Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley: welke volgorde bezoeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kurann
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Death Valley: welke volgorde bezoeken?

Bericht door kurann »

Hoi allemaal,

Beetje op zoek naar extra input.
Wij komen van Bishop naar Furnace Creek voor een overnachting. Volgende dag van Furnace Creek naar Las Vegas.
Wat zijn niet te missen plekken in Death Valley en in welke volgorde doen we ze best?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Death Valley

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je iets aan dit topic?

Om een idee te krijgen van de ligging van de verschillende bezienswaardigheden zie de kaart op http://www.nps.gov/deva (de link linksonderaan).
In welke tijd van het jaar ben je er?

Marianne
kurann
Amerika-ontdekker

Bericht door kurann »

Hey Marianne,

Wij komen toe 30 mei in de namiddag, 31 mei ganse dag in Yosemite, 1 juni vertrekken richting Bishop via Tioga Road.
Alvast bedankt !!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dan is het al lekker lang licht. Je zou dan onderweg nog naar de Alabama Hills bij Lone Pine kunnen gaan. Bij Stovepipe Wells kun je naar Mosaic Canyon, en je kunt de Sand Dunes bekijken. Daarna door naar Furnace Creek en als je op tijd bent naar Dante's view voor de zonsondergang.
We missen elkaar net zie ik, wij rijden op 31 mei van Stovepipe Wells naar Bishop of Mammoth Lakes.

Marianne
kurann
Amerika-ontdekker

Bericht door kurann »

Waar heb je de mooiste ondergang: Dante's view of Zabriskie Point ? Op de kaart liggen die nl niet ver uit elkaar...Echt geen idee van afstand tussen beiden in minuten\uren...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Volgens googlemaps is het 37 minuten/20 mijl van Zabriskie Point naar Dante's view.
Ik heb geen ervaring met de zonsondergang, ik weet wel dat de zonsopgang bij ZP heel erg mooi is. Zie bijvoorbeeld mijn 2011-verslag.

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik heb die foto's gezien Marianne, twijfel ook over de sunset of sunrise bij ZB, ben niet zo'n vroege vogel :wink: , zonsondergang bij de Sand dunes schijnt ook heel mooi te zijn maar dat is dacht best nog wel een stukje rijden vanaf Furnace creek.
Echo canyon is dat een goed te berijden dirt road, hoe lang doe je daar over?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer