Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boeken bus naar Glacier Point in Yosemite

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Boeken bus naar Glacier Point in Yosemite

Bericht door K&N »

Dit jaar maken we een camper trip van San Francisco naar Seattle. Ook gaan we voor een paar dagen naar Yosemite. Daar willen we een paar hikes gaan doen, zo ook vanaf Glacier Point naar beneden. Nu heb ik gelezen dat je met de bus naar Glacier Point kunt en deze bus kunt boeken. Nou ben ik op de site aan het kijken of dat ook digitaal kan maar kan dat op geen enkele manier vinden. Zoals ik het lees moet ik ter plaatse de bus boeken en maar hopen dat er dan nog plek is of heb ik iets over het hoofd gezien? :oops: Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De Bakkertjes
Amerikafan

Re: boeken bus naar Glacier Point Yosemite

Bericht door De Bakkertjes »

http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx
Je kan vantevoren telefonisch reserveren.
Saskia
2013 rondje Denver met auto: http://www.denver2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Zuid-West USA Camper: http://bakkertjesgo2usa.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Doen; wij hebben het niet gedaan en dat steekt 2 jaar later nog altijd :cry:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tegenwoordig kan het inderdaad telefonisch (zoals je op mijn wandelsite had kunnen lezen :wink: ).
Wanneer zijn jullie in Yosemite?

Marianne
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik schrik wel van de prijs, dacht 10 dollar one way maar het is 25 dollar one way!
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Het is inderdaad overdreven duur, maar keuze heb je niet. Wij hebben het om kost-overwegingen niet gedaan maar zoals gezegd, heel veel spijt daarvan :cry:
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ina schreef:Ik schrik wel van de prijs, dacht 10 dollar one way maar het is 25 dollar one way!
Het voordeel is wel dat het altijd "one way" is hé als je de Panorama Trail wilt lopen :wink: .
Wij gaan hem dus ook reserveren en wat maakt dit bedrag tenslotte uit als je t vergelijkt met andere bedragen die we betalen in de NP...
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

5x25=125! vind ik wel een hoop hoor!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

"an sich" wél, maar tov de totale reisprijs? Ik word méér ongemakkelijk als ik zie wat we betalen voor 1 nacht in The View (Monument Valley) in april as... :(
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als er iemand in het gezelschap is die als chauffeur wil fungeren is dat ook een oplossing. Even naar GP op en neer rijden, dan het zwembad induiken, of een wandeling door de vallei maken, een rangeractiviteit meemaken, aan de Merced uitrusten en picknicken, stukje fietsen, en dan een stuk langs de Mist Trail omhoog om de rest van de familie op te halen; is bijna zo leuk als de PT lopen. :lol:
Mochten jullie heel sportief zijn dan kunnen jullie ook via de Four Mile Trail omhoog lopen en dan via de PT naar beneden.
Wij willen in juni de FMT lopen en zitten ook wat te dubben hoe we dat het beste kunnen doen. Ik wil hem het liefst naar boven lopen, maar je hebt kans dat je boven geen bus hebt. Nu hebben we bedacht dat we met de auto naar boven kunnen gaan, dan de PT naar benden lopen, en de volgende dag via de FMT omhoog en met de auto weer naar beneden. Dat kan voor jullie ook nog een optie zijn (wij nemen de bus denk ik ...)

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Goede optie Marianne, we kunnen ook met de auto naar boven, naar beneden lopen en een die de auto ophaald met de bus, is maar 1 x 25, de laatste bus rijdt dacht ik rond 1 uur toch, ik ga zowiezo jouw wandelsite eens bekijken voor alternatieven, eerst maar eens een plekje zien te bemachtigen op de campground :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat is een veel beter idee! Maar je moet dan wel vroeg beginnen om nog dezelfde dag de bus van 13.30 uur te halen. Maar desnoods haal je de auto de volgende dag op (wel reserveren die eerste bus).
Wat ik bedoelde was dat er eentje niet mee zou lopen maar dat is natuurlijk minder gezellig.

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Hoef je alleen de eerste bus te reserveren, of ook de laatste, of is daar meestal wel plek?
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wij hebben de vroegste bus telefonisch uit België gereserveerd. Ging allemaal heel vlot. Is inderdaad niet goedkoop maar je zit dan ook 1 uur op de bus en je krijgt onderweg een heleboel uitleg. Wij waren trouwens de enigste niet - Amerikanen op de bus. Boven aangekomen dan begonnen aan de Panorama Trail die zeker en vast de moeite is: http://timenelisa.wordpress.com/2011/07 ... -yosemite/.

Veel succes!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

ina schreef:Hoef je alleen de eerste bus te reserveren, of ook de laatste, of is daar meestal wel plek?
Ik denk dat er normaal gesproken wel plek is maar er willen nog wel een grote groepen heen en weer rijden, dus je kunt pech hebben.
Zie ook hier.

Marianne
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

@Eliza en Marianne is het een zware trail om te wandelen?
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Dag ina,

Wij (ik en mijn vriend, 25 jaar) vonden het niet zo'n heel lastige wandeling. Het grootste deel van de trail gaat bergaf op een stukje van 1-2km na (wat dan weer wat zwaarder is). Maar iemand met een normale fysiek (dus zonder actief een sport te beoefenen) moet dit zeker kunnen. Sowieso is de wandeling zelf echt de moeite! Wij hebben geluncht aan de Nevada Falls. Vanaf de Nevada Falls kom je wat meer volk tegen omdat dit deel ook door velen in de omgekeerde richting wordt gedaan. Het eerste deel kom je al bij al 10 mensen tegen (en wij waren er dan nog in juli, het hoogseizoen). Echt zalig om zo rustig in die prachtige omgeving te lopen!

Groetjes,
Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Met een normale conditie is het goed te doen. Er zit zoals gezegd een stuk in waar je weer omhoog moet, en dat valt niet mee. Het laatste stuk langs de Mist Trail gaat vrij steil naar beneden en dat is een aanslag op je knieën en kuiten. Mocht je al moe zijn als je bij dat stuk bent dan kun je het laatste stuk de John Muir Trail nemen in plaats van de Mist Trail, die is minder steil. Wij namen de Mist Trail en konden de dag erna nauwelijks meer opstaan vanwege de pijn in de kuiten. :wink:
Als je er voldoende tijd voor uittrekt dan is het echt goed te doen. Vermijd dat je het laatste stuk in het donker moet lopen.

Marianne
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij gaan sinds lang elk jaar, de tweede helft augustus, stappen in Oostenrijk. In het begin raadde een Oostenrijker mij aan om wandelstokken te kopen. Ik lachte dat weg onder het mom van "onnodige kosten" en "vroeger had men dat ook niet nodig". Mijn zoon had die toen echter wél gekocht. Toen we eens een urenlange steile afdaling gedaan hadden was ik gewoon kapot (knieën, bovenbenen) en mijn zoon besloot die avond nog eens te gaan zwemmen... :o . Nu ben ik dus wel 35 jaar ouder dan hij, maar toch ook wel behoorlijk sportief, dus trok ik de conclusie dat die man, jaren geleden, wel eens groot gelijk kon gehad hebben. Direct daarna (als ik weer kon stappen :wink: ) wandelstokken gaan kopen (ik dacht rond de 100€ voor een paar) en sindsdien heb ik, bij gelijk welke wandeling, nooit meer pijn in benen of knieën gehad. Die stokken zijn een fantastische steun, zowel bij het klimmen als het dalen en geven je op tricky stukken een pak meer zekerheid. Ik kan dit dus echt voor iedereen, die méér wil doen dan de zondagmiddag in het park gaan wandelen, absoluut aanraden :thumbup: . Die van ons gaan al zeker mee, zowel in april voor Angels Landing (of Observation Point) als in juni voor de Panorama Trail (en andere...).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij zitten ook aan stokken te denken (worden ook al wat ouder :lol: ). Goede schoenen is trouwens ook wel prettig op dat stuk hoewel wij het in 2004 op hele simpele schoenen hebben gelopen. Wandelschoenen geven echter toch wat meer steun.

Ina, ik lees net ons verslag terug, we waren toch wel uitgeput (dat vergeet je snel, zoiets).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer