Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Rebel66: USA-Canada trip zomer 2012

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Rebel66
Amerika-newbie

Reis Rebel66: USA-Canada trip zomer 2012

Bericht door Rebel66 »

Nadat we de laatste jaren onze vakanties in Florida hebben doorgebracht willen we volgend jaar weer eens een kampeertrip (tent) door de mooie natuurgebieden van de US en Canada doorbrengen. Wij zijn manlief, onze zoon van dan 11 en ik natuurlijk :thumbup:
De tickets zijn binnen, voor de huurauto heb ik een aantal offertes aangevraagd, dus nu wordt het tijd om de route te finetunen.

Hierbij een eerste opzet, alle tips en trucks zijn welkom!!

Dag 1 (Vrijdag 29 juni) Dusseldorf-Seattle
Dag2 Seattle
Dag 3 Seattle-Goldstream Provincial Park
dag 4 Victoria
dag 5 Goldstream Provincial Park-Pacific Rim NP
dag 6 Pacific Rim oa whalewatchen
dag 7 Pacific Rim oa bearwatchen
dag 8 Pacific Rim National Park - Vancouver
dag 9 Vancouver
dag 10 Vancouver - Clearwater (?)
dag 11 Clearwater - Jasper NP
dag 12 Jasper
dag 13 Jasper NP - Lake Louis
dag 14 Lake Louis - Banff NP
dag 15 Banff NP
dag 16 Banff NP - Glacier NP (US)
dag 17 Glacier NP
dag 18 Glacier NP - Helena (?)
dag 19 Helena - Yellowstone NP
dag 20 Yellowstone NP
dag 21 Yellowstone NP
dag 22 Yellowstone - Jackson
dag 23 Jackson - Salt Lake City
dag 24 Salt Lake City
dag 25 (Woensdag 25 juli) Vlucht Salt Lake City - Dusseldorf

In deze opzet heb ik een dag Vancouver ingepland, maar daar zijn we al eens een aantal dagen geweest, heeft dus geen prioriteit meer. SLC zijn we ook al eens enkele dagen geweest en heeft dus op zich ook geen prioriteit, maar ik vind het wel lekker om een dag te kunnen relaxen (of shoppen) en de tijd te hebben om alles weer in te pakken. Ook de dag seattle is gepland om te acclimatiseren, ook daar zijn we al eens eerder geweest.

Om 1 of andere reden maak ik mij dit jaar bezorgt om de mogelijke bearencounters vooral op de campgrounds (nog nooit eerder zorgen om gemaakt) dus als jullie nog do's en don't hebben (behalve the obvious) dan heb ik daar ook wel oren naar!

Ik zou zeggen.....schieten maar!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Rebel66: USA-Canada trip zomer 2012

Bericht door Tipsy_1 »

ik vind het een mooie route.
de laatste twee weken lijker erg op onze route van 2004 (wij reden dan wel in een ruk terug naar Seattle en niet SLC). Die was trouwens behoorlijk pittig maar echt FANTASTISCH, veel afwisseling, veel beleefd.
Vancouver-Clearwater-Jasper op twee dagen is goed te doen, maar wel veel autorijden.
Wij houden daar van en hebben erg van deze route genoten (wij deden oa het airtrammetje in de frasier canyon, en bezochten Wells Grey waar we op 2 uur tijd onze (allereerste) 3 beren zagen!

Ook het stuk van Glacier met één overnachting naar yellowstone is weer pittig, maar ja je moet de afstand ook overbruggen en ook dit vonden wij weer een aangename route om te rijden.

Je gaat alleszins heel veel beren zien lijkt mij :mrgreen: in Canada en in Yellowstone.

Over de eerste week Vancouver island kan ik niet veel zeggen, daar gaan wij van de zomer naar toe. Wij overnachten 1 nacht Victoria, 2 nachten Pacific Rim, en nog 3 nachten op het noorden van Vancouver island. Dat noorden vooral owv de walvissen/orka's daar. Maar allicht een bewuste keuze om dit over te slaan, je kan niet alles doen natuurlijk en jullie route lijkt mij pittig genoeg als je elke dag een tent moet opzetten.

Voor pacific rim had ik zelf dit uitstapje in gedachten : http://www.jamies.com/site/hiking-on-meares-island.html klein boottochje naar een eilandje met regenwoud voor de kust. Hier komen weinig mensen, lijkt mij echt geweldig.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een mooie route, alleen het stuk van Vancouver naar Jasper met één overnachting worden twee lange rijdagen.
Misschien kun je wat tips halen van onze site (verslag 2008)
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik heb dit jaar 'n beetje iets soortgelijks gedaan, maar dan met start in Vancouver en Vancouver Island meegepakt (dus niet alleen pacific rim, maar ook noordelijker in Telegraph Cove/Port McNeill voor de walvissen)

Zou zelf Whistler kiezen om 1 dag te verblijven. Clearwater ben ik alleen langs gereden. Lake Louise kun je vanuit Banff doen, daar hoef je niet te overnachten. De zon staat toch zodanig dat je pas tussen 11 en 14 uur het mooiste licht hebt, dus daar hoef je niet eens met zonsopkomst/ondergang te zijn.

Glacier ben ik doorheen gereden, maar vond het tegenvallen, na de veel mooiere uitzichten die ik al in Canada had gezien. Zou daar in elk geval zeker niet meerdere dagen aan wijden. Bovendien is die 'going to the sun road' erg smal en waren ze op veel plaatsen met de weg bezig, dus dat reed ook nog 'ns voor geen meter door.

Weet niet of jullie van paarden houden, maar een ranchstay en/of rodeo bezoeken is super! Rocking Z ranch in Wolf Creek (vlak bij Helena) is erg gaaf! Verder zijn er op veel plaatsen rodeo's in juli en augustus. Ben zelf in Boulder geweest en in Meeteetse.

De cabins in Yellowstone en Grand Teton kun je best zo vroeg mogelijk reserveren, want die zijn snel volgeboekt.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ik was van Banff door Glacier gereden en toen overnacht in Greatfalls. Dat is best te doen. Het is overal relaxt rijden.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

In augustus was het trouwens 's nachts rond of onder het vriespunt in de bergen in Canada en Yellowstone. Kamperen lijkt me dus niet zo geschikt.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Rebel66 schreef:dag 13 Jasper NP - Lake Louis
dag 14 Lake Louis - Banff NP
Zowel de plaats als het daarbij liggende meer heten Lake Louise :wink: , evenals de provincie Alberta genoemd naar één van de dochters van Queen Victoria, genaamd prinses Louise Caroline Alberta.
elninjoo schreef:Lake Louise kun je vanuit Banff doen, daar hoef je niet te overnachten. De zon staat toch zodanig dat je pas tussen 11 en 14 uur het mooiste licht hebt, dus daar hoef je niet eens met zonsopkomst/ondergang te zijn.
Lake Louise Village (LLV) stelt niet veel voor, maar is een prima overnachtingsplaats. Als jullie daar overnachten, heb je mooi de tijd om tussen Jasper en Lake Louise de Icefields Parkway te rijden en het prachtige landschap te bewonderen. En misschien nog wat te wandelen onderweg.
Het meer Louise kan je inderdaad vanuit Banff bezoeken, toch heeft het het voordeel, dat als je overnacht in LLV, dan kan je 's avonds nog naar het meer en het grote Fairmont Hotel (Fairmont Chateau Lake Louise) toe, om dat te bekijken. Wij hadden er 's avonds later wel bewolking, maar hebben toch van het schemerig worden (zonsondergang) genoten aan het meer. Het meer ligt omsloten door hoge bergen, dus er zijn al gauw schaduwen, maar wij vonden het een prachtige plek.
Verder kan je vanuit LLV bijvoorbeeld op dag 14 nog een bezoek brengen aan het Yoho National Park, voordat je naar Banff gaat.

Misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag (2009), zie http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
Dag 9 brachten wij een (veel te) kort bezoek aan het Yoho National Park (Spiral Tunnels uitkijkpunt, Takakkaw Falls, Natural Bridge). Maar er is nog veel moois.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik kan misschien ook nog iets aanvullen, wat wij plannen te doen en misschien ook voor jullie leuk is:

halfweg de icefields parkway (dus halfweg tussen jasper en banff) slapen wij in The Crossing Resort; tijdens onze 2004 reis vonden we dit een fantastische locatie: je hebt lekker de tijd voor de icefields parkway EN in het midden van de natuur (wij zagen hier verschillende beren). over enkele maanden gaan we hier dus terug naar toe

en wij doen ook een ranch stay, meer bepaald hier http://www.jamies.com/site/hiking-on-meares-island.html ten zuiden van calgary. een working ranch waar ze trouwens maar één familie tegelijk ontvangen. dus niet overtoeristisch of zo.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

elninjoo schreef: Glacier ben ik doorheen gereden, maar vond het tegenvallen, na de veel mooiere uitzichten die ik al in Canada had gezien. Zou daar in elk geval zeker niet meerdere dagen aan wijden. Bovendien is die 'going to the sun road' erg smal en waren ze op veel plaatsen met de weg bezig, dus dat reed ook nog 'ns voor geen meter door.
Hadden jullie haast ofzo??? Glacier vind ik een van de mooiste parken noord-amerika. Ja, mooier dan canada (waar we al 7x keer zijn geweest, volgend jaar gaan we voor de 4de keer naar Glacier. Ik kan van Glacier geen genoeg krijgen ik hoop dat we er een week kunnen blijven (afhankelijk van het weer).
Blijft persoonlijk.... ik vind bv Wells gray geen donder aan :lol: .
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rebel66
Amerika-newbie

Bericht door Rebel66 »

Tipsy_1 schreef: Vancouver-Clearwater-Jasper op twee dagen is goed te doen, maar wel veel autorijden.

Ook het stuk van Glacier met één overnachting naar yellowstone is weer pittig, maar ja je moet de afstand ook overbruggen en ook dit vonden wij weer een aangename route om te rijden..
Tja dat zijn inderdaad een aantal pittige dagen. Maar we willen die bestemmingen nu eenmaal aandoen, dus moeten we die afstanden overbruggen. Ennuh als je naar Zuid-Frankrijk gaat moet je minstens evenveel kilometers maken :mrgreen:
Tipsy_1 schreef: Je gaat alleszins heel veel beren zien lijkt mij :mrgreen: in Canada en in Yellowstone..
Aan de ene kant vind ik dat fantastisch, aan de andere kant eng. Ik hoop dat ik niet teveel geluiden hoor als we in de tent liggen :sadcry:
Tipsy_1 schreef: Voor pacific rim had ik zelf dit uitstapje in gedachten : http://www.jamies.com/site/hiking-on-meares-island.html klein boottochje naar een eilandje met regenwoud voor de kust. Hier komen weinig mensen, lijkt mij echt geweldig.
Hele mooie trip! Ook echt iets voor ons....misschien als we tijd over hebben, of in plaats van het bearwatchen.
Rebel66
Amerika-newbie

Bericht door Rebel66 »

elninjoo schreef: Zou zelf Whistler kiezen om 1 dag te verblijven.
Clearwater is meer gekozen als een overnachtingsplaats. Maar ik denk dat we voor die nacht toch niets boeken, dus we zien wel waar we uitkomen. Of we moeten een goede tip krijgen voor een mooie camping halverweg Vancouver en Jasper.
elninjoo schreef: Glacier ben ik doorheen gereden, maar vond het tegenvallen, na de veel mooiere uitzichten die ik al in Canada had gezien. Zou daar in elk geval zeker niet meerdere dagen aan wijden. Bovendien is die 'going to the sun road' erg smal en waren ze op veel plaatsen met de weg bezig, dus dat reed ook nog 'ns voor geen meter door.
Ja, ik heb vaker gehoord dat Glacier tegenvalt na Jasper/Banff. Van vorige vakanties kan ik mij herinneren dat we het prachtig vonden. we hebben daar in ieder geval een paar prachtige wandelingen gemaakt, en al eens op een supermooie camping overnacht (ergens aan de west-kant van Glacier). Misschien dat we het deze keer minder positief ervaren, maar dan trekken we na de eerste overnachting gewoon verder.
elninjoo schreef: Weet niet of jullie van paarden houden, maar een ranchstay en/of rodeo bezoeken is super! Rocking Z ranch in Wolf Creek (vlak bij Helena) is erg gaaf! Verder zijn er op veel plaatsen rodeo's in juli en augustus. Ben zelf in Boulder geweest en in Meeteetse.
Dat lijkt mij ontzettend leuk, maar we moeten keuzes maken, dus ik denk niet dat het er in zit.
Laatst gewijzigd door Rebel66 op 18 dec 2011, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Rebel66
Amerika-newbie

Bericht door Rebel66 »

elninjoo schreef: In augustus was het trouwens 's nachts rond of onder het vriespunt in de bergen in Canada en Yellowstone. Kamperen lijkt me dus niet zo geschikt.
Dat maakt ons niet zoveel uit. We hebben weleens in oktober in Yellowstone gekampeerd, ja toen was het koud. En in Mesa Verde national Park nog veel kouder :mrgreen:
We weten uit ervaring dat het in juli in Canada goed te doen is.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Rebel66 schreef: Tja dat zijn inderdaad een aantal pittige dagen. Maar we willen die bestemmingen nu eenmaal aandoen, dus moeten we die afstanden overbruggen. Ennuh als je naar Zuid-Frankrijk gaat moet je minstens evenveel kilometers maken :mrgreen:
wij deden het ook hoor in 2004; het is op zich prima te doen als je het maar op voorhand weet :wink:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Rebel66 schreef:
elninjoo schreef: Zou zelf Whistler kiezen om 1 dag te verblijven.
Clearwater is meer gekozen als een overnachtingsplaats. Maar ik denk dat we voor die nacht toch niets boeken, dus we zien wel waar we uitkomen. Of we moeten een goede tip krijgen voor een mooie camping halverweg Vancouver en Jasper.
Ik heb 2 voor je

Juniper Beach een provincial park vlak voor Kamloops. Dat is een grote favoriet van ons.
North Thompson River Campground is ook een provincial park, vlakbij de ingang van Wells Gray, daar zou je s'avonds nog een bezoek kunnen brengen. Je kunt zo naar Helmken falls. Maar verder is er niet erg veel te doen in het park.

Allebei zijn supercampings :-).

zie ons verslag www.rwndbr.nl verslag 2004
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rebel66
Amerika-newbie

Bericht door Rebel66 »

markro schreef: Verder kan je vanuit LLV bijvoorbeeld op dag 14 nog een bezoek brengen aan het Yoho National Park, voordat je naar Banff gaat.
Wij overwegen om vanuit LLV via Yoho en Kootenay naar Banff te rijden. Onderweg kunnen we dan Radium Hotsprings aandoen om lekker te zwemmen.
Is dat te doen op 1 dag?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer