Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
North, South en West Rim Grand Canyon
North, South en West Rim Grand Canyon
Wat is het verschil tussen the South Rim en the Nord Rim van Grand Canyon?
En aan welke rim ligt the skywalk?
En aan welke rim ligt the skywalk?
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: verschil north en south rim Grand Canyon
De Skywalk, naast het feit dat het veelal een 'tourist trap' wordt genoemd, ligt in het westen van de GC.
Dus sowieso bij de North en South rim!
Wij zijn alleen bij de South Rim geweest, dus het verschil kan ik je helaas niet vertellen..
Maar er zijn vast genoeg ervaren Amerika-gangers te vinden die dat kunnen vertellen!
Dus sowieso bij de North en South rim!
Wij zijn alleen bij de South Rim geweest, dus het verschil kan ik je helaas niet vertellen..
Maar er zijn vast genoeg ervaren Amerika-gangers te vinden die dat kunnen vertellen!

Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
ik bedoel eigenlijk het verschil tussen south en west 
Op een site wordt een excursie aangeboden en je kan kiezen tussen south en west rim.
Dus ik vraag me af wat het verschil tussen die 2 is.
Ik vraag me ook af hoe zo een excursie in zijn werk gaat.
Volgens google maps is de afstand Las Vegas - grand canyon zo een 5 uur rijden.
de excursie duurt 12 uur.
Zit je dan die dag 10 uur in de bus ?????

Op een site wordt een excursie aangeboden en je kan kiezen tussen south en west rim.
Dus ik vraag me af wat het verschil tussen die 2 is.
Ik vraag me ook af hoe zo een excursie in zijn werk gaat.
Volgens google maps is de afstand Las Vegas - grand canyon zo een 5 uur rijden.
de excursie duurt 12 uur.
Zit je dan die dag 10 uur in de bus ?????
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Hi
De officieële plekken zijn de South en de North Rim.
Met de West 'Rim' zullen ze waarschijnlijk de SkyWalk bedoelen.
Van Las Vegas naar de South Rim is een kleine 5 uur (450km)
Van Las Vegas naar de North Rim is een kleine 6 uur (430km)
Van Las Vegas naar de SkyWalk is een kleine 4 uur (190km, waarvan een deel onverhard)
De North en South Rim liggen op die plek omdat daar het uitzicht het meest indrukwekkend is.
De canyon is daar ook veel breder dan bij de Skywalk.
Ken zelf alleen de noord- en zuidkant en van die 2 is de zuidkant het meest toeristisch (iets van 80 of 90% van de bezoekers) al vond ik het reuze meevallen.
Je hebt daar ook meer uitkijkpunten en een schuttlebus om je daarnaar toe te brengen.
De zuidkant heeft ook meer mogelijkheden tot overnachten.
Zou zelf niet zo gauw een excursie nemen vanuit Las Vegas, maar eerder een overnachting in het park nemen.
Zeer de moeite waard.
Suc6
Bert
De officieële plekken zijn de South en de North Rim.
Met de West 'Rim' zullen ze waarschijnlijk de SkyWalk bedoelen.
Van Las Vegas naar de South Rim is een kleine 5 uur (450km)
Van Las Vegas naar de North Rim is een kleine 6 uur (430km)
Van Las Vegas naar de SkyWalk is een kleine 4 uur (190km, waarvan een deel onverhard)
De North en South Rim liggen op die plek omdat daar het uitzicht het meest indrukwekkend is.
De canyon is daar ook veel breder dan bij de Skywalk.
Ken zelf alleen de noord- en zuidkant en van die 2 is de zuidkant het meest toeristisch (iets van 80 of 90% van de bezoekers) al vond ik het reuze meevallen.
Je hebt daar ook meer uitkijkpunten en een schuttlebus om je daarnaar toe te brengen.
De zuidkant heeft ook meer mogelijkheden tot overnachten.
Zou zelf niet zo gauw een excursie nemen vanuit Las Vegas, maar eerder een overnachting in het park nemen.
Zeer de moeite waard.
Suc6
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Het probleem is ( tis wat je een probleem noemt )
We overnachten 3 nachten in Las Vegas.
Dus een overnachting in Grand Canyon zit er niet in.
Daarom dat we ons ah verdiepen waren in de GC excursies.
Ik heb een excursie gevonden naar south rim waarbij je 3,5 in de canyon kan zijn.
Ik denk dat 3,5 uur toch al wel mooi is hé?
Ok als je overnacht en je kan het een ganse dag doen is nog mooier.
Maar vorig jaar bij onze begeleide rondreis waren we maar 40 min in de canyon.
En we zijn er toen wel nog boven gevlogen met een helicopter.
We gaan nu terug omdat er een koppel meegaat die de GC nog niet gedaan hebben.
Daarom dat we ons ah verdiepen waren in de GC excursies.
Ik heb een excursie gevonden naar south rim waarbij je 3,5 in de canyon kan zijn.
Ik denk dat 3,5 uur toch al wel mooi is hé?
Ok als je overnacht en je kan het een ganse dag doen is nog mooier.
Maar vorig jaar bij onze begeleide rondreis waren we maar 40 min in de canyon.
En we zijn er toen wel nog boven gevlogen met een helicopter.
We gaan nu terug omdat er een koppel meegaat die de GC nog niet gedaan hebben.
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Is de excursie met een helicopter?
Is het met een bus, dan is het al 5 uur heen en 5 uur terug en heb je nog geen tijd gehad voor de GC.
Is het met een bus, dan is het al 5 uur heen en 5 uur terug en heb je nog geen tijd gehad voor de GC.
Nee bus, en er staat bij dat je 3,5 uur tijd krijgt ad canyon. Dus ik vraag me echt af hoe dat werkt dan ??
Ik zou eens iemand moeten vinden die het gedaan heeft.
Ik zou eens iemand moeten vinden die het gedaan heeft.
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou je dan naar de Grand Canyon West gaan en niet naar de Grand Canyon NP?
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik denk dat Noortje gelijk heeft er is echt een bustour vanuit las Vegas naar Grand Canyon NP South Rim.
De tour duurt van hotel tot hotel 12,5 uur
Ik zou het niet doen maar dat is een persoonlijke keuze. West Rim trouwens ook 12 uur.
Groet Theo
De tour duurt van hotel tot hotel 12,5 uur

Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Poeh, ik moet er niet aan denken.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als jullie dat zien zitten, doen.
Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Als jullie dat zien zitten, doen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedoel je dat je dat al geboekt hebt en er niet meer onderuit kunt? Want anders kun je toch echt beter overwegen om in de GC te overnachten. Dan ben je eveneel tijd kwijt als met een bus heen en weer, maar verspreid over 2 dagen en je kunt een zonsopgang of -ondergang meepakken.Noortje1 schreef:Het probleem is ( tis wat je een probleem noemt )
Marianne
- Annie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ook met de auto gaan en een nacht Las Vegas laten vallen.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Als dat niet mogelijk is; bekijk dan eens de optie om de GC vanuit de helicopter/vliegtuig te bekijken (vanuit LV).Annie schreef:Ik ook met de auto gaan en een nacht Las Vegas laten vallen.
Wij hebben vanaf het 'vliegveld' van Tusayan (plaatsje voor de ingang van GC NP) een helicoptervlucht gemaakt,
Zeer de moeite waard!
Reisverslag juni 2009:
Reisverslag mei 2008:
Reisverslag mei 2008:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Er zijn hier ook verschillende forumleden die erg enthousiast zijn over de helicoptervluchten van Papillon vanuit Las Vegas. Je vliegt dan over de West Rim, maar schijnt een hele mooie indruk te krijgen.
Ik heb op aanraden van forumlid JGK (Jan Gijs) deze tour geboekt voor Albert, Hans en Janny.
Ik heb op aanraden van forumlid JGK (Jan Gijs) deze tour geboekt voor Albert, Hans en Janny.
Ja onze reis ligt al vast + de overnachtingen.
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar de Canyon al gezien. En we hebben de helicoptervlucht met pappillon gedaan.
Het koppel wat nu mee gaat heeft de Canyon nog niet gezien.
Daarom dat we aan het uitkijken zijn voor de excursie vanuit LV. ( Ze willen toch zo graag de Canyon zien, en terecht! )
Ik zal hen idd eens voorstellen om met helicopter te gaan.
Ik zou dan natuurlijk niet mee gaan. Ik vind het teveel geld om NOG eens te doen.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden de Canyon enkel uit de lucht te zien.
Vorig jaar hebben wij langs de rim gewandeld. Echt even stil gestaan en genoten.
Vanuit de helicopter was het natuurlijk ook waauw, maar ik vond het precies langs de rim indrukwekkender.
Op die site die je mij doorgegeven hebt van de tour die je geboekt hebt staat de bustour naar de south rim
toch bij de meest populaire tours?
Dus héél slecht kan dat toch niet zijn wel? ( Of maak ik mijn eigen blaasjes wijs?
)
Mijn vriend en ik hebben vorig jaar de Canyon al gezien. En we hebben de helicoptervlucht met pappillon gedaan.
Daarom dat we aan het uitkijken zijn voor de excursie vanuit LV. ( Ze willen toch zo graag de Canyon zien, en terecht! )
Ik zal hen idd eens voorstellen om met helicopter te gaan.
Ik zou dan natuurlijk niet mee gaan. Ik vind het teveel geld om NOG eens te doen.
Persoonlijk zou ik het jammer vinden de Canyon enkel uit de lucht te zien.
Vorig jaar hebben wij langs de rim gewandeld. Echt even stil gestaan en genoten.
Vanuit de helicopter was het natuurlijk ook waauw, maar ik vond het precies langs de rim indrukwekkender.
Op die site die je mij doorgegeven hebt van de tour die je geboekt hebt staat de bustour naar de south rim
toch bij de meest populaire tours?
Dus héél slecht kan dat toch niet zijn wel? ( Of maak ik mijn eigen blaasjes wijs?

-
- Amerikakenner
Hi Noortje, de Skywalk ligt aan de West Rim. De West Rim ligt eigenlijk niet binnen het National park (dat zijn alleen de South en de North Rim) maar op Indiaans (Hualapai) reservaat. Wij waren net op het reservaat toen de Skywalk geopend werd en hebben er toen naar geinformeerd maar het was enorm duur, echt een ripoff. Je kan er niet met eigen vervoer komen, alleen met een peperdure bus van de Hualapai (ze hebben verschillende opties voor tours).
Als ik tussen de twee moest kiezen zou ik zeker de South Rim kiezen. maar... zoals de anderen reeds opmerkten, een nachtje overblijven zou natuurlijk het beste zijn!
Als ik tussen de twee moest kiezen zou ik zeker de South Rim kiezen. maar... zoals de anderen reeds opmerkten, een nachtje overblijven zou natuurlijk het beste zijn!

Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je geen overnachting in Las Vegas kunt annuleren zou je toch nog kunnen overwegen om met de auto (ik neem dat jullie een auto hebben?) naar de GC rijden en daar overnachten. Er zijn heel betaalbare mogelijkheden, zoals een cabin bij Bright Angel Lodge. Dan ben je waarschijnlijk niet veel duurder uit dan wanneer je een tour vanuit Las Vegas maakt, en je hebt op die manier voldoende tijd om langs de rim te lopen, of zelfs eens stuk naar beneden. Ook kun je nog de Hoover Dam en een stuk route 66 meenemen.Noortje1 schreef:Ja onze reis ligt al vast + de overnachtingen.
Marianne
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Tja, ze schrijven het wel zelf op hun site, dus hoe betrouwbaar is de informatie? Ik moet er persoonlijk niet aan denken minimaal 10 uur in een bus te moeten zitten op één dag.Dus héél slecht kan dat toch niet zijn wel? ( Of maak ik mijn eigen blaasjes wijs? )
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hoi Noortje
Wij zijn 2 jaar geleden ook bij de north-rim geweest en wij vonden deze mooier dan de south-rim.
Voor te overnachten is een beetje moeilijk omdat het bijna het hele jaar is volgeboekt. Er is namelijk maar een hotel. Wij hadden geluk omdat een Frans stel geannuleerd had. Het is een prachtig park met gezellige lodge's. En als je op het terras zit, kijk je stijl naar beneden en s'avonds met zonsondergang zijn de rotsen heel mooi gekleurd. Een aanrader vinden wij.
Veel plezier daar.
groetjes Joop
Wij zijn 2 jaar geleden ook bij de north-rim geweest en wij vonden deze mooier dan de south-rim.
Voor te overnachten is een beetje moeilijk omdat het bijna het hele jaar is volgeboekt. Er is namelijk maar een hotel. Wij hadden geluk omdat een Frans stel geannuleerd had. Het is een prachtig park met gezellige lodge's. En als je op het terras zit, kijk je stijl naar beneden en s'avonds met zonsondergang zijn de rotsen heel mooi gekleurd. Een aanrader vinden wij.
Veel plezier daar.

groetjes Joop
Persoonlijk vind ik de zuidkant meer iets voor mensen die van vakantieparkachtige omstandheden houden. Het landschap aan de noordkant vind ik zelf veel mooier. Maar vanaf Las Vegas is het beide keren toch een stuk rijden. Als ik weer mocht kiezen zou ik voor de noordkant kiezen. Al was het alleen maar om dat de route vanaf St. George naar de North Rim ook geweldig is. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 1764 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilo
-
- 18 Reacties