NYC belasting/ VAT

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
duif06
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2010, 18:16

NYC belasting/ VAT

Bericht door duif06 »

Hoi,

Ik ga van 14 t/m 21 oktober naar NYC.
Ik heb begrepen dat in USA niet landelijke VAT wordt geheven maar dat verschilt per staat.
Ik had zelfs vernomen dat NYC een soort van eige Stad-BTW heeft. Weet iemand hoe dit zit?
Belangrijker nog, kan ik deze VAT terug vragen op het vliegveld of eventueel ergens anders?
newengland
Amerikafan
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 okt 2003, 22:53
Locatie: Amsterdam

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door newengland »

The VAT (Sales tax) is 8,25% in New York State. Het is inderdaad anders per staat. New York is een van de hogere.

Dit is verglijkbaar met onze BTW en dus nergens terug te vragen als particulier. :thumbup:
duif06
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2010, 18:16

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door duif06 »

Onze BTW is wel degelijk terug te vragen als particulier, ik moest in een winkel waar ik heb gewerkt vaker BTW-formulieren schrijven en stempelen voor toeristen buiten de EU. Maar helaas is het in NYC niet zo en die VAT is wel erg laag tov Nederland.

Bedankt voor je antwoord!
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door Texas Boy »

Volgens mij is VAT (BTW) niet hetzelfde als Sales Tax, volgens mij word er (nog) nergens VAT berekent in Amerika.
duif06
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2010, 18:16

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door duif06 »

Maar is deze sales tax niet terug te vorderen?
newengland
Amerikafan
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 okt 2003, 22:53
Locatie: Amsterdam

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door newengland »

Texas Boy schreef:Volgens mij is VAT (BTW) niet hetzelfde als Sales Tax, volgens mij word er (nog) nergens VAT berekent in Amerika.

Inderdaad, in amerika noemen ze het gewoon anders. BTW is er eigenlijk niet.
duif06
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2010, 18:16

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door duif06 »

Maar is dit niet terug te vorderen?
newengland
Amerikafan
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 okt 2003, 22:53
Locatie: Amsterdam

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door newengland »

Dit is een lokale tax en kan niet ontweken worden op een legale manier.

Maar waar maak je druk om? het is 8% een stuk minder dan in Nederland + dat de meeste spuller per definitie al goedkoper zijn in Amerika.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door Texas Boy »

duif06 schreef:Maar is dit niet terug te vorderen?
Heb dit ooit een keer gedaan in New Orleans, hoop gedoe en kostte behoorlijk wat aan fees. Als ik me goed herinneren moeten winkels ook deelnemen aan deze akties, dus het was niet zo dat je zomaar elk bonnetje afgeeft en je krijgt je Sales Tax terug.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door Texas Boy »

klouwer schreef:Inderdaad, in amerika noemen ze het gewoon anders. BTW is er eigenlijk niet.

Sales Tax is geen andere naam maar een compleet ander systeem, meer Staat gericht en gedeeltelijk lokaal. Veel steden zijn dus afhankelijk van de Sales Tax en BTW is voor de overheid. Omdat Washington wat tekorten heeft hoor je steeds vaak dat men VAT (BTW) wil gaan invoeren, ook wil men online aankopen gaan belasten, maar er is erg veel verweer tegen, terecht.
duif06
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 aug 2010, 18:16

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door duif06 »

klouwer schreef:Dit is een lokale tax en kan niet ontweken worden op een legale manier.

Maar waar maak je druk om? het is 8% een stuk minder dan in Nederland + dat de meeste spuller per definitie al goedkoper zijn in Amerika.
Volgens mij is de 8% stadsbelasting van NYC en zit er hiernaast nog sales tax op.
Druk maak ik me sowieso niet maar als ik op een niet al te omslachtige manier geld kan terug krijgen dan doe ik dat natuurlijk.
newengland
Amerikafan
Berichten: 330
Lid geworden op: 08 okt 2003, 22:53
Locatie: Amsterdam

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door newengland »

Er zijn manieren dat winkels lege dozen opsturen naar buitelandse adressen en zo de sales tax omzeilen. Maar dit schijnt illegaal te zijn en lijkt me ook alleen zinvol als je iets duurs gaat kopen.
Texas Boy
Amerika-expert
Berichten: 4930
Lid geworden op: 06 mar 2005, 14:57

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door Texas Boy »

Wat moet iemand met een lege doos?
John V
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 feb 2007, 12:18

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door John V »

duif06 schreef:Ik heb begrepen dat in USA niet landelijke VAT wordt geheven maar dat verschilt per staat. Ik had zelfs vernomen dat NYC een soort van eige Stad-BTW heeft. Weet iemand hoe dit zit?
In de VS zijn er diverse soorten tax. Waar jij in bent geïnteresseerd is de zogenaamde salestax. Ook die verschilt per regio. IN NYC zijn dit er zelfs 3 (State Tax, City Tax, en een MCTD surcharge) waardoor het in totaal op 8.875% uitkomt.
duif06 schreef:Belangrijker nog, kan ik deze VAT terug vragen op het vliegveld of eventueel ergens anders?
Er zijn plaatsen waar je onder voorwaarden salestax kunt terugvorderen (o.a. Dallas). In NYC is dat, zover mij bekend, niet mogelijk. Wel zijn goederen als kleding en schoenen tot een bedrag van $110 vrijgesteld van belasting. Kwestie dus van niet alles gelijktijdig afrekenen maar, indien mogelijk, op te delen in pakketjes die onder de $110 blijven.
Daarnaast zijn er perioden waarin je bepaalde zaken belastingvrij kunt kopen. Zo heb je tegen de tijd dat kinderen weer naar school moeten belastingvrijstellingen op schoolartikelen. Daar vallen bijvoorbeeld ook laptops en kleding onder.
astoria
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 mei 2009, 20:00

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door astoria »

John V schreef: Wel zijn goederen als kleding en schoenen tot een bedrag van $110 vrijgesteld van belasting. Kwestie dus van niet alles gelijktijdig afrekenen maar, indien mogelijk, op te delen in pakketjes die onder de $110 blijven.
Dit is niet juist. Elk individueel kledingstuk of paar schoenen onder de $110.00 is vrijgesteld van sales tax, voor het totaalbedrag maakt dit niets uit. Koop je een trui van $100.00 en een paar gympen van $100.00, dan betaal je $200.00 en wordt daar geen sales tax over berekend.
John V
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 08 feb 2007, 12:18

Re: NYC belasting/ VAT

Bericht door John V »

astoria schreef:Dit is niet juist. Elk individueel kledingstuk of paar schoenen onder de $110.00 is vrijgesteld van sales tax, voor het totaalbedrag maakt dit niets uit.
Ik heb er de formele regeling nog eens bijgenomen en het geldt inderdaad voor elk los items. Blijkbaar kunnen ze het NYC niet alleen leuker maken, maar ook gemakkelijker :thumbup: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer