Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is verstandiger?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Anton007
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Wat is verstandiger?

Bericht door Anton007 »

Hoi allemaal.

Allereerst mijn complimenten voor dit forum. Geweldig de hoeveelheid info en bereidwilligheid om elkaar te helpen. Alleen kan ik maar geen antwoord vinden op mijn vraag.
Mijn naam is Anton en ben van plan om in 2015 een mega rondtrip te doen in Amerika met mijn vriendin.
FF in het kort.

Duur: 5 weken

Beginnend:

+- 5 dagen in New York - New Jersey - Philly

Via binnenlandse vlucht vanuit Philly naar Orlando

+- 5 dagen Orlando

Dan met cabrio langs de kust naar Miami

+- 2 dagen in Miami

Dan vanaf haven Miami mee met Bahama's cruise voor 4 dagen

Via binnenlandse vlucht vanuit Miami naar Las Vegas

+- 5 dagen in Las Vegas

Via binnenlandse vlucht vanuit Las Vegas naar Fresno

+- 3 dagen in Fresno (Incl. Yosemite Park Giant Sequia's)

Dan met auto naar San Francisco

+- 3 dagen in San Francisco

Via vlucht vanuit San Francisco naar Hawaii

+- 5 dagen in Hawaii

Via vlucht vanuit Hawaii naar Los Angeles

+- 2 dagen in Los Angeles

Via vlucht uit Los Angeles naar Amsterdam
-----------------------------------------------------------------------------

Je ziet dus wel dat we aardig wat binnenlandse vluchten nemen.
En nu, met het plannen, rijst er een grote vraag en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Wat zouden jullie doen?

Alle tickets van te voren boeken en dus ook betalen, wat als voordeel heeft dat je weet waar je aan toe ben.

Of alleen de heen en terug ticket boeken, en alle binnenlandse vluchten daar in USA regelen, wat meer flexibiliteit oplever. Alhoewel ik dit nu typ ik meteen besef ik toch afhankelijk ben van de van te voren afgesproken verblijfsduur van je hotel.
Zijn de tickets daar in usa aan de balie op vliegveld niet torenhoog bijv? Heb wel het voordeel van de euro-dollar :)

Hotels wil ik wel van te voren boeken, is leuk nu om te doen, en op dat gebied wil ik graag weten wat me te wachten staat. En dus niet op de bonnefooi.

Wat zouden jullie doen? Overigens zijn alle andere tips welkom, want ben tot nu toe nog geen gelijkwaardig reisschema tegengekomen.

THX.

Mvg,
Anton
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wat is verstandiger?

Bericht door LeenG »

:shock: op 5 weken tijd?? als je nu zou zeggen 5 maanden, zou ik denken leuk! Maar nu vrees ik dat je een massa geld gaat uitgeven aan heen en weer rennen zonder echt tijd te hebben om iets echt te zien of te genieten. Waarom wil je per se al die regio's in één keer gedaan hebben? Waarom kies je er niet één of 2 uit die je grondig kan doen? Als je bv van Las Vegas naar Fresno vliegt, mis je Death Valley NP en dat vinden veel mensen één van de allermooiste parken. Vanuit Las Vegas kan je zo makkelijk naar Utah reizen (prachtige autoritten) en daar zijn ook zoveel mooie parken...
5 dagen van NY naar Philly? Wij zijn dit jaar 10 dagen in NY geweest en ik heb nog een waslijst van dingen die we niet gezien hebben!
Eerlijk? Ik zou het zonde vinden om op zo'n manier te reizen, da's net zoals een Japanner die op 5 dagen heel Europa "ziet".

Wij hebben in 2009 een rondreis van 5 weken gedaan in het Zuid - Westen en die zat al behoorlijk vol. We zouden makkelijk hetzelfde rondje nog eens kunnen doen en allemaal nieuwe dingen zien...

Deel het op, beperk je tot een kleiner gebied. Als je daarna terugkomt en net zoals iedereen gebeten bent door de VS- kan je alweer een volgende reis plannen :wink:
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Als je nu wist dat dit door nare omstandigheden je laatste reis van je leven was, zou ik misschien een dergelijke waanzinnige onderneming starten. Maar nu? Kies voor de oostkust óf de westkust. En neem dan die vijf weken om ofwel van Boston naar Miami te rijden, of in een megarondje van bijvoorbeeld San Francisco naar San Diego via de kust en een serie parken.

Huur de grootste mooiste droomauto die je kunt vinden, kies voor iedere nacht een vijfsterrenhotel, eet enkel in restaurants waar je een jasje dient te dragen. En dan ben je nog steeds goedkoper én completer uit dan met je oorspronkelijke plan :thumbup:

(Maar om je vraag te beantwoorden: het is zelfs in het hoogseizoen véél makkelijker een fatsoenlijk hotel te vinden, dan een betaalbare vlucht. De volgorde voor mij zou zijn: internationale vlucht boeken, kijken wanneer je nog kunt overnachten in de grote parken, binnenlandse vluchten regelen, 'gewone' hotels vastleggen (liefst annuleerbaar), huurauto regelen. Waarbij veel mensen hier op het forum de niet-NP-hotels voor een dergelijke lange reis niet eens vastleggen, zodat ze maximale vrijheid hebben.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Sorry dat ik het zeg, maar het is helaas verstandiger om je planning om te gooien.

Je hebt 5 weken, dus 35 dagen waarvan je al 34 op de planning hebt staan. Het lijkt nu dus alsof je meer tijd hebt, omdat je de "reisdagen" niet in schema hebt. Je bent namelijk veel tijd kwijt met inpakken, auto wegbrengen, in checken en vroeg vantevoren aanwezig zijn, vliegreis zelf (zeker van Oost naar West, en van en naar Hawaii), baggage ophalen, nieuwe auto ophalen, etc. En vergeet niet dat je door verschillende tijdszones reist wat er soms flink inhakt. Vergis je niet in hoe groot de VS is!

Verder heeft Leen helemaal gelijk; je gaat ontzettend veel moois missen! Lees eens door de reisverslagen op het forum om te zien wat je graag wil zien en hoeveel tijd je daarvoor nodig hebt.

Om toch je vraag te beantwoorden: binnenlandse vluchten zou ik zeker vantevoren boeken.
Afbeelding
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Een collega van mij heeft ook eens zoiets bedacht( New York, Miami, las Vegas, LA, Hawaï met vluchten er tussen) en gevraagd of dit wat was. Heb het hem uit het hoofd kunnen praten. Dit is weliswaar zowat de moeder van alle citytrips, maar buiten de steden ga je niets zien van Amerika. Een vluchtdag vind ik eigenlijk een verloren dag. Ga misschien een week naar NY en dan naar het zuidwesten voor een roadtrip. Dan kun je ook een mix van natuur en steden doen,of zak langs het oosten af naar Florida en doe dan die cruise die je wil. Vanuit LA kun je trouwens ook een cruise doen. Denk er trouwens ook aan dat je voor je bagage ook nog apart moet betalen op binnenlandse vluchten, dat kost ook nog wel wat,
Veel succes met je voorbereiding
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn in 1991 voor het eerst naar Amerika geweest. We deden toen in 4 weken NY, een rondje westkust en een rondje Florida. Het was allemaal in sneltreinvaart maar wat hebben we genoten. Het was destijds ook een eenmalige reis, we konden toen nog niet weten dat we vele jaren later nog meer reizen zouden maken :wink:
Ik zou het zo overdoen, ondanks al die binnenlandse vluchten. Nu zijn onze reizen ook een stuk rustiger (alhoewel ik ook nu weer te veel wil zien in onze reis komende zomer :wink: ) maar als je maar eenmalig zo'n reis gaat maken dan kan ik me heel goed indenken dat je van alles een beetje wilt zien.
Ik zou dan zeker de vluchten vooraf vastleggen. Zeker als je de hotels al boekt heb je toch een strak schema, dan is het veel relaxter om niet ook nog eens naar de vluchten te hoeven kijken.

Elly
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Kijk voor je ticket naar de optie Multi city bv bij Delta. Dat kan een stuk goedkoper zijn als alles los boeken. Je moet je reis maken zoals je dat wilt. Laat je door ons niet weerhouden. Als dit je droom is moet je ervoor gaan !
Ik heb in sept 2001 ook een reis gedaan ( net na 9/11 ) met 9 vluchten had graag op sommige locaties langer gebleven. Was toch een supertrip met de F1 in Indianapolis, Vegas en Orlando. Zou het toch zo weer doen.
Broes
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Broes »

Hey Anton, ik denk dat de belangrijkste vraag is waarom je dit soort route doet.
Ben je dit bvb gewoon? Of wil je echt zoveel mogelijk zien?
Hou je van natuur of toch eerder steden of stranden?

Op basis daarvan kunnen we meer zeggen. Als je bvb. houdt van overweldigende natuur, kan je het westen overwegen.
Want slechts binnen en buiten in Yosemite en Death Valley links laten liggen, dat zou zonde zijn.

Soit: eerst even weten wat je voorkeur wegdraagt.
Op de planning: Canada (juni 2014)
Check onze blog: http://www.reisverslaafd.be
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Voor binnenlandse vluchten probeer http://www.southwest.com Tarieven zijn inclusief bagage. Alleen boeken op hun eigen website.
Anton007
Amerikafan

Bericht door Anton007 »

Hoi allen.

Bedankt voor de reacties.

Ik zag ergens de vraag staan waarom ik zo'n soort reis aan het plannen ben.
Het is namelijk zo dat we nu na 8 jaar samen zijn, sindskort samen wonen en onze kinderwens groot is. Maar het besef is vorig jaar gekomen dat mijn droom
om naar Amerika te gaan een heel stuk moeilijker zal zijn om te voltooien als onze kinderwens(en) uitkomen. Vandaar deze ultieme reis.
Ik heb vorig jaar de stoute schoenen aangetrokken en een bijbaan genomen en zie hieronder het resultaat. Echt een droom die uitkomt!

Ik schrok eigenlijk wel een beetje om te lezen dat veel reageerders mijn planning zonde vinden me tijd & geld.
We zijn nu 7 maanden verder en heb niet stil gezeten. Heb jullie feedback ten harte genomen en een aantal nationale parken toegevoegd aan me trip. Yosemite stond sowieso al op de planning.
Ik vindt het daarintegen dan weer zonde als je 5 weken in de USA te spenderen hebt er 4 weken daarvan door te brengen in NP-en. Maar hey, ieder zn ding. Ik ben zelf ook verliefd geworden op Yosemite, dus
mag zelf ook niet te hard roepen.

Wat tot nu gedaan;
Hawaii is geschrapt, kost teveel & te weing tijd om al het schoon te bewonderen. Daar het opofferen van deze trip hebben alle andere delen meer ruimte.
Heb de internationale vlucht al geboekt en meteen volledig betaald (ivm brandstoftoeslagen die nu dus niet meer komen)
Heb is een vlucht van AMS -NY en terug van LAX - AMS, beiden KLM & rechtstreeks. Kosten a 875 per stuk.
Misschien wat aan de hoge kant, maar de aanschaf hiervan zorgde ervoor dat ik aan mijn planning kon beginnen en dus een hoop minder kopzorgen. Heb ook een doorlopende ann & reisverzekering.

Mijn planning tot zover;

------------------------------------------------------
Deel 1 NEW YORK

We (ik & vriendin) arriveren donderdag 23 april in NY om 15:30 lokale tijd. Die dag heb ik niks gepland. JETLAG :crazy:
We zitten in een leuk & betaalbaar hotel in Queens met uitzicht op de stad.
Onze vertrekdag is dinsdag 28 april. We hebben dus 4 volle dagen, heb gekeken wat een beetje in de buurt lag van elkaar en dit is
onze globale planning;

Dag 1
Vrijheidsbeeld
Wall Street
9/11 Memorial
Tijd over voor Brooklyn? Brooklyn Bridge?

Dag 2
Grootste gedeelte van de dag Museum of Natural History (Droom die uit komt!)
Central Park

Dag 3
Times Square
Chrysler Building
Fifth Avenue
Top of the Rock

Dag 4
Soprano tour New Jersey (= 4 uur en alleen op zaterdag)
Voor de rest van de dag geen planning. Little Italy maybe? Chinatown?
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Deel 2 KEYS

We vliegen dus richting Miami vanuit NY op dinsdag 28-4 , pikken daar onze huurauto op en rijden naar Key Marathon waar ons hotel zit.
We blijven tot donderdag 30-4 op de Keys.
----------------------------------------------------------------------------------------------

Deel 3 MIAMI

We vertrekken vanuit Key Marathon op donderdag richting Miami waar we zullen verblijven tot zondag 3-5
Hier willen we naast Venice beach e.d. o.a. de Loop Road gaan doen, lijkt me leuker dan Shark Valley.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Deel 4 Cruise

Op zondag 3-5 checken we in op de Carnival Breeze. Dit cruiseship is de jongste uit de vloot met maar 2 jaar op de teller. Hierop verblijven we 7 dagen.
We meren o.a. in Cozumel, Mexico - Jamaica - en de Kaaiman eilanden om dan uiteindelijk 9-5 weer aan te meren in Miami

Deel 5 Orlando

Vanuit Miami rijden we via de kust omhoog naar Orlando. Hier verblijven we van zaterdag 9-5 tot vrijdag 15-5.
Uitjes hier zijn o.a.
Universal Studio's
Seaworld
Busch Gardens
Cape Canaveral
Airboat moeras in (iemand suggesties??)
-----------------------------------------------------------------------------

Deel 6 Las Vegas

Op vrijdag 15-5 vliegen we naar Las Vegas en hier verblijven we tot woensdag 20-5. Ik probeer een aantal nachten in Aria te verblijven m.b.v. MyVegas (hopen dat de rewards maar snel terugkomen)
Uitjes in Las Vegas zijn o.a.
Valley of Fire
Schietbaan
Met de helikopter naar Grand Canyon incl. landing & eten
Cirque du Soleil
Hooverdam
---------------------------------------------------------------

Deel 7 Yosemite

Vanaf Las Vegas rijden we op woensdag 20-5 richting Yosemite. Hier staat de planning nog niet vast, ik moet nog zien of ik dit rechtstreeks rij of dit doe via Bishop i.c.m Death Valley (tip van Marianne en van Marcopstal :thumbup: )
We vetrekken vanuit Yosemite op zaterdag 23-5 (Memorial Weekend)
-------------------------------------------------------------------

Deel 8 San Francisco

Zaterdag 23/5 arriveren we dan in San Francisco met de auto en zullen hier tot dinsdag 26/5 blijven.
Uitjes hier o.a. (moet nog verder uitpluizen)
Fishermans Warf
Absoluut de nachttour in Alcatraz
Cable Trams
--------------------------------------------------------------------

Deel 9 Los Angeles

Dinsdag 26/5 zullen we richting Los Angeles gaan rijden langs de mooiste snelweg ter wereld, Highway 1. Lange trip.
We zullen tot vrijdag 29/5 hier blijven. Want die dag is het feest over en vliegen we om 13:30 lokale tijd richting huis.

Iemand nog tips of suggesties?

Mvg,
Anton
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mooie reis hoor. Mei is heerlijk voor de cruise (wij hebben die gedaan met HAL) en Marathon is maar een uur rijden van Key West en een stuk goedkoper. Wij geven niets om amusement parks dus geen Orlando maar wel bv Cocoa beach en kennedy Space center.
Denk er aan dat je met een heli tour niet naar Grand Canyon NP gaat maar naar Grand Canyon West en dat is heel iets anders. Ik zou naar het NP gaan en dan een nacht aan de rim blijven voor sunset en sunrise. http://www.grandcanyonlodges.com
SF naar LA langs de kust is geen dagtrip. De meesten nemen 2 nachten op weg maar met slechts een nacht zou ik in Cambria overnachten.
En ja, zeker een nacht plannen tussen Las Vegas en Yosemite. Lone Pine is een leuk plaatsje.
Yeehaw
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Anton007 schreef:Heb is een vlucht van AMS -NY en terug van LAX - AMS, beiden KLM & rechtstreeks. Kosten a 875 per stuk.
Misschien wat aan de hoge kant, maar de aanschaf hiervan zorgde ervoor dat ik aan mijn planning kon beginnen en dus een hoop minder kopzorgen.
Oef, dat is inderdaad hoog. Heb je twee enkeltjes geboekt ipv multicity? Of bedoel je 875 euro per persoon voor retour?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
clp90
Amerikafan

Bericht door clp90 »

Zoals hierboven is gezegd zou ik van SF naar LA zeker niet in één dag doen. Ik heb het zelf 2 jaar geleden gedaan omdat het via de TomTom best wel te doen leek, maar ik raad het echt niemand aan haha.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Volgens googlemaps is SF - LA via de kustweg zo'n 8.5 uur rijden. Maar reken maar op iets langer, omdat het een weg is waar je niet zo hard kunt. Veel haarscherpe bochten, waarbij je dus niet kunt inhalen - mocht je achter een trage dodo rijden die van het uitzicht geniet ;) En daar komt bij, je zult onderweg ook nog wel eens willen stoppen (genoeg te zien en te doen langs deze kustweg).

Twee overnachtingen (drie dagen dus) is aan te raden langs deze kustweg. Dus zeker niet in één dag nee...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Anton007
Amerikafan

Bericht door Anton007 »

Dank allen voor de reacties!

3 dagen (2 overnachtingen) tijdens de trip van SF naar LA vind ik iets teveel van het goede, maar ik ga het na jullie tips ook niet doen in 1 dag.
Ik zal dus ergens onderweg een hotel aan doen. :thumbup:

@YeeHaw
Thx voor de tip mbt Grand Canyon. Ga hier zeker naar kijken!

@SpaceAce
Het is 875 euro per persoon voor een reis van van Ams-NY en terug van LAX-AMS zonder overstappen en met KLM
Dus 437,50 voor een enkeltje haha

Mvg,
Anton
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer