Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite overnachting buiten het park?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Yosemite overnachting buiten het park?

Bericht door Lot11 »

Iemand die voor Yosemite buiten het park overnacht heeft?
En welke locatie/hotel was dit dan?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite overnachting buiten het park?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eens naar de beoordelingen op de AA-site kijken (zie de link Hotels & Campings hierboven). Bedoel je aan de westkant? Dan ligt El Portal het beste. Je hebt daar twee motels. Ik heb er geen ervaring mee.

Marianne
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Mariposa.
BEST WESTERN PLUS Yosemite Way Station Motel
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Wil je niet in het park overnachten? Wij hebben getwijfeld, maar vonden de rij afstanden toch zonde vd tijd. En best prijzig alles rondom Yosemite.
Dus toch maar de heated tent geboekt in curry village.
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

ik zie de curry village op het eerste zicht niet echt zitten (vooral omdat je geen eigen toilet (en douche) hebt; ook geen idee hoe ver je daarvoor dan moet lopen en dan 's nachts onderweg een beer tegenkomen :)
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Mariposa lijkt mij dan ook minder interessant dit jaar omdat de Mariposa Grove gesloten is..?
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Het zijn ook drie overnachtingen dus als curry village dan tegenvalt zit je daar wel 3 nachten..
Dan misschien eerder 1 nacht daar en dan 2 nachten buiten het park maar ja dan wordt het misschien wat veel heen en weer rijden..?
Anton007
Amerikafan

Bericht door Anton007 »

Probeer AirBnB eens. Zit je ook in het park in een appartement. Wij zitten een half uurtje van de valley.

Mvg,
Anton
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Ach die 2 nachtjes zonder eigen douche en toilet heeft ook wel wat toch! Rest vd reis heb je overal alles bij de hand. En het grote voordeel lijkt ons dat je echt vroeg al in het park zit en dus de drukte voor kunt zijn. Voor zover ik het heb begrepen zijn de douches en toiletten niet ver vd tenten af.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Lot11 schreef:Mariposa lijkt mij dan ook minder interessant dit jaar omdat de Mariposa Grove gesloten is..?
Mariposa ligt niet bij de Mariposa Grove. Het gesloten zijn van de Mariposa grove maakt Oakhurst wel minder interessant.
Wij gaan dit jaar voor het eerst een tent in CV uitproberen. De rangers houden wel in de gaten of er geen beren rondlopen. Je hebt ook cabins en gewone kamers in Curry Village, dus je kunt ook regelmatig eens checken of daar iets vrij komt (wel eerst in annuleerbaars boeken).

Kijk eens op deze tabel voor afstanden naar de vallei en zie hier voor een plattegrond van CV.

Marianne
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Bedankt voor de info!

@Monique, nemen jullie bewust een verwarmde tent?
Zou dit 'nodig' zijn, ook in juni bvb.?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De tenten zullen in juni niet meer verwarmd zijn, zie ook de informatie op http://www.yosemitepark.com.
Maar in een verwarmde ten heb je waarschijnlijk - hoop ik - wel een stopcontact, en die heb je in de andere tenten niet.
Als je voor een tent gaat en er is iets vrij, dan zou ik Housekeeping Camp kiezen. Dat ligt mooi aan de Merced river. En je hebt een eigen picknick tafel en bearbox. Zie bijvoorbeeld hier en hier voor onze ervaringen.

Marianne
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Lot11 schreef:ik zie de curry village op het eerste zicht niet echt zitten (vooral omdat je geen eigen toilet (en douche) hebt; ook geen idee hoe ver je daarvoor dan moet lopen en dan 's nachts onderweg een beer tegenkomen :)
Nou moet ik zeggen dat ik in het begin daar ook een beetje schrik van had, maar dat valt allemaal best goed mee. Er zijn verschillende gebouwen waar je toiletten en douches ter beschikking hebt, dus die afstanden vallen goed mee. Van de beren hoef je geen schrik te hebben als je u aan de regels houdt. Beren komen af op de geur, dus neem niets van eten of schoonheidsproducten mee in je tent, dan is er geen enkel probleem. Er zijn rangers in de buurt die de beren op een veilige afstand houden. Wij hadden twee overnachtingen daar en twee keer waren er 's avonds beren. Maar die krijgen de kans nog niet om in de buurt te komen van de tenten. Die zaten in de bomen op de parking, we zijn zelfs gaan kijken dan. :thumbup: Dat vergeet je dus nooit! 's Nachts best wel een zaklamp meenemen als je naar toilet zou moeten, dan zie je beter waar je loopt. En je mag ook niets van eten of dergelijke in je auto achterlaten (overdag geen probleem), dus je moet alles in de container steken, voor je tent. Wees gerust, die is ruim genoeg! Onze koelbox pastte er zelfs volledig in!
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

alleen Curry is nog vrij.. maar kan dan misschien later nog ingewisseld worden..? alhoewel, de kans dat er later voor 3 nachten nog iets anders vrijkomt in juni zal wel klein zijn..
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Misschien een stomme suggestie, maar als je het eng vind om 's nachts de camping over te moeten zou je kunnen overwegen een kleine toiletemmer met deksel van 5 liter mee te nemen (verkopen ze niet op die manier in de usa) Op de heenweg stop je er kleding, ondergoed ed in, en je gooit hem daar weg. Kost bij bol.com 12 euro, maar volgens mij kun je ze in het zomerseizoen ook al goedkoper vinden. Ik zit dit zelf te overwegen omdat dit mijn grootste struikelblok is in cabins zonder sanitair. (als ik weet dat ik kan hoef ik niet, maar zodra ik weet dat ik de camping over moet en ik zie er tegenop, dan moet ik wel 4x per nacht :? )

Even een aansluitend vraagje in curry village heb je dus geen picknicktafels bij de tenten en cabins?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt niets zeggen over de beschikbaarheid; als je iets anders in de vallei wilt proberen moet je heel regelmatig kijken. Er zijn altijd annuleringen.

@Butterfly: nee, je hebt maar weinig ruimte bij de tent. Er is een guest lounge waar je ook wifi (heeeel erg traag) hebt.
Bij de cabins heb je een bankje, zie hier.
Daarom vind ik Housekeeping Camp ook leuker, daar heb je pcknicktafels en een fire ring, en je kunt bij het strand zitten.

Marianne
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

butterfly schreef:Even een aansluitend vraagje in curry village heb je dus geen picknicktafels bij de tenten en cabins?
Wij hadden bij de verwarmde tenten wel een picknicktafel. Is één tafel voor verschillende tenten. Meestal was die wel vrij.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

Dank je wel. Enige nadeel is zo te zien dat je wel zelf slaapzakken en kussens mee moet nemen naar housekeeping camp, dat is wel weer een heel gesleep natuurlijk.
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Marianne, ik lees net dat jij housekeeping camp leuker vindt.
Wij hebben nu curry village gereserveerd, als ik nu bij housekeeping camp kijk zie ik een tent , maar de prijs is gebaseerd op 4 personen.
mag je deze wel voor 2 personen reserveren?
monique57
Amerikafan

Bericht door monique57 »

Nog een vraag, geen verwarmde tenten daar?? Wij gaan begin oktober.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer