Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

drive in bios riverside LA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tommie-J
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

drive in bios riverside LA

Bericht door Tommie-J »

Hallo,

we zijn van plan als we in LA zijn om 1 avond naar een drive inn bios te gaan, dat lijkt ons een leuke ervaring :geek:

nu heb ik er 2 gevonden, beide in riverside (is geen must voor ons om riverside te hebben hoor).
iemand er enige ervaring mee (en is riverside een "normale" buurt?)

Rubidoux Drive-In ***
3770 Opal St.
Riverside, CA 92509

Van Buren Cinema 3 Drive-In
3035 Van Buren Blvd.
Riverside, CA 92503
Hockey
Amerika-expert

Re: drive inn bios riverside LA

Bericht door Hockey »

Riverside is geen buurt, maar een officiële stad. Doch oostelijk van LA, en met relatief veel etnische minderheden zal het niet de beste buurt zijn. Dat is over het algemeen een vuistregel om aan te houden. Doch, niet de beste buurt wil niet zeggen dat het een slechte buurt is. (ik weet het, ik gebruik nu ook de term buurt) Je moet dit meer lezen als "het is geen Beverly Hills". Wikipedia zegt dit erover:
The three most crime-prone areas are the Casa Blanca, Eastside, and Arlanza neighborhoods. Casa Blanca started around the late 1920s to early 1930s, but became troublesome around the 1950s and still to this day are known to be very violent.
Data collected by Project Bridge, an anti-gang program under the City of Riverside’s Park and Recreation Department, shows that the city of Riverside has experienced an increase in gang membership and gang activity since the early 1990s. In 1991, Riverside had approximately 82 gangs with 4,500 active gang members. More recent estimates indicate there are 86 gangs with 8,000 members. Reportedly 3,000 of these members are juveniles, while 10 of these gangs are primarily minors. The juvenile crime rates did drop dramatically between 1994 and 1997 for these areas. However, juvenile crime rates have exhibited a gradual and steady rise since 1998. In 2000, Casa Blanca, Arlanza and Eastside had crime rates of approximately 40, 18, and 30 per 1000 youths, respectively. Of these three areas, the Eastside’s problems are compounded by the highest unemployment rate in the City, 65.1%[citation needed] . The neighborhood also has the lowest educational attainment in the City, with 82%[citation needed] of the population having less than a 4th grade education. Project Bridge has provided comprehensive services to at-risk and gang-involved youth between the ages of 4 and 22 and their families in for over a decade. Since 1995, the program has served over 500 gang-involved youth with recent enrollment nearing 500 participants. Almost 50 percent of participant enrollment is generated from the Eastside, mostly from the areas around the Eastside Apartments.[48]
Riverside's Comprehensive Community-Wide Approach to Gang Prevention, Intervention, and Suppression project is focused on two of the high gang-crime neighborhoods, Casa Blanca and Eastside. In these neighborhoods, there are 21 gangs with approximately 3,230 members. The project targets more than 150 gang-involved and high-risk youth. Oversight of the project is handled by a committee consisting of local agencies and organizations, including the Riverside County Juvenile Court, the Riverside County District Attorney's Office, the Riverside and Alvord Unified School Districts, the Youth Service Center, and other agency and community leaders.[49]
Like much of the country, Riverside's crime rate has been steadily dropping since reaching all-time high in the 1970s[citation needed] though the past two years has seen a dramatic 10 percent increase in the overall violent crime rate (1,954 crimes in 2005 vs. 1,777 in 2004.) According to the FBI crime index there were 1,922 violent crimes along with 11,059 property crimes in 2008.[50] In the city of Riverside, 15 homicides occurred in 2009, down from 20 in 2008, its highest total since 2003 when there were 24. All but three cases resulted in arrests.[51] In the past 10 years Riverside has averaged about 20 homicides a year, its highest being in 1999 when there were 31 homicides.[52]
Besef je tevens dat deze buurt een stad is met meer inwoners dan Utrecht. Veiligheid hangt vaak af van waar je precies bent.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onze dochter heeft een jaar in Riverside gestudeerd. Het is inderdaad erg afhankelijk van waar je bent. Ik zal haar eens vragen of ze ervaring heeft met deze bioscopen.
Om een idee te krijgen van hoe een buurt is, is het altijd handig om op googlempas rond te kijken -hoewel een buurt er 's aonvds natuurlijk heel anders uit kan zien dan overdag.
Ik zou trouwens niet helemaal naar RIverside gaan voor een bioscoopbezoek, dat is toch wel een aardig eind rijden vanaf LA, hoewel mijn dochter wel naar LA ging om uit te gaan.

Marianne
Tommie-J
Amerika-ontdekker

Bericht door Tommie-J »

bedankt voor de info wederom en Marianne ik hoop dat je dochter wat extra info heeft.
ik heb inderdaad maps gekeken en denk dat het niet veel problemen is, want het is voornamelijk de 60 rijden en waar we eraf moeten is de bios eigenlijk zo goed als meteen (uit gegaan van de Rubidoux).

Volgens maps is het vanuit Hollywood Orchid Suites Hotel (waar we waarschijnlijk verblijven) 1 uur rijden, ik denk dat het wel iets meer zou zijn.
(films beginnen om half7 dacht ik, dus zal wel spits zijn?) dat is inderdaad wel een stukje maar we hebben allebei zoiets van als we daar zijn moeten we ook een keer een drive inn hebben gedaan en ik heb er verder geen gevonden die dichterbij is.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

In Las Vegas schijnt ook nog een drive in te zijn, wellicht is dat makkelijker aan te rijden? The West Wind op 4150 W Carey Ave. Wij zijn een paar weken geleden in Denver naar de drive in bios geweest en dat was een superleuke ervaring!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mijn dochters zijn ze beide prima. Ze is zelf ergens tussen LA en Riverside naar een Drive_In geweest, er moeten er ook wel meerdere zijn in LA. Misschien nog eens googelen? En dan zoeken op drive in en niet drive inn. :wink:

Marianne
Tommie-J
Amerika-ontdekker

Re: drive in bios riverside LA

Bericht door Tommie-J »

Hallo, goede tip die N minder, ik vind er meteen een paar extra.
misschien dat je dochter deze ook kent;

Pacific Theatres Vineland
443 Vineland Avenue
City of Industry, CA 91746, United States
+1 626-369-7224

deze is dichterbij.
moet ik zeggen dat de site van de Rubidoux er wel veel beter uit zag maar daar moeten we maar niet op af gaan.

GJ; bedankt voor de tip, echter lijkt het ons "zonde" om dit in Vegas te doen, om dat daar in de avond zoveel dingen te zien zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer