whale watching

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

whale watching

Bericht door esak »

Hallo allemaal,

Nog even geduld en dan kunnen we eindelijk vertrekken :P . In juli gaan we een rondreis maken van 4 weken, o.a. komen we langs de kust LA-SanFr.
Wie heeft er ervaring met de whale watching tours in Californië? Langs de gehele kust zitten van die bedrijfjes. Wij zagen in Newport Beach (LA) een paar verhuurders, o.a. Newport Landing. Misschien heeft iemand tips?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: whale watching

Bericht door Hockey »

Zie dit topic. En dit topic waar whale wtachen in Santa Cruz kort aan bod komt.
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: whale watching

Bericht door esak »

Oké,

Ik heb ze gezien. Bedankt!
USInsider
Amerika-expert
Berichten: 7563
Lid geworden op: 22 dec 2004, 22:03

Re: whale watching

Bericht door USInsider »

Een tip : niet roepen, zwaaien of fluiten naar de whales, dolphins etc. Dat is nl. een Federal offense.
Gebruikersavatar
Maarten-Annique
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 okt 2010, 14:08

Re: whale watching

Bericht door Maarten-Annique »

Een van ons heeft last van zeeziekte, maar we willen heel graag walvissen zien. Gaat de boot erg tekeer op open zee of zou een pilletje tegen zeeziekte genoeg werken?
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: whale watching

Bericht door Hockey »

Sorry, maar die vragen zijn lastig te beantwoorden. Hoe goed werkt een pilletje tegen zeeziekte normaliter bij jullie? En of de boot tekeer gaat hangt af van zowel de boot als het weer.
spavisje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2009, 11:49

Re: whale watching

Bericht door spavisje »

Ondanks dat de boot vrij rustig was en ik pilletjes had ingenomen werd ik een uurtje voor het einde toch nog erg ziek. Maar ze verhuren aan boord meestal wel van de speciale armbandjes en die bleken goed te werken zag ik bij anderen, dus de volgende keer huur ik er gegarandeerd ook ééntje :)
http://sangoesstates.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false; (reisverhalen)
leonienelisse
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2012, 10:12

Re: whale watching

Bericht door leonienelisse »

Hallo allemaal,

Ik ga in juni voor drie weken naar Californie. De laatste dagen wil ik graag een aantal dagen relaxen in een leuke kustplaats?
Heeft iemand hier ervaring mee? Een leuke badplaats met mooie stranden en gezellige restaurantjes/winkeltjes etc?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: whale watching

Bericht door tosca »

Dit lijkt me niet helemaal on-topic. Wanneer je een goed antwoord wil krijgen zou ik even een nieuw topic openen en daarin je specifieke vraag stellen. Jouw vraag heeft niets te maken met whale watching :)
G&M
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jan 2009, 11:55

Re: whale watching

Bericht door G&M »

@ Esak: Kijk eens op deze link. http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=28874
Hier heb ik ook wat foto's geplaatst van onze whale watch tour vanuit Monterey. Kijk maar eens bij g&m
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
maltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jan 2012, 16:32

Re: whale watching

Bericht door maltje »

Is het mogelijk,volgens jullie,om een Tour te doen op de oceaan en nadien het aquarium te bezoeken in Monterey?
Of is een dag te kort daar voor?

mvg
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: whale watching

Bericht door Hockey »

Hoe laat is die tour op de Oceaan en hoe lang duurt deze tour?
esak
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 jan 2012, 11:01
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: whale watching

Bericht door esak »

@G&M: inderdaad prachtige foto's. Ik hoop dat de bultruggen ook in de buurt van LA zwemmen? De enige mogelijkheid in ons reisschema is nl. als we dat daar op een ochtend plannen. Krijg wel zin om zo'n cruise te boeken.
G&M
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 18 jan 2009, 11:55

Re: whale watching

Bericht door G&M »

Het moet, lijkt mij, zeker te doen zijn om bijvoorbeeld in de ochtend een whale watchtour te doen en daarna het aquarium te bekijken. Of andersom. Zo'n boottocht duurt ongeveer 3 tot 4 uurtjes. Zie schema op deze link: http://www.gowhales.com/trips.htm#sched

Misschien is het verstandig om 's ochtends naar het aquarium te gaan en 's middags de boottocht. Dit ivm eventuele zeeziekte. Je weet maar nooit!! :? Maar qua tijd lijkt me dat te lukken.
Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
maltje
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jan 2012, 16:32

Re: whale watching

Bericht door maltje »

G&M schreef:Het moet, lijkt mij, zeker te doen zijn om bijvoorbeeld in de ochtend een whale watchtour te doen en daarna het aquarium te bekijken. Of andersom. Zo'n boottocht duurt ongeveer 3 tot 4 uurtjes. Zie schema op deze link: http://www.gowhales.com/trips.htm#sched

Misschien is het verstandig om 's ochtends naar het aquarium te gaan en 's middags de boottocht. Dit ivm eventuele zeeziekte. Je weet maar nooit!! :? Maar qua tijd lijkt me dat te lukken.
Bedankt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: whale watching

Bericht door PSVwally »

Als je de ochtendtour pakt heb je tijd zat voor het aquarium daarna. Maar ik zou dan wel in monterey overnachten en dan niet richting zuiden rijden. Als je naar SF rijd kan ook dat makkelijk al kun je dan daar niet veel meer doen die dag.
Gebruikersavatar
richardbrand
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 18 jun 2011, 19:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: whale watching

Bericht door richardbrand »

esak schreef:Hallo allemaal,

Nog even geduld en dan kunnen we eindelijk vertrekken :P . In juli gaan we een rondreis maken van 4 weken, o.a. komen we langs de kust LA-SanFr.
Wie heeft er ervaring met de whale watching tours in Californië? Langs de gehele kust zitten van die bedrijfjes. Wij zagen in Newport Beach (LA) een paar verhuurders, o.a. Newport Landing. Misschien heeft iemand tips?
Wij hadden bij newportlanding ook gereserveerd 2,5 week geleden, maar toen we daar braaf om half 6 aankwamen voor de tocht om 6:00. Ging de tocht niet door en hebben we dus niet kunnen whalewatchen in onze vakantie.
Ze zeiden dat ze me gebeld hadden maar omdat het een internationaal nummer was ze me niet te pakken kregen(ik heb mijn nummer vermeld met onze landcode in de reservering). En me daarom een email hadden gestuurd, die ik nooit ontvangen heb.
Ze zeiden dat ze niet mochten uitvaren van de kustwacht of iets dergelijks. Maar we geloofden hier eerlijk heel weinig van omdat er niet gebeld was en gemaild. Er waren waarschijnlijk te weinig mensen om het rendabel te houden en hebben ze de tour waarschijnlijk gewoon gecanceld. IK zou 2 keer nadenken voor je bij hun een reservering plaatst, ik vind ook veel slechte verhalen over ze op internet.
http://richardbrand1981.wordpress.com/u ... obremrich/" onclick="window.open(this.href);return false;
2020 Las Vegas-Anaheim-San Diego-Las Vegas
Dommel
Amerikakenner
Berichten: 494
Lid geworden op: 26 nov 2008, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Valkenswaard

Re: whale watching

Bericht door Dommel »

maltje schreef:Is het mogelijk,volgens jullie,om een Tour te doen op de oceaan en nadien het aquarium te bezoeken in Monterey?
Of is een dag te kort daar voor?
Dat hebben wij ook op één dag gedaan, is goed te doen. Ik vond het aquarium erg mooi.
Wij waren er in 2010, er was toen een zeepaard exhibition. Ik vraag me af of dat tijdelijk was of niet. Over een week ben ik daar weer in de buurt.

Els
Lautje
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 11 feb 2012, 11:33

Re: whale watching

Bericht door Lautje »

Ook wij zouden op onze route tussen SF en LA graag willen whale watchen.
In Nieuw-Zeeland en Costa Rica ook al pogingen gedaan, maar daar hebben we helaas geen walvissen kunnen spotten tijdens onze bootttocht.

Nu is alleen mijn vraag of dit past binnen onze routeplanning.

Na 3 nachten SF rijden wij richting LA, met een overnachting in San Simeon.
Zou het mogelijk zijn, als we heel vroeg uit SF vertrekken, om te gaan whale watchen in Monterey en daarna door te rijden naar San Simeon?
Of is kost dit alles bij elkaar teveel tijd?

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of tips?

Alvast bedankt!
Hockey
Amerika-expert
Berichten: 10175
Lid geworden op: 21 dec 2010, 15:59
Locatie: Nederland

Re: whale watching

Bericht door Hockey »

Dat zal sterk afhangen van hoe laat het whale watchen begint en eindigt. SF naar Monterey is zo'n 2 à 2,5 uur. Monterey naar Simeon zal als je stopt om het uitzicht te bewonderen zo'n 3 à 4 uur kosten. Wanneer ga je precies? Het belangrijkste is dat je niet in het donker deze route rijdt, en ligt een onverlichte zeer bochtige bergweg die zeer onprettig rijden in het donker is.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer