Hoi allen.
Bedankt voor de reacties.
Ik zag ergens de vraag staan waarom ik zo'n soort reis aan het plannen ben.
Het is namelijk zo dat we nu na 8 jaar samen zijn, sindskort samen wonen en onze kinderwens groot is. Maar het besef is vorig jaar gekomen dat mijn droom
om naar Amerika te gaan een heel stuk moeilijker zal zijn om te voltooien als onze kinderwens(en) uitkomen. Vandaar deze ultieme reis.
Ik heb vorig jaar de stoute schoenen aangetrokken en een bijbaan genomen en zie hieronder het resultaat. Echt een droom die uitkomt!
Ik schrok eigenlijk wel een beetje om te lezen dat veel reageerders mijn planning zonde vinden me tijd & geld.
We zijn nu 7 maanden verder en heb niet stil gezeten. Heb jullie feedback ten harte genomen en een aantal nationale parken toegevoegd aan me trip. Yosemite stond sowieso al op de planning.
Ik vindt het daarintegen dan weer zonde als je 5 weken in de USA te spenderen hebt er 4 weken daarvan door te brengen in NP-en. Maar hey, ieder zn ding. Ik ben zelf ook verliefd geworden op Yosemite, dus
mag zelf ook niet te hard roepen.
Wat tot nu gedaan;
Hawaii is geschrapt, kost teveel & te weing tijd om al het schoon te bewonderen. Daar het opofferen van deze trip hebben alle andere delen meer ruimte.
Heb de internationale vlucht al geboekt en meteen volledig betaald (ivm brandstoftoeslagen die nu dus niet meer komen)
Heb is een vlucht van AMS -NY en terug van LAX - AMS, beiden KLM & rechtstreeks. Kosten a 875 per stuk.
Misschien wat aan de hoge kant, maar de aanschaf hiervan zorgde ervoor dat ik aan mijn planning kon beginnen en dus een hoop minder kopzorgen. Heb ook een doorlopende ann & reisverzekering.
Mijn planning tot zover;
------------------------------------------------------
Deel 1 NEW YORK
We (ik & vriendin) arriveren donderdag 23 april in NY om 15:30 lokale tijd. Die dag heb ik niks gepland. JETLAG
We zitten in een leuk & betaalbaar hotel in Queens met uitzicht op de stad.
Onze vertrekdag is dinsdag 28 april. We hebben dus 4 volle dagen, heb gekeken wat een beetje in de buurt lag van elkaar en dit is
onze globale planning;
Dag 1
Vrijheidsbeeld
Wall Street
9/11 Memorial
Tijd over voor Brooklyn? Brooklyn Bridge?
Dag 2
Grootste gedeelte van de dag Museum of Natural History (Droom die uit komt!)
Central Park
Dag 3
Times Square
Chrysler Building
Fifth Avenue
Top of the Rock
Dag 4
Soprano tour New Jersey (= 4 uur en alleen op zaterdag)
Voor de rest van de dag geen planning. Little Italy maybe? Chinatown?
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Deel 2 KEYS
We vliegen dus richting Miami vanuit NY op dinsdag 28-4 , pikken daar onze huurauto op en rijden naar Key Marathon waar ons hotel zit.
We blijven tot donderdag 30-4 op de Keys.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Deel 3 MIAMI
We vertrekken vanuit Key Marathon op donderdag richting Miami waar we zullen verblijven tot zondag 3-5
Hier willen we naast Venice beach e.d. o.a. de Loop Road gaan doen, lijkt me leuker dan Shark Valley.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Deel 4 Cruise
Op zondag 3-5 checken we in op de Carnival Breeze. Dit cruiseship is de jongste uit de vloot met maar 2 jaar op de teller. Hierop verblijven we 7 dagen.
We meren o.a. in Cozumel, Mexico - Jamaica - en de Kaaiman eilanden om dan uiteindelijk 9-5 weer aan te meren in Miami
Deel 5 Orlando
Vanuit Miami rijden we via de kust omhoog naar Orlando. Hier verblijven we van zaterdag 9-5 tot vrijdag 15-5.
Uitjes hier zijn o.a.
Universal Studio's
Seaworld
Busch Gardens
Cape Canaveral
Airboat moeras in (iemand suggesties??)
-----------------------------------------------------------------------------
Deel 6 Las Vegas
Op vrijdag 15-5 vliegen we naar Las Vegas en hier verblijven we tot woensdag 20-5. Ik probeer een aantal nachten in Aria te verblijven m.b.v. MyVegas (hopen dat de rewards maar snel terugkomen)
Uitjes in Las Vegas zijn o.a.
Valley of Fire
Schietbaan
Met de helikopter naar Grand Canyon incl. landing & eten
Cirque du Soleil
Hooverdam
---------------------------------------------------------------
Deel 7 Yosemite
Vanaf Las Vegas rijden we op woensdag 20-5 richting Yosemite. Hier staat de planning nog niet vast, ik moet nog zien of ik dit rechtstreeks rij of dit doe via Bishop i.c.m Death Valley (tip van Marianne en van Marcopstal

)
We vetrekken vanuit Yosemite op zaterdag 23-5 (Memorial Weekend)
-------------------------------------------------------------------
Deel 8 San Francisco
Zaterdag 23/5 arriveren we dan in San Francisco met de auto en zullen hier tot dinsdag 26/5 blijven.
Uitjes hier o.a. (moet nog verder uitpluizen)
Fishermans Warf
Absoluut de nachttour in Alcatraz
Cable Trams
--------------------------------------------------------------------
Deel 9 Los Angeles
Dinsdag 26/5 zullen we richting Los Angeles gaan rijden langs de mooiste snelweg ter wereld, Highway 1. Lange trip.
We zullen tot vrijdag 29/5 hier blijven. Want die dag is het feest over en vliegen we om 13:30 lokale tijd richting huis.
Iemand nog tips of suggesties?
Mvg,
Anton