Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Raften in Grand Canyon
Raften in Grand Canyon
Hoi,
Wij willen volgend jaar rond september/oktober naar Amerika en hebben ongeveer 6 weken de tijd.
Het plan is om via New York naar Las Vegas (vliegen) te gaan en daar vanuit naar Grand Canyon om te raften.
Hierna willen wij met een camper rondreizen naar o.a. Los Angeles, San Francisco en Yosemite (alle tips zijn welkom).
Wij hebben zitten zoeken naar een dag of 5 raften in de GC er zijn diverse organisatie die dit aanbieden.
Je moet dit echter ruim 1 jaar van te voren boeken.
Nu zien wij door de bomen het bos niet meer en willen graag ervaringen van andere horen.
Zijn er hier mensen die dit ook gedaan hebben?
Groetjes Hans en Karin
Wij willen volgend jaar rond september/oktober naar Amerika en hebben ongeveer 6 weken de tijd.
Het plan is om via New York naar Las Vegas (vliegen) te gaan en daar vanuit naar Grand Canyon om te raften.
Hierna willen wij met een camper rondreizen naar o.a. Los Angeles, San Francisco en Yosemite (alle tips zijn welkom).
Wij hebben zitten zoeken naar een dag of 5 raften in de GC er zijn diverse organisatie die dit aanbieden.
Je moet dit echter ruim 1 jaar van te voren boeken.
Nu zien wij door de bomen het bos niet meer en willen graag ervaringen van andere horen.
Zijn er hier mensen die dit ook gedaan hebben?
Groetjes Hans en Karin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Raften in Grand Canyon
Hallo Hans en Karin,
Ik heb nog nooit ervaringen op het forum gelezen, dus ik ben bang dat we jullie niet met persoonlijke ervaringen kunnen helpen. Ik neem aan dat jullie de informatie op de NPS-site al hebben gelezen?
Hebben jullie al wel bedacht met wat voor soort raft je wilt gaan? Ik denk dat het goed is om dat eerst vast te stellen, en te kijken hoe lang je wilt gaan en vervolgens daar een aanbieder bij te zoeken. Bij non-commercial rafts zul je een jaar van te voren een permit aan moeten vragen.
Wij horen graag jullie ervaringen!
Marianne
Ik heb nog nooit ervaringen op het forum gelezen, dus ik ben bang dat we jullie niet met persoonlijke ervaringen kunnen helpen. Ik neem aan dat jullie de informatie op de NPS-site al hebben gelezen?
Hebben jullie al wel bedacht met wat voor soort raft je wilt gaan? Ik denk dat het goed is om dat eerst vast te stellen, en te kijken hoe lang je wilt gaan en vervolgens daar een aanbieder bij te zoeken. Bij non-commercial rafts zul je een jaar van te voren een permit aan moeten vragen.
Wij horen graag jullie ervaringen!
Marianne
Hoi Marianne,
We hebben inderdaad op die site gekeken.
Wat jij voorstelt, eerst uitzoeken wat je wilt en hoe lang etc. is wat wij aan het doen zijn. Maar er is zoveel, vandaar dat wij
hopen dat er hier mensen op het forum zijn die dit al eens gedaan hebben.
Bedankt!
We hebben inderdaad op die site gekeken.
Wat jij voorstelt, eerst uitzoeken wat je wilt en hoe lang etc. is wat wij aan het doen zijn. Maar er is zoveel, vandaar dat wij
hopen dat er hier mensen op het forum zijn die dit al eens gedaan hebben.
Bedankt!
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Evenals Marianne ben ik ook nog geen forum deelnemers tegengekomen die zoiets gedaan hebben. Het pittige prijskaartje en de noodzaak tot een boeking ver vooruit in de tijd zal hier ook wel een rol in spelen.Maar er is zoveel, vandaar dat wij hopen dat er hier mensen op het forum zijn die dit al eens gedaan hebben.
Op ARTE tv is een paar keer een uitzending geweest over de Colorado en de Grand Canyon (Flüsse der Welt - Colorado). Werkelijk bijzonder mooie beelden. Deels gemaakt vanuit een ballon en deels vanuit de boten van een rafting company uit Flagstaff (Arizona River Runners). Ik heb de laatste uitzending opgenomen in HD (1280x720, 50fps) en indien je er serieuze belangstelling voor hebt kan ik er wel een image van maken die op een DVD gebrand kan worden. Je krijgt er een goede indruk van hoe het reizen per boot op de Colorado is. Mij maakt het hongerig naar meer maar de prijs en moeizame boeking maken het lastig om het ooit eens te gaan realiseren. Op de pagina Rates-Dates kan je zien dat er zelfs dit jaar nog plaats is. Misschien de crisis......
Het te raften traject bevind zich tussen Lees Ferry (stroomopwaarts in de buurt van Page) en Pearce Ferry (stroomafwaarts bij het begin van Lake Mead). Voorbij Pearce Ferry kan je eventueel ook nog westwaarts doorvaren op Lake Mead. Bij een normaal tempo red je het niet in 5 a 6 dagen om het hele traject te doen. Daarom is er een mogelijkheid met hike in (dalen) of hike out (stijgen) bij de Grand Canyon South Rim. Indien je liever lui bent dan moe dan bestaat er nog een mogelijkheid op of af te stappen bij de Diamond Creek. Per 4x4 is de Colorado hier bereikbaar vanuit Peach Springs Arizona. In ieder geval zullen jullie dus een deel van het traject tussen twee van de genoemde punten kunnen raften. Indien het jullie om de specifieke "raft" ervaring gaat moet gezegd worden dat de meeste en de enerverendste cataracts zich in het westelijke deel van de GC bevinden. In alle gevallen kan deze firma het transport van en naar LV verzorgen. Het eventuele klimmen of dalen zullen jullie zelf moeten doen.
Verder is er nog verschil tussen motorboten met een grotere groep of boten voor twee personen waarbij jezelf wat moet roeien. (oar powered). Dit is vooral af en toe wat bijsturen. De stroming van de Colorado doet het meeste werk.
Ik spreek dus niet uit persoonlijke ervaring maar ik meen me in de loop der jaren een redelijk beeld gevormd te hebben omtrent de mogelijkheden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Heb ook op het forum informatie gezocht i.v.m. rafting trips in de Grand Canyon. Heb helaas niet veel gevonden. Heb dan maar zelf gezocht (is ook al tof) en na lang zoeken en nog langer nadenken en twijfelen, heb ik vorige week uiteindelijk een 13-daagse trip met een niet-gemotoriseerde boot geboekt voor eind augustus. Dit met Grand Canyon White Water. Heb tijdens mijn zoektocht wel gezien dat er eigenlijk nog vrij veel trips bij de verschillende touroperators nog niet volgeboekt waren. Het is dus niet echt nodig om al een jaar op voorhand te boeken. Natuurlijk hoe vroeger, hoe meer keuze.
Via de site http://www.rivers-oceans.com/rafting_grandcanyon.htm kun je, gratis, informatie ( ze sturen die door via email) opvragen over alle trips en alle touroperators.
Het is natuurlijk een zeer kostelijke grap, maar dit is niet iets dat je elk jaar doet en het verlies van een vriend heeft me laten inzien dat het leven zo al kort genoeg is en dat je van elke dag moet genieten.
Ben zeer benieuwd naar de trip.
Via de site http://www.rivers-oceans.com/rafting_grandcanyon.htm kun je, gratis, informatie ( ze sturen die door via email) opvragen over alle trips en alle touroperators.
Het is natuurlijk een zeer kostelijke grap, maar dit is niet iets dat je elk jaar doet en het verlies van een vriend heeft me laten inzien dat het leven zo al kort genoeg is en dat je van elke dag moet genieten.
Ben zeer benieuwd naar de trip.
Leuk dat er toch nog iemand is die ook gaat raften in de GC.
Het lijkt mij echt onwijs leuk. Je schreef dat het best een kostelijke grap is en dat is het natuurlijk ook, maar
het is natuurlijk ook een gigantische belevenis die je nooit zal vergeten
Jij gaat dus de hele trip doen.
Wij hebben na lang zoeken en afwegen gekozen voor de 5 daagse trip bij http://www.crateinc.com/ vanaf 7 september.
Ik ben heel erg benieuwd naar jouw verhalen.
Het lijkt mij echt onwijs leuk. Je schreef dat het best een kostelijke grap is en dat is het natuurlijk ook, maar
het is natuurlijk ook een gigantische belevenis die je nooit zal vergeten

Jij gaat dus de hele trip doen.
Wij hebben na lang zoeken en afwegen gekozen voor de 5 daagse trip bij http://www.crateinc.com/ vanaf 7 september.
-
- Amerikafan
Och, ik dacht: als ik het dan toch ga doen, dan kan ik het beter helemaal doen.karin317 schreef:Jij gaat dus de hele trip doen.
Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaringen en ik wens je alvast een heel leuke tocht.
Heb het zelf niet gedaan maar ken nogal wat Amerikanen die het hebben gedaan en allemaal omschrijven ze deze tocht als de trip van hun leven.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wauw, dat lijkt me echt geweldig!!nancywittebols schreef:een 13-daagse trip met een niet-gemotoriseerde boot geboekt

Dat wil ik in mijn leven toch ook wel gedaan hebben. *Jaloers*

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikafan
Ben 10 dagen geleden voldaan terug naar de beschaving gekomen. De 13 daagse rafting trip heeft al mijn verwachtingen vervult. Leuke medereizigers ( geen Nederlanders
), zeer ervaren gidsen, lekker en gevarieerd eten, overweldigende landschappen en natuurlijk de machtige colorado rivier. Ook zeer avontuurlijke en mooie wandelingen gemaakt en van de prachtige sterrenhemel genoten. Ik raad dit dan ook ten zeerste aan aan iedereen. Deze trip zal ik nooit vergeten.

- Allard
- Amerikakenner
- Contacteer:
Fijn dat het zo goed bevallen is. Ga je er ook nog een (foto)verslag van maken? Dit is één van de weinige "paden" in het zuidwesten die nog niet helemaal platgetreden/platgeschreven is. Het is dus dankbaar werk en ik ben zeer benieuwd. Ook naar je ervaringen met de machtige Colorado rivier. Er nogal wat regen gevallen en dat zou kunnen betekenen dat de rivier nu een stuk "woester" is dan het doorgaans keurig gereguleerde stroompje dat Lake Powell mag verlaten.
De regen de laatste tijd heeft ervoor gezorgd dat Lake Powell een onvoorstelbare 1 ft in hoogte is gestegen.
- Allard
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat schiet inderdaad niet op zo. Het waterpeil is laag en lijkt laag te blijven. Ondanks al die flashfloods en overstromingen. Het peil is zelfs structureel zo laag dat overwogen wordt de de uitvoer van Lake Powell nog verder te verlagen. De machtige Colorado zal dus nog een stukje tammer worden. En er kunnen serieuze problemen ontstaan met de watervoorziening van Las Vegas, Zuid Arizona en Zuid Californië.
-
- Amerikafan
Heb inderdaad van onze gidsen over het plan gehoord om de uitvoer te beperken. Natuurlijk vrezen ze voor de toekomst.
In verband met de vele regens (gelukkig maar een paar dagen tijdens mijn trip): laat ik het zo zeggen, een bad nemen in de Colorado was niet echt de moeite. Je rook misschien wat frisser, maar je was ook wat bruiner.
In verband met de vele regens (gelukkig maar een paar dagen tijdens mijn trip): laat ik het zo zeggen, een bad nemen in de Colorado was niet echt de moeite. Je rook misschien wat frisser, maar je was ook wat bruiner.

- Allard
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is juist de charme dat je dat hebt mogen meemaken. De Colorado heeft niet voor niets zo haar naam gekregen. In droge perioden stroomt de Colorado net zo helder in Lake Mead zoals zij Lake Powell heeft verlaten. Soms wordt de rivier al verrassend snel weer troebel. Zoals bij onderstaande foto (sept 1996) bij Lees Ferry. Pakweg 12 mijl na Glen Canyon Dam. Paria River voerde maar een klein beetje water aan. Voldoende om de Colorado weer troebel te maken.maar je was ook wat bruiner
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht