wij zijn geen kleintjes!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer