Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
excursies amerika arke
excursies amerika arke
Goedemiddag,
Dit is mijn eerste amerika reis, augustus 2013 is het zover
Ik heb de busrondreis 11 daagse western wonders geboekt bij Arke,
zie link : http://www.arke.nl/vakantie/verenigde-s ... nders.aspx
Zijn er mensen die ervaringen hebben met arke ? en arkefly ? zijn ze beetje goed op tijd ?
Hoe was jullie reisleider van arke ?
Ik ga 11 dagen, hoeveel cash denken jullie dat ik nodig heb? bijna alle excursies zitten al in het pakket.
dus dat scheelt een boel.
maar de facultatieve excursies zoals death valley en alcatraz hoe kan ik deze betalen? met cash in de bus begrijp ik, maar kan ik ook pinnen of met creditcard betalen aan de reisleider als ik ze bij hem of haar boek ?
Hoe gaat dat precies in zijn werk?
Dit is mijn eerste amerika reis, augustus 2013 is het zover
Ik heb de busrondreis 11 daagse western wonders geboekt bij Arke,
zie link : http://www.arke.nl/vakantie/verenigde-s ... nders.aspx
Zijn er mensen die ervaringen hebben met arke ? en arkefly ? zijn ze beetje goed op tijd ?
Hoe was jullie reisleider van arke ?
Ik ga 11 dagen, hoeveel cash denken jullie dat ik nodig heb? bijna alle excursies zitten al in het pakket.
dus dat scheelt een boel.
maar de facultatieve excursies zoals death valley en alcatraz hoe kan ik deze betalen? met cash in de bus begrijp ik, maar kan ik ook pinnen of met creditcard betalen aan de reisleider als ik ze bij hem of haar boek ?
Hoe gaat dat precies in zijn werk?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: excursies amerika arke
Ai, je zult best een geweldige indruk krijgen van deze reis, maar ik zie op dag 3 en 4 en 5 al dat je veel in de bus zult zitten, de rest heb ik nog niet eens bekeken, maargoed:
dag 2 Circus Circus ligt een beetje ver noord van the places to be op de strip. Je hebt een volle dag, dus tijd genoeg om een super eerste indruk van Las Vegas te krijgen. Zorg alleen dat je niet 's avonds daar rondloopt, maar pak een taxi of OV.
Death Valley niet doen, want dan zie je helemaal niets van Vegas.
Dag 3 Eerst 3u rijden naar Zion, Daar zul je even mogen rondkijken, maar het lopen van een trail lijkt me onmogelijk in de tijd die je hebt. Daarna is het 2u verder rijden naar Bryce, waar je wrs de loop gaat rijden en af en toe even uit de bus kunt.
Dag 4 Hele drukke dag. Eerst naar Page, naar de glen canyon dam. Dat is dik 3 uur bussen. Ik gok op 30 min rondkijken, want ze zullen toch niet een excursie in de dam gepland hebben. Dan hadden ze beter iets anders in kunnen plannen. Ik ga ervanuit dat je langs Horseshoe bend rijdt zonder stopmoment, weer dik 3 uur naar de grand canyon, waar je de rest van de dag met een gratis shuttlebus overal heen kunt. Daarna nog dik 1.5u naar Flagstaff. Zowieso dus al 7.5u bussen deze dag als je een van de wereldwonderen gaat bekijken
Dag 5, hele lange rit naar LA. Weer minimaal 7u zonder stops. Leuk zo vlak bij Compton
Voor die dag zul je verder denk ik niet veel meer doen..
Dag 6 krijg je van Arke een citytour volgens mij. Ze noemen persoonlijk eerst dingen op die een gem. toerist zich niet interesseerd. Als je maar 1 dag hebt wil je hollywood en de pier van santa monica zien lijkt mij. Maarja, als je een leuke groep hebt kunnen deze dagen op 1 plek juist wel heel leuk zijn. Ik hoop alleen dat je door heel LA in het beruchte LA traffic wel alles te zien gaat krijgen.
Dag 7 zul je wrs Generals Highway door Sequoia rijden.
Dag 8 vind ik persoonlijk het toppunt. 'Na een kennismaking met dit overweldigende park wordt doorgereden naar de Golden Gate City.' Het is echt wel een hele korte kennismaking, want het is zowieso een uur of 4 a 5 met de bus naar San Francisco.. Ook ga je naar Oakland en niet naar SF
Dag 9 en 10 zijn als je echt 's avonds pas terugvliegt goede dagen voor SF. Ik zou die citytour lekker meepakken en Alcatraz doen, zodat je dag 10 een dag hebt waar je helemaal zelf kunt beslissen wat je doet.
Als het goed is krijg je vooraf en/of bij de kennismaking in Las Vegas een pakket mee en legt de reisleider uit wat er allemaal gaat gebeuren. Ook hoe je moet betalen voor excursies en zo niet kun je het daar vragen. Een mail sturen van te voren kan natuurlijk ook altijd als je vragen hebt. Ik heb 2x iets via Arke geboekt en persoonlijk heb ik daar qua reizen goede ervaringen mee. Al vind ik dit soort rondreizen in hun keuze begrijpelijk, maar sinds is zelf dingen zie en doe qua reizen plannen, echt veel te volgepropt en onmogelijk qua afstanden.
Ik zou voor eigen gebruik zowieso een credit card meenemen en je kunt bij de ATM's gewoon pinnnen. Ik zou zelf niet al te veel cash meenemen, alleen evt een eerste behoefte pinnen op schiphol (kunt daar dollars pinnen) of bij een GWK halen.
Je gaat een goede 1e indruk krijgen van al het moois wat het zuidwesten te bieden heeft... ik zou daarna lekker terug komen om het op een normaal tempo nog eens allemaal beter te gaan bekijken.
-----------------------
Ow, arkefly was ik even vergeten. Puur qua vliegen ed en eten en drinken onderweg (in ons geval naar curacao) geen problemen. Als je economy vliegt, verwacht een soort busreis naar spanje zithouding en voor evt entertainment zul je moeten betalen (was €10, 4 jaar geleden ofzo). Ik weet niet of je onderweg een tussenlanding hebt, maar dan gooien ze er vaak een hoop mensen uit en die terug erin komen voor de terugvlucht naar Amsterdam moeten maar een plekje zoeken. Die gaan vragen en klagen dat hun stoel bezet is,maar dat hoort bij Arkefly
Verwacht geen luxe, want daar heb je ook niet voor betaald.
dag 2 Circus Circus ligt een beetje ver noord van the places to be op de strip. Je hebt een volle dag, dus tijd genoeg om een super eerste indruk van Las Vegas te krijgen. Zorg alleen dat je niet 's avonds daar rondloopt, maar pak een taxi of OV.
Death Valley niet doen, want dan zie je helemaal niets van Vegas.
Dag 3 Eerst 3u rijden naar Zion, Daar zul je even mogen rondkijken, maar het lopen van een trail lijkt me onmogelijk in de tijd die je hebt. Daarna is het 2u verder rijden naar Bryce, waar je wrs de loop gaat rijden en af en toe even uit de bus kunt.
Dag 4 Hele drukke dag. Eerst naar Page, naar de glen canyon dam. Dat is dik 3 uur bussen. Ik gok op 30 min rondkijken, want ze zullen toch niet een excursie in de dam gepland hebben. Dan hadden ze beter iets anders in kunnen plannen. Ik ga ervanuit dat je langs Horseshoe bend rijdt zonder stopmoment, weer dik 3 uur naar de grand canyon, waar je de rest van de dag met een gratis shuttlebus overal heen kunt. Daarna nog dik 1.5u naar Flagstaff. Zowieso dus al 7.5u bussen deze dag als je een van de wereldwonderen gaat bekijken
Dag 5, hele lange rit naar LA. Weer minimaal 7u zonder stops. Leuk zo vlak bij Compton
Dag 6 krijg je van Arke een citytour volgens mij. Ze noemen persoonlijk eerst dingen op die een gem. toerist zich niet interesseerd. Als je maar 1 dag hebt wil je hollywood en de pier van santa monica zien lijkt mij. Maarja, als je een leuke groep hebt kunnen deze dagen op 1 plek juist wel heel leuk zijn. Ik hoop alleen dat je door heel LA in het beruchte LA traffic wel alles te zien gaat krijgen.
Dag 7 zul je wrs Generals Highway door Sequoia rijden.
Dag 8 vind ik persoonlijk het toppunt. 'Na een kennismaking met dit overweldigende park wordt doorgereden naar de Golden Gate City.' Het is echt wel een hele korte kennismaking, want het is zowieso een uur of 4 a 5 met de bus naar San Francisco.. Ook ga je naar Oakland en niet naar SF
Dag 9 en 10 zijn als je echt 's avonds pas terugvliegt goede dagen voor SF. Ik zou die citytour lekker meepakken en Alcatraz doen, zodat je dag 10 een dag hebt waar je helemaal zelf kunt beslissen wat je doet.
Als het goed is krijg je vooraf en/of bij de kennismaking in Las Vegas een pakket mee en legt de reisleider uit wat er allemaal gaat gebeuren. Ook hoe je moet betalen voor excursies en zo niet kun je het daar vragen. Een mail sturen van te voren kan natuurlijk ook altijd als je vragen hebt. Ik heb 2x iets via Arke geboekt en persoonlijk heb ik daar qua reizen goede ervaringen mee. Al vind ik dit soort rondreizen in hun keuze begrijpelijk, maar sinds is zelf dingen zie en doe qua reizen plannen, echt veel te volgepropt en onmogelijk qua afstanden.
Ik zou voor eigen gebruik zowieso een credit card meenemen en je kunt bij de ATM's gewoon pinnnen. Ik zou zelf niet al te veel cash meenemen, alleen evt een eerste behoefte pinnen op schiphol (kunt daar dollars pinnen) of bij een GWK halen.
Je gaat een goede 1e indruk krijgen van al het moois wat het zuidwesten te bieden heeft... ik zou daarna lekker terug komen om het op een normaal tempo nog eens allemaal beter te gaan bekijken.
-----------------------
Ow, arkefly was ik even vergeten. Puur qua vliegen ed en eten en drinken onderweg (in ons geval naar curacao) geen problemen. Als je economy vliegt, verwacht een soort busreis naar spanje zithouding en voor evt entertainment zul je moeten betalen (was €10, 4 jaar geleden ofzo). Ik weet niet of je onderweg een tussenlanding hebt, maar dan gooien ze er vaak een hoop mensen uit en die terug erin komen voor de terugvlucht naar Amsterdam moeten maar een plekje zoeken. Die gaan vragen en klagen dat hun stoel bezet is,maar dat hoort bij Arkefly
Nee maar nog een vraag, bijvoorbeeld bij flagstaff en bij de bryce canyon.
Hoe kan je daar pinnen? het hotel en plaats is toch best afgelegen.
Kan je in winkels zomaar pinnen ?
Want anders betaal ik gewoon alles met creditcard of bankpas.
Hoe kan je daar pinnen? het hotel en plaats is toch best afgelegen.
Kan je in winkels zomaar pinnen ?
Ik denk dat je hier op het forum weinig mensen zult vinden met ervaring met groepsreizen in de USA, laat staan dan ook nog een groepsreis met Arke.
Veel mensen kiezen juist in de USA voor de vrijheid van een zelf georganiseerde reis.
Ik heb wel een keer gevlogen met Arke naar Florida en dat was prima in orde, niks op aan te merken!
Vraag die ik wel kan benatwoorden: met creditcard kun je overal betalen, deze kun je (naast cash) daarom het beste gebruiken om te betalen in winkels. Pinnen om geld om te nemen kan ook bijna overal, op de gekste plekken zie je ATM's, maar zorg gewoon dat je altijd een voldoende minimum cash op zak hebt. En anders heb je altijd je CC nog.
Veel mensen kiezen juist in de USA voor de vrijheid van een zelf georganiseerde reis.
Ik heb wel een keer gevlogen met Arke naar Florida en dat was prima in orde, niks op aan te merken!
Vraag die ik wel kan benatwoorden: met creditcard kun je overal betalen, deze kun je (naast cash) daarom het beste gebruiken om te betalen in winkels. Pinnen om geld om te nemen kan ook bijna overal, op de gekste plekken zie je ATM's, maar zorg gewoon dat je altijd een voldoende minimum cash op zak hebt. En anders heb je altijd je CC nog.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt in winkels pinnen en om cashback vragen. Dat kan zeker in de grote supermarkten. En anders inderdaad bij een ATM, dan laat je de bus maar eens stoppen als er geen bij je hotel in de buurt is.
Er zullen toch meer mensen zijn die zo nu en dan geld op willen nemen lijkt me. Een CC is bijzonder handig.
Denk er aan dat steeds meer banken het binnen buiten Europa blokkeren; je zult dan voor vertrek dat moeten laten deblokkeren.
Ik was erg verrast over deze omschrijving:
Bighorn schapen?
En waarom de oren gespitst?
Marianne
Met een bankpas betalen is toch hetzelfde als pinnen?Kan je in winkels zomaar pinnen ?
Denk er aan dat steeds meer banken het binnen buiten Europa blokkeren; je zult dan voor vertrek dat moeten laten deblokkeren.
Ik was erg verrast over deze omschrijving:
Woestenij?Op naar Yosemite National Park. Deze woestenij herbergt vele diersoorten, waaronder herten, zwarte beren, geelbuik marmotten en bighorn schapen. Ogen en oren gespitst dus! De granieten kolossen El Capitan en Half Dome zorgen voor een dramatische, maar prachtige setting. Na een kennismaking met dit overweldigende park wordt doorgereden naar de Golden Gate City.
Bighorn schapen?
En waarom de oren gespitst?
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een credit-card is absoluut het handigst,kan je overal mee terecht, bankpassen zijn vaak handig bij een ATM, maar vaak juist niet in winkels.
De reis zelf is heel,heel erg veel in heel weinig tijd,echt een eerste incomplete indruk, en de meeste dingen wordt je langs of doorheen gereden,jammer.
Normaal zou je voor deze route drie weken nodig hebben, en dan nog mis je veel.
De reis zelf is heel,heel erg veel in heel weinig tijd,echt een eerste incomplete indruk, en de meeste dingen wordt je langs of doorheen gereden,jammer.
Normaal zou je voor deze route drie weken nodig hebben, en dan nog mis je veel.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
In veel nederlandse supermarkten kun je niet met een creditcard of buitenlandse pinpas betalen. Ik heb wel ondervonden dat ik in amerikaanse winkels niet overal kan pinnen met mijn nederlandse bankpas. Daar kun je dus je CC voor gebruiken. Het nadeel daarvan vind ik wel dat het niet gelijk van je rekening wordt afgeschreven. ( en tijdens zo'n vakantie wordt mijn cc limiet aardig geplunderd).Met een bankpas betalen is toch hetzelfde als pinnen?
Bij vrijwel alle grotere winkels/ketens (supermarkten, kledingwinkels, benzinestations maar ook restaurants) kun je zonder problemen met je Nederlandse bankpas met pincode betalen, merkten wij de afgelopen zes weken. In winkels kun je dan bovendien gratis extra cash opnemen (zoals hier bij Albert Heijn), dat scheelt weer zoeken naar een pinautomaat (en je ontloopt de 2-3 dollar pinkosten per keer). Maar een creditcard heb je óók echt nodig, voor al die snelle tussendoordingen enerzijds en de grote uitgaven/reserveringen/borgsommen anderzijds.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 5132 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC