Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Universal Studios of Warner Bros

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
kirstenenluis
Amerika-ontdekker

Universal Studios of Warner Bros

Bericht door kirstenenluis »

Help.. :?

We kunnen niet kiezen tussen een bezoek aan Universal Studios of een bezoek aan Warner Bross.

We willen echt gaan voor het films gedeelte, dus het pretpark-gedeelte hoeft van ons niet zo.

Wat zijn de ervaringen van mensen die er zijn geweest, en welke zouden jullie ons aanraden?

Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Universal Studios of Warner Bros

Bericht door Martin & Marianne »

Over Warner Bros is al veel geschreven over het forum. Zie bijvoorbeeld hier

Wij hebben met onze kinderen inmiddels vier filmstudio's bezocht: Universal Studios, Warner Bros, Sony Studio Tours en Paramount. Ze hebben elk wel iets maar zijn allemaal verschillend.

Universal Studiotours is een combinatie van een groot pretpark met daarbij filmstudio's. Je kan met een trammetje met een hoop mensen (minstens 100) langs de studio's rijden waarbij je onderweg niet alleen filmstudio's en enkele filmlocaties ziet maar ook enkele "stunts" zoals de haai uit Jaws en een aardbeving. Vooral veel show en daarnaast in het "pretpark" gedeelte veel andere shows en Disneylandachtige attracties. Voor een Front of line pass (aan te raden) ben je iets meer dan $100 per persoon kwijt.

Bij Warner Bros heb je twee rondleidingen. Eentje van 2 uur en een kwartier ($45) en eentje van vijf uur (inclusief een lunch in de "kantine" van de studio). Deze laatste rondleiding kost inmiddels $195. Wij hebben in 2006 die van 2 uur gedaan. Je rijdt dan met een trammetje van 12 personen over het terrein van Warner Bros. Af en toe ga je een Studio (dat zijn grote hallen) in waar je een set kan zien. Toen wij er waren, stonden de sets van de Gilmour Girls er nog. Dat was toen de favoriete serie van onze dochters en dus een groot succes. Ook hadden ze Central Perk, het café uit Friends bewaard en daar mocht je op de bank zitten waarbij de gids een foto van je nam. Je bezoekt ook nog een klein museumpje. Wij troffen toen een gids die heel veel over van alles en nog wat wist te vertellen en het geeft je een leuke inkijk op de filmwereld. Vlakbij Warner Bros ligt overigens de NBC Studio.

Dit jaar zijn we naar de Sony Studios geweest. We hebben de twilight tour gedaan. Die begint om 18.30 uur; $28 per persoon). Hier loop je in een groep (in ons geval van ongeveer 30 mensen) over het terrein van Sony. Je ziet hier niet zo veel bekende filmlocaties maar je hoort en ziet vooral hoe een film tot stand komt. Ook bezoek je een geluidstudio, de (verlaten) set van een sitcom en de hal waarin een gameshow gespeeld wordt. Ook hier hadden we een erg leuke gids die een hoop wist te vertellen.

Ook hebben we dit jaar de Paramount Studio tour gedaan ($35). Vroeger moest je dit lopend in een groep doen, tegenwoordig gaat dit ook met golfkarretjes. In ons geval waren we met zijn achten (naast ons nog een frans gezin van vier personen) Bij deze tour zie je ook enkele nagebouwde straten en een aantal bekende filmlocaties (maar minder dan bij Warner Bros). Ook wist de gids hier niet zo veel ankedotes te vertellen. Hij vertelde vooral veel dingen als: "In deze hal is die fillm opgenomen en in deze hal die en die film." Na een tijdje geloof je dat wel. Maar omdat je maar met een klein groepje bent, heb je bij deze tour de kans dat je iets bijzonders kan zien.
Zo kwamen kennissen van ons Orlando Bloom tegen die daar voor een tv-interview was en hij nam uitgebreid de tijd om met iedereen op de foto te gaan.
Toen wij er dit jaar waren, waren ze net in een hal bezig met opname van de televsieserie 'Everybody hates Chris' Onze gids ging even binnen vragen of we even mochten kijken en dat mocht. Dat was heel leuk. We hebben bijna een half uur lang de opnames bijgewoond. De gids wou eigenlijk verder gaan maar de crew zei dat we moesten blijven. Zo zagen we de hele opname van een scene: van het opmeten van het licht met stand-ins tot en met de opname met de echte acteurs. Heel leuk allemaal. Marijke was op een gegeven weg maar die bleek te zitten op de stoel van de geluidstechnicus met een koptelefoon op. De man had gezegd dat Marijke maar even het geluid moest doen. Zie hier geluidstechnicus Marijke

Afbeelding

Kortom ook heel geslaagd.

Mochten jullie nou nog nooit een studiotour gedaan hebben en het gaat echt alleen maar om het filmgedeelte dan zou ik kiezen voor de studiotour van Warner Bros (die van 2 uur en kwartier). Voor het grootste vermaak kan je het beste de Universal Studio Tour doen. Wil je de grootste kans lopen om iets bijzonders mee te maken, kies dan voor de Paramount Studio. Voor een kijkje achter de schermen hoe een productie tot stand komt is de Sony Studio geschikt.

Martin
kirstenenluis
Amerika-ontdekker

Bericht door kirstenenluis »

Martin,

Bedankt voor je zeer uitgebreide antwoord! :dance:

We hebben al bijna besloten voor ons zelf....
Universal laten we toch voor wat het is en willen toch naar Warner Bross gaan en misschien ook nog de paramount studios..

Nogmaal, super bedankt voor je SUPER antwoord, nog maar 1 dag en dan vertrekken we voor onze reis naar de states. :dance:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kirstenenluis schreef:We hebben al bijna besloten voor ons zelf....
Universal laten we toch voor wat het is en willen toch naar Warner Bross gaan en misschien ook nog de paramount studios..
Als je nog tijd over hebt na Warner Bros., breng ook een bezoek aan de NBC Studio's. Je krijgt daar een leuke rondleiding en brengt ook nog een bezoek aan de studio waar de show van Jay Leno wordt opgenomen.

Dit schreef ik in mijn reisverslag van 2004 over mijn bezoek aan Warner Bros. en de NBC Studio's:
Vandaag sta ik weer vroeg op. Het bezoek aan Hollywood besluit ik met een bezoek aan de Warner Bros. Studios. Hier ga ik met de VIP Studio Tour een kijkje achter de schermen nemen. Volgens het internet zullen om 09.00 uur de tours beginnen. Om zeker van een toegangskaart te zijn, ben ik om 08.30 uur al bij de studio's. Het blijkt dat er net een tour begonnen is en samen met een ander gezin word ik naar de andere groep gebracht. De tour duurt zo'n 2 uur. Met open wagentjes gaan we langs de studio's. We komen o.a. langs de set waar Friends een groot aantal seizoenen opgenomen is. Hier krijgen we uitleg wat er allemaal bij komt kijken voordat een scène (met live publiek) opgenomen is. Verder komen we langs de studio waar een gedeelte van de film Ocean's 12, die in de loop van 2004 uitkomt, opgenomen wordt. Hier mogen we helaas niet naar binnen. Ook nemen we een kijkje bij de "buitenkant" van het ziekenhuis van ER en een gedeeltelijk nagebouwd Witte Huis uit de serie The West Wing. Verder komen we langs andere sets van bekende films en nemen we een kijkje bij de attributen die voor de vele films gebruikt worden, "props" genaamd. De tour is heel leuk al is de prijs van $ 35,00 per persoon eigenlijk wat aan de hoge kant voor twee uurtjes. Toch ben ik blij dat ik deze tour gedaan heb. Je waant je even temidden van de beroemdheden.

Tegen elven ben ik weer bij de auto en ik wil eigenlijk ook nog wel naar de NBC Studio's, die hier vlakbij zijn, om daar ook een studiotour te doen. Met enige moeite kan ik een parkeerplek vinden in de buurt van de NBC Studio's. Om de een of andere reden is er bij de studio's zelf geen parkeerruimte voor bezoekers voor de studiotour. Bij een restaurant tegenover de NBC Studio's mag ik mijn auto gratis parkeren na overleg met de parkeerwachter. Het is inmiddels iets na half twaalf als ik mij aanmeld voor de studiotour. Om 12.00 uur kan ik met de volgende tour mee. Na een korte introductiefilm gaan we lopend door de studio's. Hier wordt o.a. de soap Days of our Lives opgenomen. Een soap die al jaren loopt in Amerika en nog steeds erg populair is. Het hoogtepunt van deze tour is een bezoek aan de studio waar de dagelijkse show van Jay Leno, The Tonight Show opgenomen wordt. Nu is de studio niet in gebruik, over enkele uren beginnen hier de opnames voor de show van vanavond met o.a. Ben Stiller die over z'n nieuwe film Dodge Ball verteld en de winnares van American Idols 2004, Fantasia. Terwijl ik dit verslag bijwerk, kijk ik ondertussen naar de show van Jay Leno van vandaag. Nu ik de set vandaag bekeken heb, kijk je er toch anders naar. Helaas komen we tijdens de tour Jay Leno niet tegen maar we zien wel zijn auto staan. Een rode Ferrari met Duits (?) kenteken. Het is een hele mooie Ferrari die nog niet eens in Amerika te koop is. Vandaar waarschijnlijk ook het Duitse kenteken. Jay Leno is gek op auto's en bezit zelfs een echte brandweerauto, die hij cadeau gekregen heeft van de brandweer. We komen als laatste tijdens deze 1,5 uur durende tour langs de props, artikelen en attributen uit de diverse tv-series. Veel attributen worden hier zelf gebouwd. Eerlijk gezegd is deze tour net zo interessant als de Warner Bros. VIP Studio Tour, alleen is deze tour veel goedkoper, slechts $ 7,50
Veel plezier!

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Warner Bros is ERG leuk.....gewoon supergaaf om eens over die filmsets te lopen. De set van Central Perk was het absolute hoogtepunt, maar ja....ik ben dan ook een huge Friends fan :)

Universal Studio's is gewoon een pretpark dat op films gericht is, maar je zult er niet op echte moviesets komen en zo.

Denk dus dat je de goede keuze maakt door naar WB te gaan.
Er vertrekken daar elke 10 minuten tours dus je kunt er gewoon heenrijden en aan de balie je tickets kopen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer