Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
AirBnB regels gewijzigd voor NYC?
AirBnB regels gewijzigd voor NYC?
Hallo, wij hebben een AirBnB reservering in Brooklyn voor komende september. We zitten dan in een heel appartement voor 4 dagen. Nu krijgen we vandaag een bericht van de verhuurder, dus niet van AirBnB, met de mededeling dat er recent een overeenstemming is tussen NYC en AirBnB over de spelregels voor het houden van een AirBnB in NYC. Er mag geen heel app meer verhuurd worden maar wel kamers...Onze afspraak past niet meer in de nieuwe regels...dus.
De verhuurder vraagt me wat we willen, het huis bestaat uit 2 slaapkamers incl eigen badkamer en een living met n keuken. We kunnen ontbinden en een refund krijgen maar ook ontbinden en gelijk de 2 slaapkamers apart terugboeken (zo hebben we dus toch het hele app) . De verhuurder zal dan AirBnB informeren, bij beide keuze's. Een laatste optie zou zijn om zonder tussenkomst van AirBnB te huren (hoeven niet vooraf te betalen).
Ik heb ff gezocht op internet maar kan niet zo snel wat vinden over de afspraak waarnaar verwezen wordt. Hebben ook nog niets van AirBnB vernomen en dat komt me vreemd over..zou natuurlijk ook kunnen dat die ambtelijke molen langzamer gaat dan de verhuurder wil en die wil natuurlijk doen wat moet?
Graag jullie mening over de casus dat Air BnB nog geen initiatief heeft getoond (aan mij) en natuurlijk de vraag, wie kan wel wat op t net vinden over deze nieuwe afspraken..
Alvast bedankt:)
De verhuurder vraagt me wat we willen, het huis bestaat uit 2 slaapkamers incl eigen badkamer en een living met n keuken. We kunnen ontbinden en een refund krijgen maar ook ontbinden en gelijk de 2 slaapkamers apart terugboeken (zo hebben we dus toch het hele app) . De verhuurder zal dan AirBnB informeren, bij beide keuze's. Een laatste optie zou zijn om zonder tussenkomst van AirBnB te huren (hoeven niet vooraf te betalen).
Ik heb ff gezocht op internet maar kan niet zo snel wat vinden over de afspraak waarnaar verwezen wordt. Hebben ook nog niets van AirBnB vernomen en dat komt me vreemd over..zou natuurlijk ook kunnen dat die ambtelijke molen langzamer gaat dan de verhuurder wil en die wil natuurlijk doen wat moet?
Graag jullie mening over de casus dat Air BnB nog geen initiatief heeft getoond (aan mij) en natuurlijk de vraag, wie kan wel wat op t net vinden over deze nieuwe afspraken..
Alvast bedankt:)
Grote Amerika fan
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: AirBnB regels gewijzigd voor NYC?
Wij zitten vanaf volgende week ook in een appartement in Brooklyn (zonder aanwezige eigenaar). Ben op de hoogte van de "deal" tussen Airbnb en NYC, maar het zal voorlopig wel meevallen denk ik.
Zie artikel NYTimes van eind vorige maand: http://www.nytimes.com/2014/05/22/techn ... .html?_r=0
Het is inderdaad verboden een geheel appartement te verhuren voor een kortere periode dan 30 dagen, tenzij de eigenaar aanwezig is en je dus maar een gedeelte huurt. Maar de data die Airbnb over draagt is én anoniem, en volgens mij zijn ze meer geïnteresseerd in mensen die een soort van hotel runnen dan iemand die zijn appartement af en toe verhuurt.
Zie artikel NYTimes van eind vorige maand: http://www.nytimes.com/2014/05/22/techn ... .html?_r=0
Het is inderdaad verboden een geheel appartement te verhuren voor een kortere periode dan 30 dagen, tenzij de eigenaar aanwezig is en je dus maar een gedeelte huurt. Maar de data die Airbnb over draagt is én anoniem, en volgens mij zijn ze meer geïnteresseerd in mensen die een soort van hotel runnen dan iemand die zijn appartement af en toe verhuurt.
Volgens mij heeft het vooral te maken met het feit dat verhuurders die bijvoorbeeld veel kamers verhuren via Airbnb geen officiële hotels e.d. zijn, en zich daardoor niet aan een heleboel regels hoeven te houden waar officiële hotels e.d. zich wel aan moeten houden. Dat is dus én niet veilig, en oneerlijke concurrentie.Mr. Schneiderman originally subpoenaed Airbnb last fall for information on thousands of hosts in the city. He was not after the individual apartment owner who might rent out his place while he went to Boston or Buffalo for a few days, technically illegal though that might be. He was after landlords who were operating on a larger scale.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik heb ook voor a.s. Juli een compleet appartement gehuurd in Queens.
Die laatst gesloten overeenkomst tussen Airbnb en NYC, (be)treft vooral de huisjesmelkers, personen die veel meer verhuren dan alleen hun eigen woning.
Het Airbnb principe was altijd al "verboden" in NYC voor huurperioden van minder dan 30 en objecten waar de verhuurder zelf niet verblijft tijdens verhuur.
Die laatst gesloten overeenkomst tussen Airbnb en NYC, (be)treft vooral de huisjesmelkers, personen die veel meer verhuren dan alleen hun eigen woning.
Het Airbnb principe was altijd al "verboden" in NYC voor huurperioden van minder dan 30 en objecten waar de verhuurder zelf niet verblijft tijdens verhuur.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zo begreep ik het ook: het is het probleem van de verhuurder, niet van jou, en ze zijn meer op zoek naar de illegale hotels dan naar de individuele appartementeigenaar.
Mijn tip zou zijn om het met airbnb te overleggen. Mijn ervaring is dat ze relatief snel reageren op vragen. Dat kan via de website, via Facebook (https://www.facebook.com/AirbnbNederland) of telefonisch. Ze geven dan wel veel standaard antwoorden, maar kunnen ook voor jou contact opnemen met de host om uit te leggen dat wat hij wil niet nodig/handig/noodzakelijk is.
Blijft de host bij zijn standpunt? Eerlijk gezegd zou ik zelf niet akkoord gaan met annuleren en 2 kamers opnieuw boeken (dat zijn nl 2 keer AIrbnb servicekosten, en hoe zorg je ervoor dat het totaal bedrag goed is), en al helemaal niet met buiten AirBnB om boeken. Als de host toch annuleert, krijg jij overigens vaak een extra percentage om te besteden in je zoektocht naar een nieuwe locatie.
Mijn tip zou zijn om het met airbnb te overleggen. Mijn ervaring is dat ze relatief snel reageren op vragen. Dat kan via de website, via Facebook (https://www.facebook.com/AirbnbNederland) of telefonisch. Ze geven dan wel veel standaard antwoorden, maar kunnen ook voor jou contact opnemen met de host om uit te leggen dat wat hij wil niet nodig/handig/noodzakelijk is.
Blijft de host bij zijn standpunt? Eerlijk gezegd zou ik zelf niet akkoord gaan met annuleren en 2 kamers opnieuw boeken (dat zijn nl 2 keer AIrbnb servicekosten, en hoe zorg je ervoor dat het totaal bedrag goed is), en al helemaal niet met buiten AirBnB om boeken. Als de host toch annuleert, krijg jij overigens vaak een extra percentage om te besteden in je zoektocht naar een nieuwe locatie.
Ik heb zelf ook via airbnb een kamer gehuurd, de eigenaresse slaapt in een andere kamer. Kreeg als ' tip' om bij de douane te zeggen dat je bij een vriendin slaapt en niets over airbnb omdat het in NY niet mag. Maar omdat de eigenaresse ook in het huis verblijft kan ik eerlijk vertellen dat ik een kamer huur via airbnb?
(Sorry dat ik jouw topic gebruik)
(Sorry dat ik jouw topic gebruik)
FF een up-date,
ik heb inmiddels intensief mailcontact met de verhuurder gehad, hij heeft mij verschillende recente artikelen gestuurd en ook op de site van AirBnB staat nu meldingen over de ontwikkelingen in NYC. De deal is nu als volgt. Er zijn 2 kamers in het hele appartement. 1 kamer is geblokkeerd op de AirBnB site en ik heb een 2 persoons kamer gehuurd voor dezelfde prijs als eerst het hele app. De andere slaapkamer is nu niet meer beschikbaar , maar is gewoon voor ons, en dus het hele appartement. Dit is dus niet terug te vinden in mijn reservering en alleen in de mail met de verhuurder. Idd een klein risico dat de kamer alsnog vrij wordt gegeven aan anderen maar ik geloof daar niet zo in..de verhuurder komt betrouwbaar over, hebben al heel veel goeie recensies en AirBnB blijft er tussen zitten...dus alles opgelost....denk ik toch (klein beetje spannend is t wel).
Voor de belangstellenden;
http://mashable.com/2014/05/21/airbnb-r ... y-general/
http://techcrunch.com/2014/05/21/airbnb ... agreement/
http://publicpolicy.airbnb.com/agreement-new-york/
ik heb inmiddels intensief mailcontact met de verhuurder gehad, hij heeft mij verschillende recente artikelen gestuurd en ook op de site van AirBnB staat nu meldingen over de ontwikkelingen in NYC. De deal is nu als volgt. Er zijn 2 kamers in het hele appartement. 1 kamer is geblokkeerd op de AirBnB site en ik heb een 2 persoons kamer gehuurd voor dezelfde prijs als eerst het hele app. De andere slaapkamer is nu niet meer beschikbaar , maar is gewoon voor ons, en dus het hele appartement. Dit is dus niet terug te vinden in mijn reservering en alleen in de mail met de verhuurder. Idd een klein risico dat de kamer alsnog vrij wordt gegeven aan anderen maar ik geloof daar niet zo in..de verhuurder komt betrouwbaar over, hebben al heel veel goeie recensies en AirBnB blijft er tussen zitten...dus alles opgelost....denk ik toch (klein beetje spannend is t wel).
Voor de belangstellenden;
http://mashable.com/2014/05/21/airbnb-r ... y-general/
http://techcrunch.com/2014/05/21/airbnb ... agreement/
http://publicpolicy.airbnb.com/agreement-new-york/
Grote Amerika fan
Is ook zo, maar wanneer jouw host een week voordat jij aankomt een dikke boete heeft gekregen en er voor kiest om zijn appartement niet meer beschikbaar te houden. Zit jij zonder accommodatie....biebyip schreef:Zo begreep ik het ook: het is het probleem van de verhuurder, niet van jou, en ze zijn meer op zoek naar de illegale hotels dan naar de individuele appartementeigenaar.
Het is voor de verhuurder verboden en de pakkans is heel erg klein. Kortom, in 99 van 100 gevallen gaat het goed. Maar ik zou zelf nooit mijn reis naar NY af laten hangen van het feit dat ik misschien net die 1e ben.
- Bushmaster
- Amerika-expert
zonder accommodatie in New York?Zit jij zonder accommodatie....
je kan toch zo een andere Airbnb boeken of een hotel in?
Op korte termijn iets goedkoops vinden wordt lastig.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Als je reservering bij Airbnb komt te vervallen dan kun je een vervangend alternatief krijgen voor de prijs die je betaald hebt. Het verschil regelt Airbnb dus je loopt weinig risico.
Al is het natuurlijk wel een hoop gedoe als je opeens zonder accommodatie komt te zitten en je het ter plekke moet regelen.
Al is het natuurlijk wel een hoop gedoe als je opeens zonder accommodatie komt te zitten en je het ter plekke moet regelen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Dat is mijn hele punt. Ik ben vaak al maanden in de weer om de "perfect" accommodatie te vinden waarbij je rekening houdt met prijs en locatie.Katja schreef: Al is het natuurlijk wel een hoop gedoe als je opeens zonder accommodatie komt te zitten en je het ter plekke moet regelen.
Als ik vlak van te voren, of ter plekke, nog iets anders moet regelen zou ik daar niet vrolijk van worden.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo ben ik ook hoor. Ik heb alles voor november al geboekt maar bij Airbnb houd je het risico dat er geannuleerd wordt. Maar als dat gebeurt dan zijn we in ieder geval goed beschermd. Neemt niet weg dat ik er enorm ziek van zou zijn als ik iets anders zou moeten vinden last minute al hoop ik dan wel dat ik door en beetje extra budget misschien wel juist op een mooiere plek zou kunnen zitten.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zou me er denk ik niet zo heel erg druk over maken. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een reservering bij Airbnb gecanceld werd. Bovendien kunnen hosts een 'boete' krijgen van Airbnb als ze vaker dan 1 keer binnen een termijn van een half jaar een reservering cancelen. Een host doet dat dus niet zomaar.
Ik heb ook weleens een soort van last minute een hotel moeten zoeken voor NY (dit was overigens voor het Airbnb-tijdperk). We zouden bij een vriendin logeren maar 2 weken van tevoren kreeg ik ineens te horen dat dat niet doorging. Heb toen via Priceline een kamer geboekt. Perfect hotel, om de hoek van Times Square (wat overigens niet de locatie was die mijn voorkeur had, maar wel waar veel toeristen graag willen verblijven). Bottom line, het is geen enkel probleem om kort van tevoren nog een overnachtingsplek te moeten zoeken in NY. En als de kans nou zou klein is dat dat gebeurd, zou ik er Airbnb zeker niet links om laten liggen.
Ik heb ook weleens een soort van last minute een hotel moeten zoeken voor NY (dit was overigens voor het Airbnb-tijdperk). We zouden bij een vriendin logeren maar 2 weken van tevoren kreeg ik ineens te horen dat dat niet doorging. Heb toen via Priceline een kamer geboekt. Perfect hotel, om de hoek van Times Square (wat overigens niet de locatie was die mijn voorkeur had, maar wel waar veel toeristen graag willen verblijven). Bottom line, het is geen enkel probleem om kort van tevoren nog een overnachtingsplek te moeten zoeken in NY. En als de kans nou zou klein is dat dat gebeurd, zou ik er Airbnb zeker niet links om laten liggen.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb inderdaad ook een keer gehad dat mijn hotelreservering gecanceld werd. Hadden ze gedaan in de tijd dat wij al in het vliegtuig zaten dus we stonden daar en er was geen kamer.
Na een hoop gedoe hebben we toen wel in een prachtig hotel geslapen voor de prijs die we voor het andere hotel zouden betalen.
Na een hoop gedoe hebben we toen wel in een prachtig hotel geslapen voor de prijs die we voor het andere hotel zouden betalen.
- Bushmaster
- Amerika-expert
een "hoop gedoe" geeft vaak de mooiste verhalen na afloop van je vakantie.
gewoon incalculeren dat de vakantie nooit 100% gaat verlopen zoals je dat van te voren plannend, geeft al een hoop lucht.
gewoon incalculeren dat de vakantie nooit 100% gaat verlopen zoals je dat van te voren plannend, geeft al een hoop lucht.
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
zo te horen lijkt die verhuurder ook echt van ter goeder trouw, ik zou er dus ook wel gerust in zijn.
Vriendin van me ging vorige week naar Valencia en bij aankomst bleek haar Airbnb kamer compleet tegen te vallen: een hond in huis die overal plast, hondenstront op het terras, hondenhaar op het bed, geen Wi-Fi zoals beloofd, de deur van haar kamer ging niet dicht, ...Mijn vriendin is nochtans zelf een grote hondenliefhebber (het hondje was zelfs een beetje een reden om ook voor die kamer te kiezen) dus ze is wel wat gewoon maar 't was er ronduit smerig, zei ze. Zij is daar vertrokken en is naar een hostel geweest. Airbnb heeft alles terugbetaald + een voucher van € 100 gegeven. Geen leuke ervaring maar alles is wel goed gekomen en Airbnb is wel heel correct geweest. Er stond maar 1 recensie bij die advertentie, misschien had mijn vriendin ook selectiever moeten zijn, nu ja, lesje geleerd.
Vriendin van me ging vorige week naar Valencia en bij aankomst bleek haar Airbnb kamer compleet tegen te vallen: een hond in huis die overal plast, hondenstront op het terras, hondenhaar op het bed, geen Wi-Fi zoals beloofd, de deur van haar kamer ging niet dicht, ...Mijn vriendin is nochtans zelf een grote hondenliefhebber (het hondje was zelfs een beetje een reden om ook voor die kamer te kiezen) dus ze is wel wat gewoon maar 't was er ronduit smerig, zei ze. Zij is daar vertrokken en is naar een hostel geweest. Airbnb heeft alles terugbetaald + een voucher van € 100 gegeven. Geen leuke ervaring maar alles is wel goed gekomen en Airbnb is wel heel correct geweest. Er stond maar 1 recensie bij die advertentie, misschien had mijn vriendin ook selectiever moeten zijn, nu ja, lesje geleerd.
Laat even voorop stellen dat ik een enorme fan van AirBNB ben en er nu diverse keren mee overnacht heb. Mijn vriend zit nu "as we speak" in een prachtig appartement in Porto met zijn vrienden en volgende week hebben wij ook een reservering staan in Baltimore.
Je houdt altijd het risico dat er gecanceld wordt en door de wetgeving in NY denk ik dat die kans daar iets groter is. Nog steeds 99 van de 100 goed gaan, dus dat is heel erg fijn!
Je houdt altijd het risico dat er gecanceld wordt en door de wetgeving in NY denk ik dat die kans daar iets groter is. Nog steeds 99 van de 100 goed gaan, dus dat is heel erg fijn!
-
- Amerika-expert
AirBnB is begonnen met terugvechten tegen onder meer de plannen in NY om de organisatie allerlei regels op te leggen. Met een reclamecampagne. Er draait op het ogenblik een reclamefilmpje rond op de Newyorkse TV waarin een moeder, die met haar twee zoons in downtown New York woont, haar baan verloor, uitlegt dat zij dankzij AirBnB toch rond kan komen en haar woning niet uit hoeft.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
In de de metro hangen ook allerlei posters dat het juist goed is voor de stad en voor de buurt. Voor zowel de bewoners, als de lokale ondernemers!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2329 Weergaves
-
Laatste bericht door jensvos129
-
- 10 Reacties