Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jeep tour Sedona
Jeep tour Sedona
Wie heeft er ervaring met een Jeep Tour in Sedona? Wij (4 personen) willen een halve dag reserveren voor een Jeep tour in juli 2012. Er zijn uiteraard verschillende mogelijkheden:
1. Een begeleide tour. Dit kan bijvoorbeeld via Red Rock Jeep (http://www.redrockjeep.com/a_soldierspass.html). Je rijdt niet zelf, maar gaat met een groep Jeeps op pad. Dit kost 69 dollar per persoon minus 10% voor online boeken, dus ongeveer 250 dollar (excl. fooi). Voordeel is dat de gidsen de omgeving goed kennen en veel kunnen vertellen. Nadeel: geen eigen tempo en aanpassen aan groep.
2. Zelf een tour maken. Dit kan bijvoorbeeld bij Barlow Jeep Rentals. Je huurt een Jeep en gaat zelf op pad, bijvoorbeeld de route: Soldier Trail Pass i.c.m. met de Broken Arrows (http://www.barlowjeeprentals.com/trails.html). Dit kost 195 dollar. Voordeel is dat je je eigen tempo kunt aanhouden en stoppen wanneer je wilt. Nadeel: Geen begeleiding onderweg bij uitdagende stukken route. Mogelijke aansprakelijkheid bij schade?
We zijn benieuwd naar ervaringen van forum-leden...
M.vr.gr.
De Van Aatjes
1. Een begeleide tour. Dit kan bijvoorbeeld via Red Rock Jeep (http://www.redrockjeep.com/a_soldierspass.html). Je rijdt niet zelf, maar gaat met een groep Jeeps op pad. Dit kost 69 dollar per persoon minus 10% voor online boeken, dus ongeveer 250 dollar (excl. fooi). Voordeel is dat de gidsen de omgeving goed kennen en veel kunnen vertellen. Nadeel: geen eigen tempo en aanpassen aan groep.
2. Zelf een tour maken. Dit kan bijvoorbeeld bij Barlow Jeep Rentals. Je huurt een Jeep en gaat zelf op pad, bijvoorbeeld de route: Soldier Trail Pass i.c.m. met de Broken Arrows (http://www.barlowjeeprentals.com/trails.html). Dit kost 195 dollar. Voordeel is dat je je eigen tempo kunt aanhouden en stoppen wanneer je wilt. Nadeel: Geen begeleiding onderweg bij uitdagende stukken route. Mogelijke aansprakelijkheid bij schade?
We zijn benieuwd naar ervaringen van forum-leden...
M.vr.gr.
De Van Aatjes
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Jeep tour Sedona
Wij deden met pink jeep tours de broken arrow tour.
we zaten met een ander gezin in een super roze jeep.
Het was een leuke ervaring omdat dit tochtje een aantal dingen inhoudt (bvb over een "trap" en in een hoek van 45graden) over de rotsen die je zelf nooit zou kunnen/durven.
Zelf hou ik toch meer van prive huur van een jeep, vindt het altijd leuker om dingen met zijn tweetjes te doen.
De dirt roads in Sedona liggen er erg slecht bij, geen aanrader met een gewone huur-suv.. Wel met zo'n "echte" jeep.
Maar dit hadden wij al in death valley gedaan, vandaar dat we in sedona voor een pink jeep tour kozen.
als je dit doet altijd goed navragen of je ook als europeaan verzekering kunt nemen, voor amerikanen zit dit immers anders in elkaar...
we zaten met een ander gezin in een super roze jeep.
Het was een leuke ervaring omdat dit tochtje een aantal dingen inhoudt (bvb over een "trap" en in een hoek van 45graden) over de rotsen die je zelf nooit zou kunnen/durven.
Zelf hou ik toch meer van prive huur van een jeep, vindt het altijd leuker om dingen met zijn tweetjes te doen.
De dirt roads in Sedona liggen er erg slecht bij, geen aanrader met een gewone huur-suv.. Wel met zo'n "echte" jeep.
Maar dit hadden wij al in death valley gedaan, vandaar dat we in sedona voor een pink jeep tour kozen.
als je dit doet altijd goed navragen of je ook als europeaan verzekering kunt nemen, voor amerikanen zit dit immers anders in elkaar...
- Aricon
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik heb ook de Broken Arrow tour gedaan met Pinkjeeptours. Het was behoorlijk spectaculair, vooral omdat het de uren voor we vertrokken ontzettend had geregend. We reden door de modder en over natte rotsen. Je zag ze overigens droog worden tijdens de tour en de temperatuur liep al snel op naar ruim boven de 20 graden. Dit was vorig jaar in september, 's ochtends tussen 8 en 10 uur.
Het mooie van deze georganiseerde tour was dat je in gebieden komt waar je zelf niet mag komen. Pinkjeeptours heeft een speciale vergunning voor dit gebied. Misschien dat de andere organisaties dit voor andere gebieden hebben, dat weet ik niet.
Het mooie van deze georganiseerde tour was dat je in gebieden komt waar je zelf niet mag komen. Pinkjeeptours heeft een speciale vergunning voor dit gebied. Misschien dat de andere organisaties dit voor andere gebieden hebben, dat weet ik niet.
Dank voor jullie reacties.
Ik hoop dat er nog meer forumleden een post willen plaatsen...
Gr. de Van Aatjes
Gr. de Van Aatjes
Wij gaan in mei ook met Pink Jeep Tours de broken arrow tour doen. Lijkt ons wel leuk, en vooral als er iets mis loopt, ben je zelf niet aansprakelijk.
Ik moet er niet aan denken om in the middle of nowhere ergens met een gebroken as te staan. Brr...
Maar als je het wel durft, is zelf rijden waarschijnlijk wel leuker, hoewel je niet overal mag komen.
Lilo
Ik moet er niet aan denken om in the middle of nowhere ergens met een gebroken as te staan. Brr...
Maar als je het wel durft, is zelf rijden waarschijnlijk wel leuker, hoewel je niet overal mag komen.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Tipsy_1
- Amerika-expert
het parcours dat ze in de broken arrow toch rijden kan je no way zelf rijden hoor, is best wel met "truucjes", dus sowieso is de broken arrow tour wat dat betreft vrij uniek
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had wel een reactie van René (Gleuknie) verwacht, maar je kunt vast zijn ervaringen wel iets vinden met de zoekfunctie.VanAatjes schreef:Dank voor jullie reacties.
Gr. de Van Aatjes
Marianne
- Tipsy_1
- Amerika-expert
foto's van onze dag sedona met de pink jeep tour, en een verslag kan je hier vinden
bij 18 maart
http://reisverhalen2.webs.com/terugnaarzwusa2011.htm
bij 18 maart
http://reisverhalen2.webs.com/terugnaarzwusa2011.htm
Wij hebben ook in 2010 de Broken Arrow tour gedaan met Pink jeep tours, echt super was dat.
Ik kan je niet doorverwijzen naar de weblog want die doet het nog steeds niet helaas (weblog.nl)
We hebben wel de vroegste gedaan(10.00 uur) omdat het zo heet.
Zeker een aanradertje!
Ik kan je niet doorverwijzen naar de weblog want die doet het nog steeds niet helaas (weblog.nl)
We hebben wel de vroegste gedaan(10.00 uur) omdat het zo heet.
Zeker een aanradertje!
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1090 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote Buttes
-
- 9 Reacties