Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Upper of Lower Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Zenp
Amerikafan

Upper of Lower Antelope Canyon

Bericht door Zenp »

Als jullie moeten kiezen zouden jullie dan voor de Upper of Lower Antelope Canyon gaan en waarom?
Afbeelding
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Upper of Lower Antelope Canyon

Bericht door Steve & Patty »

Kortgeleden was hier nog een topic over, wellicht kun je hier wat uithalen. Veel mensen spreken hun voorkeur uit voor Lower, de waarom's staan in het topic benoemd.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... er#p705847

Succes!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Er is al veel over geschreven en gezegd, even met de zoekfunctie kijken dan kom je er zo een paar tegen. :thumbup: :idea:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... on#p697279
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... on#p514161
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb gezocht maar kon niets recents vinden. Dus toch niet zo goed gekeken. :oops:

Wat mij betreft mag het topic ook op slot moderators.
Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Toch ga ik hier nog even reageren, aangezien ik dezelfde vraag heb als TS.

Ik heb alle topics doorgelezen die hierover gaan, maar wat mij opviel was dat mensen aangaven de Lower vooral prettiger te vinden omdat het daar rustiger is.
Als je nu echt kijkt naar 'mooi' mis je dan wat als je alleen naar de Lower gaat?
Of adviseren jullie dan toch om ze allebei te doen als je meerdere dagen in Page bent?
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Op Tripadvisor heb ik dit eens gelezen, had hem nog in mijn favorieten staan:

I just went to both upper and lower in early May. Of course, if you have time, see both. I went to upper at high noon to see the awesome sunbeams that you might have seen photos of. I think upper might be better for sunbeam photos. But it was so crowded. I was shocked, because I was there about 10 years ago and it was a different experience then. You must go in the canyon with a guide all the way. I felt herded through. Photos had to be snapped quickly, so the next group could come through. This is not to say that it is not worth it. Obviously it is so awesome, else it wouldn't be so popular :) I do imagine that in November it will be less crowded.

I went to lower canyon in the morning. Just as awesome. No sunbeams, but awesome colors. Can't imagine any time of day being bad. Lower was more fun to me, and just as wonderful in looks. You have to do a little squeezing through in areas, steps and ladders in areas, etc. The guide takes you to the entrance and you can stay with him/her as you go through, or you can go at your own pace. (Ask for a "photo pass" at the booth and you can stay in there for up to 4 hours.)

Upper is a short, completely level walk that begins and ends with tall walls. Lower begins at ground level. It's more like you're stepping down into a crack in the earth. There is some elevation change (nothing too hard), because it is closer to the lake (actually goes into the lake, but they don't let you go that far).

I hope this helps. Have fun!

Misschien kan je hier iets mee?
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
Gerben Steeg
Amerikakenner

Bericht door Gerben Steeg »

Yep, ik ga mee in de laatste reactie.
Bij de Lower zijn we vooraan gaan staan toen we mochten afdalen. De gids 'rent' er doorheen en wij deden de eerste meters ook snel.
Vervolgens sta je helemaal alleen; toch even wat anders dan de Upper (ook mooi, maar mierenhoop hoor, althans in het hoogseizoen)
Gr, Gerben
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Misschien deze met het topic va 22 maart (Lower of Upper Antelope Canyon) samemvoegen
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Deze staat nu bovenaan bij de topics dus even gauw nog een vraagje. Tot hoe laat(juli)is de lower mooi, wij slapen waarschijnlijk in Kanab mits we niets vinden in Page(bekijken we ter plekke via internet). Hoe vroeg moeten we er zijn voor de mooiste beelden, hier boven staat
Can't imagine any time of day being bad.
Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat je er toch voor een bepaalde tijd moet zijn dat het op zijn mooist is.
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Wij zijn van plan om morgen (ja luxe, ik weet het :-))eens te kijken voor upper of lower antelope. Maar nou vroeg ik me af...hoe toegankelijk zijn beide voor een zwangere vrouw (4,5 mnd, en niet al te beste conditie...)?
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik zou dan upper doen. Lower begint al met een steile niet zo lange afdaling door een spelonk en in de lower antelope canyon zelf zittten ook diverse stukken waar je nauwelijks ruimte hebt en via treedjes oid naar beneden moet.
Veel plezier morgen.
grtn uit Tropic,

Frans
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Volgens mij kan je de Lower ook gewoon doen, hoor. Het enige wat iets lastig is is de laatste trap omhoog, (die is hoog) maar misschien mag je gewoon teruglopen naar het begin?
Als je 4,5 maand zwanger bent heb je nog niet een enorme buik en het is niet zo nauw dat je daar niet tussendoor komt (of je moet al 150 kg wegen) Wat betreft conditie: je hoeft heus niet in topvorm zijn om dit te doen! Er zijn wat afdalingen maar dit zijn dan een paar treden en je moet soms om een "bocht"terwijl het wat scheef naar beneden loopt, maar overal heb je houvast.
Persoonlijk vind ik de Lower echt veel mooier/leuker dan de Upper. Mijn conditie verdiende ook geen voldoende toen we de Lower deden en ik heb het met gemak gedaan.
bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Wij gaan in juni ook de lower doen. Ik heb (uiteraard) een fototoestel (Canon EOS 50D) en een statief hier ook voor gekocht.

Als ik het goed heb begrepen mogen we dan een photography tour doen zonder extra kosten? Klopt het ook dat we dan niet in een grote groep mee moeten gaan, maar het iets rustiger zullen hebben?
Afbeelding
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

dit staat op de site:
FOR PHOTOGRAPHERS:
Starting May 1, 2011, the time limit for photographers is 2 hours. One photo pass per photographer, which is given at the booth. Camera needs to be a SLR camera, medium or large format with a tripod. No guide is provided for the photographer but will be checked on now and then.
Een paar jaar geleden hoefde je niet extra te betalen, alleen per SLR camera mag er dus maar 1 zo lang blijven.
bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Ha perfect. Mijne is een SLR. Is 2u voldoende of ga ik dan snel moeten zijn?
En dan kan ik dus ook gaan wnn ik wil en geen grote groep moet volgen.
Afbeelding
juffie56
Amerika-newbie

Bericht door juffie56 »

Wij hebben onlangs de upper canyon gedaan. We hadden de tour van 10 uur. De entree was 6 dollar voor het terrein en 25 dollar voor de tour. We hadden een geweldige gids, die ons hielp met de instellingen van de camera. Zowel compact als spiegelreflex wist hij te bedienen. Ook wees hij de beste plekken aan om te gaan staan, zodat het leek alsof we alleen in de canyon waren. Onze tour was heel rustig, maar toen we terugkwamen waren er veel meer mensen in de canyon.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik heb 2 weken geleden de lower gedaan en net als bovenstaande reactie was de gids heel behulpzaam met foto' s maken. Onze groep was wel erg traag zodat de volgende groep al achterop liep.
Ik denk dat voor de ' wat moeilijk ter been zijnde' mensen de trappen omhoog op het einde, het 'zwaarste' deel is.
Ik zie nu die indiaan weer voor me die lange trap in het midden naar beneden glijden over de reling :), dat doe ik hem niet na!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

toen wij de lower deden (juli 2010) was het daar ook echt super druk hoor. Echt rotje lopen; toch een mooie ervaring. Wij liepen achteraan de groep. vlak voor de gids die in de gaten houdt dat je niet blijft hangen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

ina schreef:Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat je er toch voor een bepaalde tijd moet zijn dat het op zijn mooist is.
Ina, meestal wordt aangeraden om er in de ochtend naar toe te gaan, het liefst voor 11 uur. Ik denk inderdaad dat het altijd mooi is, maar het fotograferen wordt wat lastiger later op de dag omdat de zon dan op de wnaden schijnt en de contrasten groot worden.
Enasni schreef:Wij zijn van plan om morgen (ja luxe, ik weet het )eens te kijken voor upper of lower antelope. Maar nou vroeg ik me af...hoe toegankelijk zijn beide voor een zwangere vrouw (4,5 mnd, en niet al te beste conditie...)?
Volgens mij zou het geen probleem moeten zijn. Ik was er afgelopen september met beide handen in het gips en een SLR-camera op mijn buik, en dat ging ook. Hoewel die trappen toen wel wat onplezierig waren.

Marianne
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Bedankt voor de reacties! We hebben toch voor de Upper gekozen...en absoluut geen spijt van! Waanzinnig! Lower bewaren we nog wel voor een volgende keer :-)
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer