Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Colorado met kinderen
Colorado met kinderen
Over 3 weken willen we, met onze net gekochte caravan, richting Colorado vertrekken. We gaan met 3 kinderen van 6, 4 en 3 maanden. De jongste is nog erg klein, dus we zullen rustig aan moeten doen, ook met heen- en terugreis. Ik verwacht dat we buiten het reizen om nog ruim 2 weken voor Colorado zelf overhouden, en met zoveel te zien en te doen zullen we keuzes moeten maken.
Nu vroeg ik me af welke bezienswaardigheden nu bij uitstek geschikt zijn met kinderen, en welke juist helemaal niet. Ik bedoel niet de standaard kinderatracties als direntuin en een science museum, maar bijvoorbeeld de nationale parken. Ik kan me zo voorstellen dat er in sommige parken al veel te zien is vanuit de auto of na een korte wandeling, en misschien is er een leuk bezoekerscentrum. Een ander park zal wellicht alleen de moeite waard zijn als je lange wandelingen kunt maken.
En we willen evt wel een treinritje doen, maar de Silverton-Durango lijkt me iets te lang voor de baby, en wellicht ook voor de 4-jarige. Is er een leuk en vooral korter alternatief?
Alle tips zijn welkom!
Nu vroeg ik me af welke bezienswaardigheden nu bij uitstek geschikt zijn met kinderen, en welke juist helemaal niet. Ik bedoel niet de standaard kinderatracties als direntuin en een science museum, maar bijvoorbeeld de nationale parken. Ik kan me zo voorstellen dat er in sommige parken al veel te zien is vanuit de auto of na een korte wandeling, en misschien is er een leuk bezoekerscentrum. Een ander park zal wellicht alleen de moeite waard zijn als je lange wandelingen kunt maken.
En we willen evt wel een treinritje doen, maar de Silverton-Durango lijkt me iets te lang voor de baby, en wellicht ook voor de 4-jarige. Is er een leuk en vooral korter alternatief?
Alle tips zijn welkom!
Terug in Texas!
Re: Colorado met kinderen
In Georgetown is er ook een treinritje mogelijk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb de tip gekregen toen ik onze reis van juni vorig jaar aan het voorbereiden was.
In de nationale parken zijn er vaak interessante rangertalks. Zo luisterden wij naar een praatje over black bears in Black Canyon of the Gunisson. Erg interessant en wij bleven nog even napraten met de jonge vrouwelijke ranger.
Bart
In de nationale parken zijn er vaak interessante rangertalks. Zo luisterden wij naar een praatje over black bears in Black Canyon of the Gunisson. Erg interessant en wij bleven nog even napraten met de jonge vrouwelijke ranger.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Oh, die rangertalks klinkt goed, dat zal de oudste prachtig vinden! En deze trein ziet er inderdaad beter uit voor ons, bedankt voor de tip!
Terug in Texas!
Is inderdaad een leuk treinritje met jongere kinderen en met kinderen beter te doen als de Durango-Silverton trein. De rit duurt een goed half uur en er is onderweg genoeg te zien.In Georgetown is er ook een treinritje mogelijk
Een andere kleine rit is die in Cripple Creek waar onderweg nog meer te zien is dan bij de Georgetownloop.
Ben je toch in de buurt: in Florissant (Fossil beds) kun je fossielen zoeken. Ook voor jongere kinderen leuk.
In Denver (bij Westminster) zijn erg leuke midgetgolfbanen (Adventure golf).
Tijdens mijn speurtocht werd het kind in mij even héél enthousiast toen ik deze tegenkwam:
Santa's Workshop

Santa's Workshop

Welke route ga je nemen van huis naar waar in Co?
De bedoeling is nu om eerst naar Carlsbad Caverns te rijden en daar een dag te blijven, en dan via Santa Fe naar Mesa Verde NP. Terug zullen we oostelijker zijn, dus dan rijden we waarschijnlijk via Amarillo en Dallas.
Die Fossil beds lijkt me erg leuk!
Die Fossil beds lijkt me erg leuk!
Terug in Texas!
Ok, In Fort Stockton staat de grootste roadrunner ter wereld (niet echt, die bij Las Cruces is groter). Tegenover het nieuwe visitor center. Mooi aangelegd daar met wat treinwagons en een watervalletje. Van Ft Stockson naar Carlsbad is saaiheid troef maar tussen Pecos en Carlsbad is een fraaie reststop met overdekte picnicplaatsen en historic signs. I10 is 80 mph vanaf Kerrville maar let op bij Junction. Berucht om zijn snelheidscontroles. Maar met een caravan zal je daar geen last van hebben.
Tussen Carlsbad en Mesa Verde kom je door Roswell met het UFO museum. Een langere route maar wel leuk voor kinderen is via Lincoln (Billy the Kid)en Capitan. In Capitan is het Smokey Bear SP. Voor Santa Fe moet je een omweg maken.
Op de terugweg zou je via Capulin Volcano NM kunnen rijden. Ten zuiden van Amarillo is het prachtige Palo Duro Canyon SP om te kamperen en west van Amarillo is Cadillic Ranch.
Tussen Carlsbad en Mesa Verde kom je door Roswell met het UFO museum. Een langere route maar wel leuk voor kinderen is via Lincoln (Billy the Kid)en Capitan. In Capitan is het Smokey Bear SP. Voor Santa Fe moet je een omweg maken.
Op de terugweg zou je via Capulin Volcano NM kunnen rijden. Ten zuiden van Amarillo is het prachtige Palo Duro Canyon SP om te kamperen en west van Amarillo is Cadillic Ranch.
Hahaha, jij bent ook een wandelende database geloof ik. Dank je, we nemen het mee in overweging!
Terug in Texas!
Een stuk noordelijker in Colorado heb je Dinosaur National Monument waar kids de dinobotten kunnen aanraken. We waren er drie weken terug, en zagen ontzettend veel kids enthousiast rondlopen. We hebben het Monument bezocht op weg van Vernal (UT) naar Grand Junction.
Die Georgetown loop kan ik wel aanraden met kinderen; we zagen'm liggen vanaf de snelweg afgelopen week en het is een mooi ritje in een echte ouderwetse stoomtrein.
Veel plezier met inplannen!
Die Georgetown loop kan ik wel aanraden met kinderen; we zagen'm liggen vanaf de snelweg afgelopen week en het is een mooi ritje in een echte ouderwetse stoomtrein.
Veel plezier met inplannen!

on the road
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Daar zijn onze kinderen ook weg van! Het is een lekker ouderwets amusement park en zeker de moeite waard.San & Ien schreef:Tijdens mijn speurtocht werd het kind in mij even héél enthousiast toen ik deze tegenkwam:
Santa's Workshop
Je zei "geen dierentuinen", maar de dierentuin in Colorado Springs is toch ook heel leuk voor kinderen. De nadruk ligt op het heel dichtbij de dieren komen. Zo kun je de otters in een groot buiten-aquarium zien zwemmen (net als de beren, als je geluk hebt - meestal rond een uur of 3). Ik heb al vaak de beren met kinderen zien 'spelen' (slechts het glas ertussen...). Je kunt er ook zelf de giraffes voeren - face-to-face.
Ik bedoelde niet dat we absoluut geen dierentuin bezoeken. Wellicht wel, als het zo uitkomt, en deze klinkt inderdaad leuk! Maar een dierentuin spreekt wat meer voor zich, ik zocht tips voor kindvriendelijke actviteiten die ook wat meer uniek voor de regio zijn, en interessant voor ons (al ga ik ook graag naar de dierentuin
).
Dat Santa park zal het wel niet worden, de helft van de familie is niet zo van de pretparken, en we hebben van de winter al Disney gedaan, maar wie weet.

Dat Santa park zal het wel niet worden, de helft van de familie is niet zo van de pretparken, en we hebben van de winter al Disney gedaan, maar wie weet.
Terug in Texas!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben zowel in South Dakota als in Californië goud met de kinderen gezocht toen ze klein waren. Was altijd een groot succes. Wellicht zijn er ook bedrijfjes in Colorado waar je dat 'panning' kan doen.
Martin
Martin
- Big Al
- Amerika-expert
Santa's Village is niet te vergelijken met Disney; zoals ik al aangaf is het een ouderwets pretpark. Ik vind dat overigens verfrissend. Waar anders hoor je "mijnheer, gaat u maar even aan de andere kant zitten - dan valt uw zoontje niet zo gemakkelijk uit het bakje". Geweldig!
De Molly Kathleen Gold Mine (Cripple Creek) is wellicht ook leuk om te bezoeken.
De Molly Kathleen Gold Mine (Cripple Creek) is wellicht ook leuk om te bezoeken.
Nou, mijn man die bepaald geen pretparkfan is zei niet meteen nee, dus ik heb een kortingsbon uitgeprint, en wie weet
.
Die goudmijn lijkt me ook erg leuk. Misschien moeten we maar eindigen met een paar dagen, bij Colorado Springs, er lijkt genoeg te doen.

Die goudmijn lijkt me ook erg leuk. Misschien moeten we maar eindigen met een paar dagen, bij Colorado Springs, er lijkt genoeg te doen.
Terug in Texas!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In Colorado Springs vind je ook de Airforce Academy, ik weet niet of jouwkinderen houden van vliegtuigen, anders is het wel leuk om er even een kijkje te nemen. Er is een mooi museum bij (ook leuk voor kinderen denk ik), met een prachtige winkel, en je mag op een gedeelte van het complex zelf een kijkje nemen. Vooral de kapel is er heel bekend vanwege zijn architectuur, niet speciaal bijzonder voor kinderen, hoewel het wel heel mooi is van binnen. Als je er toch bent, is het wel leuk er even een kijkje te nemen. Wat wij ook leuk vinden is dat je er veel militair personeel ziet, en dat je er bijvoorbeeld parachutespringers kunt waarnemen. Je zult er met de kinderen geen dag zoet zijn, maar volgens mij wel leuk voor een of twee uurtjes. Twee keer per week is er rond het middaguur ook een soort van "ode" (kom niet op de echte naam) dat erg de moeite waard schijnt te zijn, en heel indrukwekkend, dat hebben wij helaas niet kunnen bekijken. Kijk even op de website wanneer dat is. Uit mijn hoofd in elk geval op een woensdagmiddag. En als je er heengaat, neem dan je rijbewijs en paspoort mee ter identificatie, anders mag je de basis niet op.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Big Al
- Amerika-expert
Tegenover de Air Force Academy zit Focus on the Family; die hebben een aardig bezoekerscentrum met een grote speelafdeling. Met name de glijbaan (23 m. lang) is leuk voor kinderen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht