Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
North Rim/South Rim van het Grand Canyon NP
North Rim/South Rim van het Grand Canyon NP
Wat is verder het verschil tussen de North rim en de South Rim behalve het beperkte aantal overnachtings mogelijkheden? Slechter te bereiken ? (we hebben het hier over Juli)
gr. Elma
gr. Elma
Re: North Rim/South Rim
Er is onlangs een heel mooi artikel verschenen op de website over de Grand Canyon: http://www.allesamerika.com/grand-canyon-bezoeken.html
North en South Rim hebben andere vergezichten. De meesten bezoeken de South Rim.
North en South Rim hebben andere vergezichten. De meesten bezoeken de South Rim.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het grootste verschil tussen de South Rim en de North Rim zijn voor mij vooral de aantallen bezoekers. Ik ben nu twee keer aan de SR geweest en één keer aan de NR, en die laatste is veruit favoriet bij mij. Het is er veel rustiger, waardoor je de schoonheid van dit wereldwonder veel beter op je kunt laten inwerken. De hoeveelheid bezoekers, de drukke parkeerplaatsen en de wachtrijen in de winkels en de eettentjes aan de SR maken het voor mij een plek die ik echt verschrikkelijk vind.
Verder leek de NR veel ruiger en daardoor meer autentiek bij mij, maar dat kan ook komen door de ervaring met de drukte. De lodge aan de NR heeft een prachtig uitzicht, de zonsondergang is er geweldig en ook de zonsopkomst is erg mooi. Het logeren in de lodges vond ik een geweldige ervaring, en ik zou graag nog eens terugkeren aan de NR.
Verder leek de NR veel ruiger en daardoor meer autentiek bij mij, maar dat kan ook komen door de ervaring met de drukte. De lodge aan de NR heeft een prachtig uitzicht, de zonsondergang is er geweldig en ook de zonsopkomst is erg mooi. Het logeren in de lodges vond ik een geweldige ervaring, en ik zou graag nog eens terugkeren aan de NR.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Het ligt hoger, het is groener, het is veel rustiger, intiemer, andere vegetatie, andere dieren. Het is echt anders en ook weer niet. ( die canyon is hetzelde maar dus vanuit ander perspectief)
ben je al op de South Rim geweest? Dat is toch wel voor de eerste keer de meest indrukwekkende plek, zelfs met al die drukte in juli. Lekker vroeg je bed uitgaan voor de sunrise
de Norht Rim zal in juli ook niet rustig zijn, al is er natuurlijk wel veel verschil.
Er is een lange weg vanaf Jacobs Lake, de 67 naar het visitor center/bright angel pt. Er zijn afslagen naar Point Imperial en Cape Royal. Je moet dus voor de diverse uitzichtspunten wel wat meer heen en weer rijden dan op South, door een prachtig bos.
Wij vonden om te verblijven de North Rim prachtig, je stond zo aan de rim vanuit je camper/tent om de zonsondergang te zien. Prachtige wandelingen, te voet naar de zonsopgang tussen de herten door en met relatief weinig mensen daar staan wachten. Terug een ontbijtje in de Lodge.
http://www.nps.gov/grca/parknews/upload ... e-0428.pdf
dat van dat ruiger vond ik dus weer niet eigenlijk, het was zo groen dat dat misschien wel het onherbergzame wat wegnam.
Bovendien hebben we op South een helicoptervlucht gedaan. Het meest prachtige van al.
ben je al op de South Rim geweest? Dat is toch wel voor de eerste keer de meest indrukwekkende plek, zelfs met al die drukte in juli. Lekker vroeg je bed uitgaan voor de sunrise

de Norht Rim zal in juli ook niet rustig zijn, al is er natuurlijk wel veel verschil.
Er is een lange weg vanaf Jacobs Lake, de 67 naar het visitor center/bright angel pt. Er zijn afslagen naar Point Imperial en Cape Royal. Je moet dus voor de diverse uitzichtspunten wel wat meer heen en weer rijden dan op South, door een prachtig bos.
Wij vonden om te verblijven de North Rim prachtig, je stond zo aan de rim vanuit je camper/tent om de zonsondergang te zien. Prachtige wandelingen, te voet naar de zonsopgang tussen de herten door en met relatief weinig mensen daar staan wachten. Terug een ontbijtje in de Lodge.
http://www.nps.gov/grca/parknews/upload ... e-0428.pdf
dat van dat ruiger vond ik dus weer niet eigenlijk, het was zo groen dat dat misschien wel het onherbergzame wat wegnam.
Bovendien hebben we op South een helicoptervlucht gedaan. Het meest prachtige van al.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van de SR kan ik me voorstellen dat mensen het erg druk vinden en wij vonden het ter plekke bij GC Village ook net een wandelpromenade. Echter zonsondergang bij Hermits Rest zal best rustiger zijn dan dat winkel gebeuren. In ons geval zagen we zonsop- en -ondergang bij Desert View Tower vonden wij erg mooi en daar is het ook stil. Er zijn alleen mensen die heel vroeg uit hun nest komen en er naartoe rijden of mensen van de campground.
Heli is duur maar wel super mooi.
Heli is duur maar wel super mooi.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- jvandijk65
- Amerikafan
Wij vonden het afgelopen zomer in het hoogseizoen ook aan de South Rim met de drukte erg meevallen.
Zonsopkomst bij Hopi point stonden we met ongeveer 15 mensen. Zonsondergang op datzelfde punt was drukker, maar het stond zeker geen rijen dik. Wandelen langs de rim zeker niet als een wandelpromenade ervaren. We hebben een stuk afgedaald via de Bright Angel Trail, ook dit was prima te doen. Misschien hebben we het gewoon getroffen... We spraken daar een Amerikaan die er vaker kwam en die vertelde dat het rustiger was dan normaal, hij dacht omdat de Amerikanen ivm de crisis niet op vakantie gingen. Druk vonden wij het wel in Zion en Yosemite.
Zonsopkomst bij Hopi point stonden we met ongeveer 15 mensen. Zonsondergang op datzelfde punt was drukker, maar het stond zeker geen rijen dik. Wandelen langs de rim zeker niet als een wandelpromenade ervaren. We hebben een stuk afgedaald via de Bright Angel Trail, ook dit was prima te doen. Misschien hebben we het gewoon getroffen... We spraken daar een Amerikaan die er vaker kwam en die vertelde dat het rustiger was dan normaal, hij dacht omdat de Amerikanen ivm de crisis niet op vakantie gingen. Druk vonden wij het wel in Zion en Yosemite.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Interessant topic 
Ik zou heel graag dit jaar naar de North Rim gaan, maar waarschijnlijk hebben we maar tijd voor 1 overnachting. Ervaringen van mensen die er geweest zijn zouden heel handig zijn.
Mrs Bean, wat hebben jullie allemaal gedaan aan de North Rim?

Ik zou heel graag dit jaar naar de North Rim gaan, maar waarschijnlijk hebben we maar tijd voor 1 overnachting. Ervaringen van mensen die er geweest zijn zouden heel handig zijn.
Mrs Bean, wat hebben jullie allemaal gedaan aan de North Rim?
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Wij hebben veel gewandeld.
Sunrise en sunsets bewonderd.
kampvuurtjes gestookt en aan zo'n cook-out of hoe heet zoiets mee gedaan, niet mijn ding, maar vooruit ( een soort cowboy toestand met muziek en eten)
uitgebreid ontbeten in de Lodge, lekker sjiek met bedienden met handschoenen aan, terwijl wij daar in onze wandelschoenen en outdoorbroek zaten bij te komen van een sunrise om half 6. Daarna nog even lekker geschommeld op de veranda en verder genoten van het uitzicht.
Veel foto's gemaakt dus.
Praatjes gehouden met mede camperaars die ons spontaan eten brachten die ze gemaakt hadden in een Dutch oven. Ze dachten zeker dat wij dat kenden
Vrienden van ons hebben een mule-tocht gemaakt toen wij nog weer eens terug gingen naar Cape Royal .
Daar hebben we ook gewandeld, en bij Point Imperial ook.
Het werd al herfst, dus veel genoten van gele bomen.
Maar vooral ook bij gekomen na de trip naar White Pocket. Dus lekker onderuit. En kijken naar wildlife waaronder die bijzonder eekhoorns met witte staart die daar alleen voor komen.
Dat waren dus twee overnachtingen!
Als je eentje hebt, dan vroeg opstaan zou ik zeggen en naar sunrise gaan ( sunset heb je avond ervoor al gezien hoop ik) en daarna op stap naar point Imperial en of Cape Royal en daar kijken en dan verder op stap. Moet te doen zijn.
Sunrise en sunsets bewonderd.
kampvuurtjes gestookt en aan zo'n cook-out of hoe heet zoiets mee gedaan, niet mijn ding, maar vooruit ( een soort cowboy toestand met muziek en eten)
uitgebreid ontbeten in de Lodge, lekker sjiek met bedienden met handschoenen aan, terwijl wij daar in onze wandelschoenen en outdoorbroek zaten bij te komen van een sunrise om half 6. Daarna nog even lekker geschommeld op de veranda en verder genoten van het uitzicht.
Veel foto's gemaakt dus.
Praatjes gehouden met mede camperaars die ons spontaan eten brachten die ze gemaakt hadden in een Dutch oven. Ze dachten zeker dat wij dat kenden

Vrienden van ons hebben een mule-tocht gemaakt toen wij nog weer eens terug gingen naar Cape Royal .
Daar hebben we ook gewandeld, en bij Point Imperial ook.
Het werd al herfst, dus veel genoten van gele bomen.
Maar vooral ook bij gekomen na de trip naar White Pocket. Dus lekker onderuit. En kijken naar wildlife waaronder die bijzonder eekhoorns met witte staart die daar alleen voor komen.
Dat waren dus twee overnachtingen!
Als je eentje hebt, dan vroeg opstaan zou ik zeggen en naar sunrise gaan ( sunset heb je avond ervoor al gezien hoop ik) en daarna op stap naar point Imperial en of Cape Royal en daar kijken en dan verder op stap. Moet te doen zijn.
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn in 2009 naar de south rim geweest en vorig jaar naar de North rim. De south rim vonden wij, ondanks dat het al in oktober was, erg druk, daarnaast waaide het toen ook en werd je bijna van de rim geblazen.
De North rim vonden wij veel rustiger. Zelfs alleen bij een uitkijk punt gestaan. En we vonden het er ook mooier. Wij hebben 2 nachten overnacht, met camper, op de campground, op een plekje aan de rim. Een klein stukje lopen en je zag de Grand Canyon. Vanuit de camper konden we zo de trail naar de lodge lopen. De lodge ligt werkelijk prachtig. Je kan daar buiten op het terras zitten, met een bakkie koffie, en je hebt dan een geweldig uitzicht.
De volle dag hebben wij benut door alle uitzicht punten te bezoeken. Deze liggen wel een heel stuk verder uit elkaar dan bij de South rim.
De North rim vonden wij veel rustiger. Zelfs alleen bij een uitkijk punt gestaan. En we vonden het er ook mooier. Wij hebben 2 nachten overnacht, met camper, op de campground, op een plekje aan de rim. Een klein stukje lopen en je zag de Grand Canyon. Vanuit de camper konden we zo de trail naar de lodge lopen. De lodge ligt werkelijk prachtig. Je kan daar buiten op het terras zitten, met een bakkie koffie, en je hebt dan een geweldig uitzicht.
De volle dag hebben wij benut door alle uitzicht punten te bezoeken. Deze liggen wel een heel stuk verder uit elkaar dan bij de South rim.
Laatst gewijzigd door Marenko op 19 jan 2012, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jullie nu allemaal de Nort Rim gaan promoten, wordt het daar binnenkort net zo druk als bij de South Rim

Re: North Rim/South Rim van het Grand Canyon NP
wij hebben de north rim gereserveerd voor 31 mei en 1 juni aanstaande, voor onszelf 

2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij stonden op de south rim ook alleen op de uitkijkpunten, in de maand juli, maar ik moet er bij zeggen dat we er gietende regen hadden, helaas. Dat heeft toch wel afgedaan aan onze ervaring daar...
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Wij hebben ook alvast een nacht gereserveerd. We hebben op dit moment 2 mogelijke routes en één ervan gaat langs de North Rim. Toen ik gisteren eens naar de lodge reserveringen keek was toch wel net die ene nacht nog vrij. De dagen ervoor en erna zijn allemaal volgeboekt, dus hebben we het maar ineens vastgelegd. Annuleren kunnen we nog steeds moest het toch niet die richting uit worden.Habi schreef:wij hebben de north rim gereserveerd voor 31 mei en 1 juni aanstaande, voor onszelf

Onze reisverslagen:
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
@ Doockles,
leuk je komt uit wilrijk... Daar ben ik opgegroeid..
leuk je komt uit wilrijk... Daar ben ik opgegroeid..
If you can dream it...
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat dat wel meevalt, Marjon. Aan de zuidkant zijn de voorzieningen ook veel uitgebreider, daar staan de hotels. Aan de noordkant is één hotel en één camping, de rest ligt veel verder weg. Doordat het minder toegankelijk is, trekt het ook minder bezoekers.vana schreef:Als jullie nu allemaal de Nort Rim gaan promoten, wordt het daar binnenkort net zo druk als bij de South Rim![]()
![]()
De ervaring van "midden in de natuur" was voor mij aan de noordkant veel meer aanwezig.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
zeker weten, zelfs in de Lodge met de cabins. Een aantal staat aan de rim met zowat uitzicht als de zon opkomt/ondergaat. Een schommelstoel op de veranda. Zal wel niet te betalen zijn of jaren van te voren gereserveerd. Maar je kunt ook heel goed in de grote hal van de Lodge achter glas, of op het terras zitten kijken.
Een wandelingetje naar Angels Window is leuk en er is ook nog een wandeling naar Cliff Spring Trail, kwamen we niet aan toe, maar Michelly heeft dat geloof ik gedaan.
Een wandelingetje naar Angels Window is leuk en er is ook nog een wandeling naar Cliff Spring Trail, kwamen we niet aan toe, maar Michelly heeft dat geloof ik gedaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1766 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-
- 18 Reacties