Sequoia National Monument

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trane
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2010, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 5

Sequoia National Monument

Bericht door Trane »

Iemand hier al geweest (dus niet het nationaal park)? Lijkt me de moeite om volgend jaar in onze reis toe te voegen (Needles Lookout, Trail of 100 Giants, Dome Rock), maar ik vind er hier erg weinig over.
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Sequoia National Monument

Bericht door Pepito »

Vorig jaar tijdens de lockdown in oktober hadden we een huisje aan de rand van het NF, bij Springville. Het was er schitterend. Needles en Dome rock zijn we niet geweest. Trail of the 100 Giants wel. En ja, ze zijn groot! Er is een aangelegd pad, niet heel erg lang, maar her en der liggen er een paar sequoia's omver over het pad waar je dus op over omheen kan klauteren. Nou weet ik niet wat er wel en niet toegestaan wordt als er Rangers zijn, maar ja, lockdown. Verder zijn we nog bij een aantal watervallen geweest, daar waren ook basic camping mogelijkheden in de buurt, en dat lijkt me wel gaaf, zit je heerlijk afgelegen alleen.
Is het de moeite waard? Het is waarschijnlijk een stuk minder toeristisch als het NP, maar daar ben ik dus vanwege die lockdown nog niet geweest. De Sequoia's zijn natuurlijk hetzelfde en ik weet niet wat je precies zoekt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Sequoia National Monument

Bericht door PSVwally »

Ik heb alleen het stuk gereden tussen Glennville en Woffort Heights en ik moet wel zeggen dat het een mooi stuk natuur was. Ik ben dus niet in het deel geweest waar jij naartoe wilt. Het viel me wel op dat het er helemaal niet druk was. Wij zijn bij Earlimart de enorm saaie highway afgeslagen (was eigenlijk een foutje, want we hadden er achteraf bij Delano af moeten gaan) en ik koos gelukkig de goede kant bij de kruising van de old stage road, want er staat verdomt weinig aangegeven. Vanaf daar tot aan lake Isabella zijn we denk ik 1 auto en 1 motorrijder tegengekomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer