Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Rondreis Texas, Oklahoma, Kansas en New Mexico.
- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Rondreis Texas, Oklahoma, Kansas en New Mexico.
Hallo allemaal.
In juli dit jaar willen wij aan onze 5e rondreis door de USA gaan beginnen. Dit voor de 2e keer met onze eigen camper.
Aangezien onze camper in Buffalo, Texas staat beginnen we uiteraard daar.
Graag zou ik wat tips willen over vooral de staten Oklahoma en Kansas. Ik kan namelijk niet zo heel veel leuke dingen vinden om te bezoeken in deze staten.
Het enige wat eigenlijk nog vasstaat is : Buffalo en Dallas in Texas>Oklahoma (stukje route 66??)>Kansas< rocky mountains Colorado en via New mexico weer terug naar Texas.
Wat moet ik echt niet missen in Oklahoma??
Bedankt alvast!!
Simone
In juli dit jaar willen wij aan onze 5e rondreis door de USA gaan beginnen. Dit voor de 2e keer met onze eigen camper.
Aangezien onze camper in Buffalo, Texas staat beginnen we uiteraard daar.
Graag zou ik wat tips willen over vooral de staten Oklahoma en Kansas. Ik kan namelijk niet zo heel veel leuke dingen vinden om te bezoeken in deze staten.
Het enige wat eigenlijk nog vasstaat is : Buffalo en Dallas in Texas>Oklahoma (stukje route 66??)>Kansas< rocky mountains Colorado en via New mexico weer terug naar Texas.
Wat moet ik echt niet missen in Oklahoma??
Bedankt alvast!!
Simone
Re: Rondreis Texas, Oklahoma, Kansas en New Mexico.
In Oklahoma City kun je het Cowboy and Western Heritage Museum bezoeken. In Lawton zijn we naar de Witchita Mountains Wildlife Refuge geweest, erg mooi. Ook het route 66 museum in Clinton is een bezoekje waard. Oklahoma is een prachtige staat! Wat Kansas betreft, daar zijn we jaren geleden eens doorheen gereden op weg naar Estes Park, Colorado. Je hebt er eindeloze (graan)vlaktes waar ik persoonlijk wel van houd. Anderen zullen het mischien saai noemen!
Welke tijd van het jaar ga je en hoe lang? Eens met OK en KS maar wij bezoeken deze staten meestal in oktober wanneer het weer perfect is.
TS gaat in juli......heet heet heet!!!
16x USA / 30 staten
- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
Wij gaan inderdaad in juli, inderdaad heet ja! Maar gezien het feit dat wij aan de schoolvakanties gebonden zijn hebben we geen keus!!
We gaan 3,5 week.
Dus het zal zweten worden!
We gaan 3,5 week.
Dus het zal zweten worden!
Veel water drinken en in de auto en slip-slap-slop zoals ze in Australia zeggen.
- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
AAngezien ik toch niet helemaal uit de route kom heb ik 'm inmiddels gewijzigd :
Kansas heb ik eruit gehaald en new mexico en Colorado toegevoegd,
Dit moet 'm ongeveer gaan worden , graag zou ik tips krijgen mbt onderstaande route.
BESTEMMING TO DO AFSTAND IN MIJLEN
Buffalo , TX camper
Ennis, TX drive inn, bioscoop
Abilene TX
Carlsbad, NM Carlsbad travens
Roswel, Nm UFO museum
Santa FE, NM
Mesa Verda, CO Mesa Verde NP
Montrose, Co
Estes park , Co Rocky Mountains
Denver gratis rondleiding, capitol state building
Georgetown, CO Georgetown loop railroad
Colorado Springs CO Garden of Gods
Canon city CO Royal gorge bridge en park
Amarillo, TX Cadillac ranch, route 66
Clinton, OK route 66 museum
Lawson. OK Wichita mountain wildlife refuge
Wichita falls , TX
Dallas, TX
Buffalo , TX 2672 mijl
Kansas heb ik eruit gehaald en new mexico en Colorado toegevoegd,
Dit moet 'm ongeveer gaan worden , graag zou ik tips krijgen mbt onderstaande route.
BESTEMMING TO DO AFSTAND IN MIJLEN
Buffalo , TX camper
Ennis, TX drive inn, bioscoop
Abilene TX
Carlsbad, NM Carlsbad travens
Roswel, Nm UFO museum
Santa FE, NM
Mesa Verda, CO Mesa Verde NP
Montrose, Co
Estes park , Co Rocky Mountains
Denver gratis rondleiding, capitol state building
Georgetown, CO Georgetown loop railroad
Colorado Springs CO Garden of Gods
Canon city CO Royal gorge bridge en park
Amarillo, TX Cadillac ranch, route 66
Clinton, OK route 66 museum
Lawson. OK Wichita mountain wildlife refuge
Wichita falls , TX
Dallas, TX
Buffalo , TX 2672 mijl
-
- Amerika-expert
Rosswel is leuk maar heel kneuterig. Museum kan je niet echt uren doorbrengen maar is wel erg leuk om te zien. Daarna souvenierwinkeltjes bekijken en ergens iets eten en dan ben je wel klaar denk ik.
Onze kinderen vonden vooral de groene voetafdrukken op de stoep ontzettend leuk. Volgens mij heeft dat meer indruk gemaakt dan het museum
Onze kinderen vonden vooral de groene voetafdrukken op de stoep ontzettend leuk. Volgens mij heeft dat meer indruk gemaakt dan het museum

Niet onder de indruk van Roswell maar je laat wel een plek uit de route die je zeker moet zien: White Sands NM.
Van Abilene naar Carlsbad is nog een hele (en saaie) rit en je hebt tenminste een halve dag nodig voor de belangsrijkste cavern en dan heb je ook nog de bats die uitvliegen begeleid door een ranger talk. Zeer interessant.
Van die Royal Gorge waren we ook niet onder de indruk maar we zijn allemaal verschillend.
Van Abilene naar Carlsbad is nog een hele (en saaie) rit en je hebt tenminste een halve dag nodig voor de belangsrijkste cavern en dan heb je ook nog de bats die uitvliegen begeleid door een ranger talk. Zeer interessant.
Van die Royal Gorge waren we ook niet onder de indruk maar we zijn allemaal verschillend.
Schrijf je route anders eens uit van dag tot dag plus het aantal km/mijlen per dag. Dan is het makkelijker adviseren. En iid zou ik white sands niet overslaan, erg bijzonder.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Inderdaad, white Sands toevoegen, santa fe vind ik persoonlijk ook heel leuk....en als je richting garden of THE Gods gaat ,neem dan ook pikes peak mee!

- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties!!
Ik heb zitten kijken naar white sands en lijkt mij inderdaad erg leuk maar er komen wel weer ruim 300 mijlen bij!
Ik heb ook het National park Great sand and Dunes in Alamosa CO gezien , dit ligt meer op de route. Is dit vergelijkbaar??
Bedankt alvast!!
Ik heb zitten kijken naar white sands en lijkt mij inderdaad erg leuk maar er komen wel weer ruim 300 mijlen bij!
Ik heb ook het National park Great sand and Dunes in Alamosa CO gezien , dit ligt meer op de route. Is dit vergelijkbaar??
Bedankt alvast!!
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Er zit wel een heel groot verschil tussen beide parken.
In 2005 bezochten wij beide: klik hier voor het verslag.
Dag 4 en 5 Great Sand Dunes = normale zandduinen, wel heel hoog, soms riviertje, mooi gebied.
Dag 14 en 15 White Sands = spierwitte gipsduinen, unieke plaats op de wereld.
Ieder dagverslag heeft bovenaan een button om naar de foto's te gaan.
In 2005 bezochten wij beide: klik hier voor het verslag.
Dag 4 en 5 Great Sand Dunes = normale zandduinen, wel heel hoog, soms riviertje, mooi gebied.
Dag 14 en 15 White Sands = spierwitte gipsduinen, unieke plaats op de wereld.
Ieder dagverslag heeft bovenaan een button om naar de foto's te gaan.
White Sands......Gewoon Doen !
Je mág dit park niet missen.
Je mág dit park niet missen.
16x USA / 30 staten
- Simoneamerika
- Amerika-ontdekker
Kon ik aan de kant van kansas niet zoveel bezienswaardigheden vinden en nu de route gewijzigd is moeten we gaan kiezen!!
Marco ik had al flink zitten lezen in jou reisverslagen (erg leuk trouwens) , ik had daar al een heleboel uitgehaald.
Wij gaan ons beraden over white sands want nu wil ik het eigenlijk zien ook!!
Harstikke bedankt weer voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte!
Marco ik had al flink zitten lezen in jou reisverslagen (erg leuk trouwens) , ik had daar al een heleboel uitgehaald.
Wij gaan ons beraden over white sands want nu wil ik het eigenlijk zien ook!!
Harstikke bedankt weer voor jullie reacties, ik hou jullie op de hoogte!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1004 Weergaves
-
Laatste bericht door hemmie
-
- 11 Reacties