Monument Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dieuw
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2023, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Monument Valley

Bericht door Dieuw »

Hoi,

In onze voorgenomen reis hebben we Monument Valley opgenomen voor 1 nacht. Ik ben nu bezig om te kijken wat we willen doen daar. Ik twijfel of we zowel de Sunset jeep tour doen als slapen in The View. Of kunnen we beter kiezen om te slapen in Kayenta of Mexican Hat? Het lijkt een beetje dubbel om ze allebei te doen. Voor veel geld maak je weinig mee van het hotel en het uitzicht lijkt me als je daar pas na je tour aankomt.

Ik heb nog gekeken naar een jeep tour op een andere tijd, maar dat gaat ten koste van de dag ervoor of erna.

Alvast bedankt voor de reacties!

Dieuwertje
Trom
Amerikakenner
Berichten: 906
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Monument Valley

Bericht door Trom »

Wij vonden Monument Valley samen met Death Valley de twee grootste hoogtepunten in een reis met alleen maar hoogtepunten. Wij hebben genoten van de tour en het verhaal van onze gids. Het maakte diepe indruk. Het uitzicht van de View was fantastisch. We hebben in de avond uren op het balkon gezeten. Wat een magische sfeer. We hebben onweer in de verte gezien en een bui met twee regenbogen tegelijkertijd vlakbij. Als we ooit weer in de buurt komen, zouden we zeker de View weer boeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42141
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Monument Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben geen ervaring met een tour, maar ik kan me voorstellen dat je het wat veel vindt om zowel de tour als The View te doen, zeker als je pas in het donker bij het hotel aankomt. Want dat is als ik het goed begrijp het probleem omdat je de tour bij zonsondergang doet? Je hebt natuurlijk altijd nog de zonsopkomst waar je van kunt genieten vanuit het hotel.
Ik heb even in je routetopic gekeken (je had je vraag daar ook kunnen stellen, dan hebben we meteen wat meer achtergrondinformatie) en ik zie dat jullie met kinderen reizen. Dan is het de vraag in hoeverre die de tour leuk vinden. Aan de andere kant moet je je ook afvragen of je nog ver wilt rijden als het al donker is. Kayenta zou ik sowieso niet doen, dat ziet er erg troosteloos uit. Mexican Hat is beter, wij hebben daar ooit in de San Juan Inn overnacht (zie hier ons verslag). Overnachten bij Gouldings kan ook, ze hebben daar onder andere cabins, zie hier en de volgende dag voor onze ervaring. Het allermooiste was onze kampeerervaring bij the View. Zie daarvoor hier en hier. Het uitzicht wat we daar hadden is vergelijkbaar met dat vanuit het hotel of en met name vanuit de bijbehorende cabins.
Je kunt altijd bij de View buiten van het uitzicht genieten, dat deden wij ook.

Ik weet niet hoe duur alles is, maar ik neem aan dat die tour aardig prijzig is, en dat betaal je 4 keer. Is het geen optie om in het hotel te overnachten en zelf de valley drive te rijden?

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2181
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Monument Valley

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2014 de sunset tour gedaan in Monument Valley en dat was zeker een aanrader. Wij kwamen in de middag aan op de camping, Goulding's Lodge en hebben van 6 tot half 9, maar dat is onderweg kwart over 9 geworden, de tour gedaan. De volgende ochtend zijn we weer verder getrokken. Een keer eerder (2006) al hadden we het museum gedaan, dus dat hoefde nu niet.
https://monumentvalleysafari.com/monument-valley/
deebee7
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Monument Valley

Bericht door deebee7 »

Wij deden een tour vanuit gouldings een 10 tal jaar geleden. Het was OK maar ik vond het eigenlijk nogal lang duren. Toen waren er geen kinderen bij. Nu gaan we weer mét kinderen maar we slaan de tour bewust over. We vrezen dat zij dit vooral erg saai en te langdradig gaan vinden. We gaan met hen de sunrise doen bij The view en de avond ervoor gewoon gezellig BBQ-en op onze kampeerplek.
ThomasVH04
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 mar 2021, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Monument Valley

Bericht door ThomasVH04 »

Wij gaan in april en doen een tour te paard. Dat leek ons een leuke afwisseling en de ideale manier om misschien wel het bekendste filmdecor van het Wilde Westen te ontdekken.
Cobert
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Monument Valley

Bericht door Cobert »

In 2014 hebben we de Mystery Valley tour gedaan via Navajo Spirit Tours. In 2022 de Monument Valley Sunset Tour (de uitgebreide tour) via Gouldings. Je kunt opstappen bij The View. Beide tours waren een hele ervaring, je ziet zoveel meer dan alleen het uitzicht bij The View. De gids geeft je een interessante inkijk in hun geschiedenis en cultuur. We hadden het voor geen goud willen missen.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
KatyHG
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 02 mar 2022, 16:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Monument Valley

Bericht door KatyHG »

@ThomasVH04 super dat je de paardrijtocht gaat doen. Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt door Zuidwest Amerika en vonden de overnachting met de camper op Campground The View (prachtige zonsondergang, zonsopgang en sterrenlucht) indrukwekkend. We hebben ook een paardrijtocht gedaan en gaan dat nooit meer vergeten! Die stilte en dat indrukwekkende landschap, geweldig! Veel plezier alvast.
Dieuw
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 sep 2023, 16:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Monument Valley

Bericht door Dieuw »

Bedankt voor de reacties! En de tip om in het vervolg zo'n vraag bij ons routetopic te stellen!

Ik ga de opties en uitgaven eens op een rijtje zetten. Het liefst zou ik het allemaal doen natuurlijk, maar ik wil voor dat geld wel optimaal gebruik maken van de beleving van een tour of een overnachting bij The View.

Dieuwertje
Fle99
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mar 2024, 15:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Monument Valley

Bericht door Fle99 »

Wij verbleven in Mexican Hat en zijn dan met de auto naar Monument Valley gereden. We wilden eerst gewoon zelf met de auto erdoor rijden, maar eenmaal we er waren hebben we besloten om verder te gaan met de fiets (die hadden we gehuurd voor een periode van 5 weken). Dat vond ik echt een aanrader! Het was echt een van de hoogtepunten van onze rondreis door Amerika.
Katriendc
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2024, 17:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Monument Valley

Bericht door Katriendc »

ThomasVH04 schreef:
23 feb 2024, 14:46
Wij gaan in april en doen een tour te paard. Dat leek ons een leuke afwisseling en de ideale manier om misschien wel het bekendste filmdecor van het Wilde Westen te ontdekken.
<Hey Thomas, ik zou dat ook dolgraag doen tijdens onze reis begin april! heb jij al een trip geboekt? En zo ja, waar heb je dat dan gedaan?
Katriendc
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2024, 17:17
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Monument Valley

Bericht door Katriendc »

KatyHG schreef:
28 feb 2024, 18:37
@ThomasVH04 super dat je de paardrijtocht gaat doen. Wij hebben vorig jaar een rondreis gemaakt door Zuidwest Amerika en vonden de overnachting met de camper op Campground The View (prachtige zonsondergang, zonsopgang en sterrenlucht) indrukwekkend. We hebben ook een paardrijtocht gedaan en gaan dat nooit meer vergeten! Die stilte en dat indrukwekkende landschap, geweldig! Veel plezier alvast.
Hallo ik zou ook dolgraag een paardrijtrip doen tijdens onze reis begin april! Kan je deze op voorhand boeken? En waar?
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 282
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Monument Valley

Bericht door jeppiepruts »

Ik heb het afgelopen zomer met mijn dochter hier gedaan. Was erg leuk.

https://toursacred.com/
Thea en Albert
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2023, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Monument Valley

Bericht door Thea en Albert »

Even een vraag.
Wij hebben een overnachting met de camper geboekt op Gouldings RV park.
Hoever is dat van het View restaurant en ligt dat in het “park” en moet je entree betalen voordat je er kunt gaan eten ?
Kunnen we mss beter switchen naar campground The View om te overnachten ?
Alvast bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42141
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Monument Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Gouldings ligt niet in het park, je kunt op GoogleMaps de afstand tot The View bekijken. Wil je naar het restaurant dan moet je inderdaad entree betalen. Overigens is het restaurant bij Gouldings beter vind ik. Het uitzicht bij de View is wel beter, maar dat heb je niet overal in het restaurant. Het is prachtig om tegen zonsondergang buiten bij het restaurant van het uitzicht te genieten. Als je geen gast bent van het hotel kun je niet op elk gewenst tijdstip in het restaurant terecht, hou daar rekening mee. Zie hier voor onze ervaring daar, en hier voor Gouldings.

Er is hier eens aangegeven dat er een restrictie is voor de camperlengte bij The VIew Campground, maar ik kan dat niet op hun site vinden.

Marianne
Thea en Albert
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2023, 20:35
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Monument Valley

Bericht door Thea en Albert »

Dankjewel voor de reactie. Het is duidelijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer