Welke kleding neem ik mee

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JariLitmanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2006, 09:44

Welke kleding neem ik mee

Bericht door JariLitmanen »

Wij gaan begin mei rondje ZW-USA doen, maar nu komt steeds de vraag naar boven:
Welke kleding neem ik allemaal mee.
We komen in parken en steden, hopen dat de tiago pass open is etc.
Wat nemen jullie allemaal mee qua kleding?
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door RiverCola »

Tja, de usual. T-shirts, korte broeken, lange broeken, sneakers of wandelschoenen, slippers, een goed vest of sweater/hoodie (winterjas zeker niet nodig maar op sommige plekken of tijdstippen kan het fris zijn) en eventueel een lekkere sjaal. En voor de dames (en modebewuste heren) natuurlijk een fashionable outfit omdat je anders zo buiten de boot valt in LA, SF of Vegas. :wink:
Linnnn
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 apr 2014, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door Linnnn »

Voor Vegas is een fashionable outfit in elk geval niet nodig ;) Man man man, wat je daar allemaal ziet lopen... hahaha!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door Marcopstal »

Misschien eens google gebruiken en kijken naar de gemiddelde temperaturen waar jullie komen. Dat kan helpen. :D
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
guinevere
Amerika-expert
Berichten: 1646
Lid geworden op: 28 aug 2007, 01:49
Locatie: MD

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door guinevere »

Dingen die je in laagjes kan dragen: dus bijv. een strak shirt met lange mouwen en een legging, dan kan je als het koud is er nog een laag overheen doen. Ik neem ook altijd een strakke korte broek mee; als het 's ochtends fris is gooi ik er een warme lange broek overheen zonder dat het er raar uitziet. Vergeet ook hemdjes (zonder mouwen) niet, anders heb je bij terugkomst zo'n charmante farmer's tan. Verder goede schoenen om te wandelen en teen slippers voor op de camping/in de douche/etc. Als het past neem ik meestal ook mijn regenjas mee (en een waterdichte hoes voor mijn camera tas). Oh, en een goede zonnebril en een pet/hoedje! 8)
Afbeelding
JariLitmanen
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 okt 2006, 09:44

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door JariLitmanen »

Bedankt, ik weet nu dat ik mijn winterjas thuis laat,
scheelt weer ruimte voor de terugreis :thumbup:
Dommel
Amerikakenner
Berichten: 494
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Valkenswaard

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door Dommel »

Marcopstal schreef:Misschien eens google gebruiken en kijken naar de gemiddelde temperaturen waar jullie komen. Dat kan helpen. :D
Mijn ervaring is dat de gemiddelde temperatuur weinig zegt. In mei 2010 vroren onze oren er bijna af bij de zonsopkomst bij de Grand Canyon terwijl het 's middags ruim 20/25 graden was en we in een hemdje liepen.
In San Francisco geven ze misschien 18 graden aan maar voelt het door de zeewind veel kouder en dan heb je echt wel iets aan een dikke fleace en sjaal.

Els
Gebruikersavatar
Hawkery
Amerika-ontdekker
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 feb 2014, 11:02
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door Hawkery »

winter jas thuis laten?
sneeuwde het voorbije weekend niet nog in Yosemite?! O_o
Gebruikersavatar
John&Sylvia
Amerikafan
Berichten: 109
Lid geworden op: 31 mei 2012, 13:40

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door John&Sylvia »

Wij doen de maand juni een rondje Denver (Noord/Zuid-Westen),
en ook ik heb moeite te bedenken wat ik allemaal mee ga nemen.
Vooral omdat we in de woestijn komen (Moab, Canyonlands, Arches) maar ook in de kou (Yellowstone, Rocky Mountain NP)
Ik dacht het volgende:
Lange spijkerbroek/ Wandelbroek (afrits)/ Korte broek/ Rok/ Joggingbroek (lekker savonds bij het kampvuur :thumbup: )
3 tshirts/2 longsleeves/3 tops/1 dun vest (tegen verbranden)/1 vest (misschien 2) /1 fleacetrui
uiteraard ondergoed en sokken/ bikini/ sjaal/ muts/ pet/ handschoenen
2 paar wandelschoenen (hoog en laag)/ slippers/ goed gevulde toilettas ;) / winddicht jack

Ik vind het maar lastig :D

Het is wel belangrijk dat je kijkt wat je gaat doen. Wij gaan veel wandelen, dus ik hecht veel waarde aan goede wandelschoenen, een afritsbroek en aangezien we met de camper reizen zijn voor ons warme kleren en accessoires belangrijk.
Zit je in hotels, eet je iedere dag buiten de deur en zit je meedere dagen in grote steden, dan zou ik waarschijnlijk andere kleding keuzes maken.
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Jerre
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 nov 2008, 00:01
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door Jerre »

Ik zit ook met het zelfde probleem. Denver, yellowstone, beartooth highway lekker fris in juni. Week later zit je weg te bakken in moab waar t vorig jaar rond onze periode 35-40 graden was :D
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door goldenhills »

Hawkery schreef:winter jas thuis laten?
sneeuwde het voorbije weekend niet nog in Yosemite?! O_o
Yep, het was hier ook koud en nat, maar de komende dagen wordt het hier rond de 30 graden... Maar een winterjas is alles of niets. Beter is een t-shirt met lange mouwen + trui/hoodie + fleece + windjack. Daar heb je de rest van de reis ook nog wat aan.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door RiverCola »

Linnnn schreef:Voor Vegas is een fashionable outfit in elk geval niet nodig ;) Man man man, wat je daar allemaal ziet lopen... hahaha!
Misschien had ik voor Vegas moeten zeggen: een zo kort en hoerig mogelijk glitterjurkje :lol:

Verder eens met Goldenhills: je kunt beter allerhande kleding bij je hebben die je in laagjes over elkaar kunt dragen als het ineens koud is dan een winterjas waar je over het algemeen niets aan hebt.
En John&Sylvia, vergis je niet in die woestijngebieden, juist dáár kan het 's ochtends bijvoorbeeld heel erg koud zijn. Toen wij in april/mei (jaren terug) in de VS waren was het het koudst bij de Grand Canyon - waar ik een mooie Grand Canyon sweater aan over gehouden heb :wink: - en 's nachts in Yosemite NP.
Rafc01
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 apr 2013, 19:27

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door Rafc01 »

Linnnn schreef:Voor Vegas is een fashionable outfit in elk geval niet nodig ;) Man man man, wat je daar allemaal ziet lopen... hahaha!
Daar kan je zelfs rustig gaan zitten gokken in pyjama. Echt al gezien. En niet zo'n twijfelgevalletje hé, een echte klassieke pyjama. Hij met streepjes en zij met beertjes. :?
dimona
Amerika-expert
Berichten: 4904
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:42
Locatie: Maryland

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door dimona »

RiverCola schreef:En John&Sylvia, vergis je niet in die woestijngebieden, juist dáár kan het 's ochtends bijvoorbeeld heel erg koud zijn. Toen wij in april/mei (jaren terug) in de VS waren was het het koudst bij de Grand Canyon - waar ik een mooie Grand Canyon sweater aan over gehouden heb :wink: - en 's nachts in Yosemite NP.
De deserts koelen op zich in mei niet harder af dan andere gebieden: het is eerder de hoogte die maakt dat het ergens koud is. Grand Canyon is daarom per definitie kouder dan de omgeving, maar ook parken als Bryce, Sequoia en Yellowstone.

Een jas zou ik zeker niet meenemen. Mijn uitrusting bestaat in die regio uit korte broeken, half lange broeken en een lange broek, t-shirts met en zonder mouwen, hemdjes, 1 dikke trui en 1 warm vest. Als het echt niet te doen is, kun je inderdaad altijd nog een mooie sweater kopen in een nationaal park. Vergeet trouwens ook niet een pet in te pakken, en genoeg sokken (die worden altijd veel sneller vies in de woestijn).
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door goldenhills »

Poeh, het was vandaag zomaar 36 C. Wat een verschil met afgelopen vrijdag... Zat op de motor te zweten, ondanks alle ventilatiemogelijkheden van mijn motorpak. Zo zie je maar... dress in layers.
Gebruikersavatar
PetraRem
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 aug 2013, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Vlaardingen

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door PetraRem »

Eind juni hoef je in het Zuid Westen toch geen hele dikke kleding aan? Of wel?
Totaal 7 bezoeken aan de USA.

http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7591
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door Marcopstal »

Wat noem je heel dikke kleding ? Op plaatsen zoals Bryce Canyon bvb kan het door de hoogte zelfs in juni 's nachts nog vriezen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door Sassya »

En in Half Moon Bay bij San Francisco hadden wij in juni temperaturen van 15 graden met regen en in SF zelf 17-18 graden met koude wind. Langs de Tioga pass lag nog sneeuw. Het al vaker genoemde laagjes is echt het beste advies.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door moon29 »

Wij vertrekken morgen voor 25 dagen rondje LV SF LA LV.
klaar ligt voor ieder 7 korte broeken 1 lange broek +1 lange aan 7 shirts 2 vesten en een windjack. Zou dit voldoende zijn?
En voor vegas wilde ik eigenlijk een mouwloos jurkje meenemen maar nu hoorde ik dat het daar overal binnen heel erg koud is door de airco. Aangezien ik niet goed tegen airco kan en al weken kamp met een verkoudheid zal ik daar mee op moeten passen. En een wandelvest op een wat chiccer jurkje staat niet echt leuk :lol:
Hoe doen jullie dat? Of is in Vegas en korte broek ook prima?
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Welke kleding neem ik mee

Bericht door nieuwenoord »

Het goede nieuws is dat er ook van alles te koop is. Wij hebben ook weleens fleecetruien en lange broeken bijgekocht, zorg gewoon dat je nog wat ruimte hebt voor de terugweg in je koffers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer