Maar het (nieuwe) plan is om in die reis NYC, Philadelphia en Washington DC over te slaan en deze in september, samen met mijn ouders, aan te doen

En zo geschiede dat ik vorige week het plan bij ze neerlegde: 'zullen we in september weer met zijn vieren op vakantie gaan en die twee steden aan doen?' Mijn moeder was gelijk om, maar mijn vader moest het nog allemaal even narekenen in zijn hoofd. Ze leven natuurlijk van een pensioenloontje en ze waren net terug van hun vakantie in Zuid-Afrika. Maar vanochtend kreeg ik groen licht: "we gaan graag weer met jullie mee naar Amerika"

Nu heb ik alleen een paar scenario's in gedachte: vliegen we retour naar NYC (of Washington), of multi-city (vliegen naar NYC en dan vanuit Washington weer terug naar Nederland)? Retourtje NYC is het goedkoopst. Rond de 500 euro. Maar daarmee zullen we wel een dag in moeten calculeren voor weer terug naar New York te rijden. Als we vanuit Washington terugvliegen, dan kunnen we een dag eerder terugvliegen (lees: bespaart uitgave voor een hotel en eten), maar de kosten van de vliegtickets zijn weer ietsjes duurder (zo'n 60 euro per ticket). Dus ik weet even niet welke keuze hier te maken.
En verder, zijn er wellicht tips voor een goed hotel? Wat ons betreft hoeven we niet per sé op Manhattan zelf te slapen. Dat lijkt me echt te duur. Ik heb berekend in onze begroting: 100 euro per kamer per nacht. Maar liever wat goedkoper natuurlijk

Wat betreft planningsschema:
DAG 01| Amsterdam - New York City
DAG 02| New York City
DAG 03| New York City
DAG 04| New York City
DAG 05| New York City - Philadelphia
DAG 06| Philadelphia - Washington DC
DAG 07| Washington DC
DAG 08| Washington DC
DAG 09| Washington DC
DAG 10| Washington DC - New York City
DAG 11| New York City - Amsterdam
DAG 12| Aankomst Amsterdam
Als we dus besluiten om op NYC te vliegen en vanaf WAS weer terug, dan vliegen we op dag 10 dus al naar huis ipv op dag 11.