Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Peek a boo trail Bryce Canyon
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Peek a boo trail Bryce Canyon
Als we zondag 14 juli in Bryce zijn willen we graag de Peek a boo trail lopen, 2 jaar geleden hebben we de Queens Garden/Navajo loop trail al gelopen.
Iemand ervaring met de Peek a boo trail? Of zijn er andere leukere alternatieve hikes ?
Iemand ervaring met de Peek a boo trail? Of zijn er andere leukere alternatieve hikes ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Peek a boo trail Bryce Canyon
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat er forumleden zijn die hem hebben gelopen en er enthousiast over zijn.
Zie ook dit topic voor een beschrijving van de Fairyland Loop beschreven, misschien is dat ook een idee?
Marianne
Zie ook dit topic voor een beschrijving van de Fairyland Loop beschreven, misschien is dat ook een idee?
Marianne
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben de Peekaboo Trail in combinatie met Navajo/Queens Garden gedaan. Prachtig, ondanks dat we niet zo'n best weer hadden. Hier ons verslag.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- ingrid14
- Amerika-expert
Wij hebben Peekaboo Loop ook in combinatie met Queens Garden en Navajo Loop gedaan. (juli 2012)
Het was super super mooi!
Bij Sunset Point naar beneden via Navajo Loop, dan Peekaboo Loop en dan Queens Garden naar Sunrise Point.
(ik meen nu wel dat ik een paar dagen geleden een post van Marianne gelezen heb dat Wall Street dicht was
wegens gevaar voor vallende stenen, toch even checken bij de ingang van het park)
Ingrid
Het was super super mooi!
Bij Sunset Point naar beneden via Navajo Loop, dan Peekaboo Loop en dan Queens Garden naar Sunrise Point.
(ik meen nu wel dat ik een paar dagen geleden een post van Marianne gelezen heb dat Wall Street dicht was
wegens gevaar voor vallende stenen, toch even checken bij de ingang van het park)
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wall Street was eind mei inderdaad dicht, maar je kunt ook via de andere kant omhoog naar sunset point, langs Two bridges en Thor's Hammer, of doorlopen tot aan sunrise point (Queens Garden).
Marianne
Marianne
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben de Peekaboo Trail vorig jaar gelopen, en we zijn er ontzettend enthousiast over. Hier kan je ons reisverslag en onze foto's zien: http://ontdek-amerika.nl/reisverhalen/r ... 012-2.html
(het gaat om dag 9).
(het gaat om dag 9).
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
De Peek a Boo trail schijnt flink klimmen en dalen te zijn vanaf Bryce Point.
Weet iemand hoe dat is als je het vanaf de Navajo Loop / Queens Trail doet? Dus alleen het rondje en niet op en neer naar Bryce Point?
Het hoogteverschil van de Peek a Boo is volgens de NPS site namelijk veel groter dan van de Navajo Loop.
(Navajo 550 feet/167 mtr, Peek a Boo 1555 feet/473 mtr)
Zit hem dat in het startpunt (Bryce Point veel hoger dan Sunset Point?) of zit er nog een hoop stijgen en dalen in de loop van Peek a Boo?
Weet iemand hoe dat is als je het vanaf de Navajo Loop / Queens Trail doet? Dus alleen het rondje en niet op en neer naar Bryce Point?
Het hoogteverschil van de Peek a Boo is volgens de NPS site namelijk veel groter dan van de Navajo Loop.
(Navajo 550 feet/167 mtr, Peek a Boo 1555 feet/473 mtr)
Zit hem dat in het startpunt (Bryce Point veel hoger dan Sunset Point?) of zit er nog een hoop stijgen en dalen in de loop van Peek a Boo?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- ingrid14
- Amerika-expert
Wij hebben Peekaboo Loop gedaan vanaf Navajo Loop, vertrokken vanaf Sunset Point.
Dus niet vanaf Bryce Point.
Er zit wel wat klimmen en dalen in maar het zwaarste is denk ik het stuk naar Bryce Point.
En inderdaad Bryce Point ligt veel hoger dan Sunset en Sunrise Points.
Ingrid
Dus niet vanaf Bryce Point.
Er zit wel wat klimmen en dalen in maar het zwaarste is denk ik het stuk naar Bryce Point.
En inderdaad Bryce Point ligt veel hoger dan Sunset en Sunrise Points.
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Is deze wandeling ook te doen met 2 kinderen van 7 en 9 jaar? Lijkt mij namelijk zeer mooie wandeling, maar het moet voor de kids
natuurlijk ook te doen zijn.
Marion
natuurlijk ook te doen zijn.
Marion
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zal helemaal van jullie kinderen afhangen. Die van ons waren op die leeftijd niet zo enthousiast over zulke wandelingen. Maar qua conditie is onze ervaring dat kinderen zoiets veel beter kunnen dan hun ouders.
Je kunt bij sunset point nar beneden lopen en dan bij de splitsing kijken hoe het gaat. Je kunt dan terug, of de Queens garden doen, of de Peek a boo.
Marianne

Je kunt bij sunset point nar beneden lopen en dan bij de splitsing kijken hoe het gaat. Je kunt dan terug, of de Queens garden doen, of de Peek a boo.
Marianne
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties, wij hebben de wandeling nu in de planning opgenomen. 

Ook wij gaan het proberen met de kids. We zullen zien hoe ver we komen......
Wederom bedankt Marianne voor de info. We hebben overigens al heel veel info Marianne van jou site Wandelingen in Amerika gehaald!
Ook daarvoor is onze dank groot.
Marion
Wederom bedankt Marianne voor de info. We hebben overigens al heel veel info Marianne van jou site Wandelingen in Amerika gehaald!
Ook daarvoor is onze dank groot.
Marion
-
- Amerikakenner
Wij deden vorig jaar eerst de Navajo loop, en daags nadien het 'onderste' deel van de Peekaboo (vanaf Bryce Point) plus omhoog langs Queens garden trail (en dan bus terug naar Bryce point).
Dat laatste was echt wel een fikse wandeling, daar zou ik niet aan beginnen met kids van 7 jaar.
Achteraf gezien lijkt mij de mooiste combinatie: auto parkeren bij Sunrise point, stukje rim trail naar Sunset point, omlaag via Navajo Loop (Wall street) en omhoog via Gueens Garden. Nadeel is dat de meesten zoiets denken, de Peekaboo trail is dan ook veel en veel rustiger.
Dat laatste was echt wel een fikse wandeling, daar zou ik niet aan beginnen met kids van 7 jaar.
Achteraf gezien lijkt mij de mooiste combinatie: auto parkeren bij Sunrise point, stukje rim trail naar Sunset point, omlaag via Navajo Loop (Wall street) en omhoog via Gueens Garden. Nadeel is dat de meesten zoiets denken, de Peekaboo trail is dan ook veel en veel rustiger.
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hebben deze week nog Peekaboo vanaf Bryce point gelopen. Zeer mooie wandeling maar wel inspannend. Het hele parcours is nergens vlak. Overal klimmen en dalen. Ook onze eerste ratelslang tegengekomen langs het pad.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht