Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Evi1210
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2013, 01:04

Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evi1210 »

Hallo,

Eind mei begin juni trekken we erop uit richting West Canada. We kiezen ervoor om in Vancouver te beginnen en dan via Vancouver Island richting de Rocky Mountains te trekken (zo laat mogelijk om dan hopelijk al wat mooi weer te hebben).

Na heel wat lezen en puzzelen is dit onze voorlopige route. Al moet ik wel toegeven dat ik wat vast zit met het stuk op Vancouer Island. Is het de moeite om Victoria en Tofino en Campbell River te doen? Wat raden jullie aan? Het zijn toch redelijk rijdagen vandaar de vraag. Ik geraak er niet aan uit. Hoe kunnen we het maximale uit VI halen? Of kunnen we ergens een dag schrappen en die dan ergens anders beter benutten? De route tussen Campbell River en Whistler is toch precies niet te onderschatten qua reistijd. Via Google Maps kom ik toch ook uit op meer dan 5u rijden tussen Whistler en Clearwater.

1 Brussel - Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver - Victoria
5 Victoria
6 Victoria - Tofino
7 Tofino
8 Tofino - Campbell River
9 Campbell River
10 Campbell River - Whistler
11 Whistler
12 Whistler - Clearwater
13 Clearwater
14 Clearwater - Jasper
15 Jasper
16 Jasper
17 Jasper - Lake Louise (via Icefields Parkway)
18 Yoho NP
19 Lake Louise - Banff
20 Banff
21 Banff - Calgary
22 Calgary - Brussel

Ik hoor het wel. Ben benieuwd naar jullie feedback.

Alvast bedankt.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Hulp nodig bij route Vancouver - Calgary

Bericht door GJ »

Wij deden vijf jaar geleden dit, van half juni tot 8 juli:

Dag 1 Amsterdam-Vancouver
Dag 2 Vancouver
Dag 3 Vancouver
Dag 4 Vancouver - Campbell River
Dag 5 Campbell River, op deze dag hebben we Quadra Island bezocht
Dag 6 CR - Ucluelet, Point West Cottages --> Aanrader!
Dag 7 Ucluelet, Point West Cottages
Dag 8 Ucluelet - Nanaimo
Dag 9 Nanaimo- Whistler, Whistler Village Inn --> destijds heel betaalbaar voor Whistler-begrippen
Dag 10 Whistler- Clearwater
Dag 11 Clearwater - Jasper, Astoria Hotel
Dag 12 Jasper
Dag 13 Icefields Parkway, The Crossing Resort
Dag 14 Crossing - Lake Louise
Dag 15 Lake Louise
Dag 16 Lake Louise - Kootenay
Dag 17 Kootenay - Canmore
Dag 18 Canmore
Dag 19 Canmore - Drumheller
Dag 20 Drumheller - Calgary (Stampede)
Dag 21, Calgary - Amsterdam
Dag 22 Weer thuis

Wij hadden overal in principe voldoende tijd. Als ik het opnieuw moest doen, zou ik Kootenay eruit laten en dan inderdaad misschien voor Victoria kiezen. Op zich heb je voor Calgary ook geen dag nodig als je er niet (zoals wij) met de Stampede bent. De volle dag voor Clearwater die jij hebt gepland, zou ik persoonlijk ook niet nemen. Wel zou ik een overnachting halverwege de Icefields Parkway aanraden, en dan hopen dat je mooi weer hebt!
Gebruikersavatar
Janbren
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 17 jan 2012, 20:16
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Janbren »

In 2015 hadden wij dezelfde route, alleen van Calgary naar Vancouver. Prima te doen zo :)
2010: NY - LA - SF - Wa
2012: Route 66
2013: Denver - Bad. - YS - SF
2014: Denver - YS - ZW - Denver
2015: Calgary - Vancouver
2016: Denver - LV
2018: SLC - ZW - YS
2019: SFO - Oregon

Road Trip Movies: Movies

Road Trip Music playlist: Play

Blog: Bekijk
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Mariah »

Komende zomer gaan wij ook voor de eerste keer naar Canada, ik kan er dus nog niet veel over zeggen. Onze route heb je vast al zien staan op het forum. Wij gaan het nog meemaken :D

Een vriendin is afgelopen jaar eerst een aantal dagen in Vancouver geweest, daarna door naar Victoria. Ze had hier spijt van omdat het 2 steden na elkaar waren. Achteraf gezien was zij liever na de dagen in Vancouver de natuur in gedoken ipv weer een stad (met museumbezoek, drukte etc). Een ervaring van 'horen zeggen' dus...

Mariah
Domenica
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 apr 2012, 13:03

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Domenica »

Wij zijn in 2015 ook naar zowel Victoria als Vancouver geweest, vonden het wel leuk in Victoria maar dat was om dat we eerst 2,5 week natuurschoon hadden gezien. Als je echt aan het begin van je reis, direct na Vancouver weer na een stad gaat zou ik dit zelf niet aanraden. Je kan de route ook andersom nemen? Dat je eerst Campbell River pakt, dan Tofino/Ucluelet en dan via Victoria terug?
2011: Mexico
2012: USA
2013: Dominicaanse Republiek
2014: Thailand
2014: Vietnam
2015: Canada/USA/Curacao
2016: Lanzarote
2017: Canada
2018: Gran Canaria
2019: Mallorca/Italie

Afbeelding
Evi1210
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2013, 01:04

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evi1210 »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.

Good point wat betreft de twee steden na elkaar. Hebben onze route aangepast. Zouden ook gaan voor Ucluelet ipv Tofino. Hebben ook een dag Clearwater geschrapt en hebben nu een extra dag op de Icefields Parkway. Zijn twee volle dagen in Jasper te veel van het goede? Of liever die dag gebruiken voor nog een stop tussen Victoria en Whistler of eerder tussen Whistler en Clearwater?

Onze route ziet er dus nu als volgt uit:

1 Amsterdam - Vancouver
2 Vancouver
3 Vancouver
4 Vancouver - Campbell River
5 Campbell River
6 Campbell River - Ucluelet
7 Ucluelet
8 Ucluelet - Victoria
9 Victoria
10 Victoria - Whistler
11 Whistler
12 Whistler - Clearwater
13 Clearwater - Jasper
14 Jasper
15 Jasper
16 Jasper - Icefields Parkway
17 Icefields Parkway - Lake Louise (via Icefields Parkway)
18 Yoho NP
19 Lake Louise - Banff
20 Banff
21 Banff - Calgary
22 Calgary - Amsterdam

Groetjes!
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door EvelienK. »

Hoi Evi,

Ucluelet zijn wij ook geweest, scheelt heel wat qua kosten in vergelijking met Tofino. Wij zaten in de Wild Edge Lodge (op de foto's donkerder dan in het echt). Vanaf daar zijn we natuurlijk naar het park gereden. In Ucluelet heb je een restaurantje in een huis, klein, maar gezellig en goed eten. Zorg dat je op tijd bent. Ik zou zeker de twee dagen in Jasper houden, een geweldige plek vond ik dat :) Echt super leuk. Wij hebben wel 2 nachten Clearwater gedaan, maar dat was ook omdat we dan een rustdag hadden (eerste dag aankomst, tweede dag eerst Wells Gray en daarna heerlijk relaxen bij Dutch Lake en derde dag door naar Whistler). Even wat tips voor het eten in Clearwater, bij de camping aan Dutch Lake kan je goed eten en er zit een soort truckersrestaurant bij een motel waar je heerlijk kunt eten. Yoho hebben wij ingepland maar uiteindelijk overgeslagen.

Vergeet de Grassi Lakes niet in Banff!!!

Als je mijn reisverslag wilt lezen, laat even weten :)

Groetjes, Evelien
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Evi1210
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2013, 01:04

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evi1210 »

Hallo Evelien,

Bedankt voor de tips, ik schrijf ze zeker op! Vandaag nog exact 100 dagen voor vertrek! Zoveel zin in.

Zou het zeker fijn vinden om eens door jullie reisverslag te gaan.

Groetjes,

Evi
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door GJ »

In Ucluelet zijn de Point West Cottages ook erg aan te raden! Je hebt er een privé-jaccuzzi op de veranda, een barbecue en een keukentje zodat je ook eens zelf kunt koken. Wij vonden het fantastisch daar.
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door EvelienK. »

Ik heb je een prive bericht gestuurd met de gegevens. Nog 100 dagen, dat gaat dan ineens snel!!!! Gaaf hoor!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Evi1210
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2013, 01:04

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evi1210 »

Hey Evelien, nogmaals bedankt voor je prive berichtje.

Hi GJ, hebben idd een reservatie bij Point West Cottages in Ucluelet. Zoveel positieve commentaren hier op dit forum over gelezen op het internet in het algemeen. Ben benieuwd. Die jaccuzzi klinkt alvast héél goed :P
Evi1210
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2013, 01:04

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evi1210 »

Hey,

Dit weekend nog wat verder zitten plannen en doen voor onze reis, nu al veel zin in!
Zitten wel nog met enkele vragen. Dus ik hoop op jullie goede raad/advies.

- Op dinsdag 23 mei gaan we de auto ophalen in Vancouver en rijden we daarna door richting Victoria Island. We nemen de BC Ferry van Horseshoe Bay naar Nanaimo. Ik begreep dat 23 mei nog laagseizoen is. Is het aangewezen om de ferry op voorhand vast te leggen? Lijkt ons fijn te weten dat onze plek op de boot gereserveerd is. Dachten zelf aan de oversteek van 12:30 (geeft ons denk ik genoeg ruimte om auto op te halen op de luchthaven en richting haven te rijden, eventueel ook nog inkopen te doen onderweg). Maar wat als we door omstandighden dat tijdsslot zouden missen? Of is reserveren in die periode van het jaar niet nodig?
Zelfde vraag voor de terugweg. Gaan op maandag 29 mei terug richting vasteland om daarna door te gaan naar richting Whistler.

- Zouden heel graag gaan orca watchen in Campbell River. Door de vele goede reviews hier op het forum dachten we aan Eagle Eye Adventures. Ik zag dat ze twee soorten excursies aanbieden, 4u en 6u. Welke is het meest aangeraden - in die tijd van het jaar? Daarna trekken we richting Ucluelet en daar kan je whale watchen. Welke geniet jullie voorkeur? Ik dacht gelezen te hebben dat de oostkant de betere kant is voor dit soort excursies. Dan gaan aan de westkant eerder hiken in het Pacific Rim National Park.

- Alle tips ivm Jasper en omgeving zijn welkom. Daar geraken we nog niet zo goed aan uit. Zoals jullie in ons reisschema kunnen zien zijn we 2 volle dagen in Jasper en daarna hebben we eigenlijk ook nog 2 dagen voor de Icefields Parkway. Hebben verschillende to-do dingen op ons lijstje staan maar wil er gewoon zeker van zijn dat we niet van hier naar daar rijden. Kwesti dus van alles zo goed mogelijk in te delen en het maximum eruit te halen. We komen de dag ervoor uit Clearwater - dus een redelijke rijdag. We dachten er anders aan om in de ochtend nog Wells Gray Park te doen en dan pas richting Jasper ter vertrekken aangezien we daar dan toch relatief wat meer tijd hebben.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Evi
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door markro »

Voor Jasper, en ook andere plaatsen, zou je eens naar mijn reisverslag kunnen kijken, klik hier.
In de linker menukolom zie je bij de dagaanduidingen de plaatsnamen staan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door FerryM »

