Zion vanuit Washington (Utah)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Zion vanuit Washington (Utah)

Bericht door Instakat76 »

We blijven 2 nachten in Washington (Utah) en van daaruit willen we Zion bezoeken. Overal lees ik dat je vroeg naar Zion moet omdat de shuttlebussen anders vol zitten. Maar hoe zit het nu. Kan je in Zion zelf parkeren (is dat Zion Park! Economy Public Parking)? Zo ja waar en tot hoe laat?
veel gelezen is parkeren in Springdale maar ook daar kans dat parking vol is en overvolle shuttlebussen?
Als ik kijk via Google maps zou het van Washington ca 50 minuten rijden zijn naar Zion Park! Economy Public Parking.

Andere optie is 1 overnachting in Fairfield Inn & Suites by Marriott Virgin Zion National Park
One Camino Del Rio, Virgin, 84779, Verenigde Staten. Is dat een goede optie? is wel 100 euro duurder voor 1 nacht (voor de rest het vol of boven de 200 euro voor 1 nacht en dat is me te duur)
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1932
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Zion vanuit Washington (Utah)

Bericht door Frasi »

@Instakat76 Een groter probleem (in het hoogseizoen) is dat de parkeerplaatsen vol zijn.
Zomer 2022 met de familie in Zion geweest (2e week Augustus). Geen probleem om in de shuttlebus te komen maar het parkeerterrein (bij het visitorcentre) was al nagenoeg vol. In Springdale is publieke parkeerruimte ook erg schaars.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Zion vanuit Washington (Utah)

Bericht door paulr »

Marianne heeft hier een stukje geplaatst over de drukte bij Zion: https://martinenmarianne2024.blogspot.c ... eorge.html
Dit was een zondag, maar vanaf juni is het vaak zo. Daarom raden wij altijd aan om in Springdale zelf te overnachten, zodat je a. niet hoeft te parkeren en b. op tijd bij het Visitor Centre bent om in de rij bij de bus te gaan staan.
Maar, de wekker op 5 uur zetten en naar Zion rijden kan natuurlijk ook als je daarmee veel geld kan uitsparen…..
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 882
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zion vanuit Washington (Utah)

Bericht door Tantelotje »

Het punt met Zion is, dat je alleen het park in mag met je eigen auto als je in de Zion Lodge verblijft. Je krijgt dan een permit om met de auto de canyon in te rijden. Is dit niet het geval, dan ben je verplicht het shuttlebus systeem te gebruiken.

Het verplichte shuttlebus systeem vertrekt vanaf het Visitor Center (VC) in Springdale en gaat de canyon in.
Daarnaast is er nog een shuttlebus systeem wat 9 haltes in Springdale aan doet. Voordeel van verblijf in Sprindale is dan dus dat je de auto bij je hotel laat staan en op de shuttlebus stapt naar het VC.

Als je dus niet in Springdale verblijft, moet je ofwel je auto parkeren op de parkeerplaats van het VC, of op een van de publieke parkeerplaatsen in Springdale. Het probleem hiermee is dat de parkeerplaats van het VC al heel vroeg heel vol staat. En omdat mensen vaak minstens een dagdeel maar vaker nog langer de canyon in gaan, is er weinig doorloop qua parkeerplaatsen.
Dan blijft parkeren in Springdale over. Maar ook dat is zeer beperkt en niet gratis.
De parking die jij noemt ken ik niet specifiek, maar is een van een aantal publieke parkeerplaatsen in Springdale. Zoals je aan de papiertjes met prijzen kunt zien, kunnen de prijzen zomaar veranderen.

Vervolgens moet je dus nog met de Springdale shuttle naar het VC en vandaar uit met de shuttle de canyon in.
Dat kost tijd. Het kan voorkomen dat je een bus of wat moet wachten. Ik weet niet wat je plannen zijn in Zion, maar stel dat je de Narrows wilt wandelen, dan duurt de alleen de shuttlebus rit vanaf het VC naar de stop bij Temple of Sinawava ook nog zo'n 45 minuten. Exclusief wachttijd, die dus soms meevalt en soms ook helemaal niet.

Ik kan niet in iemands portemonnee kijken. Maar ik zou werkelijk nooit op een uur rijden van Zion verblijven. Je geeft aan dat je daarmee zo ongeveer € 100,- uitspaart. Maar dat lijkt me niet. Je hebt namelijk nu wel additionele parkeerkosten + 2 x 50 minuten rijden kost ook brandstof. Wat is dan nog het verschil?
Wij zijn al een keer of 6 in Zion geweest. De rijen op de parkeerplaats(en) om een plekje te zoeken zijn echt niet mals. Ook 's morgens vroeg. Voor ons is het in ieder geval een no-brainer: willen we Zion bezoeken, dan overnachten we in Springdale. Anders gaan we niet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42163
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion vanuit Washington (Utah)

Bericht door Martin & Marianne »

Helemaal eens met @Tantelotje !
Kijk een naar het Zion Park Motel, via hun eigen website. Als het vol is regelmatig checken of er nog iets vrij komt.

Om de gratis parking bij het visitor center te bereiken moet je eerst via de entreehokjes rijden. Daar stonden afgelopen weekend lange rijen. Als je dan tot de ontdekking komt dat er geen plaatsen meer vrij zijn moet je weer terug naar Springdale.
Dicht bij het park waren de parkeertarieven 30 dollar, verderop lager denk ik, er zijn verschillende zones.

En Paul, de verslagen zijn van Martin. :wink:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Zion vanuit Washington (Utah)

Bericht door paulr »

Zo, denk dat ons advies voor Instakat, maar ook voor alle toekomstige Zion bezoekers duidelijk is :) .
Ik zeg altijd: reken je kosten eens uit per dag of per uur. Overnachting ver weg voor 150,- versus overnachting dichtbij van 250 euro. 150,- delen door 6 uur effectief bezoek Zion (rest is rijtijd en wachttijd) = 25,- per uur. Overnachting dichtbij delen door 10 uur bezoek aan Zion = 250,- delen door 10 uur is ook 25,- per uur :D

Ja, Marianne, ik las het, maar jij schrijft meestal hier op het forum. Overigens weer erg plezierig meelezen, wel jammer dat er wat dagen missen, hahahaha
Instakat76
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 20 mar 2024, 13:52
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zion vanuit Washington (Utah)

Bericht door Instakat76 »

Dank jullie wel. Hier kan ik wat mee. Nu is het duidelijk wat de voordelen zijn en waarom ik het zo vaak lees.
Ik heb voor de nacht van 9 op 10 juli Zion Park Motel geboekt en dan kunnen we ‘ avonds vanaf Zion terug naar een andere overnachting.

Ik denk dat het dan wel Washington blijft want het zal een vermoeiende dag zijn en de dag erna rijden we dan door naar Longstreet Inn in Armagosa Valley
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2189
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Zion vanuit Washington (Utah)

Bericht door jojostravelusa »

De Longstreet Inn vonden wij erg leuk. Wij zijn er in 2018 geweest.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer