Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SnowKnor: West USA + Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
SnowKnor
Amerika-ontdekker

Reis SnowKnor: West USA + Canada

Bericht door SnowKnor »

Hello everybody :)

We zijn momenteel onze trip aan het plannen voor West USA + stuk West Canada. We zijn nu al 2x in het Westen van de USA geweest (de eerste keer de klassieke rondrit California - Nevada en Arizona, en vorig jaar vooral Utah en Arizona). We willen hier graag een vervolg aan breien met ditmaal een stuk van West Canada + we willen absoluut Yellowstone NP bezoeken dit jaar.

Het enige dat al vast staat zijn onze vluchten: Aankomst op vrijdag 31 mei in Seattle en terug op zaterdag 15 juni uit Denver. We hebben dus 16 dagen - 15 nachten ter plaatse.

In grote lijnen hadden wij gedacht aan volgende route:

Seattle, USA – 1n (we zijn niet echt geïnteresseerd om Seattle zelf te bezoeken). Na eerste (korte) nacht direct vertrekken
Olympic NP, USA – 1n (ofwel overslaan en in plaats Jasper/Banff NP in Canada uitgebreider bezoeken)
Vancouver, USA – 1n
Wells Gray Provincial Park, Canada – 1n
Jasper NP, Canada – 1n (Lake Louise, Icefiels Parkway)
Banff NP + Yoho NP, Canada – 1n
Kootenay NP + Calgary, Canada – 1n ? Of overslaan?
Glacier NP, USA – 2n
Yellowstone NP, USA – 3 n
Grand Teton NP, USA – 1 n
Rocky Mountains NP, USA – 1n
Denver, USA – 1n

We zitten wel 2x met een lange traject van 700km, dus we moeten nog ergens beknibbelen vrees ik om de ritten wat aangenamer te maken.

Hebben jullie tips, aanvullingen, alternatieven of opmerkingen?

Alvast bedankt!

Manuel
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Reis SnowKnor: West USA + Canada

Bericht door Pascal »

Manuel,

Vorig jaar ongeveer dezelfde route gedaan, met dat verschil dat we na Yellowstone onze trip rondmaakten om terug te eindigen in Seattle.
Dit deden we op 3 weken tijd echter. En 'begroot' op net geen 4000km ( a naar b), maar wel 5600 km effectief afgelegd. ( met inbegrip van alle ritjes in en rond de parken).

Velen op het forum hier zullen vinden dat je overal te snel doorgaat.
Ik ben ook niet vies van km's af te leggen, maar ik vond 'mijn' 5600 km op 3 weken ook wel best stevig.
Nu als je het weet op voorhand en er zo voor kiest dan weet je ook waar je aan begint. Een lange rijdag is voor mij geen probleem maar dan moet je je bestemming wel echt kunnen zien en beleven, vind ik.
En dat heb je hier, volgens mij, te weinig. Je hebt rijdagen en dan kom je op een interessante plaats aan maar de volgende dag rij je alweer verder.
Dan zou ik die route in 2 splitsen en een volgende keer het andere stuk doen.
Wat een mooie reden om nog eens te gaan :mrgreen:

Ik zou eens opnieuw sleutelen aan je route.

PS Seattle heeft een goede underground tour, ik geloof een goede 2 u lang. En een bezoek aan de Boeing fabriek is ook best fascinerend.
SnowKnor
Amerika-ontdekker

Bericht door SnowKnor »

Hallo Pascal

Bedankt voor de reactie.

Een oplossing zou zijn denk ik om het bovenstuk met Wells Gray PP en Jasper NP te laten vallen. Zo "besparen" we 2 nachten en tot een goeie 500km rijden. Als we dan ook Olympic NP laten vallen dan besparen we 3 nachten. Wat zou jij voorstellen?

Heb jij eventueel ook ervaring met drop off kosten tussen Washington state en Colorado. Ik heb gebeld met eautohuur en National vraagt 250 $ dropoff kosten terwijl dit bij Alamo 500$. Het probleem is dat National geen Full-size SUV heeft op deze combinatie, enkel mid-size SUV's. Aangezien we met 4 zijn is een fullsize toch wel aangeraden om de bagage op een deftige manier erin te krijgen.

Manuel
Pascal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Pascal »

Zowel Jasper en Banff zou ik zeker een volle dag ter plekke nemen.
De dag ertussen, dus de Icefield Parkway, is ook een volle dag.
Yellowstone met 2 volle dagen is ok, een dag de upper loop, de volgende de lower loop.

Met die drop off kosten kan ik je helaas niet helpen, gezien wij onze trip rond gemaakt hebben tot Seattle.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Met uitzondering van Olympic NP hebben wij deze plaatsen ook bezocht, maar dan wel verspreid over 3 jaar...
Wij zijn geen liefhebbers van stadsbezoeken maar houden van wandelen en de natuur beleven.

Jouw planning is m.i.gekkenwerk, je tijd gaat op aan het rijden van de ene plaats naar de andere en je gaat vele uren per dag achter het stuur te zitten

- indien je 's avonds landt zou ik een hotel in de buurt nemen, ze zijn niet duur, bieden vaak een gratis shuttle aan en liggen maar op 5 minuten rijden
's morgens terug met de shuttle naar de luchthaven en van daar de gratis shuttle naar de autoverhuurbedrijven (op nog geen 10 min rijden)
zo kun je in alle rust de auto in ontvangst nemen
indien je al in de namiddag landt kun je de auto ophalen en Seattle bezoek (markt, Klondike Gold Rush museum, de haven, Space Needle, Kerry Park)
- in Seattle ga en kan je inderdaad vroeg opstaan, bezoek en geniet een uurtje van het ontwaken van de stad, een korte wandeling over de Pike Place markt en langs de waterkant, drink eventueel iets in de eerste Starbucks en rijd tot het prachtige uitzichtspunt over de stad bovenaan aan Kerry Park
- vergeet Olympic NP, dit is een zeer uitgestrekt maar ook heel divers park waar je afstanden moet afleggen om de verschillende delen te bezoeken
hou dit voor een andere keer en combineer het ev met Mt.Helen, Victoria, Mt.Raineer, Portland, ...
- doe je boodschappen (in een Walmart) tussen Seattle en Vancouver, is veel goedkoper dan in Canada
- Vancouver is heel mooi maar uitgestrekt, huur een fiets (bvb aan Canada Place of in één van de winkels aan Denman Street) en maak een rit langs de totempalen in Stanley Park, Engine 374, Canada Place, Granville Island, ... Opgelet, parkeren aan de meter is zeer duur, zoek vooraf een goedkopere parkeergarage uit
- Wells Gray heeft prachtige watervallen. Mooi wandelen ook naar bvb Pyramid Mountain en vooral Trophy Meadows. Voor de laatste is echter een high clearance nodig.
Voor de zalmtrek zal je te vroeg in het seizoen zijn.

(wordt vervolgd)
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
SnowKnor
Amerika-ontdekker

Bericht door SnowKnor »

@ Pascal / lsl: Bedankt voor de tips!

@ lsl: Wij landen al om 12u30 in Seattle omdat we een rechtstreekse vlucht hebben van Parijs naar Seattle. Dus hebben nog een hele middag/avond in Seattle. Natuurlijk heb je wel juist 12u in het vliegtuig gezeten, wat natuurlijk ook niet echt ideaal is.
Bedankt ook voor de tips in Seattle, Vancouver en Wells Gray. Tips voor de andere zaken zijn zeker ook welkom :lol: .

Ik heb ondertussen nog wat staan puzzelen en kom momenteel op volgende route. Een andere mogelijkheid is om het bovenste stuk met Wells Gray PP en Jasper nog te laten vallen en direct uit Vancouver naar Banff te gaan. Wat denken jullie?

km tijd
31/05/2013 Dag 1 Seattle, USA 226km 2u25
1/06/2013 Dag 2 Vancouver, USA 511km 5u19
2/06/2013 Dag 3 Wells Gray Provincial Park, Canada 285km 3u19
3/06/2013 Dag 4 Jasper NP, Canada (Lake Louise, Icefiels Parkway) 265km 3u40
4/06/2013 Dag 5 Banff NP + Yoho NP, Canada 337km 3u54
5/06/2013 Dag 6 Kootenay NP + Calgary, Canada? Of overslaan? 291km 3u08
6/06/2013 Dag 7 Glacier NP, USA – 2nachten
7/06/2013 Dag 8 Glacier NP, USA 694km 7u36
8/06/2013 Dag 9 Yellowstone NP, USA – 3 nachten
9/06/2013 Dag 10 Yellowstone NP, USA
10/06/2013 Dag 11 Yellowstone NP, USA 132km 1u44
11/06/2013 Dag 12 Grand Teton NP - Jackson, USA 788km 8u11
12/06/2013 Dag 13 Is er tussen Grand Teton en Rocky Mountains NP een interessante stopplaats zodat we die 802 km kunnen breken?
13/06/2013 Dag 14 Rocky Mountains NP, USA 120km 1u45
14/06/2013 Dag 15 Denver, USA – 1n
15/06/2013 Dag 16 Denver -> Brussel

Totaal 3743km 42u00

Alvast bedankt

Manuel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kan je de reis niet uitstellen tot augustus/september? Glacier zal vermoedelijk nog vol sneeuw liggen en ook in Yellowstone is dat mogelijk. En ik denk ook SW Canada maar daar ben ik nooit in juni geweest.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij waren in 2011 (wel een jaar van uitzonderlijke sneeuwval) eind juni, begin juli in de regio en toen was de Going-to-the-sun road in Glacier nog niet volledig opengesteld. De Beartoothhigway (Yellowstone) ging pas open de dag dat we gepland hadden om er langs te rijden. De periode dat jullie van plan zijn om te gaan houdt zeker grote risico's in. Voorzie in elk geval alternatieven (al is dit makkelijker gezegd dan gedaan in die regio...).
SnowKnor
Amerika-ontdekker

Bericht door SnowKnor »

@Kalaman/Yeehaw: We houden er zeker rekening mee dat we met sneeuw te maken zullen hebben. Het is ook één van de redenen waarom we in Juni gaan. Heb al veel gelezen over Yellowstone en velen zeggen ook dat Juni één van de mooiste maanden is om naar Yellowstone te gaan. Omdat er dan veel in bloei staat en heel veel wildlife. Laat de beren dus maar komen... allé, toch op een veilige afstand :D We houden er dus wel rekening mee dat sommige routes nog gesloten kunnen zijn, maar Yellowstone is dan ook gigantisch groot.

@ Kalaman: ben ook juist jou route aan het bekijken. Ziet er ook terug super uit!

Hebben jullie eventueel nog een tip voor het stuk tussen Grand Teton/Jackson tot aan de Rocky Mountains? Is een afstand van 800km die we moeten overbruggen, dus zou dit wel graag met een tussenstop doen.

Manuel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Manuel,

dit was onze route van 2011 (24/06 - 08/07) :
01. Brussel - Seattle
02. Seattle - Mount Rainier - Mt St-Helens-Ashford
03. Ashford - Mt Rainier - Moses Lake
04. Moses Lake - Kalispell
05. Kalispell - Glacier NP - Shelby
06. Shelby - Yellowstone NP (Gardiner)
07. Gardiner - Yellowstone NP - Grand Teton NP
08. Grand Teton NP - West Yellowstone
09. West Yellowstone - Beartooth Highway - Billings
10. Billings - Makoshika State Park - Glendive
11. Glendive - Spearfish
12. Spearfish - Black Hills - Custer State Park - Mt Rushmore - Badlands NP
13. Badlands NP - Cheyenne
14. Cheyenne - Rocky Mountains NP - Denver
15. Denver - Brussel

Om het bezoek aan Yellowstone/Grand Teton zo goed mogelijk te plannen, had ik de kaart verschillende malen afgedrukt en telkens met een andere kleur fluostift (per dag) de "8" van Yellowstone ingekleurd. Op die manier kwamen we overal zonder onnodig telkens dezelfde route te moeten nemen. Vandaar ook dat we op 3 verschillende plaatsen sliepen (Gardiner - Togwootee Mountain Lodge - West Yellowstone).
In Badlands NP sliepen we in de Cedar Pass Lodge, wat pal in het park ligt en dus niet, zoals Wall, er nog buiten. We sliepen er in meer dan comfortabele cabins, er is een goed restaurant en je kan er genieten van een onwaarschijnlijke stilte en kleurenpracht in de 2 Golden hours. Na het avondeten zijn we nog rustig een stukje door het park gereden en de zon kleurde de Badlands toen echt in een prachtig kleurenpalet.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Tussen GTNP en RMNP hebben we overnacht (verschillende reizen) in Lander Wy en Laramie Wy maar ik kan niet zeggen dat we hier te maken hebben met must visits. Altijd een probleem tussen Jackson en Denver. Net te ver voor een dag maar met een vroeg vertrek zou het toch mogelijk moeten zijn.
SnowKnor
Amerika-ontdekker

Bericht door SnowKnor »

@ Kalaman;
Heb je eventueel ook een blog van deze reis? Ik kan gelijk enkel de blogs van je 2012 reizen terugvinden.
Badlands NP is voor ons jammer genoeg een te grote omweg terug. Zal dan ook voor een volgende reis worden. Wij hebben vorig jaar ook de Bisti Badlands gedaan in New Mexico wat absoluut ook uniek was.
Via welke weg heb jij je auto gereserveerd en hoeveel dropoff kosten had jij?

@yeehaw: is er dan absoluut niet te zien tussen Grand Teton en Rocky Mountains NP? Denk dan inderdaad dat we in één stuk moeten doorrijden en dan beter een nacht extra voorzien in RMNP of in Denver om wat uit te rusten voor de terugkeer.

Manuel
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

(vervolg)

- tussen Wells Gray en Jasper kom je langs Mt.Robson waar je een mooie wandeling langs de rivier kunt maken tot Kinney Lake of, beter nog, 500m voorbij het meer voor een prachtige uitzicht in het dal met de hoge rotsen rondom
- vergeet je klok niet te verzetten :-)
- Jasper is heel duur op gebied van ... zowat alles. Rij de Maligne Lake Rd een keer op en af, veel kans op beren en ander wild onderweg. Na enkele kilometers heb je links Maligne Canyon met een korte tot langere wandeling langs meerdere kleine watervallen in de canyon. Op het einde van de weg kun je wandelen naar de Bald Hills of de Opal Hills (11 km of 8,5 km H/T) voor prachtige uitzichten. In Jasper zijn betaalbare B&B's, scheelt veel in prijs met de hotels, bieden alle comfort maar vaak zonder ontbijt en soms met een gedeelde badkamer
- Over de Icefields Parkway zul je zeer veel info vinden, stop zeker aan de Athabasca Falls, Sunwapta Falls, Columbia Icefield (wandel tot aan de tong van de gletsjer), Mistaya Lake, Peyto Lake, Bow Lake en stap de Simpson's Num-Ti-Jah lodge binnen (winkel/hotel). Prachtig wandelgebied maar vaak is er een beginklim nodig.
- Lake Louise en Moraine Lake zijn een must, prachtig wandelen naar Plain of the six glaciers of, korter, naar Lake Agnes en/of de Beehives.
- De Wapta Falls (150m breed) in Yoho NP bereik je via een eenvoudige wandeling, daal af tot op waterniveau. In Lake O'Hara kom je enkel met een permit maar het is dan ook een eldorado voor de ervaren wandelaars.
- Slapen in Lake Louise is heel duur. Het is geen dorp maar bestaat uit enkele hotels, restaurants en een zeer kleine shopping mall.
- Van Lake Louise naar Banff kun je de autosnelweg nemen of de zijweg (1A), deze is trager en bochtiger maar je hebt er meer kans op wild.
- In Banff loop je het Fairmont Banff Springs hotel binnen, een peperduur hotel met prachtige zalen, decors en terras. Banff is zeer levendig stadje maar komt een beetje over als een pretpark.
- Canmore is authentieker en goedkoper om te overnachten. Let op dat je geen kamer naast de spoorweg boekt want de treinen rijden en toeteren ook 's nachts.

(wordt vervolgd)
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
SnowKnor
Amerika-ontdekker

Bericht door SnowKnor »

Ondertussen nog heel wat gelezen in andere reisverslagen en dankzij de vele tips onze route nog wat bijgewerkt.

We zitten nu nog met 2 belangrijke vragen:

1) Aangezien we reeds om 12u30 landen: direct doorrijden naar Vancouver aangezien Seattle niet echt hoog op ons verlanglijstje staat. Hierdoor ontstaat er meer ruimte voor het stuk tss Vancouver en Jasper te overbruggen
2) Wat met het stuk tss Grand Teton NP en Rocky Mountains NP

Bedankt voor de reacties!

Datum Dag Route km tijd
31/05/2013 Dag 1 Seattle, USA
1/06/2013 Dag 2 Seattle -> Vancouver, USA 226km 2u25
2/06/2013 Dag 3 Vancouver -> Wells Gray Provincial Park, Canada 477km 5u00
3/06/2013 Dag 4 Wells Gray -> Jasper NP, Canada 319km 3u49
4/06/2013 Dag 5 Jasper NP -> (Icefiels Parkway) -> Yoho NP, Canada 265km 3u40
5/06/2013 Dag 6 Yoho NP -> Banff NP (Lake Louise) + Calgary, Canada 221km 2u36
6/06/2013 Dag 7 Calgary -> St Mary / Glacier NP, USA 289km 3u06
7/06/2013 Dag 8 St. Mary -> Missoula, Montana, USA (+- halfweg tss Glacier en Yellowstone) 380km 4u25
8/06/2013 Dag 9 Missoula -> Yellowstone NP, USA – 3 nachten 463km 4u30
9/06/2013 Dag 10 Yellowstone NP, USA
10/06/2013 Dag 11 Yellowstone NP, USA
11/06/2013 Dag 12 Yellowstone -> Grand Teton NP > Jackson, USA 281km 3u41
12/06/2013 Dag 13 Jackson -> tussenstop voor Rocky Mountains NP 400km 4u00
13/06/2013 Dag 14 tussenstop -> Rocky Mountains NP, USA 400km 4u00
14/06/2013 Dag 15 Rocky Mountains NP -> Denver, USA 107km 1u28
15/06/2013 Dag 16 Denver -> Brussel

Totaal 3834km 43u00
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

SnowKnor schreef:@ Kalaman;
Heb je eventueel ook een blog van deze reis? Ik kan gelijk enkel de blogs van je 2012 reizen terugvinden.
Badlands NP is voor ons jammer genoeg een te grote omweg terug. Zal dan ook voor een volgende reis worden. Wij hebben vorig jaar ook de Bisti Badlands gedaan in New Mexico wat absoluut ook uniek was.
Via welke weg heb jij je auto gereserveerd en hoeveel dropoff kosten had jij?
Jammer genoeg maar in april begonnen met blog bij te houden :(
Toen nog "gewoon" via reisbureau... :? . Weet niet meer precies hoeveel die kosten waren, maar weet wel nog dat het heel veel was + ook nog eens de local surtaxes. Ik maakte achteraf mijn rekening dat ik voor die prijs beter terug naar Seattle gereden kon hebben, dan hadden we er nog iets aan gehad...
In april as staan de Bistis en de King of Wings op het programma en...we won the Wave-lottery :thumbup:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor autohuur kijk eens bij http://www.usareisen.de Aanbevolen! National heeft meestal een drop off fee van $ 250,-- plus tax en anderen $ 500,-- plus tax
De rit door Wyoming via I80 is niet saai met de Big Skies maar veel tijd voor extras heb je niet. Snowy Range Rd is een schitterende weg.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

mooi rondje hoor, bijna exact wat wij deden in 2004 op onze eerste amerika rondreis, alleen vlogen wij toen terug van seattle. maar voor de rest hetzelfde tempo en zo.
Wij hebben hele mooie herinneringen aan die reis hoewel of misschien juist omdat we toen op 2 weken 7000 kilometer gereden hebben. Wij waren er toen overigens ook in juni, ik geloof wel een weekje later vertrokken dan jullie. Was prima te doen, enkel sneeuw bij het wandelen vanboven op de going to the sun road, heel mooi was dat!
In Vancouver kan je misschien met de hop on hop off een rondje door de stad maken, met een stop bij het prachtige aquarium, zo heb je meteen deze stad gezien.
Goed dat je Jasper en de Icefields parkway niet uit de route gehaald hebt, dat is echt magnifiek! (dit jaar 2012 op nieuw op herhaling gedaan en weer heel hard van genoten).
Yellowstone kan je met 3 overnachtingen zeker een goede indruk geven! En wij zagen hier in juni enorm veel wildlife dus allicht hebben jullie ook geluk!
nog veel plezier met de voorbereiding! :thumbup:
SnowKnor
Amerika-ontdekker

Bericht door SnowKnor »

@Kalaman: Vorig jaar hebben wij Bisti Badlands gedaan, en is inderdaad heel mooi. Maar achteraf gezien vonden wij het de omweg niet waard. Wij hebben speciaal naar Farmington gereden en dan op de baan naar Gallup de Bistis bezocht. Achteraf bekeken was dit in totaal meer dan 500km extra en dat vonden wij het niet waard. als het natuurlijk op je weg ligt, dan moet je het zeker doen! Neem wel zeker je GPS mee, want je kan er heel gemakkelijk verloren lopen tussen de formaties. King of Wings hebben we niet gedaan, maar ziet er ook wel prachtig uit.

@Yeehaw: Heb deze site ook al bekeken, maar is toch stukken duurder dan eautohuur voor onze periode.

@ Tipsy: Blij om te horen dat juni een mooie periode is. Had toch al een beetje schrik gekregen dat veel wegen nog niet toegangkelijk zijn, maar als ik zo de fora op nalees dan zijn de meeste routes allemaal open vanaf eind mei. Hoelang hebben jullie dan gebleven in Jasper, Banf, Yoho?

Greetz

Manuel
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

SnowKnor schreef:@Kalaman: Vorig jaar hebben wij Bisti Badlands gedaan, en is inderdaad heel mooi. Maar achteraf gezien vonden wij het de omweg niet waard. Wij hebben speciaal naar Farmington gereden en dan op de baan naar Gallup de Bistis bezocht. Achteraf bekeken was dit in totaal meer dan 500km extra en dat vonden wij het niet waard.
daarom vertrekken wij voor de terugvlucht vanuit Albuquerque. Op die manier "passeren" we Bisti als we van Farmington komen... :wink:. Onze 3 highlights, dit jaar, zijn trouwens The Wave, Moab en King of Wings/Valley of Dreams.
SnowKnor schreef:King of Wings hebben we niet gedaan, maar ziet er ook wel prachtig uit.
dat heeft er nog bijna niemand gedaan, gewoon omdat niemand, op enkele Duitsers na, ze nog nooit gevonden hebben. Wij zouden, nu wel met de juiste coördinaten, de eerste van het forum moeten zijn. En we zullen in 2013 niet de enige zijn.. :wink:
SnowKnor
Amerika-ontdekker

Yellowstone - hulp met overnachtingen

Bericht door SnowKnor »

Hallo forum leden

Wij zijn momenteel volop bezig om onze reis voor te bereiden voor juni 2013. Zie ook: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=46340

Wij hadden echter graag nog wat hulp gehad met de overnachtingen in Yellowstone. Wij plannen dus 3 nachten in Yellowstone en 1 nacht in Grand Teton en komen uit het Noorden (Glacier NP) en verlaten het park via het Zuiden om vervolgens naar Denver te rijden.

Ik heb zopas gebeld met Xanterra en ze hebben nog volgende beschikbaarheden (we zijn met 4 volwassenen):

08/06:
Cabin at the lake hotel - 2 queen: 150$
OF Room at the Grant Village - 2 queen: 163 $ (is te ver naar beneden voor eerste nacht denken we)
OF Cabin at the Canyon Lodge - 2 queen: 216 $

09/06 en 10/06:
Cabin at the Canyon Lodge - 1 queen bed: 115 $ (2 kamers dus nodig)
OF Lake hotel - 1 queen - 250 $ (ook 2 kamers nodig - te duur...)

Wat zouden jullie voorstellen?

Ofwel toch een overnachting buiten het park om te starten of te eindigen?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Manuel
Laatst gewijzigd door markro op 21 feb 2013, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer