Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yosemite eind november...alternatief?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Madelief1980
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Yosemite eind november...alternatief?

Bericht door Madelief1980 »

Hoi, mijn eerste topic hier dus kom maar op met de tips en adviezen :P Zoals het er nu naar uit ziet willen wij op 24 november op San Francisco aanvliegen. Ik ben me er overigens van bewust dat dit op thanksgiving valt maar dat lijkt me niet voor problemen te zorgen? Afijn, we willen 2 volle dagen in SFO doorbrengen en dan is voor nu de planning Yosemite-Death Valley-Las Vegas enz. Echter, ik ben bang dat door sneeuwval de wegen onbegaanbaar zijn (of sneeuwkettingen benodigd zijn) waardoor ik ook een alternatief zoek voor Yosemite. Ik vrees dat de afstand SFO-Death Valley te groot/intensief is voor 1 dag. Heb aan Sequoia gedacht maar wellicht ook sneeuwval? Wij willen een 21-daagse reis maken en eindigen met de kustroute Los Angeles-SFO om daar weer terug naar NL te vliegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Yosemite eind november...alternatief?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Als Yosemite geen optie is, is de kans aanwezig dat Sequoia ook geen alternatief is. Je kunt dan langs de CA88 naar het oosten rijden, of via Lake Tahoe, of je kunt een zuidelijke route nemen. De 395 is een leuke weg met de nodige bezienswaardigheden (Bodie, Mono Lake, Alabama Hills), maar eind november zul je overal kans hebben op sneeuw. Ik zou zo weinig mogelijk vastleggen en ter plekke kijken wat je gaat doen. Voor Death Valley kun je meer tijd uittrekken, dat zal dan wel aangenaam zijn. Net als bijvoorbeeld valley of Fire en Joshua Tree.
Hoeveel tijd zou je uit willen trekken voor de route van SF (SFO is het vliegveld) naar Las Vegas?

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Toch ook opletten met routes zoals de 88 en 395 (noordelijker dan Mono Lake). Wanneer er sneeuw valt kunnen ook op deze wegen sneeuwkettingen verplicht zijn. Eind november is dan ook zeer laat.

Thanksgiving moet inderdaad geen probleem zijn. 2 volle dagen op de luchthaven (SFO) zou ik niet doen :D .

Waarom heen en terug SFO ? Een one way zou veel interessanter zijn, je kan dan via de kust naar LA en van daaruit verder richting Death Valley , Vegas, ....
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Madelief1980
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Madelief1980 »

Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht dat ik een melding zou krijgen als iemand een reactie geeft maar blijkbaar iets over het hoofd gezien want ik zie dit nu pas..Het is ipv een 21-daagse reis nu een 22-daagse reis geworden.

@Marcopstal: waarom heen en terug op SFO? Ik dacht hiermee een mooi rondje te maken en daardoor zo veel als mogelijk te kunnen zien. Begrijp ik goed dat jij aanraadt om dan wel op SFO te vliegen en dan de kustroute naar LA te nemen en dan naar boven via Death Valley naar Las Vegas te gaan? Maar is dat niet onlogisch dat ik N-Z en dan weer Z-N rijd? En is LA-Death Valley een trip die we in 1 keer kunnen maken of raad je daar ook nog een tussenstop aan?

Is het overigens zo dat als we Yosemite zouden aandoen met sneeuw en dan via Fresno gaan we dan ook sneeuwkettingen zullen moeten gebruiken?

@Marianne: het volledige plan is nu als volgt:

dag 1 AMS-SFO
dag 2 SFO
dag 3 SFO
dag 4 SFO-Yosemite
dag 5 Yosemite
dag 6 Yosemite-Mammoth Lakes
dag 7 Mammoth Lakes-Death Valley
dag 8 Death Valley-Las Vegas
dag 9 Las Vegas
dag 10 Las Vegas-Hoover dam-Zion (Springdale)
dag 11 Zion-Bryce
dag 12 Bryce-Page (Horseshoe aandoen)
dag 13 Antelope Canyon in de ochtend aandoen, in de middag richting Monument Valley
dag 14 Monument Valley-Grand Canyon
dag 15 Grand Canyon
dag 16 Grand Canyon-Kingman
dag 17 Kingman-Palm Springs
dag 18 Palm Springs-Los Angeles
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles-Cambria
dag 21 Cambria-Monterey
dag 22 Monterey-San Francisco Airport

Bedankt alvast voor de tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen