Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Lelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 nov 2010, 22:33

Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Lelle »

Hoi allemaal,

Na een geweldige roadtrip in juni 2011 door het zuid-westen van Amerika is het dit jaar weer zover; we gaan eindelijk een bezoekje brengen aan New York City!
De planning is om in september dit jaar te gaan en 5 of 6 nachten in New York te zijn. We overwegen om via airbnb een appartement te huren. Nu is de prangende vraag alleen: wat is de leukste plek in New York om te verblijven?

We willen graag in Manhatten verblijven, omdat we dan relatief dicht bij de trekpleisters in de buurt zijn. Het is onze eerste keer New York en we willen alles eruit halen wat er in zit. Maar waar in Manhatten zit je goed?
We zijn op zoek naar een plek waar het gezellig is, waar wat / veel te doen is qua restaurantjes, winkeltjes, maar we zijn niet op zoek naar het massale (dat kunnen we wel opzoeken als we daar zin in hebben) en hopen op een redelijk centrale plek (dus makkelijk met de metro of te voet dingen kunnen bereiken).

Op internet staan veel van de buurten in New York wel omschreven, maar al snel behoorlijk algemeen en ben dus vooral benieuwd naar ervaringen. Wie kan me helpen?

Alvast bedankt!
Lelle
Tinus1983
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 31 jan 2015, 16:03
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Amsterdam

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Tinus1983 »

Wat ons goed bevallen is, was het gedeelte net onder de wijk: Murray Hill. Niet te druk, drukte in een paar minuten op te zoeken.
https://www.google.nl/maps/place/Murray ... 8467953648" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hadden een metrohalte op 1 minuut van ons hotel en ESB was 1.5 block verwijderd van ons.
Als je zin hebt loop je vanaf daar zeer gemakkelijk naar Time Square.

Nou heeft iedereen zijn eigen ding en ervaring dus ben benieuwd waar je uiteindelijk terecht gaat komen.

(wij zaten ongeveer op de kruising van Park Av. en 32str)
michelvd
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 19 apr 2011, 11:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door michelvd »

Ik zou eerder kijken dat je beetje bij een goede metro-halte zit met je hotel. Dan maakt het eigenlijk niet zo verschrikkelijk veel uit waar je zit. Hoe centraal je ook zit, je zal op een gegeven moment alles op loopafstand wel een beetje gezien hebben en toch de metro pakken.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Hans B »

Wij zijn al enkele malen in NYC geweest.
Een keer airbnb aan de oostkant halverwege Central Park
Een keer Hampton Inn Chelsea.
Zoals Michel al schrijft het maakt niet zo heel veel uit waar je zit.
Wandelen is prima, doen wij ook veel, maar van b.v. Central Park naar het WTC doe je toch niet.
Zorg dat je dichtbij de metro zit, die brengt je overal.
MTA ±$30 voor een hele week.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door meyem »

Chelsea, the Village, Upper West (en inderdaad ook delen van Brooklyn) zijn erg gezellig
Midtown is vooral praktisch ...
Queens LIC (buurt rond Queens Plaza) is economisch en prima bereikbaar
De nabijheid van een subway is heel erg belangrijk en goed reviews lezen voor je iets boekt
Laatst gewijzigd door meyem op 31 mar 2015, 07:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Gebruikersavatar
miccie
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 21 jan 2012, 22:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door miccie »

Als je 'n beetje een planning hebt van wat jullie willen gaan doen en zien in New York, kan
het een idee zijn om zelfs in Brooklyn te overnachten. Als je - zoals gezegd - maar dicht bij
een metro-station zit. Een 7-dagenkaart voor de metro is een enorme uitkomst (en veel goedkoper
dan steeds een kaartje kopen). Bij elk metro-station is gratis kaart te krijgen waarop je de routes
van alle metrolijnen kan zien. Erg makkelijk.
1988 California | 1997 California | 2009 New York City | 2014 New York City & Washington DC | 2016 New York City | 2018 New York City
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Kurt10 »

Ik heb afgelopen jaar een dag in Williamsburg (Brooklyn) doorgebracht. Super gezellig , heel veel leuke bars en restaurantjes. Ik had echt zoiets van hier zou ik wel een paar nachten willen slapen.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
vakman
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 jan 2015, 16:49

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door vakman »

marriott marquis op times square super hotel en ligging is uitstekend :thumbup:
New York 2012 - New York 2013 - Las Vegas 2013 - Miami & Bahamas 2014
San Francisco - Los Angeles - Monument Valley - Las vegas 2015
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door mtl »

Maar ook een beetje prijzig :D
Damons
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2015, 09:08

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Damons »

Wij hebben de Crown Plaza op Times square geboekt.
Wij reizen met kinderen, dus wel handig om daar te zitten.
Gebruikersavatar
meyem
Amerika-expert
Berichten: 4600
Lid geworden op: 15 sep 2010, 21:53
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Amstelveen

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door meyem »

Als je niet op zoek bent naar 'het massale', is Times Square volgens mij geen geschikte plek ...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Kloosgoesusa
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 jul 2014, 22:17

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Kloosgoesusa »

Wij zaten met ons gezin (3 kinderen) in BW Plus Hospitality House in Midtown, een fantastisch appartement. Zoeken naar een goede aanbieding. Prima ligging, kwartiertje lopen naar Time Square en de Hop-on-Hop-off stopt nagenoeg voor de deur. Met kinderen zou ik zeker de Hop on doen ipv de metro, bovengronds zie je vel meer. Een dagje metro kan met een familiekaart. Veel plezier!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door harryh »

Hans B schreef:Wandelen is prima, doen wij ook veel, maar van b.v. Central Park naar het WTC doe je toch niet
Daar denken wij anders over, ieder zijn ding ;)
Wij hebben afgelopen zomer eerst de metro van Time Square naar Staten Island Ferry genomen, maar terug gewoon via Broadway gelopen, is maar ruim 6 km. Een geweldige ervaring omdat je door steeds verschillende buurten loopt en in de metro zie je nix. Ik zeg niet dat je alles moet lopen, daar is NYC veel te groot voor. Maar afwisselen van metro, bus en lopen kan geen kwaad.

Qua hotel zaten we niet in NYC zelf maar in NJ. In 45 minuten met de bus naar Time Square. Gratis de auto parkeren, betaalbaar hotel, zwembad voor de kids etc.
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Bushmaster »

mocht je gaan airbnb-en o.i.d. in Queens, let dan op dat er veel subways bovengronds lopen,
deze maken veel geluid (knarsen van de wielen op de rails) en ze rijden tot heel laat.
Zeker iets om te onthouden als je een een "lichte" slaper bent.
Lelle
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 14 nov 2010, 22:33

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Lelle »

Hoi,

Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Met name ook de tips over hoe ons te bewegen in New York. Zo'n metropas klinkt zeer handig en de moeite waard.
Times Square is inderdaad niet de plek waar wij zouden willen verblijven. Los van dat de metro dichtbij moet zijn, zoeken we een plek waar we makkelijk en snel een hapje kunnen eten, een broodje kunnen halen of boodschapjes kunnen doen. In de nabije omgeving moet dus wel wat te doen zijn.

Ik heb bijvoorbeeld veel gelezen en gehoord over East Village / West Village / Greenwich Village.
Iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door LeenG »

wij hebben in de Lower East Side gelogeerd en vonden dat een geweldige wijk, nog vrij authentiek, niet zoveel hoogbouw, niet zo 'afgelekt' als je begrijpt vat ik bedoel. Vlakbij is heel veel te doen, rond St - Mark's place. Deze flat is ongeveer 10' lopen naar de subway maar wel in een heel mooie rustige straat, om de hoek een grotere supermarkt en een kleinere deli. Helemaal niet toeristisch, het voelde echt alsof we er woonden zoals echte NY-ers.

https://www.airbnb.be/rooms/837320

edit: ik zie nu dat ze enkel nog per maand verhuurt, maar de wijk is zeer aan te raden!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Bennogr »

St. Marks (ook wel de 8e straat) is in de East Village, ten noorden van Houston (uit te spreken op z'n Nederlands: hauston, niet hoeston, zoals in Texas), niet de Lower East Side (die buurt is ten zuiden van Houston). Overigens om de hoek van die huizen die daar onlangs ontploft zijn (Second Avenue en de 7e straat.)

Mogelijk door geknoei met de gasbuizen in de kelder van een Japans restaurant. Dat in het gebouw ernaast een echt Vlaams frietkot zat, is waarschijnlijk toeval en bepaald NIET de oorzaak van de ontploffing.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door LeenG »

I stand corrected Benno,

nu ja, East Village, Lower East Side, beide :thumbup: buurten om te verblijven!
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door Bennogr »

East Village is overigens wel sjiek geworden. Toen ik daar woonde, in 1977, werd mij aangeraden om niet verder naar het oosten te gaan dan First Avenue. Nu zijn Avenue A, B, C heel hip (en duur). Ik had een studio voor $140 in de maand (2nd Avenue en 10e straat). Wel 6 trappen op en af. Die tijd ging ook cafe Roots open op St. Marks Place (tussen 2nd and 3rd Avenue), 'screwdrivers' (wodka met handgeperste sinaasappelsap) voor $1,25. Niet verkouden geweest de winters dat ik daar woonde!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
delamar
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 08 mar 2011, 13:46

Re: Beste plek voor een verblijfplaats in New York

Bericht door delamar »

Wij hebben een week geleden een heerlijke week doorgebracht in East Village net boven Houston Street (E 2nd Street/Avenue A) en we vonden het een geweldige buurt. De metro in de buurt en zo in Williamsburg/Brooklyn. In de avond heerlijk de deur uit stappen en temidden allemaal gave restaurants en bars zitten is heel fijn. Eten ('s ochtends en 's avonds) hebben we dus eigenlijk altijd op loopafstand gedaan, er was zo ontzettend veel keus. Deli's en 24/7 Duane Reade in de straat, Union Market om de hoek en Whole Foods op 5 minuten lopen. De FJMZ metro op 5 minuten, ook handig. Ik kan het iedereen aanraden :thumbup:

Helaas zaten wij er ook in de week van de brand en instorting van de 2 gebouwen, erg sneu voor de wijk en de betrokkenen, gewonden en slachtoffers. De sirenes gingen erg lang door, de helikopter en news-crews met de typische wagens constant aanwezig.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer