Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Na stage 8 dagen in de VS over - New York - over. Wat doen?

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Na stage 8 dagen in de VS over - New York - over. Wat do

Bericht door kastelke »

vraag123 schreef: belasting
Ik hoop dat je je ervan bewust bent dat standaard in de US de taxes niet vermeld worden? Je wordt veronderstelt te weten dat die er nog bij komen (en het bedrag is afhankelijk van waar je bent).

Wat heb je nu voor dienst bij T-Mobile? Kan je onbeperkt bellen en internetten? Moet je bijbetalen voor ontvangen berichten en oproepen? Hoeveel betaal je extra als je over een bepaalde limiet gaat? Heb je daar een duidelijk zicht op? Want ik snap echt niet hoe je iets van dat zo duur is, plots zo goedkoop kan maken. Dat men iets aan de prijs kan doen, ja, maar zoveel? Heb je dan nog wel gekocht wat je dacht gekocht te hebben?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door vraag123 »

kastelke schreef:
vraag123 schreef: belasting
Ik hoop dat je je ervan bewust bent dat standaard in de US de taxes niet vermeld worden? Je wordt veronderstelt te weten dat die er nog bij komen (en het bedrag is afhankelijk van waar je bent).

Wat heb je nu voor dienst bij T-Mobile? Kan je onbeperkt bellen en internetten? Moet je bijbetalen voor ontvangen berichten en oproepen? Hoeveel betaal je extra als je over een bepaalde limiet gaat? Heb je daar een duidelijk zicht op? Want ik snap echt niet hoe je iets van dat zo duur is, plots zo goedkoop kan maken. Dat men iets aan de prijs kan doen, ja, maar zoveel? Heb je dan nog wel gekocht wat je dacht gekocht te hebben?
Ja, ik hoop het wel. En hij zei telkens ''i have to ask my manager''. Maar dat deed hij helemaal niet. Hij verwijderde gewoon de grote prijzen uit het systeem, 3 klikjes en klaar. Nieuwe bon en hij zei dus je hoeft dit alleen te betalen, 'forget about the other payments. I will tell my manager there was a situation at the store. Have fun.'

En ja, 60 per maand is onbeperkt internet, bellen en sms in de VS.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

meyem schreef:geef nou es een link van dat pand waar je gaat verblijven? Ik ben wel neuwsgierig ..... :?:
Is al weer weg van internet want ik heb de laatste plek :P.

Maar ik zal wel een foto van het pand maken of zo :P. Is op 37th street, Times Square is 42nd street, dus heel erg dichtbij.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ok.. this geregeld. Zit voor nu en morgen nog even in The Manhattan at Times Square hotel.TV doet het niet door de mist enz :p

Wel een goede plek, Times Square is om de hoek en Rockefeller Centre is paar minuten lopen :D.

meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Gefeliciteerd!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
en ik hoop dat het er gezellig is, vast wel
(en ook dat je maar gauw mag beseffen dat New York iets meer is dan alleen Times Square :lol: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ja weet ik, alleen vind dit wel een leuk centraal gebied, niet te ver van al het andere vandaan.

Ik zal The Bronx, Queens en sommige delen van Brooklyn echter niet bezoeken.
Het zal vooral bij Manhattan en downtown Brooklyn/de wat veiligere gebieden blijven.

Wil ook een keer zo'n helikoptervlucht maken :D. Lijkt mij wel gaaf.

Tja, welke andere gebieden heb je nog in New York? Volgens mij is de New Jersey staat erg dichtbij, maar ja, wat heb ik daar te zoeken? xD

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

wat doe je nou precies voor werk?
Lekker sneeuw daar, he? :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Iemand zei dat ik vandaag in kon trekken, maar die ******** bedacht zich gisterenavond opeens en zei dat ik nog maar 1 a 2 weken moest wachten, dus moest op het laatste moment opnieuw van alles boeken, nieuwe afspraken maken, etc. En dat schiet niet echt op.