Over je vragen:

1. Nee, denk niet dat reserveren nodig is.
2. Voor whale-watchen zit je goed bij Ucluelet aan de westkant van Vancouver Island; voor orka's ben je in mei te vroeg, die komen pas aan het einde van de zomer. Met veel geluk zie je soms de transients...
3. In Jasper kun je je weken vermaken, zeker als je de bergen intrekt om te wandelen. Tips voor Jasper, zie:

http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... i_2005.htm

Veel plezier!
Ferry
Evi1210
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2013, 01:04

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evi1210 »

Bedankt voor jullie snel antwoord en reisblogs, weer wat leesvoor, altijd leuk.

Als ik het dus goed begrijp zijn we eigenlijk te vroeg op het jaar in Campbell River. Is het dan wat verloren tijd om daar te stoppen als we daar dan toch geen orka's kunnen zien? Of wat denken jullie? Hadden graag aan de westkust van VI eerder gewandeld in het Pacific Rim National Park.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door FerryM »

Genoeg te beleven bij Campbell River:

- wandelen in het Strathcona Provincial Park, een groot en ruig park (prachtig)
- dineren op Quadra Island bij April Point (met bootje van Painter's Lodge)
- sowieso een bootocht maken, kans op beren, wolven, zeeleeuwen, zeehonden, otters, visarenden (zekerheidje)

Gr.Ferry
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evita2017 »

Dag Evi,

Wij hebben in 2012 een vergelijkbare route gedaan met de camper. Wel vertrokken en aangekomen in Vancouver. Cambell river zijn we niet geweest.
Ferry's zou ik niet reserveren, dat hadden wij toen wel gedaan maar hebben toch een ferry vroeger genomen. De reservatie was dus voor niks (kost ook geld).
Als je wil bezorg ik ons roadbook met tips en onze route en een link naar onze fotoblog. Stuur me dan maar een privébericht.
Er is trouwens ook een Canadaforum, daar heb ik toen veel aan gehad. http://canada-plaza.proboards.com/
De eigenaar van Eagle Eye Adventures was destijds ook heel actief op het forum (geen idee of dat nog zo is), hij kan u misschien nog meer tips geven betreffende de excursies.
Icefields parkway hebben we op 1 dag gedaan, in Jasper zijn we twee dagen gebleven. Canada is zo'n prachtig land met wondermooie natuur. We hebben trouwens 12 beren gespot die vakantie.
Evi1210
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 dec 2013, 01:04

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evi1210 »

Hallo Evita,

Bedankt voor je reactie. Fijn te lezen. Ben wel benieuwd naar jullie roadbook en foto's. Ik ga zeker ook eens wat lezen en me verdiepen in dat ander forum. Hopelijk zit de eigenaar van dat bedrijf nog steeds op dat forum en kan hij/zij wat meer vertellen over mogelijke excursies.

Qua ferry lijkt het me nu wel duidelijl dat reserveren niet echt noodzakelijk is.

Ondanks dat we nog wel wat voorbereidingswerk hebben en ons nog wat meer willen verdiepen, hebben we er nu al ongelooflijk veel zin in. Jullie enthousiasme werkt aanstekelijk :)

Groetjes
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door Evita2017 »

Dag Evi,

stuur mij maar een privébericht ivm het roadbook. De eigenaars zijn volgens mij nog actief op het forum (heb daarnet nog eens gekeken).
EvelienK.
Amerikakenner
Berichten: 470
Lid geworden op: 10 dec 2011, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Evi1210: hulp nodig bij route Vancouver - Calgary.

Bericht door EvelienK. »

Hoi Evi,

Wij hadden de ferry van Vancouver naar Nainamo en ik was wel erg blij dat we hadden gereserveerd. Wij waren er in de zomer en het was super druk en het bleek ook goed dat we hadden gereserveerd. Maar we hebben natuurlijk allemaal andere ervaringen :)
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer