YES!!! We hebben hem gedaan, onze RIM TO RIM! Voor een verslag van deze onvergetelijke ervaring, surf naar http://www.usa4ever.com bij RIM TO RIM 1 juni '16.
Veel leesplezier,
Groetjes,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gaaf! Goed te horen dat het jullie gelukt is, ziet eruit als een mooie tocht!
Ik heb inmiddels m'n permits voor Grand Canyon en Canyonlands ook binnen dus eind oktober ga ik het zelf meemaken Nu maar hopen dat het kruispunt bij Angel Arch weer open is tegen die tijd.
Als ik het zo lees, is het allemaal goed gegaan? Geen fysieke problemen los van de te verwachten vermoeidheid?
Alles is inderdaad vlot verlopen. Wel warm natuurlijk en we zijn toch wel zo'n 3 dagen stijf geweest. Toen we uit de shuttlebus stapten als we terug aankwamen aan onze auto waren we net 80 jaar. Was wel grappig, eigenlijk! Oktober lijkt mij een goede periode voor een rim to rim. Veel stapgenot!
Lilo
Mooi om te lezen en te zien.
Die spierpijn kan ik mij ook nog goed herinneren. Kon de auto met moeite uitkomen
Leuk om de Phantom Ranch te zien in de zomer. Toen wij in de winter de volgende ochtend naar boven liepen hadden wij onze headlights echt wel nodig. Zo donker, niet normaal maar o zo prachtig!
Mooi verslag, bedankt. Het lijkt me dat je dit niet snel zult vergeten.
In je verslag schreef je dat je nog wat sneeuw zag en op de foto leek het daar ook op. Nu is sneeuw in juni, zelfs bij de genoemde temperaturen, niet onmogelijk maar dan wel in gebieden waar zich 's winters meters sneeuw verzamelt. Mij lijkt dat op zo'n steile rotswand niet zo waarschijnlijk. Daarom mijn vraag: weet je zeker dat dit sneeuwresten waren?
Bedankt voor de leuke reacties iedereen! Het was inderdaad een superervaring!
Ik denk dat het toch wel een dun laagje poedersneeuw was, of misschien een laagje ijs? Wij vonden het in ieder geval ook vreemd om dat daar zo te zien, daarom heb ik die foto genomen. Zijn al dikwijls in de canyon geweest en hebben daar nog nooit eerder sneeuw gezien (wel aan de north rim). Ik zou niet weten wat het anders zou kunnen zijn? Het was op 1 juni, dus toch nog vrij vroeg in het seizoen.
Lilo
Wow. Ik bekeek jullie verslag van dit jaar. Wat een mooie hikes allemaal! En wat knap die rim-to-rim hike! Jullie waren echt vroeg op pad. Ook het verslag van de voorbereidende meerdaagse hike naar Angel Arch in Canyonlands is heel leuk. Hoe snel je ook verkeerd kunt lopen. Erg leuk om te lezen en de foto's te bekijken.
Bedankt Felicitas en Ina, leuk om te horen, hebben ondertussen in aug./sept. nog een reis naar het noordwesten gedaan. Foto's staan op de site, www.usa4ever.com
Groetjes, Lilo
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.