Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2012 Canada trip Edmonton - hyder- inside passage- Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Wasp
Amerika-ontdekker

Re: 2012 Canada trip Edmonton - hyder- inside passage- Vanco

Bericht door Wasp »

Die hete bronnen zijn niet zo spectaculair, en meestal zwaar overbevolkt .... Leukste was eigenlijk het tochtje door het regenwoud om er te geraken. Maar dat kan je op veel andere plaatsen ook. Volgens mijn ervaring, en blijkbaar ook die van anderen is Tofino niet zooo heel geschikt voor Orka's, wel voor Grey Whales. Verwacht niet te veel van Campbell River op zich. Er gaan van daar vast wook wel whale watch bootjes, maar Telegraph Cove is echt wel de hotspot. Ik vond de Inside Passage absoluut de moeite. Met zeer slecht weer vertrokken uit Port Hardy (weg daarnaartoe zit vol zwarte beren; geen grizzlies op Vancouver Island) maar helemaal opgeklaard. En dus veel sea mammals gezien. Heb nooit Noorse fjorden gedaan dus misschien ligt mijn referentie iets lager ...
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb ondertussen ook gemerkt dat labor day in onze reisperiode valt (dacht dat dit enkel in de US was, maar blijkbaar dus ook in canada)

-> probleem?
-> zijn er dan hotels bvb gesloten.
Labour day valt net op de dag dat we volgens mijn huidige planning van de Rocky Mountains naar een ranch in Alberta rijden om daar te overnachten, dus dat zal misschien niet kunnen :-(
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Ik zat op Laborday dit jaar in Cody. Niet alle winkels waren open, (wel alle supermarkten) maar verder heb ik er geen hinder van ondervonden. Bonus was dat 't in Meeteetse rodeo was vanwege layborday. Het was laybordayweekend wel druk in Yellowstone, maar misschien is dat wel normale weekenddrukte daar. (Vond alleen de hele hordes met Indiers wat minder)
Verder vond ik het geen spraakmakende feestdag, zag niets feestachtigs in de vorm van vuurwerk o.i.d. Ik had m'n hotels allemaal vooruit geboekt dus liep niet tegen volgeboekte accommodaties aan.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij hebben vaak 1 juli (canada's day) meegemaakt het is een vreselijk leuk feest. Iedereen is vrij, maar de meeste dingen waren normaal open. Als je het zeker wilt weten stuur even een mailtje waar je die dag wilt overnachten of ze open zijn.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij waren in 1997 helemaal idolaat van de Rafter Six Ranch, een uurtje noordwestelijk van Calgary. Wat een hemels gebied daar!
Misschien ook een tip voor jullie?
http://www.raftersix.com/
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt voor de reacties en tips!!!

ondertussen ben ik heel boos op mezelf, want de tickets zijn fameus in prijs gestegen sinds gisteren (toen ik niet wou boeken, omdat ik mijn pin code bakje op het werk had liggen) GRRRRRRRRRRRRrr

EDIT: geboekt, bij het doorklikken kregen de tickets terug de eerdere goedkopere prijs :thumbup: heb dus geboekt voor vertrek op 21 aug aan de prijs van 750 eur pp met KLM. Daar ben ik tevreden mee!

Iemand ervaring met of de treinrit Antwerpen-Schiphol vlot (qua ticket en zo...?) Kan je ook eventueel rechtstreeks naar Schiphol gaan of krijg je dan problemen met de bagage (rit antwerpen - schiphol is inbegrepen (dat was goedkoper en we wonen vlakbij) en daarna lekker rechstreeks).
Kan je met KLM ook op voorhand je zitplaats kiezen?
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 14 okt 2011, 07:07, 2 keer totaal gewijzigd.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Je kunt bij KLM 36 uur van te voren online inchecken.
Wasp
Amerika-ontdekker

Bericht door Wasp »

De Amsterdammer rijdt je tot in de luchthaven. Boek tickets online via NMBS.be, ook terugreis. Wel opletten, er was spraak van dat ze die fantastische treinlijn zouden afschaffen! In dat geval wordt het de duurdere Thalys. En vertrek maar ruim op voorhand, toen ik vertrok was de eerste trein afgeschaft en de tweede had 40 minuten vertraging ... :-s. Gelukkig had ik dat ingecalculeerd.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

in mijn vliegticket is een thalys ticket inbegrepen.
En als die afgelast wordt of vertraging heeft, hebben we dus wel een probleem Maar ja dat is met een vlucht met overstap ook natuurlijk.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik heb ondertussen geinformeerd bij BC ferries naar het schema van de inside passage want die staat nog niet on line
met het antwoord terug ben ik echter niet zo blij: hou de site in de gaten (dduuuuuuuuuu) en ja het kan nog veranderen van odd naar even en omgekeerd. Dat was nu net het anwoord dat ik niet wilde horen want dan moet ik mijn schema veranderen... :evil:
(ik reken op "even in augustus" zoals vorig jaar )
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

http://www.aprilpoint.com/

Wij zaten in 2003 hier, op het gedeelte op Quadra Island. We hebben vanaf daar een whale watch tocht gedaan. Tussen de eilanden door, dus stil water, super vroeg in de ochtend, beetje mist en veeeeeeeeel orca´s. Dit is mijn mooiste ervaring ooit!

Vanaf Tofino hebben we 1 staart gezien van een walvis, meer niet. Wij waren niet heel enthousiast, maar ieder zijn mening! :wink:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

:angel8:

joepieeee
ben even heel blij! kreeg net eindelijk mijn reservatie van de inside passage binnen, gelukkig net op de dag dat ik wilde (ik had schrik dat het schema nog ging veranderen en dus mijn planning in de war)

Nu kan ik lekker verder met boeken en uitzoeken van hotels en cottages!

Op 30 augustus is het zover: ferry dag!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ondertussen heb ik ook bijna alle hotels & cabins geboekt. wilde er graag op tijd bij zijn om zeker bepaalde cabins te hebben.
We hebben gekozen voor (al kan ik het meeste indien nodig nog annuleren)

Vancouver : Best Western Capilano Inn & Suites, North Vancouver (tip op het forum gevonden, want Vancouver zelf is duuuuuuuuuuur)
Victoria: Helm's Inn (staat op de 10 de plaats op Trip Advisor en een goede prijs)
Ucluelet: Point West Cottage (ook gevonden via reisverslag via het forum)
Campbell River: Best Western Austrian Chalets (ik ben een BW fan)
Port McNeill: Cluwexe Resort (ook via het forum gevonden)
Prince Rupert: Inn on the Harbour
Stewart: Ripley Creek Inn
Burns Lake: Sunshine Inn (maar die is nog niet bevestigd)
Jasper: Tekarra Lodge (lodge room, prijs viel nog mee in het dure Jasper)
Icefields Parkway: The Crossing
ranche ten Z van Calgary: Brown Creek Ranch; kijken we enorm naar uit, we zijn de enige gasten in een cabin op het midden van deze working ranch en mogen "meedoen" met het werk op de ranch
Calgary: Best Western Calgary Centre Inn

Hopelijk heb ik de juist keuzes gemaakt :P
Meer dan 8 maanden op voorhand, maar ja :lol:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik zat nu te denken om vanuit vancouver als daguitstap tot bij whistler te rijden, en dan terug naar vancouver.
het gaat dan niet om whistler op zich, maar om de sea to sky highway, en de stops onderweg.
De schuldige van dit idee is het reisverslag van Ess :lol:

Is dit te doen?
wij hebben 2.5 dag (drie overnachtingen) in North Vancouver. Enkele jaren geleden waren we in Vancouver en ZWAAAR onder de indruk (in onze herinnering de mooiste stad waar we ooit geweest zijn). dus ik ben mij er van bewust dat we ons daar veel langer kunnen bezighouden. Maar ingeval we geen zin meer hebben in stad-stad vraag ik de dus af of de sea to sky highway een leuk uitje is.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Ja, leuke rit. Onderweg mooie uitzichten, watervallen, beren en je kunt de benen wat strekken als je wilt: mooie wandeling naar Cheakamus Lake. Wij liepen tot halverwege het meer, naar begin en terug is vlak en eenvoudig: http://home.planet.nl/~marqu042/Canada% ... i_2006.htm

In Whistler kun je wat rond banjeren, kabelbaan omhoog nemen en eventueel hier wat de benen strekken (naar Harmony Lake is 2 km of zo), luieren bij Alta Lake en natuurlijk eten bij Earls. Maar dat weet je vast van onze reisverhalen...

Groet,
Ferry
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Earls!!! :lol: jaja dat staat al genoteerd in mijn plannen :lol:
je somt daar heel wat dingen op ferry, maar we moeten natuurlijk wel 's avonds weer in Vancouver zijn (volgende ochtend wil ik dan de eerste ferry naar victoria nemen), maar op zich is heen en terug naar Whistler met veel stops en korte wandelingen wel een goed plan?

Ken je trouwens de keten white spot? daar aten wij tijdens onze eerste canada reis heel lekker. Geen idee of het nog bestaan maar zo staat het alleszins in mijn reisverslag van toen.

Ik zag op jullie site dat jullie ook in de helm's inn in victoria gaan slapen. Ik ben daar erg benieuwd naar; staat heel hoog op tripadvisor en de prijs valt enorm mee.
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Toen familie ons kwam bezoeken in Vancouver zijn we ook een dagje naar Whistler geweest. Als je in Whistler zelf niet veel tijd wil/kan doorbrengen en enkel wil focussen op de Sea to Sky Highway dan kan je je dag daar goed genoeg mee vullen...en het is zeker de moeite waard op een mooie dag. De rit naar Whistler zonder te stoppen is zo'n 2 uren rijden, dus als je op tijd vertrekt dan heb je zeker voldoende tijd om een deel te zien langs de Sea to Sky Highway. Iets anders wat ik je kan voorstellen is de Whistler Mountaineer, maar dit wel erg duur (ongeveer $260 per persoon). Het is een prachtige trein rit van Vancouver naar Whistler en terug en als je het geld er voor hebt en wil uitgeven dan is dit zeker een mooie optie.

Als je zelf rijdt dan zijn dit zowat de highlights langs de Sea to Sky Highway (aan jou de keuze wat je graag wil zien/doen):
Eerst en vooral kom je langs de weg regelmatig bordjes tegen met "Viewpoint Ahead", die plekjes waar je op de heenweg niet bij kan stoppen (omdat ze aan de andere kant van de weg zijn) kan je eventueel doen op de terugweg.
*Lions Bay: dit dorpje is zo'n 10km ten noorden van Horseshoe Bay en is een dorpje vol met kunstenaren (kunst, schrijvers, muziek,...). Hier zijn mooie zichten over de Coastal Mountains en Howe Sound.
*Porteau Cove: Een stuk verderop dan Lions Bay. Een prachtige plek om even de benen te strekken en rond te kijken. Je hebt er Porteau Cove Provincial Park (niet erg groot) en hier heb je toiletten, picnik tafels en vooral prachtige zichten! Je kan hier meer info lezen over deze plek: http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... s/porteau/
*Britannia Beach: In dit gebied vind je het Britannia Mining Museum, misschien meer iets voor een minder mooie dag. Hier kan je het museum bezoeken en dergelijk, maar hou er wel rekening mee dat als je een tour wil doen dat je toch een 2 uren hier voor verziet. Verder is dit ook weer een plek met prachtige zichten.
*Murrin Provincial Park: Ook weer een (kleiner park) met prachtige zichten en staat bekend voor het beklimmen van cliffs. Het park is op het moment gesloten door een deel omgevallen bomen. Je kan op deze website altijd eens terug kijken of het weer open is, moest dit iets voor jullie zijn: Murrin Provincial Park
*Shannon Falls Provincial Park: Zeker de moeite om hier wat tijd door te brengen om de mooie waterval te bewonderen. Voor meer informatie over deze plek kan je hier kijken: http://www.env.gov.bc.ca/bcparks/explor ... s/shannon/
*Brandywine Falls Provincial Park: Ook weer een plek die echt de moeite is met een redelijk korte wandeling (10-20 minuutjes) naar de Brandywine Falls. Een prachtige plek en zeker de moeite als je er de tijd voor hebt.

Oh ja, mmmm...ik krijg al honger als ik aan White Spot denk! ;) Ja hoor, White Spot bestaat nog altijd en ze hebben heerlijke items op hun menu, niet enkel de lekkere. Als je echt houdt van een lekkere smaakvolle hamburger dan stel ik "Red Robin" voor. Ook een restaurant in de stijl van White Spot en die vind je op vele plaatsen in BC en Alberta. De Whiskey River BBQ burger is een echte aanrader, daar lik je je vingers van af! ;)

Afbeelding
:happy6: :happy6: :happy6:

Nog veel voorbereidingspret toegewenst!
Groetjes,
Ann :happy3:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt voor dat mooie lijstje tips!

en kijk dus ook uit naar earls en white spot :thumbup:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Porteau Cove is zooooo leuk!
Als je van stoer wandelen houd, probeer Stawamus Chief eens te beklimmen die ligt/staat ietsjes verder dan Porteau Cove.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

nog een hotel - vraagje:
Wij zullen 3 nachten in Vancouver zijn; hiervoor reserveerde ik de Best Western Capilano Inn in North-Vancouver.
Echter, bij vertrek hier willen de we de vroege (7u) boot naar Vancouver Island nemen in Tsawwassen. dat is dus helemaal de andere kant van Vancouver.
allicht is het handiger een hotel te nemen ergens aan de andere kant van Vancouver... voorkomt we-moeten-de-boot-halen-stress en we moeten wat minder vroeg opstaan.
Heeft iemand een idee voor een hotel?
De meeste gekendere hotels liggen in het centrum of in Noord-Vancouver.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer