Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wandelingen in Zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Fl_@merika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Wandelingen in Zion

Bericht door Fl_@merika »

Hallo mensen,
Ook ik heb een specifieke vraag over de wandelingen in Zion.
Ik heb er her en der op het forum al veel over gelezen, maar blijf het (net als in de andere parken die we gaan bezoeken) moeilijk vinden een keuze te maken tussen de (vele/diverse) trails.

We verblijven 1,5 dag in Zion. Op de eerste halve dag doen we de Canyon overlook trail (is in verband met de aanrijroute handig).

Ik heb voor de volgende volle dag in Zion al een selectie gemaakt van wandelingen die mij best goed te doen en mooi lijken en ben er wel al uit dat voor ons (weinig getraind, maar wel jong :wink:) de OP en AL zeer waarschijnlijk te zwaar zijn.
Ik ben uiteindelijk op deze trails uitgekomen (van achter naar voor):
- Riverside walk (evt. de Narrows, maar we zijn er in mei en het water staat denk ik wel erg hoog dan??). Is deze niet saai?
- Hidden Canyon trail. Deze trail spreekt ons erg aan. Hij lijkt erg mooi en op zich hebben we vrij weinig last van hoogtevrees (ivm het ketting gedeelte). Nu heb ik ook wel gelezen dat je voor een eerste bezoek misschien beter niet direct de hidden canyon trail zou moeten gaan lopen. Is dit ivm de twee wandelingen (AL en OP) die ons te zwaar lijken of zijn er gewoon te veel andere plekken die dan nog mooier zijn dan Hidden Canyon?
- Weeping rock trail. Deze schijnt erg mooi te zijn in het voorjaar.
- Emerald pools trail (middle en upper). Is dit een aanrader?
Op de dag dat we vanuit Springdale naar LV vertrekken zouden we eventueel nog de watchman trail kunnen doen.

Ik denk dat ze niet alle drie op één dag kunnen worden gelopen?
Wat adviseren jullie ons voor een eerste bezoek aan Zion, met op zich best wat wandel ervaring in oa Zwitserland, Spanje en Frankrijk, maar zonder een heel goede conditie??
2016: Las Vegas - Las Vegas
2015: Miami - Orlando
2013: Denver - Los Angeles http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag183"
2009 en 2010: New York City
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Wandelingen in Zion

Bericht door SuuSje »

Ik heb Angel's Landing afgelopen zomer gedaan (en ik heb ook totaal geen conditie en wat kilootjes teveel), en opzich was het best wel zwaar, maar de voldoending die je krijgt als je uiteindelijk boven staat is ook wel heel mooi, super uitzicht :)
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Al eens gedacht aan de wandeling naar Observation Point ?

Het was een vrij lange wandeling , redelijk pittig maar het uitzicht als beloning is fantastisch.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Kurt: OP is Observation Point. :wink:

Het aardige van de wandelingen in Zion is dat je eerst omhoog loopt. Je kunt dus altijd kijken hoe het gaat en desnoods eerder terugkeren. Het lijkt me toch wel aardig om een van beide te doen.
Een leuke, eenvoudige wandeling (mooi voor aan het eind van de dag bijvoorbeeld) is de Pa'rus Trail.
Weeping Rock is aardig maar erg kort. Emerald Pools is leuk, neem terug de Kayenta trail. Zie hier mijn verslag van de genoemde wandelingen.

Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey

Bericht door Kurt10 »

Martin & Marianne schreef:Kurt: OP is Observation Point. :wink:
Daar heb ik dus duidelijk overheen gelezen :)
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Fl_@merika
Amerikafan

SuuSje schreef:Ik heb Angel's Landing afgelopen zomer gedaan (en ik heb ook totaal geen conditie en wat kilootjes teveel), en opzich was het best wel zwaar, maar de voldoending die je krijgt als je uiteindelijk boven staat is ook wel heel mooi, super uitzicht :)
Kurt10 schreef:Al eens gedacht aan de wandeling naar Observation Point ?
Het was een vrij lange wandeling, redelijk pittig maar het uitzicht als beloning is fantastisch.
Martin & Marianne schreef:Het aardige van de wandelingen in Zion is dat je eerst omhoog loopt. Je kunt dus altijd kijken hoe het gaat en desnoods eerder terugkeren. Het lijkt me toch wel aardig om een van beide te doen.
Oké, dus als ik jullie goed begrijp kunnen we (zij het met onze conditie denk ik met een goede dosis doorzettingsvermogen en flink wat stops) op zich goed één van beide wandelingen doen/proberen.
Ik denk dat het vooral belangrijk is (als ik voor mijzelf spreek), dat het klimmen goed afgewisseld wordt het steile stukken. Is OP een betere keuze wat dat betreft? Maar aan de andere kant denk ik dat we, gezien de duur van deze wandeling weinig tijd over houden voor andere hikes. Ik wil weeping hoe dan ook doen, maar ik lees dat dat hoe dan ook nog wel kan....
Fl_@merika
Amerikafan

Nog even een korte update:
Ik heb mijn vriend ondertussen het filmpje van Angels landing (wat al eerder in een ander topic op deze site is geplaatst) en de foto's op ontdek Amerika laten zien en de hike spreekt hem erg aan :clap:.
Beide hikes spreken mij op zich aan vanwege de prachtige uitzichten. Gezien de duur spreek AL mij weer meer aan (we kunnen als we om bijv. 9 uur vertrekken denk ik om 2 uur makkelijk weer beneden zijn).

Ik denk dat we spijt gaan krijgen als we deze hike (of in ieder geval één van beide) niet doen.... maar misschien ben ik ter plekke wel niet zo moedig meer :oops: .
Maar ach, aan de andere kant is een flinke hike naar een Zwitsers bergmeer (nabij Frutigen) ons ook goed gelukt (zij het mét flinke inspanning, maar voldoening en práchtige uitzichten).
SuuSje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SuuSje »

Het belangrijkste is op idd tijd weggaan, zodat je niet in de volle zon al naar boven moet lopen, toen wij naar beneden gingen, liepen er mensen in de volle zon omhoog, sommige zelfs zonder water :shock: Ook veel water mee, en regelmatig ff pauzeren. Op die manier heb ik het gered :)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Je kunt Observation Point en Weeping Rock gemakkelijk combineren: ze vertrekken vanaf dezelfde parkeerplaats. Met goede conditie is het te doen om eerst O.P. te doen, op de terugweg Hidden Canyon mee te pakken en dan als toetje de Weeping Rock :shock: . O.P kost met gemiddelde conditie 2 uur naar boven en 90 tot 105 minuten naar beneden. Op deze website staan deze wandelingen beschreven bij wandelingen.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Voor zover ik me herinner is Weeping Rock geen echte wandeling, het is misschien 250 meter vanaf de bushalte.

AL is moeilijk te omschrijven vind ik. De wandeling is niet zoooo lang, maar op het allerlaatste stuk , het mooiste, moet je geen hoogtevrees hebben. Ik heb dat wel , en ik voel nog het angstzweet :wink: Maar héél blij dat ik even doorgezet heb, het is een fantastische walk die niet zoveel tijd vraagt.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Fl_@merika schreef:- Hidden Canyon trail. Deze trail spreekt ons erg aan. Hij lijkt erg mooi en op zich hebben we vrij weinig last van hoogtevrees (ivm het ketting gedeelte). Nu heb ik ook wel gelezen dat je voor een eerste bezoek misschien beter niet direct de hidden canyon trail zou moeten gaan lopen. Is dit ivm de twee wandelingen (AL en OP) die ons te zwaar lijken of zijn er gewoon te veel andere plekken die dan nog mooier zijn dan Hidden Canyon?
Wij hebben Hidden Canyon 2 jaar geleden gedaan (nadat we AL en OP al gedaan hadden) en eerlijk gezegd vond ik daar niet veel aan. Oké, je kan een stukje in de canyon en je komt langs een toch wel mooie arch, maar verder is er niet echt iets speciaal. Er zijn veel mooiere canyon wandelingen. ;-) En zeker voor een eerste bezoek aan Zion zou ik deze wandeling niet doen. Bij ons was het toen al het derde bezoek, dus dan wil je wel eens iets anders. :-)
Jenneke1
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Jenneke1 »

De Canyon overlook trailwas is echt de moeite waard! Hij is niet zwaar en erg leuk om te lopen met een uitzicht te vergelijken met de AL (vonden wij tenminste!)
De AL is zoals gezegd wel een stukje zwaarder maar als je het niet trekt kan je altijd weer terug gaan. Wij vonden zolang je maar rustig aan doet en jezelf niet direct aan het begin opblaasd door te snel te willen gaan het prima lukt, en als je geen hoogtevrees hebt is het einde echt super!

Veel plezier in Zion, wij vonden het echt 1 van de mooiste parken!
Fl_@merika
Amerikafan

jerommeke10 schreef:Voor zover ik me herinner is Weeping Rock geen echte wandeling, het is misschien 250 meter vanaf de bushalte.

AL is moeilijk te omschrijven vind ik. De wandeling is niet zoooo lang, maar op het allerlaatste stuk , het mooiste, moet je geen hoogtevrees hebben. Ik heb dat wel , en ik voel nog het angstzweet :wink: Maar héél blij dat ik even doorgezet heb, het is een fantastische walk die niet zoveel tijd vraagt.
Oké, nou dan kunnen we Weeping rock hoe dan ook, later op de dag alsnog doen. Leek mij wel grappig. Wij hebben beiden opzich geen/weinig last van hoogtevrees (volgens mij heeft iedereen dat wel een beetje) en van avontuur houden we wel (ook motorrijden :D :thumbup: :thumbup:)
Doockles schreef:Wij hebben Hidden Canyon 2 jaar geleden gedaan (nadat we AL en OP al gedaan hadden) en eerlijk gezegd vond ik daar niet veel aan. Oké, je kan een stukje in de canyon en je komt langs een toch wel mooie arch, maar verder is er niet echt iets speciaal. Er zijn veel mooiere canyon wandelingen. ;-) En zeker voor een eerste bezoek aan Zion zou ik deze wandeling niet doen. Bij ons was het toen al het derde bezoek, dus dan wil je wel eens iets anders. :-)
Ja, oke, we zijn er inmiddels van overtuigd dat we in ieder geval AL of OP moeten wandelen. Ik denk dat het AL wordt.....
Jenneke1 schreef:De Canyon overlook trailwas is echt de moeite waard! Hij is niet zwaar en erg leuk om te lopen met een uitzicht te vergelijken met de AL (vonden wij tenminste!)
Ja, die doen we zeker, als we van Bryce komen, lijkt mij ook erg mooi!!

We hebben echt zin in ZIon, iedereen is er zo enthousiast over :clap:
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ja het is echt een leuk park! :-) Wij zijn er nu al 3 keer geweest en zouden zo weer terug kunnen gaan.

Wheeping Rock is wel leuk. Maar je moet er niet al te veel van verwachten. ;-) Laat je trouwens ook niet misleiden door de duur van de wandeling op het bord of in de brochure. Ik denk dat er staat dat het 10 min wandelen is, maar wij stonden er al na een paar minuten. :lol:
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

In Zion niet zozeer de hoogte in, maar wat ik echt de mooiste ervaring vond was het hiken van de narrows. Als je de shuttle bus pakt en uitstapt bij de Temple of Sinawava, volg je eerst het aangelegde pad. Waar dit ophoudt, vervolg je je weg door de rivier. OP de meeste stukken kun je langs het water lopen, maar je moet ook regelmatig oversteken. Op 1 punt kwam het water tot halverwege onze borst, beetje koud maar goed te doen! Hoe verder je komt in de Narrows hoe smaller het inderdaad wordt, en hoe mooier de omgeving. Tip: stop bij het visitor center en koop een walking stick, die zul je zeker nodig hebben ter ondersteuning!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

In ons reisverslag van juni 2010 (zie voetnoot) staat dat wij om 8.30 in Zion waren, we toen de shuttle hebben genomen naar The Grotto voor Angels Landing en dat we binnen 3 uur weer beneden waren.

Afgelopen zomer (juni 2012) hebben we de Narrows en Hidden Canyon gedaan. The Narrows vond ik een geweldige ervaring. Hidden Canyon vond ik ook leuk (vooral ook omdat het warm was en je daar lekker in de schaduw loopt, verder kom je hier weinig mensen tegen), maar ik zou voor een eerste wandeling ook eerder voor Angels Landing of the Narrows gaan. OP hebben we dus nog niet gedaan (misschien dit jaar?), maar het eerste gedeelte naar Hidden Canyon is tevens de route naar OP. Ik moet zeggen dat ik die erg zwaar vond (kwam ook deels door de hitte, we zijn om 15 uur aan deze wandeling begonnen).

Succes met kiezen!

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Travelkitty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Travelkitty »

Ik zou ook the Narrows aanraden!
Explore. Dream. Discover.

Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Fl_@merika
Amerikafan

Dat klinkt allemaal heel leuk!
Jrabakker schreef:OP de meeste stukken kun je langs het water lopen, maar je moet ook regelmatig oversteken. Op 1 punt kwam het water tot halverwege onze borst, beetje koud maar goed te doen! Hoe verder je komt in de Narrows hoe smaller het inderdaad wordt, en hoe mooier de omgeving. Tip: stop bij het visitor center en koop een walking stick, die zul je zeker nodig hebben ter ondersteuning!
Dat klinkt ook heel leuk. Water trekt altijd :thumbup: . We moeten maar even kijken wat voor weer het is als wij er zijn (half mei) en ik denk dat de waterstand door het smeltwater ook wel een stuk hoger is, maar dat zullen we ter plekke moeten beoordelen. Bedankt voor de tip, zo'n stok is beter dan de gebruikelijk (ter plekke gevonden) stok ;-)....
Nici schreef: maar ik zou voor een eerste wandeling ook eerder voor Angels Landing of the Narrows gaan.
Leuk reisverslag heb je Nici, mooie foto's ook (ik kan bijna niet wachten :clap: ).
Ik denk dat we alles van het weer af laten hangen, AL lijkt me echt wel heel mooi, maar als het te heet is veranderen we misschien we van gedachte... Die waterschoentjes die je gehuurd hebt lijken me dan ook wel handig!
rdesmense
Amerika-ontdekker

Bericht door rdesmense »

Wat een boel informatie krijg je hier toch! Dankjewel! :)
Ook wij brengen dit jaar een bezoek aan Zion, voor de tweede keer en brengen er nu twee dagen door.
Wij vonden het een geweldig mooi park en kijken er nu al weer naar uit.

Groet Rieky
Turbotrent
Amerikafan

Bericht door Turbotrent »

Wij hebben vorige zomer Observation Point gedaan en het uitzicht op het einde was echt adembenemend! Absoluut één van de hoogtepunten van onze reis. De wandeling zelf was zwaar, maar zeker te doen als je voldoende rustpunten inbouwt. Ik denk dat wij over de klim een kleine 2u gedaan hebben. We zijn wel op tijd vertrokken, anders is er wat minder schaduw onderweg. Ons verslag van die dag kan je hier vinden : klik.

We vonden het echt jammer dat we niet een extra dag in Zion hadden, dan hadden we zeker The Narrows gedaan! Dat zal voor een volgende keer zijn :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer