Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon Skywalk

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kaiman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Grand Canyon Skywalk

Bericht door kaiman »

Hallo iedereen.

In September willen we naar de Grand Canyon Skywalk.
Nou heb ik gehoord dat men er niet op eigen vervoer naar toe kan gaan en met een bus mee moet.
Klopt dit of kan je gewoon met eigen auto er heen rijden.
gastxyz

Re: Grand Canyon Skywalk

Bericht door gastxyz »

Je kan er gewoon met je eigen auto heenrijden.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Is al erg veel over geschreven op dit forum,
lees het vooral even door, voordat je de beslissing neemt om er naar toe te gaan,
staat nogal hoog in de "tourist trap 100"
search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=skywalk&start=20
kaiman
Amerika-ontdekker

Bericht door kaiman »

Zo dat gaat snel met dereacties. :thumbup: :thumbup:

Is het niet zo dat je het laatste stuk met de bus mee moet.
Bushmaster
Amerika-expert

nee laatste stuk is indian ground (waarvoor je dus een soort van "toll" moet betalen)
kaiman
Amerika-ontdekker

Bericht door kaiman »

Ok
Dat is dan niet erg. Ik/ we hebben een beetje mooite om met een bus er naar toe te moeten.
Weet jij toevallig ook hoeveel dat is
Bushmaster
Amerika-expert

ooops lees in sommige topics dat er toch een verplichte busrit aan vast zit.
lees dit topic even: viewtopic.php?f=7&t=23621&hilit=grand+canyon+skywalk
The reasons why we call it a sham are:

1. The road leading to the Skywalk has 20 miles of dirt-road which, surprisingly, is not constructed even after 2.5 years of the opening of Skywalk. This can be be extremely difficult to drive if it’s pouring down.

2. Parking at The Skywalk is provided but access to the Skywalk is only permitted by supplied coach buses. The cost of the coach ride $30, which will take you the Skywalk and two other viewing areas. There is also an additional fee of $45 for being on Hualapai land making the total cost $75 per person.

3. No personal equipment is allowed on the Skywalk and lockers are provided. No photographs may be taken by visitors on the Skywalk! However, up to three photography stations are installed. Photographs taken may be purchased in the gift shop at $29 each.

4. The whole experience of “walking in the air” is impossible because visitors have to walk on a carpet laid on the half-side of the glass floor. Walking on the glass is prohibited which makes it feel like ‘walking on land’!

5. The authorities may close the Skywalk on a slight chance of high wind or rain, and visitors who make it up to the Skywalk parking area, after driving through the dirt road, are NOT informed that the Skywalk will be closed and are still issued tickets. Upon reaching the Skywalk, they are informed that they will have to wait until the winds have died down or the rains have stopped. No refunds!
kaiman
Amerika-ontdekker

Bericht door kaiman »

Dat is nou jammer
Lijkt wel of alle parken tegen woordig met de shuttelz rijden zodat je niet zelf mag rijden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Skywalk is geen park maar een particuliere touristtrap.

Dat de parken steeds meer schuttlebussen invoeren heeft te maken met:
Het steeds drukker worden van de parken.
Een te kort aan parkeerplaatsen.
Het proberen terug dringen van de uitlaatgassen in de parken waar de natuur onder te lijden heeft.
Het terug brengen van het aantal ongelukken door de vele auto's.
Het proberen terug te brengen van het aantal slachtoffers onder het wildlife.
Een voordeel van een shuttlebus rit is ook dat een berg informatie krijgt over het park tijdens de rit doordat de chauffeurs heel veel weten te vertellen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet wat je probleem is met de shuttlebussen. Je kunt de bussen in de nationale parken absoluut niet vergelijken met de bus naar de Skywalk. De shuttlebussen in de parken zijn gratis, en ze zijn bedoeld om parkeerproblemen en filevorming te vermijden, en daar heeft elke parkbezoeker profijt van. Ik ken ook maar 3 parken (Yosemite, Zion en de Grand Canyon) waar je op sommige stukken alleen de shuttlebus kunt gebruiken.

Ah, Rob is me voor zie ik.

Marianne
Bushmaster
Amerika-expert

alle negatieve reviews, heeft ons destijds doen besluiten de skywalk over te slaan.
www.google.nl ==> "skywalk rip off"
kaiman
Amerika-ontdekker

Bericht door kaiman »

Ben altijd met de auto door grand canyon gereden (was 6 jaar geleden) dit jaar gaat er iemand me die al bij de skywalk geweest is maar wil door naar het einde
de Guano Piont. Mijn vraag is of je daar komt zonder die bus. Skywalk is inderdaad niet in het park. De laatste keer had de bus nogal haast en moesten erg snel zijn.

In 2008 ging ik gewoon met de auto door Yosimite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Guana Point moet je de shuttlebus nemen, vanaf het visitor center mag je niet zelf rondrijden.

In 2008 had je in Yosemite ook al bepaalde delen van de vallei die alleen met de shuttlebus bereikbaar waren.
Daar is al in jaren niets in veranderd.

Marianne
tdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door tdj »

Zie http://weblog.cisentony.nl/?p=33 voor onze ervaring vorige jaar, ik zou heel goed nadenken voordat je daarheen gaat (en ik zou zelf niet meer gaan als ik alles vooraf had geweten).

Dan is de Diamond Creek road (zie http://weblog.cisentony.nl/?p=32) naar de Colorado rivier veel leuker, dat zou ik zo weer over doen.

TdJ
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Guano Point ligt in GC West (waar de Skywalk is), niet aan de South Rim (het NP): http://www.rockymountainscenery.com/par ... n/001.html.
Wij waren ongveer een maand na de opening van de Skywalk 'in de buurt' (Peach Springs), en wilden er een kijkje nemen. Er werd ons duidelijk gemaakt dat wij er niet op eigen houtje met de auto naartoe konden :cry: De shuttle alleen al kostte meer dan $40,-. Dan komen er allemaal 'fees' bij voor ik weetal niet wat, en dan mag je nog niet eens op de Skywalk, daar moet weer apart voor betaald worden! Wij hebben er toen maar voor bedankt.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
sausBhah
Amerika-newbie

Bericht door sausBhah »

Hey,

Ik ben zelf in 2009 naar de Skywalk geweest, het laatste stuk zit je inderdaad vast aan een verplichte busrit incl. Skywalk entrance ticket à $70,00,- (je kan volgens mij ook alleen de busrit aanschaffen maar dan mag je dus niet de Skywalk op, prijs hiervan durf ik zo niet te noemen).
Ik vond de Skywalk behoorlijk tegenvallen, het verhaal van 1200m de diepte in kijken klopt mijn inziens niet eens want onder de Skywalk hangt nog een stuk berg wat het zicht belemmerd.
Alleen naar de Skywalk toe was achteraf wat mij betreft voldoende geweest, want naast de Skywalk kan je als je wilt gewoon op het randje gaan zitten en dan wel daadwerkelijk je voetjes op een kilometer hoogte laten bungelen :|

Als het een beetje meezit ga ik rond september weer naar Vegas met een maat van me (zijn eerste keer) die waarschijnlijk de Grand Canyon ook wel wil bezichtigen, maar denk dat ik dit keer voor een helikopter vlucht vanaf Mccarren Airport ga.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Er gaan geen helivluchten naar GC National Park vanaf Las Vegas. Wel fixed wing vliegtuigen.
kaiman
Amerika-ontdekker

Bericht door kaiman »

Bedankt voor jullie reactie de Skywalk staat voor een 80% op de lijst.
Ik en de vrouw gaan niet te rest van de groep wel.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Van Las Vegas is het ongeveer 2.5 uur rijden naar GCW en 14 miles is unpaved maar er wordt aan gewerkt heb ik ergens gelezen.
Bushmaster
Amerika-expert

die 14 mijl unpaved, schijnt 21 mijl te zijn.
inderdaad bij begin een bordje "14 mijl" maar na die 14 mijl, een volgend bordje "7 miles of unpaved road"
http://www.yelp.com/biz/the-grand-canyo ... anyon-west
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer