Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis JR2007: routeadvies
Reis JR2007: routeadvies
In het voorjaar van 2017 zijn wij van plan naar Amerika te reizen. De planning is zo'n twee maanden en de bedoeling is om per auto te reizen. Nu zijn er natuurlijk een aantal zaken die wij graag willen zien, waarvan de zwaartepunten liggen in het noordoosten en zuidwesten van het land.
Hoog op het lijstje staan:
- Washington
- New York
- Niagara Falls/Toronto
- Great Sand Dunes
- Rocky Mountains
- Arches
- Mesa Verde
- Monument Valley
- Grand Canyon
- Route 66
- Las Vegas
- Death Valley
- Yosemite National Park
- San Francisco
- Los Angeles
Maar ook Florida en Yellowstone zou ik graag zien, maar qua route lijkt dat onhaalbaar.
Wat ik op dit moment in het hoofd heb is om te beginnen in Washington, en dan via New York - Toronto - Chicago af te zakken richting het zuiden. In Colorado, Utah en Arizona de vele nationale parken bezoeken, vervolgens een aantal dagen Las Vegas en dan richting Yosemite. Om vervolgens de reis af te sluiten in San Francisco en LA. Al met al zo'n 10.000 kilometer.
Nu barst ik natuurlijk van de vragen en ben dan ook naarstig op zoek naar reisadviezen. Ik zou graag samen met de kenners hier een mooie en vooral haalbare route uitstippelen. Is de bovenstaande route haalbaar? Zou ik misschien beter een andere route kunnen volgen?
Hoog op het lijstje staan:
- Washington
- New York
- Niagara Falls/Toronto
- Great Sand Dunes
- Rocky Mountains
- Arches
- Mesa Verde
- Monument Valley
- Grand Canyon
- Route 66
- Las Vegas
- Death Valley
- Yosemite National Park
- San Francisco
- Los Angeles
Maar ook Florida en Yellowstone zou ik graag zien, maar qua route lijkt dat onhaalbaar.
Wat ik op dit moment in het hoofd heb is om te beginnen in Washington, en dan via New York - Toronto - Chicago af te zakken richting het zuiden. In Colorado, Utah en Arizona de vele nationale parken bezoeken, vervolgens een aantal dagen Las Vegas en dan richting Yosemite. Om vervolgens de reis af te sluiten in San Francisco en LA. Al met al zo'n 10.000 kilometer.
Nu barst ik natuurlijk van de vragen en ben dan ook naarstig op zoek naar reisadviezen. Ik zou graag samen met de kenners hier een mooie en vooral haalbare route uitstippelen. Is de bovenstaande route haalbaar? Zou ik misschien beter een andere route kunnen volgen?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Routeadvies
Je zou natuurlijk kunnen starten met eens van dag tot dag uit te schrijven wat je in gedachten hebt. Mogelijks loop je zelf al tegen een probleempje aan, maar het kan ook wel lukken. Het is op die manier alvast handiger om reacties te krijgen.
Gewoon zitten wachten tot iemand je route maakt is eigenlijk toch wat aan de gemakkelijke kant.
Gewoon zitten wachten tot iemand je route maakt is eigenlijk toch wat aan de gemakkelijke kant.

Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wil je tussen Chicago en zeg Denver ook rijden of wil je daar evt. vliegen? In 2 maanden kan je natuurlijk veel plekken bezoeken
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Je schrijft voorjaar, enig idee welke maand? Als je (te) vroeg bent dan kan je in de sneeuw terecht komen, wel iets om rekening mee te houden! (trouwens:zelfs in juni ligt hier en daar nog wel sneeuw)
Ik kom hier later op terug met een uitgebreidere reactie.Marcopstal schreef:Je zou natuurlijk kunnen starten met eens van dag tot dag uit te schrijven wat je in gedachten hebt. Mogelijks loop je zelf al tegen een probleempje aan, maar het kan ook wel lukken. Het is op die manier alvast handiger om reacties te krijgen.
Ik heb dat er bewust niet bij gezegd in de topicstart, omdat het dan wel een hele lange post werd, maar het zou wat mij betreft wel een overweging kunnen zijn. In de route die ik min of meer in gedachten had gaan we van Chicago naar St. Louis - Tulsa - Oklahoma - Albequerque. Dit deel van de route bestaat met name uit 'kilometers maken' op weg naar het westen en zou wat dat betreft met een vlucht overgeslagen kunnen worden. Persoonlijk trekken de steden mij in dat gebied niet heel erg aan en zou ik dat alleen met de auto af willen leggen vanwege de uitzichten (voor zover daar van gesproken kan worden). Het zou in ieder geval een aantal kostbare dagen kunnen schelen (of er moet op dat stuk een echte aanrader zijn die ik niet over kan slaan als we er toch zijnPSVwally schreef:Wil je tussen Chicago en zeg Denver ook rijden of wil je daar evt. vliegen? In 2 maanden kan je natuurlijk veel plekken bezoeken

April en mei zo ongeveer. De keuze om in het noordoosten te starten is ook een bewuste, omdat ik begreep dat in die periode er nog wel een aantal wegen dicht zouden kunnen zijn rond Yosemite Park als ik het goed heb.lyan schreef:Je schrijft voorjaar, enig idee welke maand? Als je (te) vroeg bent dan kan je in de sneeuw terecht komen, wel iets om rekening mee te houden! (trouwens:zelfs in juni ligt hier en daar nog wel sneeuw)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis JR2007: routeadvies
In April en Mei en begin Juni kunnen ook nog diverse wegen in de Rocky Mountains afgesloten zijn. Weg naar Mt. Evans, Pikes Peak, Trail Ridge Road. Ik was eind Mei 2013 in RMNP en daar lag overal nog een dikke laag sneeuw.
Inderdaad zullen de tioga pass (en Sonora pass) en Glacier point road bij/in Yosemite wrs medio Mei openen, al is dat natuurlijk nooit met 100% zekerheid te zeggen.
In je eerste post heb je het over RMNP, Arches, Mesa Verde, Monument Valley. In je tweede over Oklahoma - Albuquerque? Dat is nogal een verschil. Route 66 af of wat noordelijker.
Ga ervan uit dat je voor een standaard zuidwest reis 3 weken nodig hebt, dus zonder Moab en Capitol Reef. Reken op het stuk RMNP - Moab - Mesa Verde - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce Canyon - Zion - Page - Grand Canyon (south rim) - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - kustroute - Los Angeles op minimaal een week of 4 tot een maand. En dan plan ik nu even niets tussen RMNP en Moab, waartussen je ook nog genoeg zou kunnen doen.
De reden dat ik vroeg of je evt een binnenlandse vlucht wilde maken is omdat je tussen Denver en Los Angeles/San Francisco bij www.drive-usa.com geen dropoff kosten betaald. Ik ga ervan uit dat het tussen NY of Washington en Chicago niet te vermijden is. Maar tussen NY/Washington en California al zeker niet.
Inderdaad zullen de tioga pass (en Sonora pass) en Glacier point road bij/in Yosemite wrs medio Mei openen, al is dat natuurlijk nooit met 100% zekerheid te zeggen.
In je eerste post heb je het over RMNP, Arches, Mesa Verde, Monument Valley. In je tweede over Oklahoma - Albuquerque? Dat is nogal een verschil. Route 66 af of wat noordelijker.
Ga ervan uit dat je voor een standaard zuidwest reis 3 weken nodig hebt, dus zonder Moab en Capitol Reef. Reken op het stuk RMNP - Moab - Mesa Verde - Monument Valley - Capitol Reef - Bryce Canyon - Zion - Page - Grand Canyon (south rim) - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - kustroute - Los Angeles op minimaal een week of 4 tot een maand. En dan plan ik nu even niets tussen RMNP en Moab, waartussen je ook nog genoeg zou kunnen doen.
De reden dat ik vroeg of je evt een binnenlandse vlucht wilde maken is omdat je tussen Denver en Los Angeles/San Francisco bij www.drive-usa.com geen dropoff kosten betaald. Ik ga ervan uit dat het tussen NY of Washington en Chicago niet te vermijden is. Maar tussen NY/Washington en California al zeker niet.
Wow 2 maand vakantie, dan kan je flink wat zien. Maar alles hierboven is wel erg veel, en er is nog veel meer moois.
Ik zou de vakantie in 2-en knippen, en Florida voor een andere keer bewaren, uit ervaring weet ik dat het heerlijk is dit voor de koude maanden in Nederland te bewaren, November-Februari.
Yellowstone is volgens mij nog wel in te passen maar dit zou ik i.v.m. hoogte en winterse omstandigheden tot het eind bewaren.
Denk aan een volgende planning:
Washington DC, New York en Niagara falls eerst doen.
Dan vliegen op Denver, onderlangs achtereenvolgens bijv. Great Sand Dunes, Mesa Verde, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas, LA, YosemiteNP, San Francisco Yellowstone, Grand Teton, Moab, RMNP en Denver.
Ik zou de vakantie in 2-en knippen, en Florida voor een andere keer bewaren, uit ervaring weet ik dat het heerlijk is dit voor de koude maanden in Nederland te bewaren, November-Februari.
Yellowstone is volgens mij nog wel in te passen maar dit zou ik i.v.m. hoogte en winterse omstandigheden tot het eind bewaren.
Denk aan een volgende planning:
Washington DC, New York en Niagara falls eerst doen.
Dan vliegen op Denver, onderlangs achtereenvolgens bijv. Great Sand Dunes, Mesa Verde, Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas, LA, YosemiteNP, San Francisco Yellowstone, Grand Teton, Moab, RMNP en Denver.
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
Super! Bedankt voor alle input.
Het is inderdaad wat Route 66 waar de route op is gebaseerd. In Noord-Texas en New Mexico zijn natuurlijk ook een paar prachtige locaties te bezoeken
. We zullen overwegen de reis iets op te schuiven richting half april. Misschien dat dat qua wegen die dan mogelijk open zijn beter is.
Die tip voor die dropoff kosten is ook een goede! Ik ga even wat puzzelen qua route. Hartelijk dank.
Nog wel even een vraag tussendoor. Wat is handig om te doen tussen al die Nationale Parken in. Op elke NP zelf overnachten, of zijn er plaatsen die als handige uitvalsbasis kunnen dienen voor een x-aantal dagen om verschillende parken te bezoeken.
Het is inderdaad wat Route 66 waar de route op is gebaseerd. In Noord-Texas en New Mexico zijn natuurlijk ook een paar prachtige locaties te bezoeken

Die tip voor die dropoff kosten is ook een goede! Ik ga even wat puzzelen qua route. Hartelijk dank.
Nog wel even een vraag tussendoor. Wat is handig om te doen tussen al die Nationale Parken in. Op elke NP zelf overnachten, of zijn er plaatsen die als handige uitvalsbasis kunnen dienen voor een x-aantal dagen om verschillende parken te bezoeken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat ligt echt aan de parken.
Yellowstone kun je het beste vanuit 2 of meer locaties bekijken. Terwijl Parken als Arches en Canyonlands goed vanuit Moab te doen zijn. Verder kun je het beste in of dichtbij de parken overnachten. In principe zou je Zion, Bryce en Page bv. vanuit Kanab kunnen doen, maar ik zou er toch voor kiezen om dichterbij te overnachten.
Yellowstone kun je het beste vanuit 2 of meer locaties bekijken. Terwijl Parken als Arches en Canyonlands goed vanuit Moab te doen zijn. Verder kun je het beste in of dichtbij de parken overnachten. In principe zou je Zion, Bryce en Page bv. vanuit Kanab kunnen doen, maar ik zou er toch voor kiezen om dichterbij te overnachten.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Voor overnachtingen zou ik een combinatie maken van zowel in als buiten het park om de kosten wat te drukken. Alhoewel in het park niet altijd duurder hoeft te zijn en het vaak wel voordelen heeft. Hangt er ook beetje vanaf waar. In Yosemite overnacht je naar mijn mening best in het park zodat je niet altijd op en af hoeft te rijden. Death Valley vond ik het prijsverschil te hoog met buiten het park, dus hadden wij zo ingedeeld dat we er alleen doorreden, maar er zijn mensen op het forum die de overnachting daar een must vinden. Grand Canyon hadden wij overnachting in het park, maar zou evengoed er net buiten kunnen. Alhoewel een zonsopgang daar meepikken prachtig is! Voor Zion en Bryce hebben wij in Springdale en Hurricane overnacht. Als je eenmaal een route hebt, is het wellicht makkelijker op tips te geven hierover.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In 2010 hebben we meer het westelijk deel bezocht.. klassieke rondje in 4 weken en in 2012 meer Midwest (Denver- Yellowstone - Moab op herhaling- Great Sand Dunes etc) Wellicht kun je info uit die verslagen en roadbooks halen.
Uiteindelijk moet je echt zelf je route gaan samenstellen en bedenken hoe lang je overal wilt doorbrengen. Dan kunnen wij met zijn allen wel bijsturen.
NPS websites geven ook veel informatie.
Zet het eens in google maps en bekijk hoeveel km/ miles je maakt.
Wat betreft overnachten als je ook een tentje meeneemt kun je ook IN de parken Kamperen, dan zit je midden in de natuur. Wij vinden het heerlijk; wel makkelijk met een camper
.
Uit allerlei reisverslagen kun je zien wat de moeite waard is. Voor ons is het echt niet te doen om 2 maanden over zo'n groot gebied in te plannen. De vraag blijft nu erg open.
Uiteindelijk moet je echt zelf je route gaan samenstellen en bedenken hoe lang je overal wilt doorbrengen. Dan kunnen wij met zijn allen wel bijsturen.
NPS websites geven ook veel informatie.
Zet het eens in google maps en bekijk hoeveel km/ miles je maakt.
Wat betreft overnachten als je ook een tentje meeneemt kun je ook IN de parken Kamperen, dan zit je midden in de natuur. Wij vinden het heerlijk; wel makkelijk met een camper

Uit allerlei reisverslagen kun je zien wat de moeite waard is. Voor ons is het echt niet te doen om 2 maanden over zo'n groot gebied in te plannen. De vraag blijft nu erg open.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
01. Amsterdam - Washington
02. Washington
03. Washington
04. Washington
05. Washington - New York
06. New York
07. New York
08. New York
09. New York
10. New York - Buffalo (vliegtuig - huurauto ophalen)
11. Buffalo - Niagara Falls
12. Niagara Falls - Toronto
13. Toronto
14. Toronto - richting Chicago (of misschien terug naar Buffalo en vliegtuig naar Chicago)
15. richting Chicago
16. richting Chicago
17. Chicago
18. Chicago
19. Chicago - Los Angeles (vliegtuig)
20. Los Angeles
21. Los Angeles - 29 Palms (Palms to Pines scenic byway / Joshua Tree)
22. 29 Palms (Joshua Tree)
23. 29 Palms - Indio / Palm Springs (Joshua Tree / Indian Canyons / 1000 Palms Oasis)
24. Palm Springs
25. Palm Springs - Yuma (Anza Boreggo / Yuma Prison)
26. Yuma - Tucson (rijden)
27. Tucson (Saguaro West / Titan Missile / Sabino Canyon)
28. Tucson (Saguaro East / Catalina Highway / Colossal Cave)
29. Tucson (Mission San Xavier del Bac / Tumacácori National Historical Park)
30. Tucson - Phoenix (Shoppen)
31. Phoenix - Sedona (Wickenburg -> Prescott -> Granite Dells -> Jerome -> Tuzigoot)
32. Sedona
33. Sedona - Grand Canyon
34. Grand Canyon
35. Grand Canyon - Monument Valley
36. Monument Valley - Moab
37. Moab (Canyonlands)
38. Moab (Arches)
39. Moab (UT128/etc.)
40. Moab - Torrey (Goblin Valley / Capitol Reef)
41. Torrey
42. Torrey - Bryce Canyon (UT12)
43. Bryce Canyon
44. Bryce Canyon - Springdale (Zion)
45. Springdale (Zion)
46. Springdale (Zion)
47. Springdale - Las Vegas (Valley of Fire)
48. Las Vegas
49. Las Vegas
50. Las Vegas
51. Las Vegas - Death Valley
52. Death Valley - Lone Pine (Alabama Hills)
53. Lone Pine - Mammoth Lakes (Manzanar of wat meer slack ivm sneeuw - kan je ook ' onderlangs ' via Bakersfield)
54. Mammoth Lakes - Yosemite (Mono Lake / Bodie indien bereikbaar)
55. Yosemite
56. Yosemite
57. Yosemite - San Francisco
58. San Francisco
59. San Francisco - Thuis
60. Thuis
- huurauto ophalen in VS en inleveren Canada gaat volgens mij niet (daarom Buffalo)
- hou ik de gaten dat er een maximum aan tijd zit dat je met 1 boeking met een huurauto kan doen
- http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
- je zou kunnen eindigen met San Francisco ipv LA ivm Yosemite (hwy 1 mis je dan, maar die lees ik ook niet je eisenlijstje)
- april / mei lijkt mij vroeg voor Rocky Mountains NP. Kost wat schrappen.
- Mesa Verde zou je kunnen inbouwen na Monument Valley -> Cortez (Mesa Verde) en dan naar Moab
- april mooie periode voor Tucson /Phoenix / Joshua Tree /Death Valley / etc. (zelfs al iets te warm)
- Route 66, ach ja. Stukjes in Tucson en Williams
02. Washington
03. Washington
04. Washington
05. Washington - New York
06. New York
07. New York
08. New York
09. New York
10. New York - Buffalo (vliegtuig - huurauto ophalen)
11. Buffalo - Niagara Falls
12. Niagara Falls - Toronto
13. Toronto
14. Toronto - richting Chicago (of misschien terug naar Buffalo en vliegtuig naar Chicago)
15. richting Chicago
16. richting Chicago
17. Chicago
18. Chicago
19. Chicago - Los Angeles (vliegtuig)
20. Los Angeles
21. Los Angeles - 29 Palms (Palms to Pines scenic byway / Joshua Tree)
22. 29 Palms (Joshua Tree)
23. 29 Palms - Indio / Palm Springs (Joshua Tree / Indian Canyons / 1000 Palms Oasis)
24. Palm Springs
25. Palm Springs - Yuma (Anza Boreggo / Yuma Prison)
26. Yuma - Tucson (rijden)
27. Tucson (Saguaro West / Titan Missile / Sabino Canyon)
28. Tucson (Saguaro East / Catalina Highway / Colossal Cave)
29. Tucson (Mission San Xavier del Bac / Tumacácori National Historical Park)
30. Tucson - Phoenix (Shoppen)
31. Phoenix - Sedona (Wickenburg -> Prescott -> Granite Dells -> Jerome -> Tuzigoot)
32. Sedona
33. Sedona - Grand Canyon
34. Grand Canyon
35. Grand Canyon - Monument Valley
36. Monument Valley - Moab
37. Moab (Canyonlands)
38. Moab (Arches)
39. Moab (UT128/etc.)
40. Moab - Torrey (Goblin Valley / Capitol Reef)
41. Torrey
42. Torrey - Bryce Canyon (UT12)
43. Bryce Canyon
44. Bryce Canyon - Springdale (Zion)
45. Springdale (Zion)
46. Springdale (Zion)
47. Springdale - Las Vegas (Valley of Fire)
48. Las Vegas
49. Las Vegas
50. Las Vegas
51. Las Vegas - Death Valley
52. Death Valley - Lone Pine (Alabama Hills)
53. Lone Pine - Mammoth Lakes (Manzanar of wat meer slack ivm sneeuw - kan je ook ' onderlangs ' via Bakersfield)
54. Mammoth Lakes - Yosemite (Mono Lake / Bodie indien bereikbaar)
55. Yosemite
56. Yosemite
57. Yosemite - San Francisco
58. San Francisco
59. San Francisco - Thuis
60. Thuis
- huurauto ophalen in VS en inleveren Canada gaat volgens mij niet (daarom Buffalo)
- hou ik de gaten dat er een maximum aan tijd zit dat je met 1 boeking met een huurauto kan doen
- http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/tiogaopen.htm
- je zou kunnen eindigen met San Francisco ipv LA ivm Yosemite (hwy 1 mis je dan, maar die lees ik ook niet je eisenlijstje)
- april / mei lijkt mij vroeg voor Rocky Mountains NP. Kost wat schrappen.
- Mesa Verde zou je kunnen inbouwen na Monument Valley -> Cortez (Mesa Verde) en dan naar Moab
- april mooie periode voor Tucson /Phoenix / Joshua Tree /Death Valley / etc. (zelfs al iets te warm)
- Route 66, ach ja. Stukjes in Tucson en Williams
Nou, met alle adviezen die ik hier zoal gekregen heb een soort van reisschema in elkaar geknutseld. Het duurt nog lang voordat de reis daadwerkelijk gaat beginnen, dus er zal hier en daar nog wel eens wat wijzigen, maar dit is denk ik al een hele behoorlijke basis om te beginnen. Enkele etappes zijn nog niet helemaal zeker en zou ik, om een dag winst te behalen, best over willen slaan. Een lange dag rijden dus om ergens anders weer wat rust te pakken. Ik ontvang graag tips over in welke plaatsen wij beter wat langer of juist korter zouden moeten vertoeven. We zijn niet keiharde wandel- of natuurfreaks, maar willen natuurlijk graag wat spectaculairs zien op onze reis.
01. Amsterdam - New York
02. New York
03. New York
04. New York
05. New York
06. New York
07. New York - Washington
08. Washington
09. Washington (huurauto ophalen)
10. Washington - Gettysburg
11. Gettysburg - Painted Post
12. Painted Post - Niagara-on-the-Lake
13. Niagara-on-the-lake - Toronto
14. Toronto
15. Toronto
16. Toronto - Detroit
17. Detroit
18. Detroit - Grand Rapids
19. Grand Rapids - Chicago
20. Chicago
21. Chicago
22. Chicago - Des Moines
23. Des Moines - North Platte
24. North Platte - Rocky Mountains NP
25. Rocky Mountains NP
26. Rocky Mountains NP - Colorado Springs
27. Colorado Springs - Great Sand Dunes NP
28. Great Sand Dunes NP - Mesa Verda NP
29. Mesa Verde NP - Arches NP
30. Arches NP - Monument Valley
31. Monument Valley - Grand Canyon
32. Grand Canyon
33. Grand Canyon - Flagstaff
34. Flagstaff - Kingman
35. Kingman - Needles
36. Needles - Las Vegas
37. Las Vegas
38. Las Vegas
39. Las Vegas
40. Las Vegas - Death Valley
41. Death Valley - Mono Lake
42. Mono Lake
43. Mono Lake - Yosemite NP
44. Yosemite NP
45. Yosemite NP - San Francisco
46. San Francisco
47. San Francisco
48. San Francisco
49. San Francisco - Monterey
50. Monterey - Pismo Beach
51. Pismo Beach - Los Angeles
52. Los Angeles
53. Los Angeles
54. Los Angeles
55. Los Angeles - Amsterdam
Afhankelijk van de routeplanner die ik gebruik is de reis zo'n 8000 kilometer.
Aantal opmerkingen:
- De etappe - Gettysburg - Painted Post - Niagara on the Lake zou wat mij betreft in één keer mogen. Of neemt het veel tijd in om Amish te 'spotten'? Wat is er zoal te doen op dit stuk?
- Detroit heb ik twee nachten staan. Wij zijn geen uitgebreide autoliefhebbers, maar is er verder nog een aanrader?
- Is Holland, Michigan het bezoeken waard?
- Chicago - Rocky Mountains lijkt me een geweldige rit om met de auto te doen. Twee/drie dagen flink wat kilometers, maar wel mooie vergezichten lijkt mij zo. Of zit ik er hier naast?
- Het tempo rond de Nationale Parken lijkt mij nogal hoog. Waar zouden wij beter wat langer moet blijven of waar eventueel wat korter? Kan de route alhier misschien ook efficiënter ingepland worden?
- Het stuk Route66 is in twee etappes gedaan, van Flagstaff tot aan Needles. Is dit een must of zou één dag ook volstaan?
- Death Valley, is het een aanrader om hier een nacht te verblijven? Of volstaat er doorheen rijden ook om het één ander te zien?
Ik begrijp dat de interesses van de ene persoon natuurlijk anders is dan van de andere. Ik probeer dan ook een wat algemeen beeld te krijgen. Zoals ik al zei zijn wij niet de types die dagenlang gaan hiken in de parken, maar we willen natuurlijk wel graag het één en ander zien en beleven.
01. Amsterdam - New York
02. New York
03. New York
04. New York
05. New York
06. New York
07. New York - Washington
08. Washington
09. Washington (huurauto ophalen)
10. Washington - Gettysburg
11. Gettysburg - Painted Post
12. Painted Post - Niagara-on-the-Lake
13. Niagara-on-the-lake - Toronto
14. Toronto
15. Toronto
16. Toronto - Detroit
17. Detroit
18. Detroit - Grand Rapids
19. Grand Rapids - Chicago
20. Chicago
21. Chicago
22. Chicago - Des Moines
23. Des Moines - North Platte
24. North Platte - Rocky Mountains NP
25. Rocky Mountains NP
29. Mesa Verde NP - Arches NP
30. Arches NP - Monument Valley
31. Monument Valley - Grand Canyon
32. Grand Canyon
33. Grand Canyon - Flagstaff
34. Flagstaff - Kingman
35. Kingman - Needles
36. Needles - Las Vegas
37. Las Vegas
38. Las Vegas
39. Las Vegas
40. Las Vegas - Death Valley
41. Death Valley - Mono Lake
42. Mono Lake
43. Mono Lake - Yosemite NP
44. Yosemite NP
45. Yosemite NP - San Francisco
46. San Francisco
47. San Francisco
48. San Francisco
49. San Francisco - Monterey
50. Monterey - Pismo Beach
51. Pismo Beach - Los Angeles
52. Los Angeles
53. Los Angeles
54. Los Angeles
55. Los Angeles - Amsterdam
Afhankelijk van de routeplanner die ik gebruik is de reis zo'n 8000 kilometer.
Aantal opmerkingen:
- De etappe - Gettysburg - Painted Post - Niagara on the Lake zou wat mij betreft in één keer mogen. Of neemt het veel tijd in om Amish te 'spotten'? Wat is er zoal te doen op dit stuk?
- Detroit heb ik twee nachten staan. Wij zijn geen uitgebreide autoliefhebbers, maar is er verder nog een aanrader?
- Is Holland, Michigan het bezoeken waard?
- Chicago - Rocky Mountains lijkt me een geweldige rit om met de auto te doen. Twee/drie dagen flink wat kilometers, maar wel mooie vergezichten lijkt mij zo. Of zit ik er hier naast?
- Het tempo rond de Nationale Parken lijkt mij nogal hoog. Waar zouden wij beter wat langer moet blijven of waar eventueel wat korter? Kan de route alhier misschien ook efficiënter ingepland worden?
- Het stuk Route66 is in twee etappes gedaan, van Flagstaff tot aan Needles. Is dit een must of zou één dag ook volstaan?
- Death Valley, is het een aanrader om hier een nacht te verblijven? Of volstaat er doorheen rijden ook om het één ander te zien?
Ik begrijp dat de interesses van de ene persoon natuurlijk anders is dan van de andere. Ik probeer dan ook een wat algemeen beeld te krijgen. Zoals ik al zei zijn wij niet de types die dagenlang gaan hiken in de parken, maar we willen natuurlijk wel graag het één en ander zien en beleven.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Heb met heel veel stukken van je route geen ervaring, maar probeer toch enkele tips mee te geven.
Voor Chicago zou ik toch 3 dagen rekenen. Dat is zo een leuke stad! Zeker als je wat musea wilt bezoeken!
Detroit ben ik zelf nooit geweest om te overnachten, maar dat werd mij eigenlijk ook afgeraden voor de criminaliteit dat er heerst. Wellicht zijn er mss wel stukken waar dat geen probleem is? Maar mss best informeren van hoe en waar?
RMNP vind ik riskant zo vroeg in het jaar. Mss heeft er hier iemand ervaring mee?
Voor Arches heb je te weinig tijd, denk ik. En dan vergeet je eigenlijk Canyonlands en dergelijke nog. Voor Moab en omgeving, heb je toch een dag of drie nodig.
Dan slaag je een heleboel zaken over? Geen Capitol Reef, Zion, Bryce, Page,...?
Voor Grand Canyon is 1 overnachting wel voldoende, denk ik. Dan wijk je af naar route 66 om daarna richting Las Vegas te gaan? Het mooiste stuk ligt tussen Kingman en Oatman, denk ik?
Van Death Valley naar Yosemite kan met 1 stop als je Mono Lake wil meepikken. Heb wel geen idee of die Tioga Pass al gaat open zijn. Anders moet je onderlangs. Hou daar rekening mee.
Voor de steden New York, San Fransisco, Las Vegas en Los Angeles heb je voldoende tijd. Ook voor de kustroute is er genoeg tijd.
Voor Chicago zou ik toch 3 dagen rekenen. Dat is zo een leuke stad! Zeker als je wat musea wilt bezoeken!
Detroit ben ik zelf nooit geweest om te overnachten, maar dat werd mij eigenlijk ook afgeraden voor de criminaliteit dat er heerst. Wellicht zijn er mss wel stukken waar dat geen probleem is? Maar mss best informeren van hoe en waar?
RMNP vind ik riskant zo vroeg in het jaar. Mss heeft er hier iemand ervaring mee?
Voor Arches heb je te weinig tijd, denk ik. En dan vergeet je eigenlijk Canyonlands en dergelijke nog. Voor Moab en omgeving, heb je toch een dag of drie nodig.
Dan slaag je een heleboel zaken over? Geen Capitol Reef, Zion, Bryce, Page,...?
Voor Grand Canyon is 1 overnachting wel voldoende, denk ik. Dan wijk je af naar route 66 om daarna richting Las Vegas te gaan? Het mooiste stuk ligt tussen Kingman en Oatman, denk ik?
Van Death Valley naar Yosemite kan met 1 stop als je Mono Lake wil meepikken. Heb wel geen idee of die Tioga Pass al gaat open zijn. Anders moet je onderlangs. Hou daar rekening mee.
Voor de steden New York, San Fransisco, Las Vegas en Los Angeles heb je voldoende tijd. Ook voor de kustroute is er genoeg tijd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 3 dagen van Chicago naar RMNP is al flink doorpezen denk ik. Ik kan het pas vanaf daar beoordelen, maar daar heb je echt vreemde dagen in staan. Voor het stuk tussen zeg even Denver en Moab trek je amper tijd uit. Neem bij Moab minimaal 3 nachten. 1 voor aankomst, 1 dag Canyonlands en Dead Horse SP en dan evt al een dagdeel voor Arches en een volle dag voor Arches. Dag 33 t/m 36? Wat ga je doen bij Flagstaff? Rij dan naar Sedona zou ik zeggen. Maar 34,35 en 36 kan je makkelijk om 1 dag doen. Kom gewoon laat aan in Vegas.
Ik zou je dus aanraden om je nog eens goed in te lezen over het stuk tussen RMNP en Las Vegas.
Ik zou je dus aanraden om je nog eens goed in te lezen over het stuk tussen RMNP en Las Vegas.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dag 33-36 Grand Canyon - Las Vegas ziet er mijns inziens raar uit. Waarom zoveel kleine stukjes. Rt 66 neem ik aan maar dat is wel erg pietepeteuterig. ik zou in ieder geval een van die dagen in een can de dagen ervoor stoppen om in de parken iets te ondernemen (Arches wandkeing Devils Garden/Fiery Furnace/ Delicate Arch of Mesa Verde een bezoek aan de woningen zelf kost redelijk wat tijd en moet je reserveren meen ik).
Tja de steden kun je vast vermaken al wil ik geen 4 dg in Las Vegas zitten maar ja dat is persoonlijk toch.
Tja de steden kun je vast vermaken al wil ik geen 4 dg in Las Vegas zitten maar ja dat is persoonlijk toch.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Zoals ik al zei leek het tempo rond de NP's mij nogal hoog. Gelukkig had ik nog wat dagen over (dag of vijf) en kan ik inderdaad hier en daar nog wat besparen.
Het stuk Chicago - Rocky Mountains zijn een aantal flinke etappes inderdaad van respectievelijk 5, 6 en 5 uur. Dit zijn drie volle dagen rijden als je hier en daar nog eens van het uitzicht wil genieten en wat ondernemen. Maar voor ons niet onoverkomelijk.
Vanaf Flagstaff wilde ik een deel Route 66 volgen tot aan Needles. Dit schijnt een mooi stuk van de route te zijn zo heb ik gelezen hier en daar. Sedona ligt slechts een klein stukje ten zuiden van Flagstaff, en gezien de verhalen die ik lees en foto's die ik gezien heb zeker de moeite waard om daar te overnachten. Dit deel is dus goed in één dag te doen, zelfs tot aan Vegas eventueel.
Door het schrappen van enkele etappes (Gettysburg - Niagara on the Lake in één keer, Seligman - Las Vegas ook) en meerdaagse verblijven (geen twee dagen Detroit, dag Las Vegas eraf en Grand Canyon) heb ik voor een aantal NP's wat overnachtingen bij kunnen voegen en enkele NP's zelfs toe kunnen voegen (Capitol Reef, Bryce NP en twee dagen Zion).
Het deel Rocky Mountains - Las Vegas had ik nu zo ongeveer in gedachten. Er zouden hier en daar nog wel een extra overnachting bij kunnen (er is nog ruimte voor een dag of twee/drie) en ik twijfel eraan om misschien nog een nacht New York te laten vallen. Dit zal zeker een stad en ook gebied zijn (Boston) waar ik graag eens terug zou willen komen. En misschien zal ik toch een park moet schrappen om een schema over te houden wat te doen blijft of toch een stukje vliegen.
25. Rocky Mountains NP
29. Mesa Verde NP
30. Mesa Verde NP - Monument Valley
31. Monument Valley - Moab
32. Moab
33. Moab
34. Moab - Capitol Reef
35. Capitol Reef - Bryce Canyon
36. Bryce Canyon - Zion NP
37. Zion NP
38. Zion NP - Grand Canyon
39. Grand Canyon - Seligman
40. Seligman - Las Vegas
41. Las Vegas
42. Las Vegas
43. Las Vegas - Death Valley
Het stuk Chicago - Rocky Mountains zijn een aantal flinke etappes inderdaad van respectievelijk 5, 6 en 5 uur. Dit zijn drie volle dagen rijden als je hier en daar nog eens van het uitzicht wil genieten en wat ondernemen. Maar voor ons niet onoverkomelijk.
Vanaf Flagstaff wilde ik een deel Route 66 volgen tot aan Needles. Dit schijnt een mooi stuk van de route te zijn zo heb ik gelezen hier en daar. Sedona ligt slechts een klein stukje ten zuiden van Flagstaff, en gezien de verhalen die ik lees en foto's die ik gezien heb zeker de moeite waard om daar te overnachten. Dit deel is dus goed in één dag te doen, zelfs tot aan Vegas eventueel.
Door het schrappen van enkele etappes (Gettysburg - Niagara on the Lake in één keer, Seligman - Las Vegas ook) en meerdaagse verblijven (geen twee dagen Detroit, dag Las Vegas eraf en Grand Canyon) heb ik voor een aantal NP's wat overnachtingen bij kunnen voegen en enkele NP's zelfs toe kunnen voegen (Capitol Reef, Bryce NP en twee dagen Zion).
Het deel Rocky Mountains - Las Vegas had ik nu zo ongeveer in gedachten. Er zouden hier en daar nog wel een extra overnachting bij kunnen (er is nog ruimte voor een dag of twee/drie) en ik twijfel eraan om misschien nog een nacht New York te laten vallen. Dit zal zeker een stad en ook gebied zijn (Boston) waar ik graag eens terug zou willen komen. En misschien zal ik toch een park moet schrappen om een schema over te houden wat te doen blijft of toch een stukje vliegen.
25. Rocky Mountains NP
29. Mesa Verde NP
30. Mesa Verde NP - Monument Valley
31. Monument Valley - Moab
32. Moab
33. Moab
34. Moab - Capitol Reef
35. Capitol Reef - Bryce Canyon
36. Bryce Canyon - Zion NP
37. Zion NP
38. Zion NP - Grand Canyon
39. Grand Canyon - Seligman
40. Seligman - Las Vegas
41. Las Vegas
42. Las Vegas
43. Las Vegas - Death Valley
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ziet er al een heel stuk beter uit zo!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Mesa Verde is een volle dag niet nodig, je hebt aan een middag en een ochtend ook wel voldoende. Wij deden er twee tours, zie daarvoor ons 2008-verslag.
Tussen Zion en de GC zou ik een stop in Page doen. Voor de rust zou ik zelf twee nachten GC doen (ook twee keer kans op een mooie zonsondergang) en dan de volgende ochtend vroeg vertrekken naar Las Vegas.
Heb je nu voldoende tijd voor het laatste stuk?
Het is goed om ook even aan te geven wanneer je waar bent. Misschien ben je te vroeg voor RMNP.
Marianne
Tussen Zion en de GC zou ik een stop in Page doen. Voor de rust zou ik zelf twee nachten GC doen (ook twee keer kans op een mooie zonsondergang) en dan de volgende ochtend vroeg vertrekken naar Las Vegas.
Heb je nu voldoende tijd voor het laatste stuk?
Het is goed om ook even aan te geven wanneer je waar bent. Misschien ben je te vroeg voor RMNP.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 32 Reacties
- 3644 Weergaves
-
Laatste bericht door Fiesta68
-