Kan iemand helpen? Het is 10:45 AM hier, heb gisteren veel mails gestuurd, maar nog geen een reply :o.

meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

toch maar eens contact op nemen met een van die hostels, dan, vooral ook om de kosten niet nu al te hoog op te jagen ....

het HI zit op vrijdag en zondag vol, zie ik
dit zijn de YMCA's:
http://www.ymcanyc.org/association/locations

wees vooral niet te bang om Harlem of Long Island City te kiezen, dit is niet meer de jaren 80 waarin dat minder veilig was.
Ook de subway kun je met een gerust hart savonds en snachts instappen, no worries :D

edit: Harlem YMCA heeft een single room met shared bathroom voor 55$ per nacht, iig beschikbaar tot eind van de maand en ligt op een halve straat van een subway.
Nogmaals, je kunt dit gerust doen.
http://www.ymcanyc.org/association/gues ... arlemrooms

uit je verhalen voel ik dat jij je daar de eerste 2 dagen misschien onzeker zult voelen, maar zolang je niet je ipad naast je op de bank in de subway legt, zal er niets gestolen worden, eerlijk waar.

he, kijk zeg, het heeft nog een zwembad ook:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review ... _York.html
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

waar ergens kan ik nog meer kamers zoeken? iets verder afgelegen in brooklyn maakt ook niets uit

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

vraag123 schreef:iets verder afgelegen in brooklyn maakt ook niets uit
Heb je het nu over een kamer voor de gehele stage, of voor korte tijd? Indien voor korte tijd is het beste advies eens verder te gaan kijken dan "vlakbij Times Square". Dus ook Queens, The Bronx, Staten Island etc. Zelfs New Jersey en Connecticut. Ook voor langere tijd is dit een optie, mits de reistijd nog behapbaar is.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik snap wel dat 'vraag123' in NYC wil blijven voor de periode.

Maar ik begin dit hele verhaal steeds vreemder te vinden.... Je krijgt het, vanuit NL, voor elkaar om een stage in Manhattan te vinden en een visum te regelen, maar je bent absoluut clueless daar waar het gaat om je verblijf. Kon je dat ook niet al een beetje uitzoeken in Nederland? Websites waarop je hostels kunt vinden, en voor de lange termijn, hoe je naar een tijdelijk appartement moet zoeken e.d. Je had kort voor vertrek niet eens een hostel oid geregeld voor de eerste nachten! Je bent nu stage aan het lopen maar toch ben je erg vaak hier op het forum te vinden en alle vragen over je stage ontwijk je stelselmatig. En dan ook nog die rare 'oplichtingsverhalen'. Vreemd hoor...
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

vertrouw me maar als ik zeg dat je met een gerust hart de YMCA in Harlem kunt boeken
beschouw het als een ultiem NY avontuur, en daar ging je toch voor?
boek dat een week en ga dan zonder stress verder op zoek
of neem contact op het met HI, waar ik je eerder een link van gaf ....

je moet toch wel beseft hebben dat het niet zo makkelijk is om in New York City betaalbare woonruimte te regelen?
daar moet je tijd voor uittrekken

overigens vond ik van de week dit draadje op trip:
http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... _York.html
over Bushwick, waar je zo van geschrokken bent .....
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

@Cola, ik beschouw het nog steeds als een zeer typische 20 jarige enthusiasteling die zich inderdaad niet al te best heeft voorbereid.....
en zo'n stage marketing, daar kan ik me ook wat bij voorstellen (misschien onterecht ... ik heb ooit op het punt gestaan dat in Engeland te doen maar door verhalen van anderen heb ik dat op het laatst, al of niet terecht, laten varen voor een kans bij de KLM vliegdienst ....om uiteindelijk weer gewoontjes in de verpleging terug te vallen.. :roll: )

maar dit terzijde ... ik vermoed dat Vraag echt omhoog zit en nog niet genoeg onderstel heeft om de uitheemsere buurten van New York City aan te pakken

wat ik van anderen lees, is dit soort verhalen van op het laatst toch niet in een appartement/kamer terecht te kunnen niet helemaal uitzonderlijk ... het is een zwarte markt en dus heb je geen poot om op te staan.
ik blijf bij mijn advies wat betreft de hostels. Geen luxe, maar dat heeft een 20 jarige in mijn ogen ook niet nodig (en ja, ik heb heel wat rondgezworven, dus ik vind dat ik dat mag zeggen :lol: )
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik ben het op dat laatste punt ook helemaal met je eens! Maar een student van 20 jaar die de eerste nachten van zijn verblijf in een hotel van 140 dollar per nacht verblijft heeft misschien een andere standaard?
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

ja, dat is de marketing inslag, had ik al eerder voor mezelf uitgemaakt .... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

Zeg Vraag, je mag me ook wel een voorbeeld PM en van de mail die je rondstuurt, misschien moet daar aan gesleuteld worden?

en ik heb ook een beetje het vermoeden dat veel van de verhuurders liever op een (illegale) markt van kortdurende toeristen mikken dan wat langdurige studenten? maar dat verzin ik ter plekke, dus dat is misschien onzin ... :blink:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

RiverCola schreef:Ik ben het op dat laatste punt ook helemaal met je eens! Maar een student van 20 jaar die de eerste nachten van zijn verblijf in een hotel van 140 dollar per nacht verblijft heeft misschien een andere standaard?
En daarna van 225 en nu weer van 130 xD. Maar klaar met hotels, heb iets gevonden in Bay Ridge :D.
Volgens mij is dit wel een heel erg veilige buurt. Ben er geweest en heb een deal gesloten, trek vrijdag in.
Het 1e apartment was gedeeld met iets van 24 anderen, dus eigenlijk ben ik achteraf blij dat hij mij heeft proberen op te lichten. Zit nu namelijk met 2 anderen en het apartement is veel groter, mijn kamer is het grootst :D. Schone buurt, brede straten, veel planten enz. en het gaat volgens de verhuurder om miljoen dollar huizen (het zijn van die typische huizen, geen flats. Niet van die houten huisjes enz, maar gewoon van echt materiaal, zoals in Nederland :P).
Erg groot, vriendelijke mensen, heb een inloop kast + fitness aparatuur voor mijzelf, een eigen grote zithoek + ruime bedkamer :D.
Is op 4th Avenue, ongeveer 1 of 1.5 kilometer van Park Slope vandaan.

Strand is ook dichtbij, heel veel winkels.

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

RiverCola schreef:Ik snap wel dat 'vraag123' in NYC wil blijven voor de periode.

Maar ik begin dit hele verhaal steeds vreemder te vinden.... Je krijgt het, vanuit NL, voor elkaar om een stage in Manhattan te vinden en een visum te regelen, maar je bent absoluut clueless daar waar het gaat om je verblijf. Kon je dat ook niet al een beetje uitzoeken in Nederland? Websites waarop je hostels kunt vinden, en voor de lange termijn, hoe je naar een tijdelijk appartement moet zoeken e.d. Je had kort voor vertrek niet eens een hostel oid geregeld voor de eerste nachten! Je bent nu stage aan het lopen maar toch ben je erg vaak hier op het forum te vinden en alle vragen over je stage ontwijk je stelselmatig. En dan ook nog die rare 'oplichtingsverhalen'. Vreemd hoor...
stage vragen? wat willen jullie weten dacht dat ik die al beantwoord had
is een marketing stage en ben momenteel bezig met het bijhouden van de statistieken en et beginnen van een nieuwe nieuwsbrief campagne
bureau is gevestigd in een bureau met meerdere bedrijven, dus het gaat om meerdere bedrijven onder 1 dak
het hoofdkantoor van dit bedrijf (waar ik werk) is ergens in Santa Monica, ze hebben rond de 14 werknemers, maar in NYC zijn er maar 2 of 3 aanwezig
ze hebben weleens het nieuws gehaald doordat beroemdheden bepaalde apps van het bedrijf gebruiken, zijn wat youtube video's van (jessica simpson etc.)
ze leveren digital training content, dus het gaat om health/fitness etc. en je hebt dan eigen 'trainers' die je motiveren

andere bedrijven die in hetzelfde NYC pand gevestigd zijn;

model agencies
app ontwikkelaars
casting bureau (voor tv)

Ik weet niet of facebook likes iets over het bedrijf/bekendheid ervan zegt, maar een aantal die er gevestigd zijn hebben zo rond de 50k likes.

Ik zelf zit bij 'iTRAIN'

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer