Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Treinreis dwars door Amerika - Nu ook Alaska!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Treinreis dwars door Amerika - Nu ook Alaska!
Ik ben weer eens op reis geweest met Amtrak! Maar dit keer ook met de Alaska Railroad van Anchorage naar Fairbanks en terug, een reis van totaal ruim 1100 km door ruig en vrijwel onbewoond terrein. Wat een fantastische treinreis!
Met Amtrak heb ik dit keer 26 deelstaten doorkruist, alles bij elkaar ruim 13000 km. De Coast Starlight tussen Los Angeles en Seattle is een juweeltje en vooral Oregon is een schitterend mooie deelstaat. Ik ben ook onder de indruk van de Blue Ridge Mountains en de New River Gorge in West Virginia. Prachtig! En ik heb dit keer de Southwest Chief gepakt, een trein die grofweg de zelfde weg volgt als Route 66, van Chicago naar Los Angeles via Kansas en Missouri, en steden als Dodge City en Albuquerque. Tenslotte de Empire Builder, een legendarische langeafstandstrein (twee nachten aan boord) tussen Seattle en Chicago via Idaho, Montana en North Dakota dwars door de noordelijke Rocky Mountains en door oneindig grasland.
Van de reis met de Alaska Railroad leg ik straks weer een blog op het internet. Voor de treinfans onder u die graag eens willen weten hoe het leven aan boord is en wat er zoal te zien is, zie mijn vorige reisverslag hier:
https://usabyrail.wordpress.com
Met Amtrak heb ik dit keer 26 deelstaten doorkruist, alles bij elkaar ruim 13000 km. De Coast Starlight tussen Los Angeles en Seattle is een juweeltje en vooral Oregon is een schitterend mooie deelstaat. Ik ben ook onder de indruk van de Blue Ridge Mountains en de New River Gorge in West Virginia. Prachtig! En ik heb dit keer de Southwest Chief gepakt, een trein die grofweg de zelfde weg volgt als Route 66, van Chicago naar Los Angeles via Kansas en Missouri, en steden als Dodge City en Albuquerque. Tenslotte de Empire Builder, een legendarische langeafstandstrein (twee nachten aan boord) tussen Seattle en Chicago via Idaho, Montana en North Dakota dwars door de noordelijke Rocky Mountains en door oneindig grasland.
Van de reis met de Alaska Railroad leg ik straks weer een blog op het internet. Voor de treinfans onder u die graag eens willen weten hoe het leven aan boord is en wat er zoal te zien is, zie mijn vorige reisverslag hier:
https://usabyrail.wordpress.com
-
- Amerika-ontdekker
Re: Treinreis dwars door Amerika - Nu ook Alaska!
Nu is mijn reisblog klaar!
https://alaskabyrail.wordpress.com
Het is een kort verslag van mijn treinreis dwars door de binnenlanden van Alaska, van Anchorage naar Fairbanks. Ik was tijdens die vakantie in mei dit jaar ook nog in 25 andere deelstaten met de trein maar van die reis heb ik dit keer geen verslag geschreven. In 2012 wel. Toen maakte ik zo'n treinreis (met andere treinen en routes) en van die reis heb ik een lang verslag gemaakt met ongeveer 40 foto's. Hier is het adres van die reis: https://usabyrail.wordpress.com
Veel plezier bij het lezen!
https://alaskabyrail.wordpress.com
Het is een kort verslag van mijn treinreis dwars door de binnenlanden van Alaska, van Anchorage naar Fairbanks. Ik was tijdens die vakantie in mei dit jaar ook nog in 25 andere deelstaten met de trein maar van die reis heb ik dit keer geen verslag geschreven. In 2012 wel. Toen maakte ik zo'n treinreis (met andere treinen en routes) en van die reis heb ik een lang verslag gemaakt met ongeveer 40 foto's. Hier is het adres van die reis: https://usabyrail.wordpress.com
Veel plezier bij het lezen!
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Mooi verslag Paul.
En wat een geluk met het weer en Denali.
Wij hadden iets meer geluk. De echte top bleef verscholen.
Groetjes,
Ingrid
En wat een geluk met het weer en Denali.
Wij hadden iets meer geluk. De echte top bleef verscholen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- girliecathy
- Amerikakenner
Wat een super reis
Staat ook nog op mijn to do list.
Het lijkt me ook heel leuk om met al je mede reizigers te praten en zo weer nieuwe ideeen op te doen.

Staat ook nog op mijn to do list.
Het lijkt me ook heel leuk om met al je mede reizigers te praten en zo weer nieuwe ideeen op te doen.
-
- Amerika-ontdekker
Ja, het praten met je medereizigers en het sociale aan boord van al die treinen is één van de redenen waarom ik graag de trein pak. Ik merk wel dat ik echt één van de weinigen uit Europa ben die Amerika ontdekt per trein. Iedereen huurt een auto of een camper. Ik denk dat daarom zoveel reistijdschriften geïnteresseerd zijn in mijn reizen. Want na America Magazine en Reizen Magazine (ANWB) in Nederland heeft nu ook het grootste Scandinavische reistijdschrift Vagabond over mijn treinreis door Alaska geschreven. De twee reisverslagen die ik heb geschreven worden ook veel bekeken. Al die belangstelling is erg leuk.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4419 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 6 Reacties