Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
alles los boeken of via reisorganisatie
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
alles los boeken of via reisorganisatie
Hallo allemaal. Ik ben mij alvast aan het orienteren voor volgend jaar een roadtrip zuidwesten. Ik ben er alleen nog niet uit of het nou voordeliger is om de tickets en hotels allemaal zelf los te boeken of via bijvoorbeeld FOX reizen een rondreis boeken (eventueel aangepast naar eigen wensen). Ik heb het idee dat die reizen aardig scherp geprijsd zijn. Wat is wel leuker vind is om de hotels zelf uit te kiezen. Wat vinden jullie?
- Brutus
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: alles los boeken of via reisorganisatie
Ik zou alles zelf boeken.
De meeste hier zullen alles los boeken inderdaad.
Regelmatig komen er mooie prijzen van bijvoorbeeld autohuur en vliegtickets en daar kan Fox niet tegen op.
Los van het feit dat de route's van reisorganisaties vaak veel autokilometers zijn en daardoor vaak gehaast.
Maar goed, je kunt altijd hier een topic openen met jou route en zo advies inwinnen.
Succes
Regelmatig komen er mooie prijzen van bijvoorbeeld autohuur en vliegtickets en daar kan Fox niet tegen op.
Los van het feit dat de route's van reisorganisaties vaak veel autokilometers zijn en daardoor vaak gehaast.
Maar goed, je kunt altijd hier een topic openen met jou route en zo advies inwinnen.
Succes

Jan Doets kan trouwens vaak goede vlucht/camper packagedeals maken.
Je kan je route dan gewoon zelf bepalen.
Maar als je niet met een camper wilt reizen, dan zou ik alles zelf boeken.
Je kan je route dan gewoon zelf bepalen.
Maar als je niet met een camper wilt reizen, dan zou ik alles zelf boeken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik heb een offerte aange vraagd bij een (algemeen) reisbureau, maar kreeg een route met heeel veel kilometers en niet de leukste hotels (op de leukste plaatsen). Ik ben daarna zelf aan het puzzelen gegaan en heb een prachtige route (dankzij dit forum) met betere hotels, vaak met een aparte slaapkamer, voor dezelfde prijs.
Het is echt de moeite waard om zelf een reis samen te stellen, maar je moet er wel heel veel tijd in steken.
Het is echt de moeite waard om zelf een reis samen te stellen, maar je moet er wel heel veel tijd in steken.
Wij hebben destijds zelf een route bepaald en toen via een reisorganisatie de hotels uitgezocht en geboekt. Dat scheelde behoorlijk op de prijs met zelf , direct bij een hotel boeken.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
Wij gaan met 11 personen over 3 weken een vierweekse reis maken naar zuidwest USA en west Canada. We zijn er, niet schrikken, 1,5 jaar mee bezig geweest! Maar wel 1,5 jaar met heel veel plezier. Omdat we reizen met mijn gezin, mijn ouders en het gezin van mijn zusje (totaal 5 kinderen) hebben we alles volledig aan onze wensen kunnen aanpassen. En met behulp van dit forum mooie hotels en campings vastgelegd op gunstige plaatsen. Daar kan volgens mij geen reisbureau tegenop.
Groetjes,
Annette
Living the life in Raleigh, NC
Annette
Living the life in Raleigh, NC
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik weet niet of je echt goedkoper uit zal zijn als je alles zelf boekt, maar je bent wel in staat om de reis volledig aan te passen op jouw wensen en te kiezen voor plekken om te overnachten die op locaties zijn die je aanspreken. De meeste rondreizen overnachten niet in of vlakbij de nationale parken waardoor je minder tijd hebt om in de parken te besteden en meer tijd bezig bent aan het reizen. Bovendien zijn de routes vaak ook heel erg gehaast. Door alles zelf te boeken kun je kiezen voor datgene dat jullie aanspreekt, ook de hotels.
Mijn ervaring is niet dat ik goedkoper uit ben, maar wel dat ik voor hetzelfde geld veel mooiere hotels kan boeken, of hotels kan boeken op bijzondere plaatsen.
Mijn ervaring is niet dat ik goedkoper uit ben, maar wel dat ik voor hetzelfde geld veel mooiere hotels kan boeken, of hotels kan boeken op bijzondere plaatsen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Wij hebben vorig jaar alles zelf geregeld, dit jaar de vluchten + camperhuur + huurauto's + eerste nacht hotel bij een reisbureau geboekt (nbbs), puur omdat zij een scherpe combinatieprijs hadden. Alle andere overnachtingen heb ik zelf geregeld en de route met behulp van dit forum vastgelegd, net als vorig jaar.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
- eddepet71
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
Dan ben je dus WEL goedkoper uit dan als je dezelfde hotels via de reisorganisatie zou boeken.Jasmino schreef:

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles in de woorkeuze natuurlijk. Ik had moeten zeggen dat ik niet minder geld kwijt zou zijn, want dat bedoelde ik ........
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Meestal boek ik alles zelf, ticket meestal via tips op het Amerika forum, zo ook de auto.
Hotels via Hotwire(welke de laatste tijd tegen valt) of rechtstreeks bij de hotels zelf. Nu was ik gister naar wat hotels aan het kijken en zag ik dat o.a. Booking.com voordeliger was dan rechtstreeks bij het hotel, nu vroeg ik me af hoe het zit met annuleren bij Booking.com, ik zag iets staan dat je kan annuleren als je je boeking gegevens hebt, klopt dit en kan je daar net als "rechtstreeks bij het hotel" ook tot 24 uur van tevoren annuleren??
Hotels via Hotwire(welke de laatste tijd tegen valt) of rechtstreeks bij de hotels zelf. Nu was ik gister naar wat hotels aan het kijken en zag ik dat o.a. Booking.com voordeliger was dan rechtstreeks bij het hotel, nu vroeg ik me af hoe het zit met annuleren bij Booking.com, ik zag iets staan dat je kan annuleren als je je boeking gegevens hebt, klopt dit en kan je daar net als "rechtstreeks bij het hotel" ook tot 24 uur van tevoren annuleren??
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Ina,
Ja dat kan. Maar lees altijd goed voordat je boekt de annuleringsvoorwaarden. Soms is een tarief goedkoper omdat het bijvoorbeeld non refundable is. Alleen die tarieven heb ik bij booking nog niet gezien.
Ja dat kan. Maar lees altijd goed voordat je boekt de annuleringsvoorwaarden. Soms is een tarief goedkoper omdat het bijvoorbeeld non refundable is. Alleen die tarieven heb ik bij booking nog niet gezien.
Dat is dan weer het "nadeel" van zelf boeken. Waar je met een reisorganisatie normaal in een, laten we zeggen, Best Western zit. Kan je ineens met je eigen reis in een Marriott oid zitten. Dan gaat de consumentenpsychologie werken: belangrijke elementen voor jou in de weegschaal, prijs blijft in mijn budget, het is maar voor 1 keer per jaar etc.Jasmino schreef: Mijn ervaring is niet dat ik goedkoper uit ben, maar wel dat ik voor hetzelfde geld veel mooiere hotels kan boeken, of hotels kan boeken op bijzondere plaatsen.
Uiteindelijk zit je dan toch in het duurdere hotel

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Precies! Maar er zijn ook andere voordelen natuurlijk, met name vanwege lokatie. Ik kan er nu voor kiezen om een hotel te boeken in het centrum van een stad, waar een reisorganisatie al gauw buiten de stad gaat zitten. En hetzelfde geldt voor een nationaal park. En ik zit met een veel fijner gevoel in een 4 of 5 sterren hotel in het centrum van een stad dan voor hetzelfde geld in een best western buiten de stad. Hoewel er helemaal niets mis is met best western hoor, ik heb er vaak genoeg geslapen (vorige week nog zelfs, in Sofia). En ik slaap ook in de goedkope ketens, dat heeft ook charmes. Vooral als je de auto lekker voor je eigen kamerdeur kan parkeren bijvoorbeeld. Maar op plekken die voor mij belangrijk zijn, maak ik andere keuzes en dan ben ik toch hetzelfde bedrag kwijt.
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
marry139 schreef:Hallo allemaal. Ik ben mij alvast aan het orienteren voor volgend jaar een roadtrip zuidwesten. Ik ben er alleen nog niet uit of het nou voordeliger is om de tickets en hotels allemaal zelf los te boeken of via bijvoorbeeld FOX reizen een rondreis boeken (eventueel aangepast naar eigen wensen). Ik heb het idee dat die reizen aardig scherp geprijsd zijn. Wat is wel leuker vind is om de hotels zelf uit te kiezen. Wat vinden jullie?
Het is leuker én goedkoper om zélf een reis samen te stellen. Het is flink wat uitzoekwerk en je zult een flink aantal uren achter de computer doorbrengen, maar dat is alleen maar leuke voorpret!
Mijn man en ik hebben nu 3 reizen naar de USA gemaakt (en zijn bezig met de voorbereidingen voor de 4de

Een rondreis met een reisorganisatie kan fijn zijn, als je zelf niet alles kunt of wilt regelen. Maar voor de USA is zo'n bedrag echt veel te duur en dan kun je nog niet eens zelf beslissen of je hier of daar wat langer (of juist wat korter) wilt verblijven. Ik schrok echt van het bedrag wat zo'n 'reisje' met Fox kost. Daar kun je veel leuke(re) dingen mee doen, als je het zelf regelt...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
2 jaar geleden heb ik voor vrienden van mij eens zelf dezelfde route uitgezocht dan diegene die ze van het reisbureau hadden gekregen (vluchten, hotels en autohuur gedurende 22 dagen). Ik zei hun dat dit volgens mij veel goedkoper kon en zij wilden mij niet geloven ( dit los van het feit dat hun route en de hotels die hen voorgesteld waren waardeloos waren...).
Ik ben er toen in geslaagd hetzelfde samen te stellen voor ongeveer 1500€ minder dan het reisbureau.
Uiteindelijk hebben we samen de route volledig aangepast en quasi allemaal betere hotels ( qua ligging en klasse) en ook een SUV ipv de voorgestelde compact huurauto geboekt voor hetzelfde bedrag als het reisbureau had voorgesteld.
Hebben ze dus minder betaald? Neen!
Hebben ze een betere reis gehad? Zeer zeker JA!
Ik ben er toen in geslaagd hetzelfde samen te stellen voor ongeveer 1500€ minder dan het reisbureau.
Uiteindelijk hebben we samen de route volledig aangepast en quasi allemaal betere hotels ( qua ligging en klasse) en ook een SUV ipv de voorgestelde compact huurauto geboekt voor hetzelfde bedrag als het reisbureau had voorgesteld.
Hebben ze dus minder betaald? Neen!
Hebben ze een betere reis gehad? Zeer zeker JA!
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 4799 Weergaves
-
Laatste bericht door Big Al
-
- 2 Reacties