Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lunar Crater, Hwy 6 - Nevada

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Lunar Crater, Hwy 6 - Nevada

Bericht door Dude »

Hallo,
Sommigen onder jullie hebben het wellicht gelezen op mijn website (zie dag 25-2011 gedeelte) maar tijdens onze reis hebben wij een bijzonder plekje bezocht dat ik graag wil delen met 'mijn' forumvrienden :wink:
Ik vond er voorheen niets van terug op het forum dus het is vrij onbekend hier (zelfs Yeehaw niet, althans dat denk ik toch niet, ... Hans ???).
Wellicht niet veel mensen komen er voorbij in een 'standaard' rondje maar wie er toch doorkomt, het is echt de moeite waard. Het kost ongeveer 1à2 uurtjes voor het gebied te bezoeken.

Het gaat over Lunar Crater, dat zich tussen Ely en Tonopah bevind. Op zich is het maar een gat in de grond maar de omgeving is werkelijk prachtig en suuuuuper rustig. Via een goed te rijden dirtroad kan je drie dingen bekijken.

-Lunar Crater, de grootste crater in die regio,
-Easy Chair Crater, vooral van veraf prachtig om te zien,het lijkt op een zetel vandaar de naam, en
-The Wall, die wij eerlijk gezegd niet meteen zagen maar we vermoeden de vlakke wanden van de bergen, maar desondanks toch een prachtig uitzicht over de vlakte, inclusief droge zoutvlakte.

Het is officieel BLM country dus mag je gewoon overal komen waar een weg is. We zagen er ook wildlife in de vorm van Pronghorn.

resten nog de foto's:

Lunar Crater:
Afbeelding

Easy Chair Crater:
Afbeelding

The Wall (volgens ons toch):
Afbeelding

Ik heb nog meer foto's dus diegene wat meer informatie of foto's wil, vraag maar op.
Ik maak binnenkort nog enkele panorama foto's want de crater ging niet in één keer op de foto. Ik post die hier ook nog wel dan.

Hopelijk heeft iemand er wat aan.

Grtz
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Lunar Crater, Hwy 6 - Nevada

Bericht door gleuknie »

Ik heb even op google maps gekeken en helaas ligt het nog ruim 300 kilometer van Death Valley vandaan. :(
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Het ligt inderdaad erg afgelegen en is geen doel op zich, maar wie er langs komt moet er zeker even stoppen.
De 6 is een erg mooie maar vrij verlaten highway.
Als je trouwens op google maps kijkt en je kiest dan voor sateliet, dan zie je dat die regio enkele kraters heeft liggen. Lunar Crater is dus de grootste, gevolgd door Easy Chair Crater.

Bart
Grts, Bart

gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik weet niet of het geen doel op zich is. Het lijkt mij wel gaaf om eens over Highway 6 te rijden en zeker als je dan ook nog van die mooie uitzichten en kraters hebt. Misschien iets voor een volgende route. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ben Lunar Crater niet vergeten Bart maar we hebben hem gewoon overgeslagen. Keuzes maken. Dit had ik opgeschreven in mijn dagboek:
Vanaf Ely:
Over 7300' en na 50 miles Railroad Valley, na 60 miles Foreland Refining Company met een Ja-knikker, Black Rock pass op 6200' Lunar Crater afslag na 88 miles. Black Lava Flows. Na 95 miles zijweg More's Station. Na 105 miles Blue Jays Mountain Station. Na 120 miles ET section en Warm Springs. Noodlandings baan voor Warm Springs met vliegtuig. Geen pomp tussen Ely en Tonopah, ugly as ever. En dan heb ik nog meer notities gemaakt tussen Warm Springs en Tonopah (ugly as ever) ----(missile langs Nelis Base, Fish Lake na 135 miles).
Voor het geval je denkt dat de blik op oneindig gaat haha. Je kan nu eenmaal niet alles zien. Zo wilden we eigenlijk ook nog naar Belmont maar helaas.
Mooie foto's trouwens.
We vetrokken uit Ely met 2'' sneeuw en paniek bij de gasten in het hotel. Binnen een paar minuten zaten alle auto's onder een laagje sneeuw.....
Yeehaw
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Bart,
Bedankt voor de tip!
Ik heb zeer gedetailleerde trip reports door CA en NV van cross-motorrijders gelezen, maar was dit nog niet tegengekomen.
Hwy 6 omt zeker op de routelijst van volgend jaar. Ik ben toch in de buurt, met o.a. de mijnstadjes in de regio van Carson City, loneliest HWY en Great Basin NP.
Johan
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Yeehaw schreef:Ik ben Lunar Crater niet vergeten Bart maar we hebben hem gewoon overgeslagen.
Yeehaw
Waarom verbaasd me het totaal niet dat je dit toch kende :lol: :lol:
Eén tip (aan iedereen natuurlijk): volgende keer als je er langs komt, zéker eens langs rijden. Geweldig mooi gebied !!

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het scheelde ook dat we in Ely al 7000 miles onderweg waren en graag naar Bishop wilden om weer een een rondje te lopen en een dag of 4 aan de Eastern Sierras wilden besteden. Zoals gezegd, je kan niet alles zien....
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

gunst dit heb ik helemaal gemist, ik liep in die tijd op craterrandjes op de Azoren.
Mooi gebied Bart.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik had dit ook even gemist Bart.

Bedankt voor de tip! :thumbup:

Wist niet dat er naast Ubehebe Crater nog meer kraters te vinden waren in dit gebied.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je nog eens R66 gaat rijden Roland is het niet eens zo'n hele grote omweg om naar Capulin Volcano NM te gaan. Daar stikt het van de craters. Nu we het toch over minder bekende gebieden hebben....
Yeehaw
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Leuk! :D

Noteer ik voor een volgende reis! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Mooie foto's Bart. Jammer dat ik dit niet geweten heb. Wij hebben afgelopen vakantie het stuk tussen Ely en Ronopah gereden nl.
Echt jammer... :wink:

Bedankt voor de tip overigens en ik ben benieuwd naar de panorama foto's.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

hekkie schreef:
Bedankt voor de tip overigens en ik ben benieuwd naar de panorama foto's.

Marjan
Bij deze een panorama foto van Lunar Crater.

Afbeelding

Bart
Grts, Bart

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Schitterend!!

Krijg ik nog meer spijt dat ik dit niet geweten heb..... :(

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bedankt Marjan, de omgeving is ook werkelijk schitterend.
Jullie komen ongetwijfeld nog wel eens in die regio :wink:
Grts, Bart

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

goeie tip! wij willen ook zeer graag naar die regio, al zal het niet voor dit of volgend jaar zijn!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

We moeten noord Nevada, west Utah en oost Oregon nu ook weer niet te bekend maken....;)
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

johan1973 schreef:Bart,
Bedankt voor de tip!
Ik heb zeer gedetailleerde trip reports door CA en NV van cross-motorrijders gelezen, maar was dit nog niet tegengekomen.
Hwy 6 omt zeker op de routelijst van volgend jaar. Ik ben toch in de buurt, met o.a. de mijnstadjes in de regio van Carson City, loneliest HWY en Great Basin NP.
Johan
Beetje een oud topic maar ben je er nog naartoe geweest Johan ??
Daar ben ik wel erg benieuwd naar, enzoja wat vond je ervan ? :wink:

Bart
Grts, Bart

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Hieronder een fragmentje uit mijn verslag van 23 juni. Op de dag van Ely naar Tonopah. Het waaide nogal hard, waardoor ik niet zo lang ben gebleven. Met een korte lunch bij Lunar in de auto.

"Wanneer ik een bord zie met Lunar Crater, sla ik linksaf. Er staat verder helemaal niet iets over een afstand, maar de dirt road rijd wel lekker en ik heb de tijd. Allereerst komt ik een bord tegen verwijzend naar The Wall. Daar kijk ik en loop omhoog om een beter zicht te hebben op wat de muur zal voorstellen. Dan verder over de weg met de meest bereden sporen en kom dan vrij onverwachts bij Lunar Crater uit. Vanaf deze kant ziet hij er overigens mooier uit dan wanneer ik even verderop het bord Lunar Crater zie. Wat ik al vermoedde komt uit: je kunt vanaf de andere kant ook bij de krater komen. Een paar mijl verderop is er nog één: Easy Chair Crater. Zowel The Wall als deze laatste krater zijn te bereiken via een zijweg van circa een mijl. Maar allemaal de moeite waard en een leuk uitstapje. (Je kunt dus de N 6 verlaten en komt verderop weer op die weg. Het noordelijke stuk is het meest ruw.)"

Via de N6 is niet de snelste route van Ely naar Las Vegas, maar ik ben een liefhebber van Tonopah (o.a. het schitterende mining park museum), Goldfield en vond Gold Point ook zeer fotogeniek met veel oude mijnen en semi ghost town uitstraling.

Johan
(nu vanuit Fenghuang/Phoenix in Zuid-Hunan, China)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer