Nederlandse dingen in Washington DC en omgeving

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Fioontje
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jan 2005, 03:21
Locatie: Redondo Beach, California
Contacteer:

Nederlandse dingen in Washington DC en omgeving

Bericht door Fioontje »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende 'probleem'. Ik woon en werk als Au Pair in de buurt van Washington DC en het lijkt mij erg fijn om een keer in een nederlands restaurant te eten of wat nederlandse producten te kunnen kopen.

Weet iemand misschien of er een Nederlands restaurant in de buurt van DC/Virginia/Maryland is? Of misschien een supermarkt waar ze veel internationale dingen verkopen?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Fiona
Gebruikersavatar
USA2004
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36
Locatie: Arlington, VA
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Ha Fiona,

He, een lotgenoot! ;) Wij wonen zelf sinds twee maanden in Arlington, Virginia, net over de Key Bridge naar DC. Een winkel of restaurant met meer Nederlandse producten zou ik ook wel aardig vinden, maar de kans daarop lijkt me niet zo groot. Misschien dat Petra iets weet?

Tot zover heb ik wel een aardige collectie etenswaren gevonden. Met name Wholefoods (veel Nederlandse kaas, Belgisch bier). En laatst ergens Nederlandse stroopwafels gevonden, in een speciaal zaak (een zakje voor $3,00) waar ze ook drop en Droste chocolade verkochten. Via internet zijn er meen ik ook wel aardig wat dingen te koop.

Groet,
Guus
http://www.guusbosman.nl
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Fiona,

Waar zit je precies? Er zijn geen Nederlandse restaurants hier in de DC area, maar wel een grote Nederlandse Vereniging ( http://www.dcdutch.org ). Verder zit er in Wheaton, Maryland een Nederlandse bakkerij, University Boulevard is hun adres.
In Virginia heeft Vietnam Imports in Falls Church soms Nederlandse produkten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals Guus schreef, heeft Whole Foods inderdaad een heel stel verschillende kazen. Ze hebben daar ook stroopwafels en ontbijtkoek. Trader Joe's heeft ook soms Nederlandse dingen, zoals toostjes.
Maar inderdaad, via het internet is het meest te vinden.
Mijn man en ik grappen vaak, dat een Nederlands pannenkoekenhuis het hier goed zou doen ;).
Er is wel een echt Belgisch restaurant in Maryland, Mannequin Pis.
Maar als je au pair bent ben je hier toch maar voor een jaar? Dit gebied heeft zo'n ruime keuze aan verschillende cuisines, het lijkt me, dat je het gewone Hollandse spul wel kunt missen. Of ben ik nu te internationaal ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fioontje
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jan 2005, 03:21
Locatie: Redondo Beach, California
Contacteer:

Hallo!

Bericht door Fioontje »

Hoi Guus en Petra,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben hier voor maximaal 2 jaar dus zou de Nederlandse keuken best moeten kunnen missen en het probleem is ook niet dat ik hier nix lust (ik lust namelijk alles hier helaas), maar ik mis de normale dingen uit Nederland. Vooral het Nederlandse brood (zal eens kijken naar die bakkerij) en de dingen die vet vrij en suiker vrij en zoetstof vrij zijn. Ik mag voor mijn maag namelijk geen suiker en geen vet, maar alles lijkt hier of suikervrij (en dan verschrikkelijk gezoet) of vetvrij te zijn, maar het allebei. Zo doe ik nu (na bijna een maand) al echt een moord voor een pak Optimel, maar ja, dat zal wel een droom blijven!

Een pannekoekenhuis of een echt nederlands iets met kroketten en dat soort dingen zou het hier vast en zeker goed doen!

Bij Trader Joe's ben ik al eens geweest, maar geen NL dingen gezien, komt misschien nog!

Ik zit trouwens in Fort Washington. Dat is als je vanaf de beltway de 210 south neemt. Het is ongeveer 5 minuutjes van de Woodrow Wilson Bridge (of zoiets). Mijn hostfamilie doet bijna alles in Alexandria, Virginia en de baby is geboren in Fairfax! Is dat dichtbij jou Petra?

Groetjes,
Fiona
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Fiona,

Ja, Fairfax is zeker dichtbij, alle drie mijn kinderen zijn daar ook geboren.

Online vond ik nog deze winkelin Silver Spring, Maryland, die misschien interessant is voor jouw dieet. De bakkerij in Wheaton heet overigens van Tol.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
USA2004
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36
Locatie: Arlington, VA
Contacteer:

Nederlands brood

Bericht door USA2004 »

Hoi,

Oh, dat herken ik absoluut: ik mis Nederlands brood! Amerikaans brood is niet slecht, maar ik zou toch erg graag mijn tanden zetten in een versgebakken Nederlands volkoren brood...

Het brood in de supermarkt Wholefoods is tot nog toe het beste dat ik kon vinden -- Italiaans, volkoren, versgebakken in de winkel. Maar ja, niet het echt Hollandse halfje bruin :)

Guus
Fioontje
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jan 2005, 03:21
Locatie: Redondo Beach, California
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

@ petra: wat leuk dat je zo 'in de buurt' woont. nog tips van dingen die ik absoluut moet gaan zien? ben niet van plan om een jaar binnen te blijven zitten namelijk! hehe

@ guus: ik moet ook nog wennen aan het feit dat je brood hier na een week nog gewoon kan eten enzo en het smaakt lang niet zo goed. maar goed, dat overleef ik wel! hihi
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Fiona,

Ik heb eindeloos veel informatie over dingen, die je kunt gaan zien. Het hangt er ook van af, waar je in geinteresseerd bent, maar ik heb na 20 jaar nog lang niet alles gezien!

Wat het brood betreft, helaas vinden de Amerikanen het nodig om honing of molasses in hun bruine brood te doen. Dat geeft het een zoet smaakje. Ik ben al helemaal niet zo'n broodliefhebster, maar het bruine brood uit de supermarkten hoef ik al helemaal niet!

Inderdaad heeft Whole Foods, zoals Guus schreef, lekker brood, vooral hun 12 grain brood is lekker en niet zoet. En wij hebben het geluk hier in Vienna een Turkse bakkerij te hebben met het allerlekkerste brood. Misschien zit er in jullie buurt ook wel zoiets.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Fioontje
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jan 2005, 03:21
Locatie: Redondo Beach, California
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

Hoi Petra,

Ik weet eigenlijk niet waar ik in geinteresseerd ben. Ik wil in ieder geval zoveel mogelijk zien en zo min mogelijk thuis zitten. Want ik woon hier dan wel in een geweldige villastad, maar er is niks te doen!

Gisteren bij een nederlandse famillie in DC geweest en echte nederlandse hagelslag gegeten! Altijd fijn natuurlijk!
Zij kennen Whole Foods ook goed, dus als ik een keer weer daar ben gaan we daar eens langs!

Bruin brood fan ben ik niet zo, maar ik hou wel van wit brood, maar dan moet het niet smaken alsof ik cake aan het eten ben!

Ach, vanaf volgende week ga ik aan de lijn, want da's echt nodig, dus heb ik alle etenswaren ook niet nodig (alhoewel vet en suikervrije yoghurt nog steeds hoog op m'n verlanglijstje staat!).
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Fiona,

Heb je een auto tot je beschikking of zit je makkelijk wat de Metro betreft? Je bent hier ook welkom, hoor, vinden we altijd leuk eens Nederlands te kunnen praten (en we hebben ook hagelslag ;)).

Als je mijn blog leest, zie je de dingen, die wij doen hier. Email (Petra@kjsl.com) me anders even, dan kan ik je meer ideeen geven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Gebruikersavatar
Annemarie
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 okt 2004, 06:12
Locatie: Sterling, VA

Bericht door Annemarie »

De supermarkt Wegmans in Sterling heeft ook een uitgebreid assortiment aan internationale produkten! Zeker de moeite van een bezoekje waard!
Fioontje
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 jan 2005, 03:21
Locatie: Redondo Beach, California
Contacteer:

Bericht door Fioontje »

@ Petra: Ik heb niet altijd een auto en de metro is nog een half uur rijden, maar ik zal je binnenkort zeker even een mailtje sturen!

@Annemarie: Thanx voor de tip!
Gebruikersavatar
USA2004
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 dec 2004, 17:36
Locatie: Arlington, VA
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Een week geleden zag ik een flinke selectie drop in een winkeltje in Georgetown, waar je ook stroopwafels en Droste chocolade kon krijgen.

De winkel heet "Dean and DeLuca"; ze hebben er ook ontzettend dure spullen (truffels, wijn) maar de Nederlandse spullen waren niet overdreven duur.

Een foto van drop in de VS: http://www.guusbosman.nl/article/1199
Gebruikersavatar
Lizzy
Amerika-ontdekker
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jan 2005, 21:37

Bericht door Lizzy »

Misschien een gek idee, maar is een broodbakmachine niets voor jullie? Kan je zelf je Hollandse brood bakken. Nu is alleen weer de vraag hoe kom je aan meel?
Groetjes,
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Guus Bosman schreef:Een week geleden zag ik een flinke selectie drop in een winkeltje in Georgetown, waar je ook stroopwafels en Droste chocolade kon krijgen.

De winkel heet "Dean and DeLuca"; ze hebben er ook ontzettend dure spullen (truffels, wijn) maar de Nederlandse spullen waren niet overdreven duur.

Een foto van drop in de VS: http://www.guusbosman.nl/article/1199
Hmmm, ja, Dean and Deluca! De heerlijkste dingen hebben ze daar.

Het schoot me trouwens net te binnen, dat Trader Joe's stroopwafels heeft in van die Delfts Blauw achtige blikken, voor ontzettend goedkoop.

Trouwens, Guus, in Georgetown Mall op dezelfde verdieping als de uitgang zit een chocolaterie met de allerlekkerste Belgische chocolaatjes, ik weet de naam alleen niet. Ook is er een Leonidas winkel in Georgetown. Dit voor de chocoholics onder ons ;). Mijn favoriete chocola is echter Lake Champlain, wat bij Whole Foods wordt verkocht. Droste kun je trouwens bijna overal krijgen.

Tot zover het chocolade zij-praatje ;). Het lijkt me voor Fiona vrij moeilijk om deze voor haar verre plekken op te gaan zoeken. Vooral de Wegmans in Sterling is een hele reis vanuit Fort Washington. Nou gaat er wel binnenkort ook een Wegmans open in Fairfax en een ergens in Maryland.

Maar, even uit complete nieuwsgierigheid, missen jullie Nederlandse produkten zo erg, dat je er stad en land voor zou afreizen?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Marcel
Amerikakenner
Berichten: 985
Lid geworden op: 26 okt 2004, 17:02
Locatie: North Wilkesboro, NC
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Wat ik zal missen wanneer wij naar de US verhuizen zijn vla en goede vruchtenyoghurt. Vla is volgens mij buiten NL zo goed als onbekend :cry:

Yoghurt is er natuurlijk wel in van die kleine potjes. Die met fruit on the bottom is best aardig (alleen zo weinig), maar veel van de yoghurt in de US heeft van die kunstmatige fruitsmaakjes. Opvallend trouwens dat kinderen in NL groot worden met vruchtenyoghurt, terwijl veel kinderen in de US het volgens mij nooit eten.

Maar ja, om voor allerlei NL producten stad en land af te reizen of de hoofdprijs te betalen ...
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:offtopic: Dit begint erg af te wijken van het originele topic, hoewel ik me sterk bewust ben, dat we in dit internationale gebied rond Washington DC veel en veel meer buitenlandse produkten kunnen krijgen, dan bijvoorbeeld in het Zuid-Westen van het land, waar velen hier geweest zijn.

Maar er is inderdaad geen vla (mis ik ook niet, ben geen vla of yoghurt persoon). Stony Field yoghurt komt zeer dicht bij de Nederlandse soort yoghurt en vruchtenyoghurt is er ook, dus mijn kinderen komen wat dat betreft niets te kort ;). Het yoghurt schap in de supermarkten is ruim gevuld met allerlei verschillende soorten. Mijn favoriet is overigens koffie yoghurt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer