Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alaska met de camper vanuit Anchorage of Whitehorse?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
1saskia
Amerika-ontdekker

Alaska met de camper vanuit Anchorage of Whitehorse?

Bericht door 1saskia »

Wij willen vanaf eind mei met een camper Alaska gaan verkennen. We hebben ongeveer vier weken de tijd. Wie heeft tips over het rijden met een camper speciaal in Alaska? (wij deden het al vaker op andere plaatsen in USA en Canada).Zijn er veel wegen waar je niet mag komen? Welke Camper verhuurder is goed? Wat zijn de dingen die we zeker moeten gaan zien/doen? En waar kunnen we het beste beginnen, in Anchorage of Whitehorse? Kortom, alle tips zijn welkom! Ik heb al een aantal verslagen gelezen maar heb nog geen duidelijk beeld. Wie helpt?
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Alaska met de camper vanuit Anchorage of Whitehorse?

Bericht door kalaman »

jaloers jaloers jaloers :wink: . Afgelopen "zomer" ook dat onwaarschijnlijke stuk natuur ontdekt. Er staat jullie een prachtige reis te wachten :thumbup: .
Wij hebben toen niet met de camper gereden en waren daar bijzonder blij om, omwille van...de bijzonder slechte toestand van veel wegen. Wij hadden in onze SUV al regelmatig het gevoel dat we in een wastobbe zaten, wat moet dat dan in een zacht afgeveerde camper zijn? Ook bepaalde, heel mooie wegen, zoals de Top of the World Highway naar Dawson zijn soms zo goed als onberijdbaar met een camper (moddersleuven, (levensgevaarlijke) zachte bermen, enz).
Maar we hebben absoluut campers gezien hoor en er zijn zeker ook forumleden die Alaska met de camper gedaan hebben. Eind mei zal misschien nog een beetje vroeg zijn om alle wegen sneeuwvrij te hebben.
Als je al eens wilt voorproeven : zie onderstaande link naar onze blog. Ikzelf kijk er niet te veel meer naar omwille van veel en veel en veel te veel heimwee naar die prachtnatuur... :(
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Wij komen iets later in het seizoen aan in Alaska met de camper, rond half juni, ook voor de eerste keer in dit gebied.
Je kan ons draadje op dit forum volgen (http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=44373) en ons weblog, zie onderschrift.
Ik zit ook nog vol vragen en zal jouw draadje ook gaan volgen. ;-)
Succes met de voorbereiding!
Edit: Ben je trouwens niet een beetje laat als je nu nog een camper wilt reserveren? Wij hebben al begin oktober een camper besteld bij Cruise Canada in Calgary, met volop vroegboekkortingen.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik heb ook al wat rondgekeken om vanuit whitehorse naar Alaska en yukon te gaan. En dat is uitstekend te doen.
Vliegen van Amsterdam naar Vancouver en dan naar whitehorse met de KLM was in oktober bizar laag. Ook het huren van een camper van fraserway viel belachelijk mee.
Conclusie in 2015 gaan we naar whitehorse!!!

Wij huren graag van fraserway. Vorig jaar en dit jaar ook weer.
Ik zou niet echt voor eind mei kiezen, tenzij nog een dikke slaapzak meeneemt. En vergeet je goede regenkleding niet mee te nemen.

Voor de rest kijk ik uit naar je reisverslag.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
1saskia
Amerika-ontdekker

Bericht door 1saskia »

Hartelijk dank voor jullie reacties, we vertrekken vanuit Anchorage!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Kalaman, wat een prachtige reis! Ik heb net in je reisverslag zitten lezen.
Ik doe vermoedelijk iets fout, want ik lijk de filmpjes van Alaska niet terug te vinden? Ik zie wel LV en Bryce, wat games en zo:
http://www.youtube.com/user/sandbox2ofc ... &flow=grid
Waar moet ik juist kijken of de filmpjes van dit verslag te zien?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nee hoor, Kastelke, je doet helemaal niets fout, er zijn immers nog geen filmpjes van Alaska :( . Mijn zoon maakt die maar het heeft n tijdje stilgelegen. Omwille van net die Alaskareis, Oostenrijkreis, examens én opnieuw naar de Westkust 2 weken geleden blijven er nog n 3-tal dagen over van onze aprilreis om in n video te gieten. Dat zal eerstdaags gebeuren en dan komt zeker Alaska aan de beurt. Ik zie er eigenlijk ook met veel ongeduld naar uit want het was inderdaad een schitterende reis in een prachtige, overweldigende natuur. Wat een indruk heeft die staat op ons gemaakt :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Post een berichtje als het online staat, dan ga ik zeker ook kijken!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Doen we zeker, kastelke :thumbup:
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

kalaman schreef:Doen we zeker, kastelke :thumbup:
Hier nog een ongeduldig typje...;-)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

2 volgende "filmpjes" staan online :
Blue Canyon : " onclick="window.open(this.href);return false;
en
Balanced Rock en Coal Mine Canyon : " onclick="window.open(this.href);return false;

De reden waarom er deze keer geen bewegende beelden zijn lees je op http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=45863

Nog 2 te gaan en dan is Alaska aan de beurt :wink: .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer