Kleding voorbeeldreis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door PSVwally »

Ik lees reacties dat jullie bijna alleen maar korte broeken dragen, maar dragen jullie deze ook tijdens de wandelingen?
Ik wel in ieder geval. Nog nergens last gehad van bv muggen en ook niet van grote spinnen, slangen of andere leip ongedierte.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Martin & Marianne »

Wij dragen vrijwel altijd een lange broek tijdens wandelingen. Niet alleen tegen teken, muggen, etc, maar ook tegen de zon.

Marianne
Irisss1989
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 okt 2015, 21:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Irisss1989 »

Volucris schreef:Ik lees reacties dat jullie bijna alleen maar korte broeken dragen, maar dragen jullie deze ook tijdens de wandelingen?

Wij maken heel veel lange wandelingen in Nederland en bergtochten in Oostenrijk maar dragen toch meestal lange (afritsbare) broeken ivm ongedierte, teken en in Oostenrijk komen we toch jaarlijks wel een slang tegen. Boven de boomgrens gaan de broekspijpen er meestal af. Je hebt dan meer overzicht.

We zijn nog niet eerder in het westen geweest, hebben natuurlijk wel een idee hoe het eruit ziet, maar ook hier kruipt van alles rond.

Hans.

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik loop zelf eigenlijk normaal gesproken alleen maar in jurkjes, maar dat is voor in de nationale parken wellicht niet zo verstandig?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6640
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Mrvanilla »

Tsja, het is gewoon wat je zelf fijn vind. Die wandelpaden in vrijwel alle NP's zijn goed te volgen en leiden je echt niet door hoog gras of door dicht begroeide gebieden. Als het 35 graden is ga ik niet in een lange broek lopen hoor. Het hangt van het park en het seizoen af hoe je je wellicht het beste kunt kleden. Ik heb in zes rondreizen door de VS nog nooit een mug gezien (al weet ik dat er periodes zijn dat ze er echt wel zijn) en spinnen en slangen...tsja, als je die beredenering gaat doorvoeren kun je ook een harnas gaan dragen voor dat ene hondsdolle hert met een groot gewei die het op je gemunt heeft. Wij wandelen aardig wat af tijdens de vakantie; het is geen Australië. De ratelslangen en giftige monsterspinnen liggen echt niet overal verscholen, zeker niet langs drukke wandelpaden. Los daarvan gaan de giftanden van een ratelslang vast ook wel door een stukje katoen heen.

Maar goed, zoals gezegd; ieder z'n ding. Naar mijn mening moet je gewoon een korte broek dragen als je dat fijn acht.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Old Faithful »

Volucris schreef: dragen toch meestal lange (afritsbare) broeken ivm ongedierte, teken en in Oostenrijk komen we toch jaarlijks wel een slang tegen.
Een lange broek helpt echt niet tegen de beet van een slang. :wink:
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Big_Mo »

Als een slang mij bijt bijt ik terug of maak er saté van, beetje ketjap, limoen sap er bij, druppeltje rum voor de smaak. Nu de slangen dat weten zie ik ze nooit zo veel meer. En als ik er een zie gaan ze met een grote boog om mij heen!

Voor de muggen neem ik een 12ga shotgun mee met Dragon breath shot shells. Soort van vlammenwerper voor je shotgun.

Maar zonder gekkigheid. Korte broek kan overal wel en zoals aangeven je moet doen waar je je prettig bij voelt. Niets is vervelender dan koud zijn en je niet verder kunnen warmen. Maar het ligt ook heel erg waar je gaat hiken. Als voorbeeld neem ik mount massive in Colorado waar ik over twee weken ben. In het dorp is het maximaal 18 graden. Naar de top 1400 meter verschil, durf te wedden op 4km hoogte dat het aardig koeltjes gaat aanvoelen. Daarom neem ik een iets grotere rugzak mee waarin ik net iets meer kan pakken als normaal.

Ga je de "gewone" trails lopen kan je echt wel in je korte broek uit de voeten. Rokje zou net even een tikje te casual zijn. That's just my 2ct
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4979
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door hemmie »

Wij maken gern hele lange wandeltochten, misschien is het anders als je op minder drukke paden komt, maar ik heb nog nooit een lange broek gedragen om een andere reden dan de temperatuur. Ook niet in Australie trouwens.
Rokjes en jurkjes vind ik minder handig, maar vooral omdat je dan bij het wandelen zo moet opletten dat je de boel wat netjes bedekt houdt, met name als je wat over rotsen klimt ofzo, of bij stevige wind. Heb dit jaar wat skorts gekocht, ideaal!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Henriëtte »

Martin & Marianne schreef:Wij dragen vrijwel altijd een lange broek tijdens wandelingen. Niet alleen tegen teken, muggen, etc, maar ook tegen de zon.
Ik heb jarenlang altijd een korte broek aangehad, maar tegenwoordig vind ik een lange broek fijner. Een superdunne outdoor-broek. Het belangrijkste voordeel vind ik dat het beschermt tegen de zon. Indien nodig 's avonds even door een sopje, en de volgende ochtend is de broek alweer droog.
Hans wil eigenlijk alleen maar korte broeken aan, niet alleen tijdens vakanties maar ook thuis, bij warm weer uiteraard. Tijdens onze laatste vakantie had hij bij wijze van uitzondering 's ochtends toch eens zijn lange outdoor-broek aangedaan, en wat denk je...... de rest van de vakantie heeft hij alleen nog maar in die lange broek rondgelopen!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42119
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Martin & Marianne »

Een lange broek klinkt misschien warm, maar dat is het niet. Wij hebben ook een hele dunne, luchtige broek. Als het koud is dragen we een spijkerbroek, want dan is onze wandelbroek niet warm genoeg.

Marianne
Volucris
Amerikafan
Berichten: 169
Lid geworden op: 17 apr 2016, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Volucris »

Ik denk dat voor de twijfelaars de afritsbroeken zijn uitgevonden :lol:
We zijn wel weer een stukje wijzer geworden.
Allemaal dank voor de reacties.

Hans
ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door ina »

Een vestje voor als je gaat eten is wel handig, het is vaak koud in de restaurants met airco. Ook doe ik dan geen korte broek aan, je benen plakken aan de skai bankjes :wink: . Verder als het weer het toelaat lekker in korte broek en ook wij nemen altijd teveel mee, de helft blijft ongebruikt in de koffer :roll:
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1520
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door pumi1000 »

Wij altijd een korte broek.
Maar langs de kust is een vest wel handig, want zoals vandaag was het maar een graad of 19 in Monterey en dat is een heel verschil met Vegas of Death Valley :wink:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door SuperFieke »

Altijd een short en korte mouwen, behalve in San Francisco, daar hadden we toch een lange broek en een warme trui nodig. Het was er slechts 17 graden in de voormiddag, in de zomer. Ook voor op de ferry en de cruise naar Alcatraz.
Daka11
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 jun 2016, 08:33
Locatie: Groningen

Re: Kleding voorbeeldreis

Bericht door Daka11 »

Voor de mensen die nog gaan. Bij Aldi hebben ze nu windjacks in de aanbieding, voor zowel mannen als vrouwen.
Mijn moeder heeft er eventjes eentje voor me opgehaald en zegt dat het prima jasje is. Lekker knalroze :geek:

http://www.aldi.nl/aldi_gevoerd_windjac ... 34621.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer