Mijn naam is Esther en ik woon sinds oktober voor een jaar in San Francisco als au pair. Nu wil ik graag uitgaan om nieuwe mensen te leren kennen
en een sociaal leven op te bouwen hier, het probleem is dat ik geen 21 ben. IK ben in November 20 geworden en zal dus ook geen 21 worden als ik
hier nog ben.
Nu heb ik wel wat andere au pairs leren kennen, waarvan de meeste dus ouder zijn dan 21 en die dus wel uit kunnen. De meeste raadden me aan om
een Fake ID te regelen. Het beste zou nog zijn een Nederlandse ID kaart met alleen een andere geboorte datum, omdat ze volgens hun toch niet
weten hoe die er in Nederland uit zien. Er werd mij verteld dat je dit gewoon online kan doen en thuis kan laten bezorgen, maar niemand wist natuurlijk
waar dat dan precies kon.
Ik zit zelf nog wel een beetje te twijfelen, de au pairs die ik gesproken heb zeggen dat het eigenlijk nog nooit fout is gegaan en als er iemand wel
betrapt werd diegene gewoon is weggestuurd en ze dus niet de politie belden. Maar wat nou als ze wel de politie bellen? Dat is dus een beetje waar ik
bang voor ben, dat ik het of het land wordt uitgezet of geen visa meer kan aanvragen.
Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met uitgaan in Californie, in mijn geval San Francisco, onder de 21 met een fake ID.
Ik hoor nu natuurlijk vooral de meningen van andere au pairs, maar ik wilde toch ook nog even wat andere meningen horen