Hetch Hetchy (Yosemite NP) bezoeken met camper?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Hetch Hetchy (Yosemite NP) bezoeken met camper?

Bericht door NatalieVerzijl »

Weet iemand of je daar in de buurt ergens kan parkeren met een camper?

Na wat lezen kom ik erachter dat niet alle campers daarheen kunnen rijden, het maximale is 25 ft, wij gaan echter met een 27-30 ft camper reizen.
Nu was het de bedoeling om deze trail te gaan doen, is dit nog mogelijk of niet haalbaar als we met een camper zouden reizen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hetch Hetchy (yosemite)

Bericht door Martin & Marianne »

Je zult met een camper langer dan 25 ft niet voorbij de Hetch Hetchy Entrance komen. Vandaar is het nog een flink eind naar bijvoorbeeld het begin van de Wapama Trail in Hetch Hetchy, ik denk zeker een kilometer of 10. Het is dus niet te doen als je met de camper bent.
Kijk eens op de kaart van het park om een idee te krijgen van de afstanden.

Marianne
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Re: Hetch Hetchy (Yosemite NP) bezoeken met camper?

Bericht door Rob »

Er staan bij de entrance hokje staan strepen op het wegdek, als je camper daar niet tussen past kom je er echt niet in,
mocht het wel lukken dan zal je bij de dam problemen hebben om te parkeren daar zijn erg weinig en erg kleine plekken.
Wij zijn er in 2001 geweest met een camper en hadden toen al moeite om een plekje te vinden met een 21ft ondertusssen is het daar nog veel drukker geworden.
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Hetch Hetchy (Yosemite NP) bezoeken met camper?

Bericht door NatalieVerzijl »

Dank je wel voor jullie reacties, ik had ook wat zitten zoeken op Google Maps om te kijken of ik elders de camper neer zou kunnen zetten. Maar wat ik zo heb kunnen vinden is niet echt duidelijk ( Mather Camp en Evergreen Lodge) was qua afstand niet te ver lopen maar als ik via YouTube filmpjes ervan opzoek zie ik geen ene camper.

Jammer het leek ons een leuke trail met de kinderen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42167
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hetch Hetchy (Yosemite NP) bezoeken met camper?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vraag me af of je wel goed kijkt. En welke wandeling bedoel je? Zoals ik al aangaf is het vanaf de entrance station al ruim 10 kilometer tot aan de dam. Dat is al te ver om heen en weer te lopen.

Het is ook de vraag of je er voldoende tijd voor hebt, Overnacht je in de vallei? Het is daarvandaan met de auto al 1,5 uur rijden naar Hetch Hetchy. Dus zonder wandeling ben je al 3 uur kwijt. Kijk eens in ons 2006-verslag bij 2 augustus voor ons bezoek.

Marianne
NatalieVerzijl
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:43
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Dordrecht

Re: Hetch Hetchy (Yosemite NP) bezoeken met camper?

Bericht door NatalieVerzijl »

Ik had met zoeken Hetch Hetchy entrance opgezocht, en met deze zoekfunctie kwam ik op 24 minuten lopen vanaf Camp Mather. Maar dit is niet meer aan de orde aangezien ik daar geen camper kwijt kon.
Nu ik nogmaals kijk zie ik dat de Entrance niet de ingang is van de trail, mijn excuses dat ik daar nog niet echt veel van snap. Entrance was voor mijn zicht gewoon de ingang waar de trail begon.

We zijn 2 volle dagen in Yosemite Valley, dus ik had daar wel tijd voor vrijgemaakt als we deze route konden doen.
@Marianne, ik heb je wandelingen site doorgenomen en alle wandelingen genoteerd wat ik met kinderen zou kunnen doen, en deze route kwam ik toevallig op YouTube tegen die ze met kinderen deden en zag er leuk uit, maar die is voor de toekomst als we met een auto rond zullen rijden.
Ik zal je blog van 2006 zeker even lezen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer