Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van San Francisco naar Pismo Beach
-
- Amerika-ontdekker
Van San Francisco naar Pismo Beach
Ik ben een dagindeling aan het maken om van San Fransisco naar Pismo beach te komen, maar heb een tijdprobleempje denk ik. We wilden graag walvisspotten in Monterey, dus eigenlijk daar een overnachting boeken. Nu is het zo dat er het weekend dat wij langskomen een motercross is in Monterey op het circuit daar. We zouden van donderdag 26 Augustus op vrijdag 27 Juli daar dus gaan overnachten maar konden nergens een kamer vinden voor een normale prijs. Nu gaan we dus in Pismo Beach overnachten. Hier komt het tijdsprobleem dus, lukt het ons om vroeg op te staan in San Fransisco, dan naar Monterey te rijden daar te gaan walvisspotten en dan nog de mooie kustroute te gaan rijden. Ik wilde graag langs NephenteJjulia Pfeiffer S.P. en langs San Simenon om zeeoliefanten te zien. Daarna overnachten we in de Kontiki Inn in Pismo beach.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Van San Fransisco naar Pismo beach
Het lijkt mij heel krap als je wilt gaan whalewatchen. Je zou eens kunnen gaan kijken naar de tijden van de whalewatch tochten om te zien of dat überhaupt valt in te passen. Misschien is het handiger om wat zuidelijker te gaan whalewatchen, ook gezien de drukte in Monterey. Ik dacht dat het bij Santa Barbara ook mogelijk was. Of sla het over; wij hebben het in het noordwesten gedaan maar hebben niets van heel dichtbij gezien en dan is zo'n tocht niet alleen erg duur maar ook tijdrovend en tamelijk saai.
Wil je wel in Monterey gaan whalewatchen dan zou ik niet in Pismo Beach maar in Carmel of Big Sur iets zoeken.
Marianne
Wil je wel in Monterey gaan whalewatchen dan zou ik niet in Pismo Beach maar in Carmel of Big Sur iets zoeken.
Marianne
Eerste opmerking, San FranCisco schrijf je met een C, niet met een s.
Ik zie een aantal aanpassingen die het wel mogelijk maken. Naar ik heb vernomen (hier op dit forum, doch ik heb er zelf geen ervaring mee) kan je ook walvissen spotten in Santa Cruz. Qua overnachten kan je zoals al gezegd ook Carmel of Big Sur overwegen, of Salinas, wat naast Monterey ligt. Salinas is een grote slaapstad, doch ze zullen er vermoedelijk wel kamers hebben, want Salinas is een grote stad met meer dan 150.000 inwoners.
Maar vanuit SF naar Monterey gaan (of Santa Cruz) dan walvissen spotten en daarna nog doorrijden naar Pismo Beach gaat je niet lukken. Ik ben bang dat gezien de tijden van het walvissen spotten zelfs San Simeon lastig kan worden, en het stuk tussen Big Sur en San Simeon wil je niet in het donker rijden. Het is daarvoor te en mooi en te "gevaarlijk". Dat is een bochtige bergweg zonder straatverlichting/
Ik zie een aantal aanpassingen die het wel mogelijk maken. Naar ik heb vernomen (hier op dit forum, doch ik heb er zelf geen ervaring mee) kan je ook walvissen spotten in Santa Cruz. Qua overnachten kan je zoals al gezegd ook Carmel of Big Sur overwegen, of Salinas, wat naast Monterey ligt. Salinas is een grote slaapstad, doch ze zullen er vermoedelijk wel kamers hebben, want Salinas is een grote stad met meer dan 150.000 inwoners.
Maar vanuit SF naar Monterey gaan (of Santa Cruz) dan walvissen spotten en daarna nog doorrijden naar Pismo Beach gaat je niet lukken. Ik ben bang dat gezien de tijden van het walvissen spotten zelfs San Simeon lastig kan worden, en het stuk tussen Big Sur en San Simeon wil je niet in het donker rijden. Het is daarvoor te en mooi en te "gevaarlijk". Dat is een bochtige bergweg zonder straatverlichting/
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat hebben wij dus wel gedaan in 2005. Heb daar altijd nog spijt van dat we niet gewoon twee overnachtingen hadden gepland langs de kust. Vanaf Point Lobos tot aan San Simeon was het erg donkerHockey schreef:en het stuk tussen Big Sur en San Simeon wil je niet in het donker rijden. Het is daarvoor te en mooi en te "gevaarlijk". Dat is een bochtige bergweg zonder straatverlichting/

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Santa Barbara is whale watchen (was in 2010) 2x zo duru als in Santa CRuz...
voor inhoudelijke info zie verslag 2010
Je kunt misschien ook in Watsonville overnachten.
Ik zou zeker niet doorrijden naar Pismo...
voor inhoudelijke info zie verslag 2010
Je kunt misschien ook in Watsonville overnachten.
Ik zou zeker niet doorrijden naar Pismo...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- goldenhills
- Amerika-expert
Moss Landing is ook een optie, dat is tussen Santa Cruz en Monterey in, en aanzienlijk kleiner/rustiger.Hockey schreef:Naar ik heb vernomen (hier op dit forum, doch ik heb er zelf geen ervaring mee) kan je ook walvissen spotten in Santa Cruz.
-
- Amerika-ontdekker
Ik las nog een verslag dat je op Dana Point bij Los Angeles ook kon whalewatchen en zelfs met een catamarang. We hebben in Los Angeles meer tijd, dus heeft iemand hier ervaringen mee. Lijkt me namelijk erg leuk,is het ver van Los Angeles en heb je daar evenveel kans op het zien van walvissen.
Als ik intyp in Google Whale Watching Dana Point krijg ik al 3 bedrijven die het aanbieden, dus ik denk dat ze redelijk veel whales zien. Hoever is Dana Point vanaf LA? Hangt er vanaf waar je verblijft. Daarvoor is Google maps een goede indicator.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
wij hebben vandaag, weliswaar met een camper, gereden van Monterey naar Pismo Beach en hebben daar alles bij elkaar zo'n 4 uur over gedaan, met wat tussen-foto stops en om de benen even te strekken en een langere stop bij de zee-olifanten bij San Simeon. We hebben eerst vanochtend om 10.00 uur met Princess Monterey een whale watch tour gedaan (enorm de moeite waard: in totaal 5 humpbackwhales gezien, indrukwekkend hoor..) en waren rond 13.00 uur terug op Fisherman's Wharf. Na de lunch zijn we gaan rijden en we waren rond 19.00 uur op onze camping in Pismo Beach. San Francisco-Monterey, een whale watch en dan nog door naar Pismo Beach lijkt mij onmogelijk..
-
- Amerika-ontdekker
Wij waren vorig jaar ook tijdens een motorweekend in Monterey. We hebben toen overnacht in het naastgelegen dorp Pacific Cove. Heerlijk rustig, niet duur en 10 minuten van Monterey af.
Lijkt meer op 6 uur tussen Monterey en Pismo Beach.
- Maarten-Annique
- Amerikakenner
Re: Van San Francisco naar Pismo Beach
Ik heb last van zeeziekte, maar wil heel graag walvissen zien. Gaat de boot erg tekeer op open zee of zou een pilletje tegen zeeziekte genoeg werken?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Misschien een vreemd antwoord, maar dat hangt compleet van het weer af!
Wij hadden een flinke bries en de boot ging al echt goed op en neer. Achter op de boot (en het is geen klein bootje bij monterey whalewatch) hingen wel een aantal mensen over de reling. Als je geen zeebenen hebt zal een pilletje geen overbodige luxe zijn.
aan TS. Kijk ipv Monterey eens, zoals hierboven al aangegeven naar Salinas, of zelfs nog dichterbij Marina, ik heb even gekeken en daar zijn nog hotels vrij. bv quality inn.
Als je de dag erna rond 10u de whalewatch tour hebt, ben je tegen 13u terug op de parkeerplaats. Pak een snack en wat drinken in de auto en rij dan naar Nephente voor de lunch en vanuit daar richting Pismo. Dan is die dag opzich nog te doen, Een korte wandeling door Julia Pfeiffer Burns State Park. De zeeolifanten heb je na 15/20/30 min ook wel gezien. Je zou die dag ook kunnen overnachten in Morro Bay ipv Pismo, maar volgens mij zijn beide haalbaar. Vanuit SF is niet te doen, dan moet je op zn laatst om 6u uit SF aanrijden om de files overal te vermijden. En de route via Santa Cruz over de 17 is heel bergachtig! Persoonlijk vond ik dat een hele vreemde highway.
Wij hadden een flinke bries en de boot ging al echt goed op en neer. Achter op de boot (en het is geen klein bootje bij monterey whalewatch) hingen wel een aantal mensen over de reling. Als je geen zeebenen hebt zal een pilletje geen overbodige luxe zijn.
aan TS. Kijk ipv Monterey eens, zoals hierboven al aangegeven naar Salinas, of zelfs nog dichterbij Marina, ik heb even gekeken en daar zijn nog hotels vrij. bv quality inn.
Als je de dag erna rond 10u de whalewatch tour hebt, ben je tegen 13u terug op de parkeerplaats. Pak een snack en wat drinken in de auto en rij dan naar Nephente voor de lunch en vanuit daar richting Pismo. Dan is die dag opzich nog te doen, Een korte wandeling door Julia Pfeiffer Burns State Park. De zeeolifanten heb je na 15/20/30 min ook wel gezien. Je zou die dag ook kunnen overnachten in Morro Bay ipv Pismo, maar volgens mij zijn beide haalbaar. Vanuit SF is niet te doen, dan moet je op zn laatst om 6u uit SF aanrijden om de files overal te vermijden. En de route via Santa Cruz over de 17 is heel bergachtig! Persoonlijk vond ik dat een hele vreemde highway.
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Heb je de Travelodge in Monterey al geprobeerd??
Wij hoorden ook van iedereen dat Monterey enorm duur was maar hebben daar in een prachtige kamer met balkon geslapen voor 50 dollar per nacht!! Was echt perfect!!
Anyway: wij hebben destijds 3 dagen over kustroute gedaan
Eerst San Francisco - Monterey en daar het aquarium en zo bezocht.
De dag erna verder gereden en overnacht in Pismo Beach.
Die dag zat ook al aardig vol met bezienswaardigheden en we zochten pas om een uur of 5 een motel op in Pismo Beach
Mij lijkt het dus ondoenlijk om én Monterey met whale watchen én overnachten in Pismo Beach op 1 dag te doen.
Er is zoveel te zien en je wilt toch ook een beetje kunnen genieten van die route ipv er doorheen jakkeren.
Wij hoorden ook van iedereen dat Monterey enorm duur was maar hebben daar in een prachtige kamer met balkon geslapen voor 50 dollar per nacht!! Was echt perfect!!
Anyway: wij hebben destijds 3 dagen over kustroute gedaan
Eerst San Francisco - Monterey en daar het aquarium en zo bezocht.
De dag erna verder gereden en overnacht in Pismo Beach.
Die dag zat ook al aardig vol met bezienswaardigheden en we zochten pas om een uur of 5 een motel op in Pismo Beach
Mij lijkt het dus ondoenlijk om én Monterey met whale watchen én overnachten in Pismo Beach op 1 dag te doen.
Er is zoveel te zien en je wilt toch ook een beetje kunnen genieten van die route ipv er doorheen jakkeren.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal,
Ik ben er al uit denk ik, ga toch niet overnachten in Monterey. We rijden van San Fransisco naar Pismo Beach en gaan niet whalewatchen in Monterey. De overnachting in Monterey en omgeving hebben we niet kunnen oplossen en naar ons hotel in Pismo Beach had ik al zo lang gezocht, dat ik dat wilde laten staan.(ook via dit forum geregeld namelijk de Kontiki inn).
We gaan nu whalewatchen bij Dana point, heb gelezen bij een paar forumleden dat dit met een catamarang gaat en dat je een iets rustigere zee hebt als je wat zuidelijker zit. Hopelijk zijn er wel walvissen te zien, maar op de site las ik dat het 90 procent zeker was dat je ze ook zou zien. In Los Angeles en omgeving hebben we precies een middag over en hopen dat we het dan goed kunnen inplannen. Vast bedankt voor alle handige informatie gr Petra
Ik ben er al uit denk ik, ga toch niet overnachten in Monterey. We rijden van San Fransisco naar Pismo Beach en gaan niet whalewatchen in Monterey. De overnachting in Monterey en omgeving hebben we niet kunnen oplossen en naar ons hotel in Pismo Beach had ik al zo lang gezocht, dat ik dat wilde laten staan.(ook via dit forum geregeld namelijk de Kontiki inn).
We gaan nu whalewatchen bij Dana point, heb gelezen bij een paar forumleden dat dit met een catamarang gaat en dat je een iets rustigere zee hebt als je wat zuidelijker zit. Hopelijk zijn er wel walvissen te zien, maar op de site las ik dat het 90 procent zeker was dat je ze ook zou zien. In Los Angeles en omgeving hebben we precies een middag over en hopen dat we het dan goed kunnen inplannen. Vast bedankt voor alle handige informatie gr Petra
-
- Amerika-ontdekker
Hoi allemaal,
Net terug van onze Amerikareis, en ik wil nog even reageren op het whalewatchen in Danapoint. Het was geweldig, we hebben veeeeel dolfijnen gezien een mama en een baby, ook een blauwe vinvis, en een zeeleeuw. De tocht was in prachtig weer en rustige zee en duurde ongeveer twee uur. We gingen op een catamarang de zee op, de tocht was wel 45 euro per persoon maar het was het echt wel waard. We zouden het zo weer doen, en niet in Monterey met dat koude weer en die harde wind.
Net terug van onze Amerikareis, en ik wil nog even reageren op het whalewatchen in Danapoint. Het was geweldig, we hebben veeeeel dolfijnen gezien een mama en een baby, ook een blauwe vinvis, en een zeeleeuw. De tocht was in prachtig weer en rustige zee en duurde ongeveer twee uur. We gingen op een catamarang de zee op, de tocht was wel 45 euro per persoon maar het was het echt wel waard. We zouden het zo weer doen, en niet in Monterey met dat koude weer en die harde wind.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hoi
Ben ook van plan om 1 dag te reserveren voor whale watching in de maand augustus
Van wat ik zo lees is the place to be met grootste kans rondom de channel islands bij Los angeles.
Edoch, qua tijdsplanning komt het wellicht beter uit als we dit doen in San Diego.
Zijn de kansen op whale watching bij San diego dermate kleiner dan LA of zal dat wel meevallen?
mvg Hans
Ben ook van plan om 1 dag te reserveren voor whale watching in de maand augustus
Van wat ik zo lees is the place to be met grootste kans rondom de channel islands bij Los angeles.
Edoch, qua tijdsplanning komt het wellicht beter uit als we dit doen in San Diego.
Zijn de kansen op whale watching bij San diego dermate kleiner dan LA of zal dat wel meevallen?
mvg Hans
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 982 Weergaves
-
Laatste bericht door josiensmit
-