Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar het beste Whale/Dolphin watchen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
bedeve
Amerika-expert

Re: Waar het beste Whale/Dolphin watchen?

Bericht door bedeve »

rsz_over.jpg
Marenko schreef:Had het nooit gedacht, maar ik ben verliefd op die plek geworden :wink: Wil zo graag terug!
Als je terugkomt Marenko dan in deze periode.
Nu is hier alles diep groen, zoals het in Nederland in juni is.
Dat blijft het nog een 3 weken.
Daarna komt er echt geen regen meer,en wordt alle geel door verdorring !

Heel hartelijk bedankt voor je hint !!
Het heeft me een pracht vrijdagmiddag opgeleverd.
In alle rust binnendoor naar Elkhorn Sloughs.
Vandaar naar Moss Landing, even uitwaaien op het strand.
Ik weet niet of jullie alternatief vervoer hebben als je met de camper op stap bent.
Vanuit Moss Landing is het ook te fietsen naar de Sloughs.
Bij de powerplant Castroville Boulevard op en na een paar mijl links af op Elkhorn Road.
Mooie wetlands, doen sterk denken aan Lauwersland.
Het is ook dezelfde ecostructuur.
Lauwersland is vlak, hier heuvelachtig .
Maar Lauwersland mist dan weer de aardbeienvelden
Groeten uit Watsonville
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wat leuk! We hebben nog staan kijken met de fiets maar we vonden die weg zo druk die voor de fabriek langs gaat. Volgende keer gaan we het zeker proberen. Er vertrekt ook een onderneming met een bootje voor een safari door de Slough. http://www.elkhornslough.com Daar hadden we ook wel met mee gewild, maar die had geen safari meer op de dagen dat wij er nog waren. Had me ook wel leuk geleken. Er schijnen ook veel otters in de Slough te zitten.
Leuk hoor, ben best een beetje jaloers dat je in zo'n geweldig gebied woont ;)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Marenko schreef:Wat leuk! We hebben nog staan kijken met de fiets maar we vonden die weg zo druk die voor de fabriek langs gaat. Volgende keer gaan we het zeker proberen. Er vertrekt ook een onderneming met een bootje voor een safari door de Slough. http://www.elkhornslough.com Daar hadden we ook wel met mee gewild, maar die had geen safari meer op de dagen dat wij er nog waren. Had me ook wel leuk geleken. Er schijnen ook veel otters in de Slough te zitten.
Leuk hoor, ben best een beetje jaloers dat je in zo'n geweldig gebied woont ;)
Als je eenmaal bent overgestoken is het de weg naast de energiecentrale.
Castroville Boulevard, breed genoeg en hier met aandacht genoeg van de autorijders om er te fietsen.
In Elkhorn Sloughs mooie wandelpaden.
Maar ook hier met veel waarschuwingen : de mountain lion .
Otters vandaag in de inham tussen Moss Landing beach en het visrestaurant.
Zelf verdeel ik mijn tijd tussen een farm in dit leefgebied en het land waar niets boven gaat
Mien Grunniger laand .
Groeten
Bijlagen
rsz_bord.jpg
Stuur mij een PB !
Lot11
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Lot11 »

bedeve schreef: In Elkhorn Sloughs mooie wandelpaden.
Maar ook hier met veel waarschuwingen : de mountain lion .
Groeten
Niet echt 'veilig' om daar te wandelen dan?
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

We zouden graag een whale watch in Moss Landing doen.

Doen we dit best 's morgens of beter in de namiddag? Ik las dat de zee in de namiddag over het algemeen wilder is en dus meer kans op zeeziek worden? Maar is er 's morgens niet veel kans op mist?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Of je nu uit Moss Landing, Santa Cruz of Monterey vertrekt. De schepen varen als er bij de kust niets te zien is altijd een heel stuk de oceaan op. Ze staan ook met portofoons met elkaar in verbinding.

Wij hebben de tocht om 10u 's ochtends gemaakt en vanaf dat we zeg maar de haven uit waren gingen we de dichte mist in. Die misthoorn maakt in ieder geval een goed pak lawaai. Bij ons was het in de ochtend overigens ook (aan het aantal :sick: brakende mensen te zien) flink wiebelig op het water, al heb ik daar zelf gelukkig geen last van gehad. Het was overigens best vreemd. Op de kade was het namelijk enorm zonnig en een meter of 500 verder ga je dan gewoon letterlijk voor een aantal minuten een wolk binnen. Vaak is die zeemist overigens echt een wolkenband en niet dat er kilometers mist is. Eenmaal uit die band was het gewoon weer zonnig..wel zou ik aanbevelen een lange broek en trui of vest aan te doen.

Je kan het een beetje volgen op het filmpje wat ik gemaakt heb https://www.youtube.com/watch?v=8G1QQkJ9HIY vanaf 15:40

Ik zou overigens niet te lang naar mijn filmkunsten van de 2 walvissen zelf kijken, want van die beelden wordt je wel zeeziek :mrgreen: Dat is dan het jammere dat je op 200m afstand op een redelijk golvende zee staat te filmen.
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Oké dan denk ik dat we gewoon voor een ochtendtour gaan want dit zal het best passen in onze planning denk ik:

2 SF – Monterey di 26/05
3 Monterey – San Simeon woe 27/05

We zouden de tour dan 's morgens op dag 3 doen, is dan wel een stukje terugrijden tot in Moss Landing maar de tour in de namiddag op dag 2 doen zal niet haalbaar zijn denk ik.. (op dag 2 zouden we o.a. volgende dingen willen doen: Pacifica, Half moon Bay, Woodside, San Gregorio, Pescadero, Bean Hollow State Beach, Ano Nuevo State Park, Santa Cruz, Hecker Pass road, Watsonville)

Ik had je filmpje hiernet bekeken :thumbup: ook het andere filmpje trouwens waar die vrouw begon te flippen en die man heel relax toen die walvis opdook :lol:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Lot11 schreef: Maar ook hier met veel waarschuwingen : de mountain lion .
Groeten
Niet echt 'veilig' om daar te wandelen dan?[/quote]

Jawel hoor.
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Waarom wil je die tour persé in Moss Landing doen als je in Monterey bent?

Als je die toch 's morgens op dag 3 doet wordt je tijd voor het stuk tussen Monterey en San Simeon wel erg beperkt. Hou daar zeker rekening mee. Ga er dan vanuit dat je pas tussen 12 en 13 op zn vroegst kunt gaan rijden en dan heb je nog niet geluncht. Je hebt eigenlijk geen tijd voor de 17mile drive. Je zou die misschien in de schemer van dag 2 nog kunnen doen?

Het is altijd lastig om keuzes te maken natuurlijk, maar het hangt er ook vanaf waar je allemaal stopt op dag 2. Er zijn ook plekken waar je doorheen kunt rijden, of even een 10minuten kijkstop kunt maken. Het is niet voor niets dat als je de kustroute tussen LA en SF echt goed wilt bekijken je er makkelijk een week voor uit kunt trekken he. Als je maar 3 dagen hebt moet je altijd keuzes maken.
Lot11
Amerikafan

Bericht door Lot11 »

Zou je de tour dan op dag 3 doen 's morgens in Monterey of op dag 2 in de namiddag in Monterey?
Jij deed hem 's morgens, wat was jouw route dan, van waar kwam je en naar waar ging je? Hoe heb je dit gecombineerd met andere zaken?
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Ik zou hem op dag 3 doen, op dag 2 ga je helemaal geen tijd meer hebben. Bovendien is de ochtendtour vaak gunstiger dan de namiddagtour.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dit is een beetje uit het verband gerukt vanwege de routetechnische vragen die ook in berichten stonden en naar het reistopic van Lot11 zijn verplaatst. Volgens mij is het nu het doel om op dag 2 wat later op de ochtend om 11u vanuit Santa Cruz zo'n tocht te maken.
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

Weet er iemand of er ook vanaf Pismo Beach boten varen?
Wij verblijven daar 2 dagen.
Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Vanaf Pismo of omgeving zie ik er vrij weinig. Deze is misschien iets? http://www.slosailing.com/avila-beach-whale-watching/
In Morro Bay zijn vind ik deze http://subseatours.com/

De baai van Monterey heeft blijkbaar een enorm aantrekkingskracht op bepaald zeeleven. Mede veroorzaakt door een soort van Grand Canyon die vlak voor de kust onder water ligt. Doordat er veel zeeleven is zijn de walvistochten daar gewoon wat meer aanwezig.
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

PSVwally schreef:Vanaf Pismo of omgeving zie ik er vrij weinig. Deze is misschien iets? http://www.slosailing.com/avila-beach-whale-watching/
In Morro Bay zijn vind ik deze http://subseatours.com/ .
Subseatours ziet er goed uit en is niet te ver van Pismo, dus als het weer het toelaat gaan we eens proberen.
Afbeelding
Sonjah89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sonjah89 »

Dag 17 t/m 22 van onze reis in september ziet er als volgt uit:

Yosemite - San Francisco
SF
SF
SF - La Selva Beach
La Selva - Cayucos
Cayucos - Santa Barbara

We willen graag een whale watching tour doen op de dag dat we van SF naar La Selva rijden, zodat de we volgende dag de hele dag de tijd hebben voor de mooie route naar Cayucos.

Santa Cruz of Moss Landing lijkt me dan het meest geschikt en aangezien beide aan de Monterey Bay liggen, denk ik niet dat het iets uit maakt qua kans om daadwerkelijk walvissen te zien?

Nu is mijn vraag: wat is haalbaar qua tijd vanuit San Francisco? We overnachten in Haight ashbury dichtbij Buena Vista park. We vertrekken op een donderdag.
Google maps geeft een reistijd zonder verkeer van 1h20 naar Santa Cruz via de 101 en 1h40 naar Moss Landing.
Weet iemand hoe het verkeer 's ochtends is in SF?

Ik plan liever geen afternoon trip, omdat we een leuke accommodatie hebben in La Selva op loopafstand van de kust en daar graag even willen wandelen, dus vind ik het zonde om daar dan pas rond 18.00 uur aan te komen met de korte dagen in september.

Ik kan er één vinden in Santa Cruz (stagnaro) met trips om 11.00 en 12.00 uur, echter loopt de kalender maar t/m juli en tot die tijd zie ik zelden donderdagen in de planning staan dus ik heb even een mailtje gestuurd.

Voorkeur gaat echter uit naar Moss Landing en zie dat er een Sanctruary aan trip heeft om 10.30 uur.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je ongeveer 15 minuten van te voren aanwezig moet zijn, dus 10.15 uur.
Is dit haalbaar wanneer we rond 8.00 uur vertrekken uit SF?

Alvast weer hartelijk bedankt voor jullie hulp! :thumbup:

Sonja
Sonjah89
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sonjah89 »

Misschien dat iemand mij nog kan helpen met voorgaande vraag?
Het ziet er namelijk naar uit dat er geen tour in Santa Cruz zal zijn op 17/9, wat betekend dat Moss Landing de enige optie zou zijn. Omdat daar lang niet zo veel aanbieders zijn als in Monterey, wil ik het wel graag van te voren boeken.

De vraag is dus hoe laat jullie adviseren te vertrekken vanuit San Francisco (in de buurt van Buena Vista Park) als we om 10.15 in Moss Landing moeten zijn?
Hoe veel tijd moeten we incalculeren voor file enz.?

Google maps geeft mij 2 opties: 101-85-17-1 (1h38) of alleen de 101 (1h43).

Helaas zullen we dus het eerste deel van de 1 overslaan, maar hebben we de volgende dag wel heel de dag de tijd om van La Selva naar Cayucos te rijden.

Bedankt!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Sonjah89 schreef: Google maps geeft mij 2 opties: 101-85-17-1 (1h38) of alleen de 101 (1h43).
!
Ik zou in ieder geval 2 uur rijden aanhouden.
Het kan mee ; het kan tegen zitten.
Qua route zou ik op deze tijdstippen de 101 vermijden.
Via de 280 rijden.die loopt meestal wel door.
Dan over de 17 ,druk maar het loopt wel door.
En kom je tussen Scotts Valley en Santa Cruz, en vooral Santa Cruz uitrijdend op de 1 tot aan grofweg Aptos vanuit stilstaan tot hollen en weer stilstaan rijden.
En dan maar hopen dat het weer anders is dan vandaag...
Maar ik zie dat je mid september gaat dus dan ben je beter af dan de mensen die tussen nu en foggustus gaan.
Laatst gewijzigd door bedeve op 01 jun 2015, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De 101 in San Francisco zelf zou ik ook vermijden. Dat is zo ongeveer de enige weg waar het echt helemaal potdicht heeft gestaan tijdens onze vakantie.
Ivoamerika
Amerika-ontdekker

Bericht door Ivoamerika »

Wij willen misschien in Monterey een whale watch tour doen, maar weten niet of we dat van te voren moeten boeken. Is dat aan te raden, of kan het ter plekke ook makkelijk?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer