Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vancouver Island + Sunshine coast Canada - ervaringen?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Vancouver Island + Sunshine coast Canada - ervaringen?

Bericht door Valerie »

Hallo allemaal,

Even een apart topic openen over dit deel van de reis want m'n andere topic (geef ik toe :)) is nogal chaotisch geworden (doordat ik steeds van idee verander, maar hey, daarvoor dient dit forum toch grotendeels?).

M'n plan is om een 8 (max 10) dagen in Canada door te brengen en dan door te vliegen naar San Francisco voor een zuidwestenrondje.
Het zuidwesten in elkaar steken lukt vrij aardig. Ik ben daar ook al geweest en er is gewoon héél veel over te vinden :).
Het stuk Canada is iets anders!!

De bedoeling is om in deze 10 dagen Vancouver, Vancouver Island te doen.
Ik zou héél graag naar Telegraph cove gaan omdat ik daar héél goeie dingen las over Orca-watching enzo. Het nadeel vond ik dat we dan ook dezelde weg terug zouden moeten doen.
Nu vond ik op internet dit : http://www.britishcolumbia.com/attractions/?id=57

Als ik het goed zie, zouden we dan via Vancouver naar Victoria kunnen gaan, naar boven rijden tot Telegraph cove (met tussenstops en logeren uiteraard) en dan een klein stuk terug naar beneden, de ferry nemen in Comox naar Powell river en dan zo via de kustlijn terug naar Vancouver.
KLinkt goed maar ik heb toch enkele vragen :

- Is dit realistisch in deze tijd?
- Is het niet heel omslachtig (al die ferries nemen enzo).
- Waar dan best logeren op dat stuk?
- Hoe zouden jullie de dagen verdelen?
- Iemand ervaringen, foto's, ....... over het stuk van powell river naar Vancouver?

Ik hoor héééél graag van jullie!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vancouver Island + Sunshine coast Canada - ervaringen?

Bericht door markro »

Op dit Amerikaforum wordt niet zo veel over Canada gepost, zeker niet over het gebied dat jij nu beschrijft.
Misschien krijg je wel een antwoord hoor, maar misschien is het een idee om deze vraag ook te stellen op het Canada Prikbord,
zie http://canada.startpagina.nl/prikbord/list.php?428
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Bedankt voor de tip! Heb er een topic geplaatst!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij hebben dat stuk gedaan in 2008, alleen kwamen wij niet van Telegraph Cove maar van Tofino. Het was een mooie route, maar niet zo bijzonder dat ik het nog eens zou doen.

Wij hebben de overtocht genomen in Comox om 15.15h en kwamen 's avonds aan in Sechelt, waar we hebben overnacht in een B&B. DIe kan ik overigens wel aanraden, hij is erg mooi en prachtig gelegen, maar van de route ernaartoe hebben we niet zoveel gezien. De veerboot van Comox naar Lake Powell vaart maar 4 keer per dag en je kunt hem niet reserveren. De veerboot van Saltery Bay naar Earls Cove vaart een heel stuk vaker. Omdat wij echter pas de veerboot 's middags konden nemen in Comox moesten we flink doorrijden om de volgende veerboot nog te kunnen halen, we wilden niet pas 's avonds heel laat aankomen in de B&B, nu waren we er rond 19.00h. Als je meer tijd hebt, kun je wellicht meer dingen doen en zien onderweg. Maar ik vond de route niet zo spectaculair dat ik dat nog eens zou willen doen. Er zijn veel mooiere stukken op Vancouver Island.

Ik zou niet de veerboot nemen bij Comox, maar gewoon een stuk lager rijden en de snelste route nemen naar Vancouver.

Wat overigens wel een leuke stop is op Vancouver Island is Fort Rod Hill en FIsgard Lighthouse. Die liggen vlakbij Victoria. Verder kan ik ook Little QUalicum Falls aanraden, en MacMillan State Park, die liggen allebei vlak bij elkaar langs de 4 die naar Tofino gaat. Ze liggen wel aan het begin van die route, dus je hoeft niet ver om te rijden. En natuurlijk ook Chemainus kan ik aanraden, met al de muurschilderingen. En niet te vergeten Butchart Gardens bij Victoria. Misschien kun je een aantal bezienswaardigheden plannen op de route terug, zodat je toch wat afwisseling krijgt.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
patricbogaard
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door patricbogaard »

Wij zijn vorige week teruggekomen uit Canada, waar we o.a. Vancouver Island en Sunshine Coast hebben bezocht.
Op het eiland zijn we doorgereden naar Port McNeill in het noorden. Dit ligt dicht bij Telegraph Cove. Daarvandaan hebben we een Grizzly tocht gemaakt. Op deze tocht hebben we ook een fantastisch encounter met Orca's gehad (op zich mooier dan op de tocht uit Victoria).
Aangezien we er inmiddels al zo'n 3 1/2 week op hadden zitten en de kinderen al wat vermoeider begonnen te worden, zijn we hier geen natuurparken meer ingegaan om bv hikes te doen. Achteraf zouden we hier nog wel veel langer gebleven zijn, want het was heel leuk om voor onze cabin in de zee te vissen en te relaxen. Ook zouden we dan nog wel wat meer van de omgeving bekeken kunnen hebben. Maar goed, 4 weken was de maximale tijd voor ons :(

Het klopt dat je dezelfde weg weer terug moet rijden. Doordat aan beide kanten van de weg bomen staan, is deze weg (relatief ?!?) saai. Ook als je bij Comox met de ferry over steekt, zal je dit deel dus toch twee keer moeten rijden. Wij vonden dit geen enkel probleem aangezien wij een paar leuke dagen rondom Port McNeill hebben gehad.
In Comox zijn we met de Ferry naar Powell River gegaan.

Helaas moesten wij de dag erna zo snel mogelijk doorrijden naar een ziekenhuis (uiteindelijk in Vancouver), waardoor we niet heel erg hebben kunnen genieten van de Sunshine Coast.
Wel kreeg ik de indruk dat je dit deel het beste kan ervaren door er een aantal dagen te blijven. Er zijn leuke meertjes en riviertje waar je bv kan kayaken of zwemmen. Uiteraard ook voldoende mogelijkheden om wandelingen te maken.
Ik vond het ook hier wel jammer dat de meeste uitzichten vanuit de auto worden belemmerd door de bomen langs de weg. Ik had het idee dat je wat vaker een mooi uitzicht zou hebben op de kustlijn en de eilanden tussen het vaste land en Vancouver Island. Voor dit soort uitzichten zal je dus echt de auto uitmoeten en een stukje naar de kust lopen.
Desondanks leek het me wel een mooi gebied dat ik wel wat uitgebreider had willen ontdekken. En het is ook leuk om via een andere kant terug naar Vancouver te rijden.

Via onderstaande link kan je naar ons reisverslag. Misschien kan je er nog wat tips uithalen...
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Whoooh, jullie hadden inderdaad de meest bijzondere kennismaking met een orca; de droom van iedereen die op orcasafari gaat! Echt gaaf zeg.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
patricbogaard
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door patricbogaard »

Ja, het was echt fantastisch. En dat te bedenken dat we eigenlijk voor de grizzly's kwamen.
Tijdens de overtocht zagen we opeens 5 of 6 orca's die zich erg begonnen "uit te sloven".
Alleen dit al was de tour (en de reis naar het noorden) volledig waard.
Een kleine week eerder waren we met een echte orca-tour geweest. Hier hebben we ze wel gezien, maar het was voornamelijk vinnen-kijken. Dat was overigens toch wel een leuke tour op zo'n supersnelle zodiac :)
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Wow, chique zeg die foto's!!! Ik ga jullie verslag zeker helemaal doorlezen!!!
Bedankt voor de tips alvast
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves