Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek aan Witte Huis in Washington DC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Het Witte Huis bezoeken (eventueel animo?)

Bericht door Grandu »

Hallo forumleden,

Volgende zomer, op 7 augustus, land ik voor het eerst in Washington DC. Na 4 weken westkust vlieg ik van Los Angeles naar Washington Dulles om vervolgens op de woensdagavond per trein naar Philadelphia te vertrekken. Ik zou dolgraag het Witte Huis willen bezoeken, en dan de tour!

De enige optie is een tour op dinsdag 9 augustus 2011. Ik wil bij Jim Webb (of bij een andere senator) voor die dag een verzoek indienen voor een tour in het Witte Huis maar er zijn zeker 10 mensen nodig. Ik heb meerdere topics hierover gelezen maar niets over 9 augustus 2011 gelezen. Zijn er mensen die ook op die dag een tour door het Witte Huis zouden willen krijgen?

Als er voor een paar mensen een aanvraag wordt ingediend zal dat meer kansen bieden dan wanneer ik voor enkel mezelf een aanvraag indien.

Graag hoor ik of er animo is! :thumbup:

Derk
Laatst gewijzigd door Grandu op 12 dec 2010, 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Het Witte Huis bezoeken (eventueel animo?)

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hebben de ambasade en een senator aangeschreven, helaas tot nu toe zonder succes :roll:

Wel een slimme zet om inderdaad te proberen of meerdere mensen op dezelfde dag willen.
Wij kunnen ons helaas niet aansluiten bij Derk. Onze datum is op 27 of 28 juli.

Ben benieuwd,

Groetjes,
Monique
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

@ Moniquemichiel; Nog 49 anderen te gaan dan :D

Derk

---Mark Twain
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik ben een van de gelukkige die het vorig jaar heeft gedaan :mrgreen: daarnaast heet Robert-Jan (MattRob1) het ook nog gedaan volgens mij...

Ik heb het gedaan via senator Bernie Sanders in Vermont.
In principe maakt het niet uit via welke senator je het regelt want ze zetten je allemaal op een lijst en dan maak je een kans op een White House tour.
Je krijgt dan +/- 2 weken van te voren te horen of je één van de gelukkige bent ja/nee.
Je kan je ook niet aanmelden bij meerdere senatoren want je komt uiteindelijk op dezelfde lijst :wink:.

Let ook heel goed op welke naam je invoert! Wij hadden iemand die heette (voorbeeld) Toetan-Kamon waarbij Kamon haar meisjesnaam was... en zo hebben we haar ingevoerd bij de registratie, maar wij moesten toen allemaal apart in een 'hok' omdat ze die naam moesten checken.

Het is een fantastische ervaring! Je krijgt geen guided-tour maar je kan veel vragen aan de security-posts die er staan. Je mag geen foto toestel meenemen maar je mag wel foto's maken met je mobiel als je het White House uitloopt, dan loop je via de echte ingang naar buiten.. erg cool!
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Hallo Derk,

Wij zijn rond die tijd in Washington en willen heel graag het Witte Huis bezoeken. Zoals ons schema er nu uitziet, zouden we die dinsdag pas aankomen in Washington maar misschien kunnen we wat schuiven. Is het inderdaad zo dat je door je met meer man aan te melden, meer kans hebt? Ik vind dat nergens goed terug. Wij zijn trouwens met 4 (2 kinderen van 14 en 17 jaar) dus dat zou wel wat uitmaken!
Afbeelding
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Een tour start pas bij 10 mensen. Ik kan me voorstellen dat het soms de kans vergroot maar ik weet niet in hoeverre dat geldt in het hoogseizoen.

Derk

---Mark Twain
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Ik lees op de site van Sanders dit:
Please be aware that due to high demand, the White House accepts only a small percentage of tour requests made by congressional offices. Preference is given on a first come, first serve basis.
Dat suggereert meer dat ze teveel aanmeldingen hebben....
Afbeelding
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bericht door Moniquemichiel »

Wij hebben ook via SAnders geprobeerd om een rondleiding te bemachtigen.
Ik denk dat hij teveel vragen binnen heeft gekregen :D
Vast allemaal getipt via AA forum

Wij zijn trouwens met 4 personen
analogkid
Amerikakenner

Bericht door analogkid »

Wij zijn afgelopen jaar ook in het White House geweest. Ik heb het ook via Bernie Sanders (Vermont) geregeld. Wij waren gewoon met z'n vieren (gezin met 2 kinderen van 8 en 10) dus het is volgens mij helemaal niet nodig om een grotere groep aan te melden. Ik heb opgevoerd dat mijn dochter graag een spreekbeurt wilde doen over de president van de USA. Ik weet niet of het heeft geholpen, maar ik ben erg goed geholpen door een Staff assistant van de senator. Voor de liefhebber heb ik haar email adres nog wel, maar deze wil ik liever niet op het forum zetten.

Wij vonden het een unieke ervaring en als je de kans krijgt, zou ik het echt proberen. Aanvragen kost niets en niet geschoten is altijd mis! SUCCES
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik ben erachter dat je inderdaad geen groepen hoeft aan te melden. Heb het consulaat in Washington DC gebeld en zij kunnen enkel iets doen voor groepen van 10 personen (en dan alleen groepen van culturele aard of militairen), daarom ga ik het proberen bij een senator. Ik zit eraan te denken senator Boxer van Californië te contacten, kan ik een mooi woordje houden over het feit dat ik eerst naar Californië ga voor 4 weken blablabla.

Hoe zit het met het Capitool? Ik las dat daar ook een tour voor is???

Overigens, op een lijst van senator die Petra/VS ooit heeft geplaatst wordt gesproken van Classes I, II en III. Wat houdt dat in?

Derk

---Mark Twain
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Deze hebben wij gedaan afgelopen zomer. Reserveren is nodig en kan je doen via het internet...
We vonden dit wel niet echt een aanrader, de tour is zeer lang en wordt na een tijdje behoorlijk saai! Enkel gaan als je echt geinteresseerd bent dus!
Er is zoveel meer leuks te doen in en rond DC....

iverson
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik wil graag de kamer zien waar de senaat bijeenkomt, ook voor deze moet een buitenlander toestemming vragen via via. Als het goed is is erin het Capitol een balie daarvoor, dus als de verkoop start maar een keer bellen.
Hetzelfde geldt voor het Pentagon, waar ik heel erg in geïnteresseerd ben!

Derk

---Mark Twain
Blitz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Blitz »

Wij zijn enkele dagen eerder in Washington en willen ook erg graag het White House bezoeken. Heeft iemand contactgegevens of een link naar de juiste website waar ik mij kan aanmelden?
2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik vond de tour in het Capitool heel matig. Veel wachten en weinig zien.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

@Blitz: Ik zie overal dat je pas vanaf 6 maanden van tevoren een aanvraag kunt doen? Ik ga in Augustus dus wacht nog even.

Overigens ga ik ook proberen een Pentagon tour te doen, lijkt me ongelofelijk interessant!

Derk

---Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

iverson schreef:
Deze hebben wij gedaan afgelopen zomer. Reserveren is nodig en kan je doen via het internet...
We vonden dit wel niet echt een aanrader, de tour is zeer lang en wordt na een tijdje behoorlijk saai! Enkel gaan als je echt geinteresseerd bent dus!
Er is zoveel meer leuks te doen in en rond DC....

iverson
Echt? Ik heb die tour nu al vele malen gedaan en het is een film over hoe het Congres werkt en daarna een rondleiding van ongeveer een half uur, waarbij je de zaal met de koepel en de oude Senaatskamer te zien krijgt (en als het niet zo druk is soms ook de oude Huis van Afgevaardigden kamer of het oude Supreme Court). Als je niet geinteresseerd bent in het verhaal van de gids is alle kunst en gewoon het idee, dat je op dezelfde plek staat, waar iedere dag de regeringsleiders van Amerika lopen en de overleden presidenten opgebaard lagen nog erg de moeite waard. Met een uur sta je meestal weer buiten, vind ik persoonlijk niet "zeer lang" ;).

Edit: Ik zie, dat Katja de tour ook matig vond. Ik vraag me af of dat 's zomers dan meer zo is, ik ga meestal buiten het seizoen om, dan vertellen de gidsen ook meer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Grappig, wij vonden afgelopen zomer de tour door het Capitool ook juist erg interessant. Naast wat Petra al opgenoemd heeft vond ik het fluisteren in de prachtige National Statuary Hall en de Crypt waar de ster DC in vieren deelt zeker de moeite waard.
Afbeelding
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij zaten in November toch ook niet echt in het hoogseizoen maar ik vond het echt slecht gedaan allemaal. Nou denk ik dat het voor een groot gedeelte aan de gids lag die ons als idioten rond joeg. Film was echt het hoogtepunt van de tour, de koepel was ook prachtig maar daar waren we binnen een paar minuten weer uit.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jammer, dan heb je inderdaad geen goede gids getroffen. Dat varieert in het Capitool enorm, vind ik. Sommigen draaien hun lesje af, anderen mompelen zo, dat je ze nauwelijks verstaat, maar het merendeel, die ik heb gehad, is heel enthousiast en weet allerlei weetjes te vertellen. Ik leer bijna iedere keer weer iets nieuws. Nu moet ik er ook bij zeggen, dat ik enorm geinteresseerd ben in de geschiedenis van Amerika en dan vooral die van Washington.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat laatste ben ik ook maar dit was echt een teleurstelling. Nu hadden we de laatste tour van de dag en dat zal misschien niet meegeholpen hebben.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer