Ook ik heb een specifieke vraag over de wandelingen in Zion.
Ik heb er her en der op het forum al veel over gelezen, maar blijf het (net als in de andere parken die we gaan bezoeken) moeilijk vinden een keuze te maken tussen de (vele/diverse) trails.
We verblijven 1,5 dag in Zion. Op de eerste halve dag doen we de Canyon overlook trail (is in verband met de aanrijroute handig).
Ik heb voor de volgende volle dag in Zion al een selectie gemaakt van wandelingen die mij best goed te doen en mooi lijken en ben er wel al uit dat voor ons (weinig getraind, maar wel jong

Ik ben uiteindelijk op deze trails uitgekomen (van achter naar voor):
- Riverside walk (evt. de Narrows, maar we zijn er in mei en het water staat denk ik wel erg hoog dan??). Is deze niet saai?
- Hidden Canyon trail. Deze trail spreekt ons erg aan. Hij lijkt erg mooi en op zich hebben we vrij weinig last van hoogtevrees (ivm het ketting gedeelte). Nu heb ik ook wel gelezen dat je voor een eerste bezoek misschien beter niet direct de hidden canyon trail zou moeten gaan lopen. Is dit ivm de twee wandelingen (AL en OP) die ons te zwaar lijken of zijn er gewoon te veel andere plekken die dan nog mooier zijn dan Hidden Canyon?
- Weeping rock trail. Deze schijnt erg mooi te zijn in het voorjaar.
- Emerald pools trail (middle en upper). Is dit een aanrader?
Op de dag dat we vanuit Springdale naar LV vertrekken zouden we eventueel nog de watchman trail kunnen doen.
Ik denk dat ze niet alle drie op één dag kunnen worden gelopen?
Wat adviseren jullie ons voor een eerste bezoek aan Zion, met op zich best wat wandel ervaring in oa Zwitserland, Spanje en Frankrijk, maar zonder een heel goede conditie??