Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camperen in Death Valley (mid september)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xtof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Camperen in Death Valley (mid september)

Bericht door xtof »

Hallo,

Is het midden september niet te warm om te gaan camperen in Death Valley? (Furnace creek campground)

Wij gaan op onze roadtrip ook in hotels slapen, maar om de prijs wat te drukken slapen we het liefst op een camping :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camperen in Death Valley (mid september)

Bericht door Martin & Marianne »

Met een tent dus? Lijkt me warm, maar je kunt geluk hebben. Toen ik er in 2011 in september was, was het niet heel erg heet.
Ik zou zelf liever op andere plaatsen kamperen en in DV dan eens duur doen. En een cabin in Furnace creek valt nog wel mee qua prijs.

Marianne
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Wij hadden september vorig jaar rond een uur of drie 48 graden. Lijkt me niet heel lekker om in een tent te zitten dan. Ben s'nachts nog een keer naar buiten gegaan (om sterren te kijken) en wat me opviel: het was nog verzengend heet. Met andere woorden; het koelt snachts ook niet echt af dus (althans niet in 2013 :)).

De cabins in FC zijn heerlijk. Wij betaalden geloof ik $100 (of euro dat weet ik niet meer) maar dat was het geld meer dan waard.
Groetjes,
Daniel
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

of een eenvoudige kamer in Stovepipe Wells, zo vroeg mogelijk boeken om de beste prijs te hebben
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
xtof
Amerika-ontdekker

Bericht door xtof »

Ok, dat wordt dan een cabin :) ik heb geen zin om heel de nacht liggen te zweten in mijn tent!
Er&D
Amerika-ontdekker

Bericht door Er&D »

Ik heb geen idee wat de temperatuur in september buiten het park is. In oktober stonden wij in Shoshone op de lokale camping. Deze had mooi grasveld voor tenten en een zwembad. Zeker voor één nacht, waarbij we aan het einde van de middag aankwamen en de volgende morgen weer vroeg weggingen, vonden wij het een goed alternatief voor Furnace Creek (laatste dag/nacht v.d shutdown).
Shoshone ligt aan de zuidoostelijke kant, bij de Furnace Creek Wash Rd.

https://lh4.googleusercontent.com/-uMno ... G_1735.JPG

http://shoshonevillage.com/shoshone-campground.html

2011 Orlando & Atlanta
2013 Atlanta & Denver - Las Vegas - San Francisco (tijdens shutdown)
2014 Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas
2015 Vancouver - Vancouver via Icefield Parkway & VI
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij waren afgelopen (half) september in DV en overwogen (heel even) te kamperen met ons tentje. Maar eenmaal daar aangekomen was het zelfs 's avonds nog zo bizar warm dat we dat plan maar snel hebben laten varen en door zijn gereden naar Lone Pine. Daar was het toen met een graad of 25 overdag en iets van 18 graden 's nachts gewoon lekker zomerweer.

Veel tentcampings waren trouwens gesloten op dat moment (hitte, overstromingen), alleen op de niet erg knusse vlakte bij Panamint Springs konden we terecht met een tent.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Je kunt bijv. ook op Mesquite Springs gaan staan in DV. Hoe hogergelegen, hoe koeler, zeker 's nachts. Het ligt wel erg noordelijk, maar je ervaart er wel echt de woestijn. Furnace Creek en omgeving is ons te druk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer